Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Heheheh Miro, slatko me nasmeja. Autoput nije garancija da ce neki grad biti industrijski razvijen. Evo npr. Paracin, Cuprija i Jagodina su 50 godina pored autoputa pa nisu ni izbliza razvijeni kao npr. Zrenjanin koji uopste nema autoput. To je kalsicna zamena teza koja se plasira na TV. Autoputevi su posledica industrijalizacije i zelje da roba i ljudi brze putuju. Kod nas to nije slucaj. Kod nas se putevi prave iz kredita i jos naplacuju dok npr. u Nemackoj su besplatni a opet doprinose zemlji. Kod nas se autoputevi prave jer su politicari videli priliku da zarade (novcano i politicki) i narod zeli puteve iako to nema neku pokrivenost u industriji. Nesto slicnno kad nas covek kupi dobar auto, da se potvrdi u drustvu i da misli kako je uspeo a nema para ni da ga odrzava.

Indjija je dobro prosla zbog geografskog polozaja. Nalazi se izmedju 2 najveca i najbogatija grada u Srbiji. Put i pruga su dodatni plus. Ali sve sto ima u Indjiji su uglavnom logisticki centri i distribucija uvozne robe. Nisu inzenjeri, doktori i uopste umni i radni ljudi poleteli da se presele u Indjiju.

Da bi se Cacak i slicni gradovi razvili, potrebni su ljudi, preduzetnicki duh i jasna pravila igre koja se ne manjanju svaki cas (pravna drzava), kao i pristup kapitalu (povoljni, krediti, banke). Ali nazalost mi osim preduzetnickog duha nista drugo nemamo. Sposobne i radne ljude iz Cacka "isisava" Beograd a mudriji ga i preskacu i idu dalje preko. Pa tako ti nasi koji su ovde bili nesposobni cesto u Americi, od vozaca kamiona naprave citav biznis i poseduju svoje kamione. Ostale viskoobrazovne ljude koji su se jako snasli necu ni da pominjem. Uopste ko je radan, se lako snadje samo nikako ne moze u Srbiji da uspe. Nekako je ta vertkialna prohodnost rezervisana samo za odabranu ekipu.

Po meni, nazalost, Cacak i slicne gradove ceka sudbina tavorenja do sledeceg naglog pada kao posledice odlaska ljudi i porodica u reproduktivnom dobu. Populacija Cacka se blago smanjuje zadnjih 20g i vriti se oko cifre 72000 (pretpostavljam jezgro grada bez okoline) i to je posledica praznjenja sela. kad se okolna sele isprazne, pocece i Cacak osetno da se prazni. Gde nema ljudi nema ni para :). Demografska piramida, je jako uska u osnovi i uzana je na delu gde su ljdui od 20-40g. To ti sve govori o jednom gradu. Kada oni koji su nosioci snage, ideje i energije jednog drustva nistu tu, onda nema sta ni da se ocekuje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781575#p781575:krzoa2rj je napisao(la):
ZAK » Sre Okt 07, 2020 3:12 pm[/url]"]Heheheh Miro, slatko me nasmeja. Autoput nije garancija da ce neki grad biti industrijski razvijen.
Neverovatno si arogantan i pun sveznanja . Čini mi se da nisi zapazio da postoje i ljudi u ovoj zemlji kojima nije san da se svakodnevno zamlaćuju prelazeći sa jednog beogradskog brda na drugo ili da žive 200 na sat želeći da zarade još... Eto ja sam na pr. zapazio da postoje ljudi koji žele da prožive svoj život na miran i dosadan način , da razvijaju svoje ideje u svom prirodnom okruženju i unapređuju svoju sredinu . Ukratko , ( kako kaže jedan poznati Čačanin ) da žive dnevno bar dva sata duže nego većina u Beogradu.
Sa druge strane, nije mi jasno zašto gubiš vreme u ovoj zemlji . Zašto na pr. ,ne odeš u bogate zemlje da voziš kamion i razvijaš svoj biznis ? Pusti nas naivne da živimo u zabludi i da se radujemo PROBIJANJU JELICE i izgradnji autoputa do Požege !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781575#p781575:x524986a je napisao(la):
ZAK » Sre Okt 07, 2020 2:12 pm[/url]":x524986a]Heheheh Miro, slatko me nasmeja...

