Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777164#p777164:dtdwc99p je napisao(la):
dzokar » 23 Сеп 2020, 11:01[/url]":dtdwc99p]Da te obradujem, mislim da je Alvirović rekao da se za brzinu uzima maksimalna moguća, dakle 130 na sat, za celu deonicu, nevezano za tunele i deonice gde je brzina 80, 100 ili 120 na sat. Inače, mislim da generalno za to merenje brzine uopšte ne treba toliko da se brinemo, bar svi koji voze 130 na sat, pa i 135 i slično. Uostalom, Alvirović je vozio sa tempomatom na 140, pa je izbegao kaznu (ograničenje na 130) za 5 sekundi. Više je razloga, jedan od njih je svakako što 130 na automobilu je realno bliže 125km/h, a drugo, na rampama je svakako neophodno da se ubrza/uspori automobil. Dakle ko vozi ispod 140km/h bar 90% vremena, nema šta da brine.

Ima li rešenja za naplatnu rampu Preljina? Pominjali ste Obrenovac, što je super vest, drago mi je što slušaju savete, odakle god da su stigli! Nadam se da će bar 2-3 kilometra ranije postaviti znakove kako bi se na vreme razvrstao saobraćaj na ENP i ručnu naplatu.

ако је тако, онда супер, с обзиром да ја закуцам темпомат на 130 и не дирам ништа
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776958#p776958:1jum2vj2 je napisao(la):
ZAK » Uto Sep 22, 2020 4:06 pm[/url]":1jum2vj2]Koliko sam skontao iz onog videa od pre nekoliko postova. Luka Bar i jos par resursa po izboru idu Kinezima kad ne budu mogli da placaju rate za autoput. Ona caka u Ugovoru gde moraju da vrate sve pare odjednom ako im poverilac to zatrazi.

Bez obzira na to, uptina je ispaltivost luke Bar i cene transporta preko pruge koja savladava velike uspone. Neko je na ovom forumu elaborirao, da pre roba stigne iz Soluna i Rijke nego iz luke Bar. Luka Bar je samo jos u nasim umovima a u sustini je pluskvamperfekat (davno proslo vreme).

Postoji jos samo politicki-geostrateski pogled gde smo mi nezavisni i neutralni pa ti onda izlaz na more nesto znaci. U sustini je to bajka i nekom carstvu se moramo prikloniti. Kakvi vetrovi danas duvaju, bice da cemo i mi i CG biti u istom carstvu pa onda ta prica o luci i nema smisla.

Bez ikakve namjere da ulazim u neke duze polemike na ovo moram da odgovorim upravo zbog toga sto mi je tematika itekako poznata. Razlog zbog kojeg roba (bilo kamionom, bilo vozom) iz Rijeke ili Soluna (ovo vec malo teze cak i sada) stize brze nego iz Bara je upravo taj sto je put tj. infrastruktura takva kakva jeste. Ja vidim da provejava neki animozitet prema CG trenutno pa iako znam da je za to zasluzan bivsi rezim koji je ostavio velike posledice misljenja sam da ne bi trebalo generalizovati, svako bi svakome imao sto da zamjeri.
Nego, da ne skrecem sa teme, ukoliko bi imali autoput roba iz Luke Bar bi do BG bila za max 6 sati sa stajanjem na granici, uz bolju propusnu moc iste i za 5-5 ipo a to mogu da sanjaju i Solun i Rijeka itd. geografski, blizu luku od Bara Srbija nema, njena moguca korist posebno za gradove koji su na trasi Milosa je vec sada iskoriscena od mnogih privrednika u tom reonu (CA, UE, PZ, ARILJE itd.) sa autoputem sa izuzetkom krajnje istocne Srbije Luka Bar bi bila jedini normalan izbor, ako je vremenski faktor taj koji odlucuje.
Oduzio sam, izvinjavam se, rekoh iz branse sam i o ovome bih mogao danima, ne zamjerite.
 
Ko će ti zameriti... Piši sve što je na ovu temu zanimljivo. Osim autoputa, kako se trenutno gleda na Barsku prugu sa aspekta luke?
 
Gwaihir":1r6611p7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776958#p776958 je napisao(la):
ZAK » Uto Sep 22, 2020 4:06 pm[/url]":1r6611p7]Koliko sam skontao iz onog videa od pre nekoliko postova. Luka Bar i jos par resursa po izboru idu Kinezima kad ne budu mogli da placaju rate za autoput. Ona caka u Ugovoru gde moraju da vrate sve pare odjednom ako im poverilac to zatrazi.

