Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898732#p898732:2kmxl8ug je napisao(la):
Piccolo » 15 Nov 2021 01:45 am[/url]":2kmxl8ug]Ne znam što se nije napravila veća čeona pre Obrenovca, danas je bio red oko 300 metara u pravcu ka Beogradu, čak i na enp traci se manji red napravio jer ih ima dve kad su preostalih 5 za redovnu naplatu. Pritom još gora je situacija kad su neki praznici i slično, znalo se to unapred i opet se napravilo ovo, ovde je trebalo napraviti barem sa 3-4 dodatne rampe.
Сетиле су се телеће главе у шкембету, пријаве на тендер су биле до 11. октобра, не знам да ли су доделили посао некоме:
Na auto-putu E-763 (Deonica Obrenovac - Požega) u planu je proširenje naplatne rampe Obrenovac za 8 ostrva sa naplatne strane jer se na tom delu stvaraju saobraćajne gužve. Za rešavanje ovog problema biće instalirano 8 naplatnih kabina, 1 manuelna ulazna traka, 1 mešovita, 2 elektronske ulazne trake, 1 manuelna naplatnu traka i 2 mešovite naplatne trake.
 
Ljudi, da li sam ja lud ili ne vidim nikakvo promovisanje da se grade autoputevi kao sto se radi u Federaciji BiH?

Spomenut je tunel. Tunel sam kao tunel je jedno, a nacin gradnje svega ostalog je nesto sasvim drugo. Pitanje ostaje zasto ili kako se tamo gradi samo tunel brze? Ne budimo petaci.

Sto se tice tunela, pojma nemam ako koriste istu tehnologiju za iskopavanje. Ali druga stvar koja je mozda bitnija je geologija, zemlja je drugacija. Isto moze da se kaze za tunele na autoputu u CG gde su brze kopali. Jel bese do desetak metara na dan, ne secam se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898760#p898760:2m01m2y5 je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 15, 2021 9:51 am[/url]":2m01m2y5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898732#p898732:2m01m2y5 je napisao(la):
Piccolo » 15 Nov 2021 01:45 am[/url]":2m01m2y5]Ne znam što se nije napravila veća čeona pre Obrenovca, danas je bio red oko 300 metara u pravcu ka Beogradu, čak i na enp traci se manji red napravio jer ih ima dve kad su preostalih 5 za redovnu naplatu. Pritom još gora je situacija kad su neki praznici i slično, znalo se to unapred i opet se napravilo ovo, ovde je trebalo napraviti barem sa 3-4 dodatne rampe.
Сетиле су се телеће главе у шкембету, пријаве на тендер су биле до 11. октобра, не знам да ли су доделили посао некоме:
Na auto-putu E-763 (Deonica Obrenovac - Požega) u planu je proširenje naplatne rampe Obrenovac za 8 ostrva sa naplatne strane jer se na tom delu stvaraju saobraćajne gužve. Za rešavanje ovog problema biće instalirano 8 naplatnih kabina, 1 manuelna ulazna traka, 1 mešovita, 2 elektronske ulazne trake, 1 manuelna naplatnu traka i 2 mešovite naplatne trake.

Čitali ljudi Beobuild na kojem su pametne glave tvrdili da ovde neće biti saobraćaja... i napravili malo rampi na naplatnim stanicama...
 
Taj tender će konačno ispeglati mnoge propuste.Ne samo Obrenovac koji je navrat nanos radjen pa su ulaznu i izlaznu rampu napravili isto a propusna moć ulazne je x3 u odnosu na izlaznu traku.Ispraviće i probleme na Zmajevu,Vrbasu gde su rampe 2010 projektovane sa samo jednom jedinom kabinom iako je tada već bila uvedena elektronska putarina a rampe recimo na autoputu Šid Šimanovci su još 1988 !?! godine projektovali i izgradili sa po 3 i više kabina po stanici.Ispraviće i problem M.Požarevca,Požarevca, Smedereva,Aleksinca a i Preševa i Dimitrovgrada.
 
Nigde nisam pomenuo Bosnu kao primer, vec sam izneo podatak da se tunel od 3 400 m moze probiti za 2 godine. Takav tempo probijanja je misaona imenica u Srbiji cak i za tunele 800-900 m duzine. To je bila poenta.
 
