Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Gužva na Preljini je ista priča kao što je godinama bila na rampi Doljevac
E sad, o tome, koji je put najvažniji je vrlo nezahvalno govoriti. Svakom je bitan onaj koji koristi.
Dosadašnja brojanja saobraćaja govore da je najvažnija stara deonice kroz BG, pa BG-Niš, BG-NS, BG obilaznica, pa tri mesta niko, pa onda svi idu ostali
Prošla godina je donela mnoge promene i veliki pad međunarodnog saobraćaja, tako da će XI isplivati.
 
Pa dobro Ns-Bg-Ni 300km jeste najprometniji ali verujem da će Bg-Pž biti tu odmah iza njega, ne zaboravimo da još nije skroz u funkciji: fali Surčin-NBg i Ča-Pž, a gradi se i krak ka Va, u planu je i krak Moravskog ka Kv, kao i prebacivanje dela prometa ka BH sa krakom preko Kotromana ka Sarajevu. Plus sad u krizi, mislim da se K11 pokazao mnogo stabilniji u pogledu konstantnosti prometa jer je uglavnom domaći, dok je K10 mnogo više ranjiviji na pad međunarodnog prometa.
 
Na K11 sam doživeo oko ponoći da nema bukvalno nikog na putu, jednocifren broj kola od Preljine do Obrenovca, što u mom što u suprotnom smeru. To se ne može desiti na K10. Baš sam se zapitao kakva li će biti isplativost ovog puta.
 
Earthmoving nemoj da se primas na postove od Dobrog Samaricanina, covek od pocetka hejtuje ceo ovaj autoput i tvrdi kako bi put 2+2 trake bile isplativije.
Cekamo podatke o brojanju saobracaja za 2020 pa cemo videti sta kazu brojevi.
 
Da, bilo bi zanimljivo uporediti indeks prometa 2020/19 za k10 i k11, s tim što bojim se da je to malo teže jer su deonice k11 puštane sredinom i krajem 2019-e pa nema podataka za celu godinu da bi se uporedilo sa prometom 2020. Ali bili su podaci o ukupnim prihodima autoputeva 2020/19, i bio je značajan pad, ali ubeđen sam da je to bilo zbog pada na k10 a da je k11 možda čak zabeležio i rast.
Ukupan pad prometa na autoputevima je prošle u odnosu na pretprošlu godinu bio -16%, najviše upravo na delu k10 od Šida čak - 25%, a ukupan pad prihoda od putarina - 6%.
https://www.novosti.rs/vesti/ekonomija/ ... 16-6-odsto
Dakle verujem da je pad bio na k10, ali na k11 rast.
 
Samo ne znam odakle novostima informacije za 2020tu godinu kad na sajtu putevi srbije nemaju nikakve informacije za 2020tu godinu.
 
Meni licno ovaj auto put ne treba, od kada je napravljen, jednocifren je broj koliko sam njime prosao. Ali ne da je nebitan, nego je prebitan, posebno kada se ceo zavrsi. Jer povezuje Zapadnu Srbiju sa Beogradom i veca mesta pomenute regije međusobno, koliko je moguce. I olaksava tranzit ka Republici Srpskoj i Crnoj Gori. Ja ne idem u CG na letovanje, ali kao sto za nas koji idemo u Grcku postoji autoput ili iz nekog drugog razloga vise putujemo na jug, treba da postoji i za ove koji putuju iz jednog ili drugog razloga ka Zapadnoj Srbiji. Kroz svaku regiju mora da prolazi bar jedna zila autoputa. Putovanje mora da bude bezbednije i roba mora brze da cirkuliše.

Guzve na pomenutoj rampi ce se smanjiti kada se autoput nastavi. A postoje zato sto se svi tu iskljucuju...I ni koji idu u Cacak, a i oni koji idu dalje.
 
BG - NI je veza male Azije i Evrope, indirektno spaja milione ljudi, pa i desetine dok je Koridor 11 "naš lokalni autoput". Koristiće ga mahom samo ljudi iz Srbije, Bosne i Crne gore i eventualni turisti ka CG. Samim tim je nerealno porediti gustinu saobraćaja na ta dva koridora jer K11 neće biti popunjen kao K10 ni kada se potpuno završi do zadnje tačke sa svim vezama.
 
Screenshot-20210214-130538.jpg
 
Pozdrav ljudi...
Ukljucih se posto raspolazem sa dosta informacija vezanih za izgradnju deonice Preljina-Požega, ne zato sto sam neki bitan faktor nego zato sto zivim na 70m od petlje Lucani.
Ukratko, ova deonica nema sanse da bude gotova do kraja godine.
Stojim na raspolaganju za sve informacije o toku radova, slike i tome slicno...
 