Bez obzira na to, uptina je ispaltivost luke Bar i cene transporta preko pruge koja savladava velike uspone. Neko je na ovom forumu elaborirao, da pre roba stigne iz Soluna i Rijke nego iz luke Bar. Luka Bar je samo jos u nasim umovima a u sustini je pluskvamperfekat (davno proslo vreme).

Postoji jos samo politicki-geostrateski pogled gde smo mi nezavisni i neutralni pa ti onda izlaz na more nesto znaci. U sustini je to bajka i nekom carstvu se moramo prikloniti. Kakvi vetrovi danas duvaju, bice da cemo i mi i CG biti u istom carstvu pa onda ta prica o luci i nema smisla.

Bez ikakve namjere da ulazim u neke duze polemike na ovo moram da odgovorim upravo zbog toga sto mi je tematika itekako poznata. Razlog zbog kojeg roba (bilo kamionom, bilo vozom) iz Rijeke ili Soluna (ovo vec malo teze cak i sada) stize brze nego iz Bara je upravo taj sto je put tj. infrastruktura takva kakva jeste. Ja vidim da provejava neki animozitet prema CG trenutno pa iako znam da je za to zasluzan bivsi rezim koji je ostavio velike posledice misljenja sam da ne bi trebalo generalizovati, svako bi svakome imao sto da zamjeri.
Nego, da ne skrecem sa teme, ukoliko bi imali autoput roba iz Luke Bar bi do BG bila za max 6 sati sa stajanjem na granici, uz bolju propusnu moc iste i za 5-5 ipo a to mogu da sanjaju i Solun i Rijeka itd. geografski, blizu luku od Bara Srbija nema, njena moguca korist posebno za gradove koji su na trasi Milosa je vec sada iskoriscena od mnogih privrednika u tom reonu (CA, UE, PZ, ARILJE itd.) sa autoputem sa izuzetkom krajnje istocne Srbije Luka Bar bi bila jedini normalan izbor, ako je vremenski faktor taj koji odlucuje.
Oduzio sam, izvinjavam se, rekoh iz branse sam i o ovome bih mogao danima, ne zamjerite.
Амин.
У луку Бар није улагано годинама али ако би то био наш излаз на море....
Са друге стране, драже ми је доле улагати него у Драч јер још није наш.

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
 
@Gwaihir Hvala na informacijama. Dodaću samo još ovo i stim završavam ovu priču.
Žao mi je sto sam ovde shvaćen kao da gajim neki animozitet prema CG. Možda zbog pisanog teksta inače da smo govorili uživo bio bi drugačiji kontekst. Ja ljude u CG i SR doživljavam kao isti narod. Čak smatram da bi trebali živeti u istoj državi. I ne samo CG nego i ostale zemlje exYu + Albanija. Iz prostog raloga što u ovakovj Evropi i svetu male zemlje nemaju nikakvu šansu.

Ono što hoću da kažem, bez atributa kao "naš", "draže" itd, jeste analiza i svrsishodnost onog gde se ulaže novac. Jasno je meni da je luka Bar geograski najbliža, ali nije konkurentna zbog nepostojeće ili loše infrastrukture. Ali nije mi jasno zašto građani Srbije moraju da ulažu u tu infrastrukturu. Ok, ako dosta privrednika korsiti luku Bar onda da se napravi analiza da li je opravdano potroštiti nekoliko milijardi evra u infrastrukturu prema luci Bar, da bi bila konkrentinja i da bi te firme zaradile. E sad, ako firme kroz porez za npr. 20g vrate tih nekoliko milijardi evra onda je u redu ulagati u infrastruktutu prema luci Bar. Ako ce te firme uplatiti par miliona evra onda nema smisla trositi tolike pare. Možda je bolje uložiti te pare u luke na Dunavu. Možda je bolje dati kredite malim preduzetnicima, možda je bolje uložiti u zdravstveni sistem pa da celo društvo ima korist, tj. da se korist rasporedi na što više članova društva. Mi kao društvo ne možemo sebi više dozvoliti promašene investicije jer ćemo srkoz nestati.

Ako vlada CG smatra da je luka Bar njena razvojna šansa, neka onda uloži sredstva u nju i učni je konkurentnom. A kako se vlada CG odnosi prema luci vidi se iz bilansa stanja i bilansa uspeha luke. Profit luke je prosle godine iznosio 930,5 hiljada evra, gde je pri tom prodaala hotel "Sidro" za 1,7 miliona evra. Detalje pogledajte na linku dole.
https://www.vijesti.me/vijesti/ekon...-hiljada-a-gubitak-port-of-adrie-1-66-miliona
 
Bravo Blagiću !!!