Od travke se ne vidi šuma mislim.
Srbija je što se tiče putne mreže u zadnjih 5 godina značajno popravila a u narednih 5 kad se kompletira ovo što se trenutno radi moći ćemo da kažemo da su se kilometri autoputeva u Srbiji za period od jedne decenije duplirali.
Sva ova peckanja i kukanja će biti zaboravljena a putevi će ostati.
Nadam se da će do kraja sledeće godine biti završeno sve do Požege a vidjecemo oce li.
 
Ostace i dug koji nece placati neko drugi, a s obzirom na visinu zaduzenja put je morao biti gotov pre mnogo godina kao sto nije, biti pravog tipa kao sto nije, biti prave funkcije kao sto nije, biti pravog kvaliteta kao sto nije, i vec poceti da se isplacuje i da dozvoli pravovremeno planiranje, projektovanje i gradnju drugih puteva itd itd.

Ta zahvalnost na mrvicama od hleba koji smo sami platili i napravili je jedan od nasih mnogobrojnih problema.
 
Šta znači pravog tipa? Šta je pravi kvalitet i kako znamo da ovo što je izgradjeno nije dovoljno dobrog kvaliteta? Kakve veze ima visina zaduženja sa ugovorom o izgradnji ove deonice?

Ja sam stvarno neko ko nije za ovu vlast, ali ne bih se baš složio da su svi infrastrukturni projekti koji se rade u Srbiji nekakve mrvice. Slažem se da napredak našeg društva ograničavaju ljudi (pored svega ostalog) koji se zadovoljavaju mrvicama, ali isto tako milsim da nas ogrničavaju i svi oni koji nisu u stanju da realno sagledaju dogadjaje, okolnosti... i koji u svemu traže isključivo zamerke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898853#p898853:3ozqatkc je napisao(la):
AleksandarGrf » Pon Nov 15, 2021 2:21 pm[/url]":3ozqatkc]Ostace i dug koji nece placati neko drugi, a s obzirom na visinu zaduzenja put je morao biti gotov pre mnogo godina kao sto nije, biti pravog tipa kao sto nije, biti prave funkcije kao sto nije, biti pravog kvaliteta kao sto nije, i vec poceti da se isplacuje i da dozvoli pravovremeno planiranje, projektovanje i gradnju drugih puteva itd itd.

Ta zahvalnost na mrvicama od hleba koji smo sami platili i napravili je jedan od nasih mnogobrojnih problema.

Ja stvarno ne razumem ovaj i slične komentare.
Je li nam put treba? Treba!
Jesmo li imali svog novca da ga napravimo? Nismo!
Je li zaduženje jedini način? Jeste - ovakvi projekti se po pravilu finansiraju zaduživanjem, pogotovo u zemljama veličine Srbije.
Kakav sad kvalitet? Gde je kvalitet loš na deonicama koje su Kinezi radili?
Dug? Pa mora a raste dug kad radimo investicije u infrastrukturu.... pa to je jedan od malog broja opravdanih razloga da se uopšte uzimaju krediti - radiš infrastrukturu koja garantovano na srednji i dugi rok opravdava zaduživanje...
Jesmo li prezaduženi? Nismo... 55-58% BDPa je nešto što je sasvim podnošljivo, dok nema dramatičnih kriza u svetskoj ekonomiji.

I šta sad kritikuješ, realno?
Kašnjenje? Uf... trauma...
Meni, koji ceo život čeka da ova zemlja dobije infrastrukturu kakvu zaslužuje, i koji konačno vidim svojim očima da se to i dešava, ta zamerka izgleda kao traženje tanke dlake u velikom jajetu...

A ovo oko "mrvica i pravljenja sebi problema" ne zaslužuje komentar... ako je tebi 120 km izgrađenog i 11km autoputa u izgradnji plus 19 koje kreću uskoro u Zapadnoj Srbiji mrvica, onda imaš veliki problem... uglavnom, pitaj ljude dole šta oni misle o tim "mrvicama"...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898833#p898833:1c2unup5 je napisao(la):
biciklista » Pon Nov 15, 2021 1:31 pm[/url]":1c2unup5]Nigde nisam pomenuo Bosnu kao primer, vec sam izneo podatak da se tunel od 3 400 m moze probiti za 2 godine. Takav tempo probijanja je misaona imenica u Srbiji cak i za tunele 800-900 m duzine. To je bila poenta.