Ја сам врло често на аутопуту 2А и то од првог дана и могу рећи да се број возила лагано повећава... у почетку скоро никога није било, али од лета 2020. број возила се стално повећава... с обзиром да поменути 2А нема почетак и крај и да нема неку велику дужину, са сваком наредном деоницом која се буде урадила, а пре свега она до Пожеге, број возила ће се повећавати, и то путничких возила а и камиона... е сад, слушао сам приче и уверавања да тај пут не постоји и да нам уопште не треба, а испоставило се да су то потпуне глупости неуких људи. Потпуни смисао ће добити када се направе краци ка РС и ЦГ од Пожеге... до тада, саобраћај се сигурно повећавати и надајмо се да ће се што пре кренути у изградњу деоница од Пожеге...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
Problem Preljine je kompleksan. I da je čeona rampa sa dovoljno kanala, opet bi se stvarala gužva, jer je problem propusnosti kružnog toka i kasnije, čačanske obilaznice. Dešavalo mi se da rampu još i leko prođem, ali odmah iza se nastavi kolona.
Da je tip naplatne rampe pogrešan, jeste, ali nije samo tu uzrok. Dug prilazni put u jednoj traci onemogućava prolazak vozila sa tagom, tradicionalna nekultura vozača u koloni i nepoštovanje traka takođe pravi problem. Upravljač puta bi uoči praznika kada se očekuje ovako nešto, morao da obezbesi redare i tehničku logistiku, kao i asistenciju policije, kako bi se ubrzao prolazak i sprečio kolaps.
Video sam snimak u kome se vozila uklanjaju levo i desno da prođe sredinom sanitet, a za njim nekoliko vozila u koloni koisti priliku (sva skupa). To mora da se spreči! Odraali ljudi vaspitavaju se samo oštrom kaznom.
Na 5km zastoja u dve kolone ima bar 1300 vozila, što je oko 4-5000 ljudi. Ro je već ozbiljan skup i upravljač puta i policija to moraju da to na adekvatan način obezbede i reše. Kada se napravi čep, naknadna intervencija teško i sporo deluje.
 
Evo i mene poslije dugo vremena.

Opet, svako gleda prvo ono sto njega najvise pogadja i moram reci da se ne slazem da ce to biti samo AP za zapadnu Srbiju i RS / CG, morate racunati da, kakvi smo da smo, u normalnim vremenima kod nas na moru ima Ceha, Slovaka, Poljaka, Madjara ogroman broj, svi ti ljudi ce koristiti Milos Veliki i onda nastavak u CG (ako se to ikada spoji) tako da licno mislim da, makar ljeti, to ce da bude ogroman broj vozila na dan.
Mozda grijesim.

Pozdrav svima, pa da ova korona prodje pa da ga probamo...

P.S. svi govore samo o BGu, niko ne konstatuje da jedan prosjecan Cacanin sada do Budimpeste (zavisi od granice naravno) vozi 4-4 ipo sata....
 