Odavno ne videh na ovoj temi koristan post. Svaka čast.

:sesir:

Jer gro poruka postao je šum - uglavnom rekla-kazala, prepucavanja, politika, SF ...

p.s.Gde nam je mirođija?
 
Nemoj tako čika Vlasto. Ima dosta korisnih postova, naročito za radove na magistrali. Ko putuje često nije loše da se informiše. A što se tiče samog autoputa, teško da se išta osim tunela može očekivati do proleća.
P.S. I meni nedostaju njegovi postovi.
 
Kako može u Preljini da se 2-3km ranije razvrsta sapbraćaj, kad se rampi prilazi jednom trakom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777403#p777403:2cnvc5wu je napisao(la):
branik » Sre Sep 23, 2020 10:47 pm[/url]":2cnvc5wu]Kako može u Preljini da se 2-3km ranije razvrsta sapbraćaj, kad se rampi prilazi jednom trakom?
Znam da ne može, ali može da stoji 2-3 znaka na kraju autoputa, na krivini, pa na onom nadvožnjaku, da će dve ENP trake biti skroz desno, i da zaista i budu skroz desno, a tri leve trake da budu za naplatu. Govorim za izlaz sa autoputa. Tu bi se čak videla i solidarnost, jer kad je velika gužva, svi vozači koji nemaju tag se sklone skroz levo i propuštaju ENP vozila da prođu pored njih polako desno, što je maksimalno korektno (prisustvovao lično bez taga u dve situacije, sa jednom rampom još). Oznake su potrebne da se ne nađe neko "pametan" da prevari sistem i zakrči celu traku pokušavajući kad dođe pred rampu da se ubaci u red bez ENP-a, a pritom naravno niko neće da ga pusti.

Za ulaz je svaka rampa za sve (i ENP i kartice), ali ni to mi se ne sviđa, nije lepo obeleženo, opet bi trebalo da je ENP skroz desno (čitaj pravo), jer samo nastavljaš put. Posebno je problematično što nije lepo obeleženo, pa se stvori red od 3-4 automobila bez taga u srednje dve trake, i ne može da se prođe u krajnju levu sa enp-om od tih automobila, a i krajnja desna ima recimo jedan automobil. Tek kad se pomeri red napred ili ode krajnji desni auto.

Nadam se da sam lepo objasnio na šta mislim, slobodno nek me neko ispravi ako misli drugačije, ili ima drugačije iskustva.

No ovo možda bolje da ide u temu naplata putarine.
 
Poslednji tunel, gledano iz Prilipca

90-A5-C8-B1-9-C79-4-F4-D-8720-8-EDEE7-F42-E44.jpg
 
Ako nekog interesuje da li je krenulo merenje prosečne brzine na auto putu Miloš Veliki, danas sam upitao saobraćajnog policajca na naplatnoj rampi Obrenovac. Rekao mi je da ponekad mere za sada...
 
Treba da zabelezimo i cene slanja 40FT standard kontejnera.
Evo npr iz Majamija (Florida) do Bara je $842 do Rijeke $785.
Za sada imam cenu kamiona iz Rijeke do Beograda 850 eura za 40FT kontejner.

Bilo bi lepo znati i cenu kamiona od Bara do Beograda.

Inace kada se kontejneri istovaraju prvo istovaraju u Rijeci pa onda u Baru :)


Edit evo dodao sam i Alabniju.
 

Prilozi

  • Screen Shot 2020-09-27 at 4.58.37 PM.png
    Screen Shot 2020-09-27 at 4.58.37 PM.png
    179,4 KB · Pregleda: 3.564
  • Screen Shot 2020-09-27 at 4.59.49 PM.png
    Screen Shot 2020-09-27 at 4.59.49 PM.png
    228,1 KB · Pregleda: 3.566
  • Screen Shot 2020-09-27 at 5.13.18 PM.png
    Screen Shot 2020-09-27 at 5.13.18 PM.png
    239,3 KB · Pregleda: 3.558
Imaju jos i luke Koper, Solun, Konstanca, i njih treba uporediti cenom i vremenom (Konstanca mislim najsporija jer dugo posle ceka barze za Dunav do Beograda, plus Bosfor usko grlo). A pre Rijeke cesto ide Gioia Tauaro na jugu Italije gde se pretovara. Sve ove luke sam koristio, i za Srbiju, BH, Hr, Madjarsku mislim da je najbolja Rijeka za sad (niza cena od Kopra, autoputem kamion stize za 5 sati ne racunajuci granicu, brze i cesce pristizanje brodova nego u Bar). Za Makedoniju najbolja Solun, Albanija ima Drac, Grcka Solun i Pirej, Rumunija Konstancu, Slovenija, Austrija& Kopar... Luka Bar bi autoputem i cescim brodovima moga konkurisati Rijeci za Srb i BH.
 