Pazi,ako si od ranije na temi ja ljude nerviram optimizmom i lakovernoscu.

Donekle se slazem, ne znam odakle si, ali kod nas su, između ostalog, putevi bili katastrofa ( i dalje su). Ljudi su pre iz Nisa dolazili do Bg nego mi iz Pozege... AP nece sigurno odmoci, ali se bojim to sto sam rekla da i fabrike koje se otvaraju to je sve da se radi za male pare, malo bolje nego u trgovini....

Opet sa druge strane, imamo jedno Arilje bogato od malina, ali razvilo neverovatan biznis - brendirao ariljski ves, ariljski pamuk...kad se ulazi u grad vidi se razlika u odnosu na druga mesta. To.se zove preduzetnicki duh, a ni obi AP nemaju.

Jednostavno ,neki krajevi su sistemski zapustani i usli su u tu spiralu o kojoj pricas da svi napustaju mesta, ali opet se nadam da ce se procesu stati na kraj.

Sto se tice doprinosa autoputa ,ovde nema nekih fabrika osim manjih firmi, ako nam bolja putna povezanost ne donese poboljsanje , tesko da ce nesto drugo. Ako nista drugo ,ocekujem Budimku u punoj slavi jer bi se brzo hrana transportovala.
Treba svasta nesto. Od mnogo toga zavisi da li ce biti i koristi, ali iammo sve preduslove, tako da cu ja nastaviti da budem optimista

Izvini @ Igore, opet ja, necu vise mimo teme obecavam!
 
Ja ne znam ništa o probijanju Jelice, to su već intimne stvari članova foruma, ali bi voleo da znam da li će kinezi obustaviti radove u tunelima tokom zime? Dolaze kiše i loše vreme.. Ako stanu, smeši nam se 2023 god.
 
@Mira Nije mi bila namera da budem argoantan sa onim "Slatko se nasmejah" ali posto vidim da je izazvala emotivnu reakciju kod Dule032 u neku ruku mi je drago jer ce infomracija vezana za tu emociju ostati upamćena.

Reagovao sam samo na tezu koja se već uveliko provlači a to je da ako se napravi autoput, u gradu pored koga prolazi autoput "fabrike niču kao pečurke posle kiše". Lično smatram da je to nesitina i manipulacija i kao argumente sam naveo gradove Jagodinu, Ćupriju i Paraćin koji su 50g pored autoputa i Zrenjanin koji uopšte nema autoput a mnogo je industrijski razvijenih od ova tri. Dodatni argumenti: I sam Čačak je pre 1990 bio mnogo industrijski razvijeniji a uopšte nije imao autoput. Dodatni argument. Gradovi na novoizgrađenim deonicama K10 prema jugu i istoku se nisu napunili fabrikama i halama. Naprotiv, ljudi se i dalje iseljavaju iz tih krajeva.

@Dule032: Molim kontra-argumente. Da li ja volim ovo ili ono, da li sam arogandatn ružan i nerviram te, pa treba da se odselim za Ameriku i pustim prave patriote da žive i raduju se je potpuno nebitno.

Hvala Gvozdenu na divnoj reprotaži i zbog njega se jako radujem probijanju Jelice.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=04&dd=07&nav_id=1673382

Ali milion puta hvala Igoru i Nikoli M. Koji su mi otvorili oči odmah posle Gvozdenove reportaže.

http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?t=1440&start=18300#p726449

I milion puta ću se tebi zahvaliti ako me argumentovano ubediš u nešto drugo.

I dalje smatram da bi svima bilo bolje kada bi smo imali pravnu državu i da nije sve još izgubljeno. Povodom demografije pogledajte ovaj članak Fiskalnog saveta Srbije, koji su mnogo umniji i mudriji ljudi od mene napisali.
Миграције са истока на запад Европе: Да ли Србија може да одоли налетима ветра?
http://www.fiskalnisavet.rs/istrazivacki-radovi.php
 
Ta fabrika, Miro, mali je poslodavac. Tek kad interesi vlasnika ugasePrvi partizan, biće bolja.
Kako će brzo proći godina, kao i ova prethodna. A puta neće biti još nigde, ako se nastavi ovim tempom.
 
