Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nadvožnjak na Sušici bi trebalo da bude završen do 21.oktobra. Videćemo, ali znajući da "Putevi" mostove rade uglavnom od prefabrikovanih elemenata, može da se uradi.
Zbog strašne kolone odmah iza Parmenc i vozila iz suprotnog smera u talasima, vratio sam se danas popodne iz Bgd preko Markovice po, na momente, potopskoj kiši.
Na tri mesta se vide aktivnosti. Radi se i sa puta se vidi jedna kosina čiji delovi su pokriveni plavom cerdom da ih kišnica ne erodira
 
Ako misliš na nadputnjak u petlji Sušica neće biti montažni nosaći. Po projektu treba da bude puna ploča, olakšana kartonskim cevima. Treba da se rade ojačanja srednjih stubova, obalnih stubova, temelja...dosta posla. Inače gornji stroj postojećeg nadputnjaka je srušen zbog male visine (4,35m) pa je sav bio izudaran. Novi će biti podignut za nekih pola metara. Kad već sve to rade trebali su da ga poruše celog, naprave integralni bez ležišta i dilatacija. Bilo bi skuplje u početku ali posle mnogo jeftinije održavanje i dugoročnije rešenje.
 
Na to mislim i uporno se čudim da je izabrano to rešenje, čak i da je isplativo gradititi ga tako polovično ponovo, a moglo bi i bez njega.
A laički, zar se put nije mogao spustiti za toliko?
 
Može da se spusti niveleta puta naravno ako nema nekih drugih ograničenja, tipa dubina postojećih temelja, uklapanje sa ostatkom trase, problemi sa odvodnjavanjem...U ovom slučaju, ako se već ne radi nov most što bi svakako bilo najbolje, bolje je rešenje da se zameni gornji stroj novim nego da se sanira postojeći. Nije tu problem samo popraviti oštećenja, nego što je most projektvan 70ih godina, kad su važili propisi iz 1947. Početkom devedesetih su promenjeni propisi i vozila prema kojima se dimezionišu mostovi su postala znatno teža i zato skoro svaka sanacija podrazumeva i ojačanje mosta, pa zatim usklađivanje sa novim pravilnicima vezanim za projektovanje detalja servisnih staza, hidroizolacije, odbojnih ograda...i sve to prilično košta i traje. Manje objekte, dugoročno gledano je isplativije srušiti ako su u baš lošem stanju. Razlika u ceni saniranog i novog mosta je otprilike 150-200e po kvadratumosta. Konkretno ovaj posao je rađen u sklopu projekta pojačanog održavanja (ovo je jedna od 40ak deonica) i pod pojačano održavanje teško može da se podvede rušenje mosta osim ako to baš nije neophodno. A ovde i nije.
 
Sinoc prosao autoputem A2, tacnije iz Ivanjice, preko Guce, Cacka do Beograda (Vozdovca).
Nekoliko utisaka:
Veoma visok intenzitet saobracaja, na putu do Cacka 2 udesa - nezgode, srecom lakse. Jedna oko Guce, druga na putu od Jelice ka Cacku. Cekao sam na obilaznici dobrih 15 minuta. Na obilaznici oko Cacka kolona, sve se to akumuliralo, pa je fakticki od Konjevica do ukljucenja na autoput u Preljini bila kolona koja se kretala u proseku 20-30 km/h.
Guzva i na naplatnoj stanici u Preljini, mada ne preterano. Na autoputu nikad vise vozila od kako putujem. Cesto obe trake skoro pune, preticajna traka je bila skoro neupotrebljiva jer je desna traka bila uglavnom popunjena vecim delom puta.
Na naplatnoj stanici pred Obrenovac, ogromna kolona od nekih 500-700 m. Srecom, imao sam tag pa sam samo prosao i cekao veoma kratko.

Savet za one koji putuju vikendom, posebno petkom i nedeljom, da se naoruzaju strpljenjem i da krenu ranije :)
 
Juče smo iz Višegrada došli preko dela Koridora 11 od Preljine do Beograda i ono je stvarno milina. Za sada skraćuje a kad završe do Požege svi će da prodišu. Msm da nakon Požege (završiće i to jednog dana) se neće osvrtati mnogo na deo do Boljara nego će se usredsrediti na deonicu do Kotromana i ovamo ka Pojatama.
 
Слажем се, потрошити милијарду и по евра на деоницу Пожега - Бољаре кроз скоро ненастањено подручје Пештера где се зими темепературе спуштају до -40 и где ветар прави наносе и сметове снега по неколико метара је ван здраве памети.
 
Слажем се са Џигијем, цео тај горе крај јесте прелеп али исплативост прављења пута кроз те пределе није нека, ваљда због тога један део радова финансира Турска, бар је то била прича.

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
 
Tu možda koncesija. Mislim da se i spominjala koncesija kao varijanta, nešto je AV to govorio i kao otom potom. Vrv će tako i biti. Ovako je stvarno neisplativo a preskupo. Ovo do Požege je zaista neophodno jer je Požega srce, raskrsnica puteva a to dole... Put za nigde a skupo ko đavo.
 
Немојте људи тако, не богохулите!
Србија просто вапи за новим и обновљеним саобраћајницама, како аутопутевима тако и магистралама, локалним путевима, пругама...
Сваки нови аутопут је исплатив!
Милијарду и по - две, то није ништа скупо.
Аутопут мора да буде до Бољара!
Све смо ми то оооодавно већ платили кроз огромне акцизе на гориво, кроз прескупе регистрације возила и кроз скупе путарине.
Држава је дужна да апсолутно све постојеће путне правце детаљно, квалитетно и функционално реконструише, и да гради нове путеве апсолутно до последњих засеока! Наравно у пуном профилу, а не по 2 метра ширине!
 
