Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777221#p777221:1xb9t6er je napisao(la):
Gwaihir » 23 Sep 2020 12:13 pm[/url]":1xb9t6er]
Bez ikakve namjere da ulazim u neke duze polemike na ovo moram da odgovorim upravo zbog toga sto mi je tematika itekako poznata. Razlog zbog kojeg roba (bilo kamionom, bilo vozom) iz Rijeke ili Soluna (ovo vec malo teze cak i sada) stize brze nego iz Bara je upravo taj sto je put tj. infrastruktura takva kakva jeste. Ja vidim da provejava neki animozitet prema CG trenutno pa iako znam da je za to zasluzan bivsi rezim koji je ostavio velike posledice misljenja sam da ne bi trebalo generalizovati, svako bi svakome imao sto da zamjeri.
Nego, da ne skrecem sa teme, ukoliko bi imali autoput roba iz Luke Bar bi do BG bila za max 6 sati sa stajanjem na granici, uz bolju propusnu moc iste i za 5-5 ipo a to mogu da sanjaju i Solun i Rijeka itd. geografski, blizu luku od Bara Srbija nema, njena moguca korist posebno za gradove koji su na trasi Milosa je vec sada iskoriscena od mnogih privrednika u tom reonu (CA, UE, PZ, ARILJE itd.) sa autoputem sa izuzetkom krajnje istocne Srbije Luka Bar bi bila jedini normalan izbor, ako je vremenski faktor taj koji odlucuje.
Oduzio sam, izvinjavam se, rekoh iz branse sam i o ovome bih mogao danima, ne zamjerite.

Apropo ove udaljenosti, trenutno je razlika u kilometraži između Beograd - Rijeka i Beograd - Bar oko 30 km u korist Bara. Izgradnjom auto puta Bar će postati bliži pa time i isplativiji.
E sad ono što jeste velika prednost Rijeke je što je ona za ceo sever Srbije (Beograd i dobar deo Vojvodine) i posle te izgradnje zapravo bliže (recimo iz Subotice ili Sombora se ode ka Osijeku i tamo izađe na auto put, a manje su opterećeni i granični prelazi), a topografija terena je povoljnija.
Trasa do Rijeke (i putna i železnička) je sve do iza Karlovca tipična nizinska, maltene bez ijednog uspona, iza Karlovca počinje blagi uspon do Bosiljeva gde se ulazi u Gorski Kotar i potom savladava primorski planianski greben (finalno kroz tunel Tuhobić na 700 mnv, dok je najviša kota cele trase 860 mnv), ali taj deo je ukupno oko 70-ak km (što kroz tunele, što preko vijadukata, ali ipak uspon i posle spust do mora).
Nasuprot tome čak i kada bude gotov auto put do Bara imaće uspon od Lučana na Pešter (1200 -1400 mnv), pa spuštanje ka dolini LIma (Berane su na oko 700 mnv), pa relativno mali uspon (ako će iči dolinom Lima i tunelom) do iza Kolašina (gde će se kod Mateševa - 1120 mnv - spojiti na ovo što se sada gradi), taj izgrađeni deo je na dosta visokim kotama u planinama istočno od Morače, da bi se potom spustio u Podgoricu i zatim sledi uspon do Sozine što je na sreću samo na oko 200 mnv.
Dakle teret iz/do Bara treba minimalno dva puta "podići" na preko 1100 metara nadmorske visine.
Prosto je u ovom slučaju planinski deo mnogo duži deo trase. Sigurno je, a i prirodno, da Bar povuče teretni saobraćaj zapadne i jugozapadne Srbije, kao i centralne (Kraljevo Kragujevac), za ovo ostalo nisam siguran koliko je realno, pogotovo ako se na auto put bude dugo čekalo. Za NIš i jug, bez političkih ujdurmi realno najbliži bi bio Drač, ali tek to je na dugom štapu. Ostaje naravno i Solun koji je nešto dalja varijanta, ali u situaciji u kojoj bi saobraćaj išao oko Kosova ka Baru, Solun je prosto u velikoj prednosti (čak i sa dve granice). Ako bi saobraćaj išao nesmetano preko Kosova, onda nema nikakvog smisla da ne ode ka Draču.
 