Čačak je bio razvijeniji i perspektivniji pre 10-15 god nego danas.
da ne kažem i pre 20 dok je ibarska bila u groznom stanju.
razlog nije autoput koga tada bilo nije, već radno sposobni ljudi kojih je bilo mnogo više.
nažalost, razlog nije što se rađalo više i što su žene ranije rađale, već puno izbeglica sa Kosova sa više dece nego što je prosek šumadije.
i manje se i teže išlo u inostranstvo, posebno mladi.
razlog su i čačanske "gazde" koje su tlačile mlade kao kmetove po devizi ako ti nećeš da radiš za bedu ima ko hoće.
i tako su im ubile volju da žive i rade u Srbiji, a sada se isti čude što ono malo mladih sad neće ni da čuje da radi po tim uslovima.
i još se pljuju mladi da su kao razmaženi, lenji itd. interesantno u nemačkoj, švajcarskoj, austriji te iste naše mlade niko ne vidi tako.
ulagalo se u puteve, stanove, kuće, automobile a ne u ljude.
e sada tih mladih više nema, čačanski tehnički fakultet je sablasno prazan.
diplome i trud da se steknu, nisu bili vrednovani adekvatno i mladi neće više da se muče za džabe.

putevi oko čačka su iznad proseka srbije ali ljudi nema.
šteta, jer je kvalitet života u čačku veći nego kvalitet života u batajnici, borči, leštanima, kaluđerici i sl.

i sada treba mnogo pameti, koje nije bilo kad je nešto moglo da se uradi, da bi grad uopšte opstao.
AP je luksuz koji imamo i treba da uživamo u njemu kad ga svaki mesec plaćamo.
da li će naša deca hteti da ga plaćaju kad već bude oronuo i od njega ostanu samo dugovi to je pitanje.

proizvodnja maline pa i ariljskog veša ne zavisi od AP već od mladih ljudi spremnih da za sitan novac beru maline ili rade u proizvodnji po ceo dan i spavaju u tuđim seoskim krevetima i odreknu se popodnevnog društvenog života i slobodnog vremena.
njih je sve manje i malinarstvo će se polako gasiti.

priča okolnih manjih mesta, požege, ivanjice, arilja, guče, kosjerića je slična a verovatno i lošija.
ljudi prodaju mnogo zemlje koje su generacije sticale po smešnoj ceni da bi deci a ponekad i sebi kupili skupo cenjeni beogradski m2 i životarili pod svetlima "veegrada" u kome 60% ljudi nema kanalizaciju u 21. veku.

AP kroz čačak i požegu se ne pravi za prosečne šumadince već za bogate beograđane, novosađane i crnogorce da lakše stignu jedni dod drugih ili kad krenu na zlatibor na vikend.
 
Aj stvarno, ne piši koješta (poslednji pasus). Ovo je građevinski forum. Nismo sisali vesla. Autoput za Zapadnu Srbiju je isplativ i opravdan u svakom smislu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781652#p781652:1bk018fj je napisao(la):
Cheyenne » Sre Okt 07, 2020 5:59 pm[/url]":1bk018fj]Ja ne znam ništa o probijanju Jelice, to su već intimne stvari članova foruma, ali bi voleo da znam da li će kinezi obustaviti radove u tunelima tokom zime? Dolaze kiše i loše vreme.. Ako stanu, smeši nam se 2023 god.
Ja, kao "strucnjak" cu da te obradujem - za probijanje mnogo im vise odgovara zima, nema stajanja u ovom slucaju!
Znam jer je Brancic bio pun vode i izvora i blata...i cekali su zimu da se stegne sastav tla...a znamo kakva je zima u Požegi ( kao u Sjenici) pa ce im biti kao u zamrzivacu.

To szo nista ne znas o gradnji tunela, ne brini, sve ces da naucis samo budi redovan na forumu! Ja sam dipl ekonomista ( sve ti je jasno)
 
Hvala. Bilo bi katastrofa da stanu zbog lošeg vremena, tek su krenuli.

Velika je šteta što je protraćeno vreme ove godine, mogli su dobar deo prve trase oko Čačka da urade.
 
Zna li neko zašto nije uklonjen onaj kružni tok u Dićima kojim se ranije uključivalo na a-p?
Sad samo nepotrebno usporava saobraćaj.
 