Druže... vreme potrebno za probijanje tunela nije samo funkcija dužine tunela nego i velikog broja drugih stvari, na primer prirodni uslovi, pristupačnost, geologija itd...

Ne može se tako pravolinijski rezonovati... nismo deca čoveče...

Lakše je probiti duži tunel u CG kroz krečnjak nego u Srbiji kraći kroz glib i glinu...
Itd itd...

Ajde stvarno malo da budemo ozbiljniji... razumem potrebu za kritikom, to je ok, ali dajte barem da se držimo malo objektivnih stvari... pa nije ovo nuklearna fizika...
 
@Perkane, ovde ocekivati ozbiljnost ti je isto kao i ocekivati da reprezentacija Srbije u Lisabonu pobedi Portugal :lool: :vops:
Izvini admine, morao sam da ne(namerno) skrenem s teme :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898900#p898900:8kb6bs60 je napisao(la):
boocky » 15 Nov 2021, 16:09[/url]":8kb6bs60]@Perkane, ovde ocekivati ozbiljnost ti je isto kao i ocekivati da reprezentacija Srbije u Lisabonu pobedi Portugal :lool: :vops:
Izvini admine, morao sam da ne(namerno) skrenem s teme :laugh:

Oh, wait :lool:

(Srbija pobedila prim.aut.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898637#p898637:2q7r9btl je napisao(la):
biciklista » Нед Нов 14, 2021 6:18 pm[/url]":2q7r9btl]Ajmo malo da analiziramo kako se neke stvari rade i kojom brzinom u komšiluku.
Uporedite ova dva teksta i 2 vesti

https://www.biznisinfo.ba/tunel-zenica- ... e-24-sata/

https://ba.n1info.com/biznis/probijen-t ... u-vc-foto/

Duzina tunela je 3 365m
Ugovor potpisan 01.08.2019
Radovi poceli 09.12.2019

Prolazno vreme : 10.02.2021 po 850m u oba smera znaci oko 1700m tunela u obe cevi

Tunel je probijen 04.11.2021

Ajde da probamo da gledamo samo dela i datume i da prestanemo da slusamo vise lazi i obmane , mašte i želje nekih, i da shvatimo da nismo najbolji , da smo daleko od toga i da jos mnogo mora da se uči i radi da bi bili efikasni i da nam se tuneli od 900 m ne bi i dalje kopali po 3-4 god sto je sramota i struke i nacije.
Не може се у анализи користити само један параметар - дужина тунела. Да ли постоје подаци о геологији? Геологија одређује да ли се изводи машински ископ багером или минирање (ТБМ машина, тј. кртица се очигледно не користи ни у једном случају осим београдског метроа). Ово даље одређује и корак ископа па самим тим и брзину ископа. Затим, да ли се буши цевни штити (колико цеви), какава сидра се буше (колико комада, које дужине и пречника), какве ременате се уграђују (решеткасти или пуни носачи, димензије попречног пресека)? Колика је дебљина примарне и секундарне конструкције, колико арматуре се уграђује? Сви ови параметри не морају да буду исти ни на целој дужини једног тунела (зато онај дијаграм на претходној страни готово никад није линеаран), а камоли у два различита тунела.

Ово не значи да смо најбољи, далеко од тога, али не значи ни да на ствар може да се гледа површно.
 
Pa dabome da ne može da se gleda površno, kad pričamo o tunelu, koji po prirodi stvari nije na površini


:mrgreen:
 
Haha. Nasmejaste me. Ispade da je najgori teren i da su najgori uslovi u Srbiji. Glib. Voda. Sve se raspada. Gradimo tunele kroz pesak. Ma dajte ljudi pogledajte realno. Uzmite i pogledajte koliko traje izgradnja tunela u Rumuniji, Bugarskoj, Grckoj da ne pricamo o nekim ozbiljnim zemljama. Brančić su radili 5 godina jedva ga uradili.
Moje pitanje je sledece. Ako je do sada trebalo za ovaj broj tunela ( Brančić , Šarani, Brdjani, Laz, Munj Brdo, Grdelica itd itd ) period od 2012-2023 ako bude tada , znaci 11 godina , logično se postavlja pitanje koliko ce im trebati vremena za 52 tunela ka Boljarima i 60 tunela ka Višegradu ? Jos 15 god ?????
O cemu mi pricamo ???? O realnosti ili fatamorganama ???