Ako ne bude nekih neprijatnih iznenađenja, krajem meseca bi moglo da počne bušenje šipova za mostove na podeonici do Pakovraće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779951#p779951:1h9bzcz1 je napisao(la):
miki-nbgd » Čet Okt 01, 2020 7:05 pm[/url]":1h9bzcz1]Ako ne bude nekih neprijatnih iznenađenja, krajem meseca bi moglo da počne bušenje šipova za mostove na podeonici do Pakovraće.
A iskustvo nas uči da će biti... :)
 
Evo zahtev koji sam kačio pre neki dan je usvojen. Radi se o dosta parcela.
Lepa vest, uz onu da se uskoro očekuje pobijanje šipova.
To bi značilo da se na proleće može očekivati početak konkretnih radova.

Screenshot_20201002-123754_Acrobat for Samsung.jpg

Screenshot_20201002-124919_Acrobat for Samsung.jpg
 
Dobro, dakle idu radovi na otvorenoj trasi nakon prijave radova. Za sad pripremni, pa onda valjda i oni glavni. Kad krenu, imaće smisla da se gleda sentinel.
 
Ево инфо која потврђује Благићеву објаву. Једна домаћа фирма скоро је потписала уговор са Кинезима за испоруку камена,односи се на први лот. По њему испорука креће од пролећа .Вест је апсолутно сигурна...и ссда бар знамо на чему смо...
 
Kako će onda Vučić završi ceo autoput od proleća do zime za 9 meseci? Ako rok beše kraj sledeće godine? O ne, nije valjda opet slagao, nikako da ga uhvatim u jednoj istini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780425#p780425:1exoae03 je napisao(la):
branik » Sub Okt 03, 2020 10:45 am[/url]":1exoae03]https://www.ekapija.com/news/3025860/kako-ce-izgledati-autoput-od-pozege-do-boljara-animacija-na-osnovu-trase


Kada je usvojena tačna trasa Požega - Ivanjica - Boljare, kako se tvrdi u videu? Da li sam ja nešto propustio..
Da li neko ima prostorni plan ili makar predlog prostornog plana?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780407#p780407:tx3whmom je napisao(la):
Niko Kažanegra » Sub Okt 03, 2020 8:22 am[/url]":tx3whmom]Ево инфо која потврђује Благићеву објаву. Једна домаћа фирма скоро је потписала уговор са Кинезима за испоруку камена,односи се на први лот. По њему испорука креће од пролећа .Вест је апсолутно сигурна...и ссда бар знамо на чему смо...
Hvala @niko, jedno prolece ce sigirno biti pocetak....godina po godina.

Nego sta je prvi lot? Jel to od Preljine do Pakovrace?
 
Do Sv Nikole 2021.bice gotov AP do Pozege. Rok je do marta 2022, ali ce biti do Sv Nikole 2021....
Sad rekao predsednik.

"To je ključna deonica, obilaznica je veliki problem oko Ca..."

Ja nemam sta drugo da kazrm osim da ako za godinu dana zavrse - kapa i naklon do poda, vrhunska su firma!
 
Ma oni će do leta sledeće godine ponavljati da će sve biti gotovo do decembra 2021, a onda će reći "jbg, objektivni rezlozi, virus bla bla, biće gotovo do proleća 2022". A kad dođe proleće 2022, odložiće do jeseni pa do NG. Prevaranti su to i veliki lažovi.

Ali jedno je sigurno, kada se sve završi, biće uživanje voziti se dobrim putevima do Zlatibora, Tare i dole do Peštera.
 
Realno, neka završe obilaznicu oko Čačka autoputem do kraja naredne godine i što se mene tiče puna kapa, samo da više ne čekam po semaforima tri ciklusa da prođem jednu raskrsnicu. Meni je to pola sata kraći put.
U suštini, imaju samo tunel od 300m, kratak vijadukt i most preko Z. Morave,ostalo samo da sipaju, ravnaju i asfalt.

Nego nema nikakvih novosti o Surčin NBG? Vrlo često prilaskom Beogradu tako poželim da ne kružim preko Ostružnice i maštam kako bi mi leglo da odmah izletim na Gagarina...
 