Gwaihir":5hk482yv je napisao(la):
Evo i mene poslije dugo vremena, opet, svako gleda prvo ono sto njega najvise pogadja i moram reci da se ne slazem da ce to biti samo AP za zapadnu Srbiju i RS / CG, morate racunati da, kakvi smo da smo, u normalnim vremenima kod nas na moru ima Ceha, Slovaka, poljaka, Madjara ogroman broj, svi ti ljudi ce koristiti Milos Veliki i onda nastavak u CG (ako se to ikada spoji) tako da licno mislim da, makar ljeti, to ce da bude ogroman broj vozila na dan.
Mozda grijesim.
Pozdrav svima, pa da ova korona prodje pa da ga probamo... svi govore samo o BGu, niko ne konstatuje da jedan prosjecan Cacanin sada do Budimpeste (zavisi od granice naravno) vozi 4-4 ipo sata....
Изградњом аутопута до Бара, а поготово када се направи аутопут од БГ до Ватина, Румуни има да направе потпуни колапс на нашим аутопутевима... наравно, биће ту и Пољака, Словака и Чеха, али највише ће ту Румуни да нагрну...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823216#p823216:2ntbec7k je napisao(la):
Earthmoving » Ned Feb 14, 2021 9:16 am[/url]":2ntbec7k]Samaricanin, jel ti uopšte putuješ K11-om kada bezveze pričaš da je veći deo godine prazan? Ja sam igrom slučaja pre 2 sedmice išao tri dana uzastopno, i svaki dan je bio pun prometa, tako da ne znam kad si ti to išao da je bio prazan? U ponoć ili kad. Ovo je najvažniji ili drugi najvažniji autoput za Srbiju. A pre neki dan je gužva na Preljini bila jedna od najvećih gužvi u Srbiji i šire (videh samo na Katowice u Poljskoj da je pokazalo dužu kolonu) , prema Google mapsu. Ako je samo k10 opravdan autoput, zašto ni na jednom od njegovih 20 bočnih izlaza nema tolko gužvi, za Sd, Po, Kš, Kg, Pn... su isto mali prolazi na naplatnim rampama.
imam 95-110 prolaza autoputem godišnje (nekada ibarskom/ili preko topole), sada isključivo AP, tako da sam dobro upoznat sa opterećenjem i čekanjem na rampama.
uglavnom idem u popodnevnim i večernjim satima ali u vreme policijskih časova sam naravno išao tokom prepodneva.
bilo je u početku puno problema sa naplatnom rampom dok nisu izmestili rampu za smer ka BG-u.
nakon toga nikada nisam imao problema.
imam tag i za mene naravno nema problema, ali nema ni za ostale u 95% dana godišnje.
naravno da bi bilo bolje da je u preljini jedna traka od 1 km samo za ENP a da ostali koji nemaju idu drugim trakama i čekaju.
ali kako je ovo privremena rampa koja će za godinu dve biti manje opterećena ili sklonjena, bilo bi glupo ulagati neke veće pare da bi gužve bile manje par dana godišnje.
a i pitanje da li bi to nešto rešilo jer nakon toga ide kružni tok, pa još jedan, pa semafori...
a kad gledamo po satima na naplatnim rampama si godišnje prvi ili drugi u redu u 99.95% časova godišnje
ove godine je po mojoj proceni promet slabiji nego prethodne, ali to nije realno jer smo imali deo godine kad su bili karantini i bukvalno kad sam išao u toku dana ne vidim ni ispred ni iza sebe ni jedno vozilo na AP.
kako bilo, deo od obrenovca do preljine je zaista neopterećen... a deo od surčina do obrenovca je duplo prometniji.
videćemo cifre.
po ciframa za 2019tu, AP BG-NS ima prosek oko 20k vozila na dnevnom nivou, BG-niš slično, a K11 ispod 7k u proseku.
ako su prva dva AP normalno opterećena za AP (niko neće reći sigurno da su preopterećena u proseku), znači da je K11 spram njih poluprazan ili dvotrećinski prazan, ako bismo bili bukvalisti.
 
da dodam, u ovih par dana godišnje kad su gužve bi mogla da se ne plaća putarina, kao što se praznikom ne plaća ni parkiranje i problem sa gužvama je praktično rešen.
 
Jel moze izvor tih podataka, posto se ne poklapaju sa podacima puteva srbije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823355#p823355:16rjjdjs je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sun Feb 14, 2021 5:17 pm[/url]":16rjjdjs]da dodam, u ovih par dana godišnje kad su gužve bi mogla da se ne plaća putarina, kao što se praznikom ne plaća ni parkiranje i problem sa gužvama je praktično rešen.
Od toga nema ništa. Na Doljevcu su bile kolone svaki dan tokom celog leta. I pored nešto bolje organizacije nego na Preljini čekalo se sa TAG-om oko 10 minuta a bez taga oko pola sata. I tako svaki dan i noć. Nikada nisu pustili bez naplate.
Jedino je zanimljivo da su sada novine pune slika zakrčene Preljine, a sa Doljevca si mogao da vidiš vrlo retko, iako su gužve bile mnogo mnogo češće i ponekad veće.


Autoput do Požege je odavno neophodan i samo ga treba završiti i spojiti sa NBG i petljom Orlovača. Biće tu sasvim dovoljno saobraćaja, oko toga nema potrebe da diskutujemo.
Problem je što dalje ka CG mnogo više košta a ima daleko manji saobraćajni i politički potencijal.
Mađari, Česi i Poljaci idu preko X u Grčku (i ne čekaju na granici), a opet ne čine neku baš veliku grupu vozila na X, tako da se ne treba nadati u njih da oni izvuku XI ka CG
 
Napravi se dugačak ENP koridor i propiše se kazna za dolazak na enp rampu bez taga. Da vidiš kako bi prodisala i Preljina. Zašto bi se država odrekla prihoda, ako te mrzi da čekaš kupi tag.
 
