[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823216#p823216:2ntbec7k je napisao(la):
Earthmoving » Ned Feb 14, 2021 9:16 am[/url]":2ntbec7k]Samaricanin, jel ti uopšte putuješ K11-om kada bezveze pričaš da je veći deo godine prazan? Ja sam igrom slučaja pre 2 sedmice išao tri dana uzastopno, i svaki dan je bio pun prometa, tako da ne znam kad si ti to išao da je bio prazan? U ponoć ili kad. Ovo je najvažniji ili drugi najvažniji autoput za Srbiju. A pre neki dan je gužva na Preljini bila jedna od najvećih gužvi u Srbiji i šire (videh samo na Katowice u Poljskoj da je pokazalo dužu kolonu) , prema Google mapsu. Ako je samo k10 opravdan autoput, zašto ni na jednom od njegovih 20 bočnih izlaza nema tolko gužvi, za Sd, Po, Kš, Kg, Pn... su isto mali prolazi na naplatnim rampama.
imam 95-110 prolaza autoputem godišnje (nekada ibarskom/ili preko topole), sada isključivo AP, tako da sam dobro upoznat sa opterećenjem i čekanjem na rampama.
uglavnom idem u popodnevnim i večernjim satima ali u vreme policijskih časova sam naravno išao tokom prepodneva.
bilo je u početku puno problema sa naplatnom rampom dok nisu izmestili rampu za smer ka BG-u.
nakon toga nikada nisam imao problema.
imam tag i za mene naravno nema problema, ali nema ni za ostale u 95% dana godišnje.
naravno da bi bilo bolje da je u preljini jedna traka od 1 km samo za ENP a da ostali koji nemaju idu drugim trakama i čekaju.
ali kako je ovo privremena rampa koja će za godinu dve biti manje opterećena ili sklonjena, bilo bi glupo ulagati neke veće pare da bi gužve bile manje par dana godišnje.
a i pitanje da li bi to nešto rešilo jer nakon toga ide kružni tok, pa još jedan, pa semafori...
a kad gledamo po satima na naplatnim rampama si godišnje prvi ili drugi u redu u 99.95% časova godišnje
ove godine je po mojoj proceni promet slabiji nego prethodne, ali to nije realno jer smo imali deo godine kad su bili karantini i bukvalno kad sam išao u toku dana ne vidim ni ispred ni iza sebe ni jedno vozilo na AP.
kako bilo, deo od obrenovca do preljine je zaista neopterećen... a deo od surčina do obrenovca je duplo prometniji.
videćemo cifre.
po ciframa za 2019tu, AP BG-NS ima prosek oko 20k vozila na dnevnom nivou, BG-niš slično, a K11 ispod 7k u proseku.
ako su prva dva AP normalno opterećena za AP (niko neće reći sigurno da su preopterećena u proseku), znači da je K11 spram njih poluprazan ili dvotrećinski prazan, ako bismo bili bukvalisti.