Dalje. Ta prica oko zaduzenosti. Da li ste vi uopste svesni u kakvoj je situaciji Srbija ???? Da li ste svesni da je nas kumulativni bdp rast od 2001-2021 1,67%. Da li ste svesni da sa ovakvim rastom bdp uz pripadajucu inflaciju plate treba da su padale. Samo zbog zaduzivanja su one vece u ovoj zemlji. Mi nemamo privredu. Mi nemamo razvoj. Mi nemamo plan. Mi se samo zaduzujemo i zaduzujemo i mislimo da tome nema kraja kao u Grckoj. A dolazi dan kada ce skociti kamatne stope a dinar eksplodirati jer to nijedan sistem ne moze da odbrani. Matematika je jasna. Srbija ide ovim putem dok se ne slomi.
I bilo bi dobro da se ovo zapoceto zavrsi sto pre jer se dugo dugo za ostalo nece imati para. Svaki racun dolazi na naplatu kad tad. Ja volim ovu zemlju ali ne mogu da zabijam glavu u pesak ko noj i da se pravim da je sve ok. Istina je, vecina ljudi u ovoj zemlji je glasala za to. I uskoro ce stici suocavanje sa istinom. Pritom da naglasim kad kazem glasala za to , mislim i na zute i na ove sns. Meni je to isto jer i jedni i drugi se samo zaduzuju na ustrb buducih generacija. Nema razvoja i privrede. Nemamo domacu razvojnu banku. Nemamo nista. Mi smo kolonija i protocni bojler.
30 god se prica da ce biti bolje u ovoj zemlji. I 30 god se nista ne menja. Jednostavno je. Nesposobni smo da se izborimo za bolje sutra nase dece. Pristali smo na laz,obmanu i zaglupljivanje. Uskoro cemo udariti o tlo i osvescivanje ce biti bolno nazalost. Nijedan parametar nam ne ide na ruku osim parametara koji se cuju na rts, pinku,novoj i n1. I svi oni rade na propasti ove zemlje jer to je glavni cilj. Vreme pred nama ce sve pokazati. Ko je vera a ko nevera.
 
@biciklista
Odakle ti podatak o tom kumulativnom rastu od samo 1.67% u dvadeset godina u periodu 2001.-2021?

recimo:
https://tradingeconomics.com/serbia/gdp
izvor podataka je World Bank

Po njima 2001. godine BDP Srbije bio je 12.96 mrd USD.
U 2021. projektuju BDP u iznosu od okvirno 53 mrd USD.

Dakle, po tebi, 53 je veće od 12.96 za samo 1.67%????????

Pa samo će izvoz, po podacima NBS, u 2021 dobaciti do 20 mrd EUR.... to je veće od celokupnog BDPa iz 2001. godine...
https://www.rtv.rs/sr_lat/ekonomija/akt ... 77490.html

O čemu pričaš i kojim podacima barataš kad iznosiš ovakve teze?

Samo molim te nemoj da bude da su podaci World Bank i NBS Vučićeva fatamorgana...
Valjda imaš neko bolje objašnjenje za ovakve tvrdnje...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899021#p899021:25yqatoi je napisao(la):
Earthmoving » Uto Nov 16, 2021 2:45 am[/url]":25yqatoi]Oduzmeš od kumulativnog rasta kumulativnu inflaciju

Ako već pričaš o inflaciji kao korektivnom faktoru, onda treba uzeti BDP kroz purchasing parity gde se za istu količinu dobara u različitim godinama gleda kolika je kupovna moć valuta (pa se time ukalkuliše i inflacija i pokazuje realniju sliku životnog standarda).

I onda za Srbiju, podaci su sledeći:
https://knoema.com/atlas/Serbia/GDP-per ... sed-on-PPP

In 2020, GDP per capita based on PPP for Serbia was 19,146 international dollars. GDP per capita based on PPP of Serbia increased from 6,793 international dollars in 2001 to 19,146 international dollars in 2020 growing at an average annual rate of 5.68%.

Dakle, rast od oko 3x za 20 godina...