Pendolino":2ipk0c8s je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823355#p823355 je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sun Feb 14, 2021 5:17 pm[/url]":2ipk0c8s]da dodam, u ovih par dana godišnje kad su gužve bi mogla da se ne plaća putarina, kao što se praznikom ne plaća ni parkiranje i problem sa gužvama je praktično rešen.
Od toga nema ništa. Na Doljevcu su bile kolone svaki dan tokom celog leta. I pored nešto bolje organizacije nego na Preljini čekalo se sa TAG-om oko 10 minuta a bez taga oko pola sata. I tako svaki dan i noć. Nikada nisu pustili bez naplate.
Jedino je zanimljivo da su sada novine pune slika zakrčene Preljine, a sa Doljevca si mogao da vidiš vrlo retko, iako su gužve bile mnogo mnogo češće i ponekad veće.


Autoput do Požege je odavno neophodan i samo ga treba završiti i spojiti sa NBG i petljom Orlovača. Biće tu sasvim dovoljno saobraćaja, oko toga nema potrebe da diskutujemo.
Problem je što dalje ka CG mnogo više košta a ima daleko manji saobraćajni i politički potencijal.
Mađari, Česi i Poljaci idu preko X u Grčku (i ne čekaju na granici), a opet ne čine neku baš veliku grupu vozila na X, tako da se ne treba nadati u njih da oni izvuku XI ka CG
Саобраћајни и политички фактор је кључан на деоници ка Бару јер треба да повеже српски народ у две државе и да Срби имају савремену и друмску и железничку везу са Подгорицом, луком у Бару и целокупном приморју... то је суштина... а број возила ће из године у годину расти, то је несумњиво...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807102#p807102:1o68ko4h je napisao(la):
branik » Pet Dec 25, 2020 1:53 pm[/url]":1o68ko4h]Оно моје јагње лајк дис.
PRVO dobrodošlica mojim komsijama, javljajte dinamiku, a i ja cu slikati ako ikadddd budeeeeee nestoooo za slikanje od radova.

DRUGO, @branik, jedno jutro je onaj iz informera glavni rekao kako ce 2022.da napravi cuvenu Infomerovu zurku ( ono kad igra i drzi klupu) na Ariljskoj rampi, da ce da peva Baja mali knindza i da ce biti dva pecena vola da se proslavi zavrsen AP.
Nek tvoja jaga odahne, realno vo je vo i to x2 :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823340#p823340:25ynkvrb je napisao(la):
Gwaihir » Ned Feb 14, 2021 5:18 pm[/url]":25ynkvrb]Evo i mene poslije dugo vremena.

Opet, svako gleda prvo ono sto njega najvise pogadja i moram reci da se ne slazem da ce to biti samo AP za zapadnu Srbiju i RS / CG, morate racunati da, kakvi smo da smo, u normalnim vremenima kod nas na moru ima Ceha, Slovaka, Poljaka, Madjara ogroman broj, svi ti ljudi ce koristiti Milos Veliki i onda nastavak u CG (ako se to ikada spoji) tako da licno mislim da, makar ljeti, to ce da bude ogroman broj vozila na dan.
Mozda grijesim.

Pozdrav svima, pa da ova korona prodje pa da ga probamo...

P.S. svi govore samo o BGu, niko ne konstatuje da jedan prosjecan Cacanin sada do Budimpeste (zavisi od granice naravno) vozi 4-4 ipo sata....


Naravno da će se povećavati intenzitet saobraćaja to je nesporno, ali sumnjam da će ikada moći da parira invaziji Turaka na K10..... Što mene kao korisnika K11 i raduje.
 
Neko je kacio da li u ovoj ili drugoj temi utopijski plan autoputeva buducnosti u sfrj i jedna od trasa je bio autoput split podgorica. Zasto i sad ne bi bilo moguce da se medjugorje spoji sa podgoricom i da se tako zaokruzi autoput od bg do splita sa obe strane. Eh da ovde nea granica...pa bas kao sto kazete svi rumuni bi isli ovim putem do bara i dubrovnika pa posle u italiju na trajekt. Iskreno se nadam da ce zukorlic sem ako nije prodana dusa da stvarno max pogura autoput do kotromana i do boljara. Ali plasim se da u narednih 10 godina necemo videti AP Kotroman Sarajevo niti sarajevo medjugordje. To je koridor Vc ako se ne varam (od Baje u Madjarskoj do Ploca). I opet kad vec pricamo rumunima fali AP od temisvara do nase granice...itd itd...autoputevi su najjaca stvar ikada
 
Vrh