Naš problem je što politička javnost ne postoji i samim tim ne insistira na odgovornosti za postupke i javno izgovorenu reč. Zato političaribmogu da se frljaju datumima, kilometrima (čak izraženim i sa tri 0),da cene gradnje višestruko premašuju realne, da se prave nerealna poređenja sa nekim drugim vremenima...
Najbolji primer nepostojanja odgovornosti i medijskog zamazivanja očiju su opstajanje nekokicine ministara: kad padne helikopter koji je već sleteo, kad se uruši zdravstveni sistem, kad se ugasi Tent i izgori bager plaćen 19m, a čija će popravka koštati 50, kad se pomeri zarez na količini nedozvoljenih supstanci u mleku, kad se žrtvuje priroda i životna sredina zarad stranog interesa, kad se državna fabrika stavlja u f-ju privatne izvozne firme... I mnogo toga još.
Putevi nam trebaju, ali ne baš po cenu ovolikog zaduživanja.
To što je Hrvatska uradila početkom veka enormno se zadužujući i gradeći ap uzdužni popreko, kod nas nije održivo. Njima su ti putevi približili srednjoevropske turiste na manje od dana vožnje i povećali prihod od turizma kakav mi možemo da sanjamo, kojim bez problema servisiraju otplatu.
Kontinentalni Zagreb se primakao moru na sat i nešto jače, a Beču na 4-5.
Zato bi na nekim deonicama trebalo razmišljati jeftinijim varijantama, koje bi time i pre bile završene.
U isto vreme, zanemarujemo železnički saobraćaj, jednako značajan, posebno u prevozu tereta, pa nam je od Užica do granice u Gostunu maksimalna brzina vozova tridesetak km/h, pa opet ispadaju iz šina zbog trulih pragova postavljenih još kad je pruga sagrađena 1976.
Imamo "sreću" što je u Kg zamrla proizvodnja 500L, inače bismo i tu bili u velikom problemu, jer bi se pruga pokazala kao najuže grlo. Dok je sastavljen put od Batočine do fabrike, proizvodnja je gotovo stala. Usput se i put počeo već da raspada.
Zato, trebaju nam autoputevi, ali se ne sme populistički gledati samo da se grade oni, uz istovremeno zanemarivanje ostale infrastrukture. Nije li Srbija odsečena železnički od srednje Evrope stalnim prolongiranjem otvaranja pruge Bg - NS, koje je još za 2018.bolo najavljeno. I ko je snosio bilo kakvu odgovornost zbog toga?