Earth,

Otprilike to je to. Nema direktnih linija za navedene luke, sve rade "transshipment" najcesce u Gioia Tauro a ponekad i na Malti (CMA CGM). Sve sto sam napisao se svodi na jedno, uz autoput luka bi mogla da postane alternativa za Srb, opet, iz svega napisanog dodje na moje, sve juzno od BG pravcem Ibarske prirodno gravitira Baru, jer za te destinacije je kamion iz Rijeke mnogo skuplji. Takodje, stvar koja se dosta cesto zaboravlja je mogucnost praznjenja kontejnera u Baru i prevoz kamionom do krajnje destinacije, onda kamion postaje mnogo jeftiniji nego iz Rijeke.

Nego, poenta cijele price je da autoput ima svrhu, odosmo u potpunom drugom pravcu u odnosu na ono sto sam namjeravao :)
 
Pravi smisao i ekonomija velikog obima se postiže samo transportom kontejnera vozom. Nijedna uspešna ekonomija ne zasniva transport robe na kamionima - jedinična cena robe postaje prevelika.
Zato Rijeka i gradi kontejnerski terminal na Brajdici i rekonstruiše kružni tunel kojim se pruga sa Brajdice uzdiže do stanice Rijeka-Pećine i time uključuje na magistralnu prugu ka Zagrebu (Beogradu, Budimpešti).
Koliko sam negde pročitao Cosco je zbog kašnjenja na našem železničkom koridoru 10 (što opravdanih zbog rekonstrukcije BG-NS, što zbog loše organizacije prevoza) prebacio veliki deo saobraćaja na luku Rijeka (svakako je i tamo imao dugoročni ugovor o korišćenju terminala) tzv. Rijeka - Budapest Land Sea Express line.
 
Ja se prvi s tobom slažem, ali, u Evropi ubedljivo dominira prevoz robe kamionima (u SAD i Rusiji ne).
 
Bio neki dil s vojskom gde su 2 meseca (!) čekali da prevezu jednu mašinu vozom iz Bara. Bio neki problem oko gabarita. Ja im rekoh da prevezu kamionom, ali jok, oni su radije čekali 2 meseca da mašinu prevezu jeftinije. Mašina je bila donacija, znači besplatno tipa vrednosti 150.000 evra, i oni su čekali čak 2 meseca da uštede 1000 evra na razlici voznog vs kamionskog prevoza na toj distanci. Mislim mogli su čekaju i godinu dana, šta ih briga... Al ima i onih koji ne mogu.
Što se tiče luke Rijeka, ja sam u svom početku pre 15 god hteo koristim prevoz do Bga vozom umesto kamionom za flat rack kontejnersku robu (vangabaritnu) jer dok kamion gabaritnog 40stopnog kontejnera košta oko 1000 evra, vangabaritni košta oko 3000. Međutim iskustan špediter mi navede primere da su imali slučajeve da se ne zna gde je mašina na putu, kad će stići, da se mogu krasti delovi kad stoji negde (jedan od razloga zašto trgovina Kine i Evrope ne ide preko Rusije železnicom) itd, a imao bi i dodatne troškove opet skupog vangabarita kamionom od žel stanice do skladišta, plus kao što rekoh ko zna kolko duže. Tako da sam ga poslušao i nisam koristio voz ni od Rijeke, a ni od Bara, već kamionski prevoz.
 
Evo neki zahtev za prijavu radova. Videćemo šta je kada se izda rešenje.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200929-223201_Chrome.jpg
    Screenshot_20200929-223201_Chrome.jpg
    167 KB · Pregleda: 2.290
Ovo mi liči da su neka ispitivanja, jer su radovi na po jednoj parceli iz različitih katastarskih opština.
 
Mislim da su to parcele za odlaganje materijala ili nešto slično.
 
Ове две парцеле Лопаш 75/1 и Прилипац 783 налазе се око реактивираног каменолома у Прилипцу. Обе парцеле су већ помињане на форуму пре пар месеци и до данас на ништа на њима није почето да се ради.
 
Vrh