"Investicije" su zadnjih godina postale mrska reč, tako na primer imamo "investitorski urbanizan" u Bg, Zlatiboru, Bd, zatim "strane investicije" u fabrike za dosadan robotski posao od 300€, "investicije u mini hidroelektrane" koje sad ljudi kidaju iz reka da ih ne unište itd... Tako da možda je i kad dođe autoput bolje bez "investitora i investicija", nego lepo, polako lokalni ljudi da razvijaju svoje na zdravim osnovama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781755#p781755:1ab9t2sw je napisao(la):
Cheyenne » Sre Okt 07, 2020 11:26 pm[/url]"

Velika je šteta što je protraćeno vreme ove godine, mogli su dobar deo prve trase oko Čačka da urade.
Za ovo drugo moram da te razocaram, da steta sto nisu krenuli ,ali nece raditi tako iako je nama koji nismo iz struke logicno.
Prvo bi trebalo da krenu mostove i petlje pa tek onda put. Tj radice ga ali sporije. Na kraju svi radovi zajedno cekaju poslednji sloj asfalta.
Ali da su poceli ,da, malo bi uradili nesto na petlji pakovrace na primer i onom tunelu
 
hej evo i ja sa novostima, u Pakovracu su poceli da rade sipove za most. Danas kad sam prolazila videla sam da u samoj Moravi rade a pored mosta koji su napravili odmah je prosirenje za sipove. Sledeci put kad budem isla za Cacak slikacu
 
To je odlična vest. Petlja je odmah nakon mosta (iz pravca Čačka). Možda će stvarno prvo završiti tu deonicu.
 
Hvala Ljikaca.
Most je bitan za prevoženje mehanizacije i ljudi, s jedne strane je 10tak km, sa druge 20tak, pa je brže i lakše bez kruženja. Ali da bi pustili ranije tu deonicu, moraju imati razlog za to u ugovoru. A ne verujem da ga imaju. Nek za početak počnu trasiranje i tunel Trbušane sa te strane Morave, pa ako zaista brže završe, onda možda neki neformalni dogovor vlade i izvođača da ranije puste, mada lično ne verujem... A i to je podaleka budućnost od sad da bi o tome mislili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782107#p782107:mjoqsxev je napisao(la):
Earthmoving » Pet Okt 09, 2020 8:36 am[/url]":mjoqsxev]Hvala Ljikaca.
Most je bitan za prevoženje mehanizacije i ljudi, s jedne strane je 10tak km, sa druge 20tak, pa je brže i lakše bez kruženja. Ali da bi pustili ranije tu deonicu, moraju imati razlog za to u ugovoru. A ne verujem da ga imaju. Nek za početak počnu trasiranje i tunel Trbušane sa te strane Morave, pa ako zaista brže završe, onda možda neki neformalni dogovor vlade i izvođača da ranije puste, mada lično ne verujem... A i to je podaleka budućnost od sad da bi o tome mislili.

Koliko mi znamo, toga nema u ugovoru. Samo čvrsto obećanje AV i naših prijatelja izvođača radova da će se prvo ta prioritetna deonica pustiti.
 
Pa montažni most su već postavili koji će služiti za prevoz mehanizacije i materijala. Nego zna li neko od lokalaca koliko je tu Morava široka? Na google earth pokazuje da je više od 50m.
Nego na BG obilaznici su najavili puštanje dela od Ostružnice do Orlovače. Što je sasvim izvesno sudeći po stanju na terenu. To znači da Kinezima to nije strano. Mada, tu sa Kinezima rade i Azeri. Možda će požuriti da to odrade pre nego što ih mi jermenska braća Srbi najurimo.
Šalu na stranu. Lepo bi bilo da puste taj deo do Pakovraća. Značilo bi mnogo Beeeooograđanima kad idu na Zlaju. Šta? A da, i Čačanima da ih više ne gledaju.
Onda će se umesto Preljine pljuvati po Pakovraćanskoj naplatnoj rampi.
 