I opet ćete mi pričati o 1,67% rasta za dvadeset godina?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898510#p898510:3vqrll1z je napisao(la):
Markoticevic » Ned Nov 14, 2021 9:43 am[/url]":3vqrll1z]
Jos nesto... ranije se pricalo o hrticama. Jel ce one doci? Kako znam nisu dosle. A ne mislim ni da ce. Ali ajde da kazemo da dodju jednog dana, onda ce to da mnogo ubrza rad. Ujedno, mozda ce rad da strasno opadne. Recimo da bude slucaj nekih podzemnih voda i plavljenja itd. Barem mozemo da vidimo da nekako napreduje sa sto bi ja rekao relativno slicnom dinamikmo celo vreme. Mislim da je Mira ili neko rekao da je cak moguce da se brze radi na tunelima tokom zime. Pa jedva cekam neke tacke da dodam iz tih meseca, u koliko bude bilo izvestavanja.

Не могу кртице код нас. Геологија не дозвољава. Кртице се немански пројектују, а код нас се врста тла у тунелима мења сваких неколико метара. Тиме се мења како начин копања тако и осигуравање зидова тунела. На страну што је то прескупа инвестиција за дужине тунале код нас. Рецимо, за београдски метро има смисла пројектовати кртицу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899026#p899026:2wqtc6vn je napisao(la):
Perkan » Pon Nov 15, 2021 9:02 pm[/url]":2wqtc6vn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899021#p899021:2wqtc6vn je napisao(la):
Earthmoving » Uto Nov 16, 2021 2:45 am[/url]":2wqtc6vn]Oduzmeš od kumulativnog rasta kumulativnu inflaciju

Ako već pričaš o inflaciji kao korektivnom faktoru, onda treba uzeti BDP kroz purchasing parity gde se za istu količinu dobara u različitim godinama gleda kolika je kupovna moć valuta (pa se time ukalkuliše i inflacija i pokazuje realniju sliku životnog standarda).

I onda za Srbiju, podaci su sledeći:
https://knoema.com/atlas/Serbia/GDP-per ... sed-on-PPP

In 2020, GDP per capita based on PPP for Serbia was 19,146 international dollars. GDP per capita based on PPP of Serbia increased from 6,793 international dollars in 2001 to 19,146 international dollars in 2020 growing at an average annual rate of 5.68%.

Dakle, rast od oko 3x za 20 godina...

I opet ćete mi pričati o 1,67% rasta za dvadeset godina?

Stani pikula, zasto ne gledamo GDP u 1997, kad smo recimo imali veci GDP nego Hrvatska? Zapadni partneri su nam spustili GDP u 1999, mozda ste zaboravili na to? Pro zapadne podguzne muve inace zaborave na te stvari. Kao recimo ovaj i prosli rezim.

Inace, takodje lako je da se manipulise sa brojkama. Recimo da uzmemo GDP od 2008 do dan danas, pa nije da nesto raste, ide gole dole pa kao da je u mestu.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899030#p899030:2wqtc6vn je napisao(la):
Gazi Bengazi » Uto Nov 16, 2021 12:48 am[/url]":2wqtc6vn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898510#p898510:2wqtc6vn je napisao(la):
Markoticevic » Ned Nov 14, 2021 9:43 am[/url]":2wqtc6vn]
Jos nesto... ranije se pricalo o hrticama. Jel ce one doci? Kako znam nisu dosle. A ne mislim ni da ce. Ali ajde da kazemo da dodju jednog dana, onda ce to da mnogo ubrza rad. Ujedno, mozda ce rad da strasno opadne. Recimo da bude slucaj nekih podzemnih voda i plavljenja itd. Barem mozemo da vidimo da nekako napreduje sa sto bi ja rekao relativno slicnom dinamikmo celo vreme. Mislim da je Mira ili neko rekao da je cak moguce da se brze radi na tunelima tokom zime. Pa jedva cekam neke tacke da dodam iz tih meseca, u koliko bude bilo izvestavanja.

Не могу кртице код нас. Геологија не дозвољава. Кртице се немански пројектују, а код нас се врста тла у тунелима мења сваких неколико метара. Тиме се мења како начин копања тако и осигуравање зидова тунела. На страну што је то прескупа инвестиција за дужине тунале код нас. Рецимо, за београдски метро има смисла пројектовати кртицу.

Crkli oni da bog da, sto se tice tog krivog plana metroa.