Surčin - NBg je otkazan iz budžeta ove godine zbog nedostatka novca od kovid posledica. Mada čudno, jer kobajagi danas je potpisan Fruškogorski koridor, kao ima para/kredita. Dal će ga biti u budžetu sledeće godine, videće se u decembru kad donesu budžet za 2021.
A da, bio bi velika stvar, 9km za 5 min do NBg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781270#p781270:2xba5huf je napisao(la):
RHCP » Uto Okt 06, 2020 1:54 pm[/url]":2xba5huf]

Nego nema nikakvih novosti o Surčin NBG? Vrlo često prilaskom Beogradu tako poželim da ne kružim preko Ostružnice i maštam kako bi mi leglo da odmah izletim na Gagarina...

Jedan forumas je lepo opisao AP -" pre iz Cacka dodju na aerodrom, nego ja iz Rakovice". ( cini mi se da je o tom mestu rec, ako gresim oprostite, ja ni ne znam gde je rakovica )
Hahahahhahahahahahahaha
 
Miro, to je nesto sto sam ja gledao kad (ako-kad prodje ova zla korona) odem do Budimpeste i konstatovao sam da u odredjenim vremenskim intervalima prije ce covjek iz cacka stici do Budimpeste nego iz odredjenih djelova Beograda :). Kad sam ja u pitanju povratak iz Budimpeste ipak ide uz stajanje u BG makar na 2 dana da se "odmorim"
 
Da, kada je spic ljudi provedu po sat vrwmena u kolima. Toliko nama treba Pz Cacak. Veliki je haos. Ispade da cemo mi sa AP imati veci benefit - sednemo u kola odemo u Bg ( kao oni iz Cacka u spotu SNS) zavrsimo sta imamo i kuci kao gospoda.

Nama je svanulo samo kad su ovo do Surcina uradili. A ko putuje tako u inostranstvo- ma milina. Kao i ovi sa K10 sad. Sednes u Subotici i ode u Grcku.
Slusala sam danas taj plan 2020-25, kako bi bilo dobro da se sve uradi.... nama iz zapadnih, jugozapadnih bi i Moravski puno znacio.

Volela bih i da Bg dobije to " prstenje" da se rastwreti kad je špic. Beogradjani su navikli ,ali nama je jako cudno da neko tako zivi svaki dan. E ,realno da se presele u Čačak u nekim situacijama bi brze stigli.

Pisem ovo jer sam prva oci vadila svima koji pomenu da se jos nesto pravi u Bg,a na nas i Bog zaboravio.... Oseca se znacaj ovog AP do Cacka, barem meni kao putniku da makar mogu da zaključim da se ulozilo i za nas, a da i u Bg jako tesko funkcionisu sto se prevoza tice.
 
Onog crnog saobraćajnog petka pre skoro 3 nedelje krenuo sam iz Rakovice (bolnica Nova vita kod manastira) tačno u 3. Zbog radova i sumanute gužve na Orlovači nisam mogao da se uključim na obilaznicu pa sam nastavio do Železnika. U Železniku kolaps na uključenju na Obrenovački. U 5 sam bio u Preljini. Znači, brže do Ča nego obodom Beograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781395#p781395:36n9xvlp je napisao(la):
MiraC » Uto Okt 06, 2020 9:12 pm[/url]":36n9xvlp]
Pisem ovo jer sam prva oci vadila svima koji pomenu da se jos nesto pravi u Bg,a na nas i Bog zaboravio....

Beograd je i dobio populaciju zahvaljujući centralizaiciji i što se u prethodnom periodu dosta infrastrukturno razvijao. Običan čovek je imao više sadržaja i više šanse da se zaposli i na karju i veću platu u BG nego u ostalim delovima zemlje.
Ali u moderno vreme BG kada se zidaju zgrade, gde se ti ljudi useljavaju, BG je naplatio naknadu za građevinsko zemljište (ili nije) od koje bi trebala da se pravi infrastruktura. Zašto nije napravljena i gde su pare je parvo pitanje?
Kada napravite zgradu, i tu uselite 1000 ljudi, valjda treba da se obezbedi i 1000 parking mesta, i dovoljno široka ulica da ti ljudi mogu da prođu, da se napravi vodovodna mreža koja može da podrži tu količinu vode kao i kanalizacija koja može da odvede tu vodu. Da se obezbedi el.trafo za sve stanove itd itd.
Ne možemo sad reći, jadni ti ljudi u BG (a realno i jesu prevareni) hajde da im država da pare, da se napravi infrastruktura kad su pare za tu namenu već date (ili nisu ni date nego ostale u privatnim dzepovima).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781455#p781455:3v3elnfg je napisao(la):
ZAK » Sre Okt 07, 2020 9:49 am[/url]":3v3elnfg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781395#p781395:3v3elnfg je napisao(la):
MiraC » Uto Okt 06, 2020 9:12 pm[/url]":3v3elnfg]
Pisem ovo jer sam prva oci vadila svima koji pomenu da se jos nesto pravi u Bg,a na nas i Bog zaboravio....