Nije isto baš privremeni most, tu kad zasedne recimo mašina koja stavlja šipove u reku kao na Savi što je bilo, ne može od njega prolaze druge mašine, kamioni, vozila. A ostatak im takodje je okolo-naokolo, kad istrasiraju autoput mnogo je lakse i kraće. Verovatno i ono zadnje brdo Laz ili kako se zvaše, moraće kruže okolo dok ne probiju tunel, ne vidim da okolo imaju neki paralelni put osim ovih 2-3 km obilaženje levo desno, što bi im bilo u totalnu duže oko 7km, za svako potrebno obilaženje. Imajući u vidu da guseničari (bageri, buldozeri...) idu brzinom 5-10 km/h (plus ne smeju idu baš asfaltnim lokalnim putevima da ih ne unište), a točkaši (utovarivači, kombinirke...) oko 40 km/h, a i za prevoz kamionom treba bar pola sata se utovari, pređe, istovari, vidi se da je za svaki prenos mašine tih 5km gubljenje pola sata-sat, a kad se trasira se skraćuje na 1,5km ili 4 puta kraće mašinom sa jednog na drugi kraj te deonice gradilišta.
Što se tiče Bg obilaznice, meni se čini da kolega koji je pre par godina bio u kontaktu sa Kinezima kad su počinjali mi reče da će deonica poluautoputa biti gotov ranije gotova nego deonica novog punog profila, tako da mi je to očekivano od početka. Nije uporedivo sa ovom deonicom jer ovo se ova deonica radi skroz nova u poljani kao i Starževica-Bubanj Potok, a Ostružnica-Straževica je već bio poluautoput pored kojeg se na već pripremljenom terenu gradila druga traka, pa je u startu bila razlika i vremena i svega ostalog. Ali bezveze ulazim u detalje kad još ni trasiranje nisu počeli, a ako bude i proleće za 6 meseci biće dobro s obzirom da je prošlo već 18 meseci bez ikakvog trasiranja.
 
Pa kad most bude u toj meri završen da preko njega može da ide mehanizacija to je već skoro pa završena priča.
Ne vidim poentu postavljanja montažnog mosta osim da preko njega ide to što si upravo rekao. Mašine za šipove mogu iz samog korita da odrade svoj posao jer Morava ipak nije ni velika ni duboka kao Sava. Ako Savu mogu nasipanjem premostiti do pola mogu sigurno i Moravu.
Ne znam da li si video moj post od pre neki dan, vezano za most na Savi kod Šapca. U suštini trenutno postoje dva gradilišta. Po jedan na svakoj obali. I na jednoj i na drugoj prisutna je ista mehanizacija.
 
Da, video sam , hvala ti na tim slikama, pročitao sam da si napisao da prvi stub u Savi polako raste, ali ga nisam uspeo videti na slikama, jer se nekako Sava slabije na njima videla. U svakom slučaju hvala na toj reportaži.
Na Savi kod Obrenovca su radili pomoćne mostove do pola reke, po dva sa svake obale, a u sredini su ostavili prolaz za brodove, tako da se tamo nije moglo proći pomoćnom mostom preko reke. Kako beše ovde na Z. Moravi rade, jel pomoćni most preko cele reke ?
 
I na Dunavu, kad su radili Pupinov, su imali istu pomoćnu konstrukciju do poslednjeg stuba u vodi. To im mnogo olakšava organizaciju, naročito pri izradi stubova ali i kasnije. Verujem da pošto Morava nije polovna da će je premostiti.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Ne, nije prvi u stub u samoj reci. Već najdalji od reke. Tj. početak mosta sa mačvanske strane. Ako se malo bolje zumira može da se vidi.

A bio je snimak nekada davno u vezi tog pomoćnog mosta preko Z. Morave. Preko cele reke je. I ne verujem da će se graditi ni približno složeno kao most na Savi. Možda će čak i već pripremljene grede postaviti. Kao recimo na koridoru 5C kod Doboja što rade. Ne verujem da je Z. Morava nešto veća od Bosne.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XlVqhC1r31Q[/youtube]
 
Na jednom mestu se vidi ceo most sa puta - iz pravca Čačka na poslednjem pravcu pre pakovraćkog kampa (150-200m pre krivine). Dok za koji dan spadne lišće, videće se još bolje.
Morava ima velike oscilacije vodostaja jer njen sliv Tara, Zlatibor, Javor i Golija, tako da tokom kasnojesenjih kiša i posebno na proleće, može dramatično da nadođe. Zato mislim da otpada bilo kakva varijanta postavljanja mašina u korito (bar ne onih koje se ne mogu brzo izvući).
 
Vrh