Inace svrha moje poruke je vise na broju tacaka i na dinamici. Ali, svakako hvala vam na odgovru jer dodaje neke dobre informacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899030#p899030:1v4sr53h je napisao(la):
Gazi Bengazi » Uto Nov 16, 2021 6:48 am[/url]":1v4sr53h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898510#p898510:1v4sr53h je napisao(la):
Markoticevic » Ned Nov 14, 2021 9:43 am[/url]":1v4sr53h]
Jos nesto... ranije se pricalo o hrticama. Jel ce one doci? Kako znam nisu dosle. A ne mislim ni da ce. Ali ajde da kazemo da dodju jednog dana, onda ce to da mnogo ubrza rad. Ujedno, mozda ce rad da strasno opadne. Recimo da bude slucaj nekih podzemnih voda i plavljenja itd. Barem mozemo da vidimo da nekako napreduje sa sto bi ja rekao relativno slicnom dinamikmo celo vreme. Mislim da je Mira ili neko rekao da je cak moguce da se brze radi na tunelima tokom zime. Pa jedva cekam neke tacke da dodam iz tih meseca, u koliko bude bilo izvestavanja.

Не могу кртице код нас. Геологија не дозвољава. Кртице се немански пројектују, а код нас се врста тла у тунелима мења сваких неколико метара. Тиме се мења како начин копања тако и осигуравање зидова тунела. На страну што је то прескупа инвестиција за дужине тунале код нас. Рецимо, за београдски метро има смисла пројектовати кртицу.

https://www.anylogic.com/tunnel-boring- ... imulation/
 
Stani pikula, zasto ne gledamo GDP u 1997, kad smo recimo imali veci GDP nego Hrvatska? Zapadni partneri su nam spustili GDP u 1999, mozda ste zaboravili na to? Pro zapadne podguzne muve inace zaborave na te stvari. Kao recimo ovaj i prosli rezim.

Inace, takodje lako je da se manipulise sa brojkama. Recimo da uzmemo GDP od 2008 do dan danas, pa nije da nesto raste, ide gole dole pa kao da je u mestu.

Citava poenta bombardovanja napada na razne drzave nije da krades naftu kako neku pricaju nego da "usporavas druge". Udaris sankcije Rusiji, uvedes carine Kini, napadnes ove sto znas da su dosta slabiji Yugoslaviju, Libiju, Irak, Egipat pa onda smislis kako se povlacis iz Avganistana da destabilizujes ceo taj region. Naravno UK podrzis za izlazak iz EU. Francuzima uvedes malo neke sankcije. Gde god mozes pravis razdor i usporavas.

To su te fore. Srbija ako nastavi da se razvija definitivno moze da ocekuje ako ne bombardovanje onda sankcije a realno Rumunima neka je bog u pomoci uskoro ako nastave ovako. Najrealnije je sada da se malo izazove Rusija da krene na dole da destabilizuje Evropu koliko toliko.
 
Браво бициклиста! Суочавање са стварношћу ће свакако бити болно, зато се потенцира ковид фашизам и медецинска инквизиција. Јер само држање под страхом може да их спаси линча. Кад већ говоримо о колонији Србији и њеном сјајном напретку, пре свега економском да се подсетимо да је 1км АП 2001 био око 1 милион еура, након 20 година на деоници Прељина-Пожега је 15 милиона еура. Плате 2001 су биле око 100е. Плате 2021 су око 400е. Путеви су 15х скупљи али су плате 4х веће. То је само један баналан пример али прилично илустративан. Свако нормалан се радује квалитетним путевима. Наравно када су урађени по иоле коректној цени и пристојног квалитета. Да би се квалитет проверавао земља би требала да има своје институте и стручњаке, што је наравно систематски уништавано претходних 21 годину. Најдаље докле се може нешто урадити је евентуално 2024. После тога је неминован слом, како непостојеће привреде тако и слике у умовима заблуделих гласача поштоваца и редовних пратилица тв емисија, о виртуелној реалности и туђем животу. Сагледавајући све, морам одати признање стручњацима са Тавистока и Џон Хопкинса. Сјајно су одрадили посао. Пола Србије је безумна безсловесна маса. Да се вратимо на путеве. Моравски, Прељина-Пожега, Рума-Шабац и Сремска Рача-Кузмин имају шансе да буду завршени пре колапса, да ли ће тако и бити видећемо. Још једном браво бициклиста!
 
Vrh