Beograd je i dobio populaciju zahvaljujući centralizaiciji i što se u prethodnom periodu dosta infrastrukturno razvijao. Običan čovek je imao više sadržaja i više šanse da se zaposli i na karju i veću platu u BG nego u ostalim delovima zemlje.
Ali u moderno vreme BG kada se zidaju zgrade, gde se ti ljudi useljavaju, BG je naplatio naknadu za građevinsko zemljište (ili nije) od koje bi trebala da se pravi infrastruktura. Zašto nije napravljena i gde su pare je parvo pitanje?
Kada napravite zgradu, i tu uselite 1000 ljudi, valjda treba da se obezbedi i 1000 parking mesta, i dovoljno široka ulica da ti ljudi mogu da prođu, da se napravi vodovodna mreža koja može da podrži tu količinu vode kao i kanalizacija koja može da odvede tu vodu. Da se obezbedi el.trafo za sve stanove itd itd.
Ne možemo sad reći, jadni ti ljudi u BG (a realno i jesu prevareni) hajde da im država da pare, da se napravi infrastruktura kad su pare za tu namenu već date (ili nisu ni date nego ostale u privatnim dzepovima).

Slažem se sa zaključkom, osim izjave da se Beograd infrastrukturno razvijao. Naprotiv, Beograd se nije dovoljno infrastrukturno razvio da bi primio toliko priliv stanovništva iz ostalih delova Srbije. Nema adekvatnu kanalizaciju, saobraćaj, masovni sistem prevoza... S druge strane, svako ko gradi legalno, plaća naknadu za uređenje građevinskog zemljišta, tj. naknadu za izgradnju infrastrukture. Ko je tu omanuo, svakako možemo da diskutujemo.Ali ja bih na prvo mesto stavio državu/grad, a onda alave investitore.
 
Ide obrnuto. Prvo se obezbedi sva potrebna infrastruktura pa se tek onda grade stambeni objekti. To se zove sistematsko planiranje. A ne kao kod nas. Jao, vidi livada. Nema veze što se to svako malo plavi. Hajde da napravimo kuće i zgrade tu a država je onda dužna da nam pravi sve ostalo. Ne ide tako rođaci...
 
E ja se zato nadam da ce malo fabrika doci i u nase krajeve nakon ovih puteva. Mozda sam naivna ali tako je.
I to vise njih koji imaju racun da ovde rade i imaju brz transport dalje.
Inđija mi pade na pamet, jbt otvorili su 10 fabrika. E sad sve je to " rintaj za sitnu lovu" ali kad se javi konkurencija onda i plate rastu. Kod nas jedino sto se kao otvori ona fabrika municije, ali kako su pricqli da ce tu raditi svi koji budu hteli , jq ne znam nestk puno ljudi. Naravno, upali su i Uzicani, iz Lucana ( ovo su samo price ali jasno je da kad region dobije jednu fabriku drzavnu sta se desava).
To ce posredno dovesti i do vracanja ljudi nakon studija. Pa mogu da biraju, " necu tamo gde me ne cene," sada je takva sitiacija samo sa masincima. Dobrodosli su u svakoj firmi i mozes da razmislis gde bi...
U Bg je veca ponuda posla, bolji standard vecinom, tu su i dobre i lose skole, vrhunski lekari, pozoriste, bioskopi.....
Ali vreme je da se to promeni, da nama bude lepo u nasim mestima, da zivimo normalno svugde, a ko voli prestonicu nek ide, ona će uvek biti najbolja.

Da ne grdi @ Igor, evo bas vezano za temu - na sentinelu vidi da se oko tunela vise radi. Vise to nisu putici sada je to mesto sa radovima vidi se!
 
Vrh