Ijao evo onaj "pošteni" Nikolić i njegovi Indijci koje je doveo da rade oko Obrenovca, a zbog kog komentarisanja sam bio banovan. Pa su me ovde još ispravljali kako je pošten čovek, dobar privrednik trt milojko, došla maca na vratanca
Indijski radnici štrajkuju ispred Gradske skupštine u Kraljevu VIDEO
Beograd -- Oko 40 građevinskih radnika iz Indije u Kraljevu ispred gradske skupštine od jutros štrajkuje glađu sedeći na pločniku.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1721483
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767373#p767373:i3g5aqj1 je napisao(la):
Nick Slaughter » Sre Avg 19, 2020 4:31 pm[/url]":i3g5aqj1]Немојте људи тако, не богохулите!
Србија просто вапи за новим и обновљеним саобраћајницама, како аутопутевима тако и магистралама, локалним путевима, пругама...
Сваки нови аутопут је исплатив!
Милијарду и по - две, то није ништа скупо.
Аутопут мора да буде до Бољара!
Све смо ми то оооодавно већ платили кроз огромне акцизе на гориво, кроз прескупе регистрације возила и кроз скупе путарине.
Држава је дужна да апсолутно све постојеће путне правце детаљно, квалитетно и функционално реконструише, и да гради нове путеве апсолутно до последњих засеока! Наравно у пуном профилу, а не по 2 метра ширине!

Ma niko to nije rekao u tom smislu nego u narednih 5 godina treba da se pružimo koliko smo široki. Ako saberemo sve prioritete put do Boljara to baš i nije. Prioritet je put do Požege i krakovi,pristupne saobraćajnice... A onda lagano. Čak i ti radovi iz fondova od Požege do Zlatibora mi govore da nemaju neku nameru da uskoro rade dalje od Požege po pitanju autoputa ka Crnoj Gori.

Moram da pohvalim izgled onog tunela, presladak je, kao neki kamen neke lepe bež boje. Baš lepo.
 
Kakva divota jutros na "Milošu"! Skoro da nisam promenio traku celom dužinom. Tek malo oživelo posle Uba.
A inače, tu me obično počinje da hvata dremež i ono udubljenje ispred mosta pred isključenjem za Ub (ka Bgd) me svaki put razbudi.
 
Juče posle 16 h poprilično dosta vozila na A2. Put dalje od Čačka skroz prohodan do tunela kod Lučana, ali obilazak preko Pilatovića odlična alternativa. Naišli na sledeće radove tek od Užica i na par semafora. Iako je bilo kolona, čekanje nije mnogo potrajalo. Nisam primetio neke radove usput na Preljina-Požega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767373#p767373:31ci6vzp je napisao(la):
Nick Slaughter » Sre Avg 19, 2020 4:31 pm[/url]":31ci6vzp]Немојте људи тако, не богохулите!
Србија просто вапи за новим и обновљеним саобраћајницама, како аутопутевима тако и магистралама, локалним путевима, пругама...
Сваки нови аутопут је исплатив!
Милијарду и по - две, то није ништа скупо.
Аутопут мора да буде до Бољара!
Све смо ми то оооодавно већ платили кроз огромне акцизе на гориво, кроз прескупе регистрације возила и кроз скупе путарине.
Држава је дужна да апсолутно све постојеће путне правце детаљно, квалитетно и функционално реконструише, и да гради нове путеве апсолутно до последњих засеока! Наравно у пуном профилу, а не по 2 метра ширине!

Што мора до Бољара, колики ће бити промет на том аутопуту у периоду од 15. септембра до 15. јуна, у ЦГ се и завршавА, слепо црево, не води никуда даље.
 
Dzigi Bau:

Ne bih se slozio sa konstatacijom, poenta puteva je upravo da se uveca promet, uzmimo samo kamione, nijedan vise ne bi isao starim putem, sto bi to znacilo za Luku Bar posebna je prica, a sama mogucnost da konkretno ja iz Bar mogu u petak popodne poci do Zlatibora, Cacka, Beograda za 2 do 4 ipo sata znacice da ce se ljudi za taj put odluciti mnogo cesce nego sada kad im treba po 8 do 10 sati.
Bez obzira na dnevno politicke gluposti i pokusaje svadjanja od strane glavesina rodbinska povezanost je ogromna, ja u BG imam tetku, supruga takodje, kolega sa posla u V. Plani ima ujaka i tome slicno, svi se radujemo tim posjetama koje su sada izuzetno rijetke....

Oduzio sam za svoj prvi post ali, pratim temu vec duzi kao "gost" pa rekoh da nesto kazem, iako nije previse pametno :)
 
U svakom slucaju, moje licno misljenje je da bi ogromna stvar bilo makar u SRB do Uzica u CG do Bijelog Polja, cak i to bi bila izvanredna stvar u odnosu na ovo sto imamo danas.
 
Gwaihir":23zsqkeg je napisao(la):
Dzigi Bau:

Ne bih se slozio sa konstatacijom, poenta puteva je upravo da se uveca promet, uzmimo samo kamione, nijedan vise ne bi isao starim putem, sto bi to znacilo za Luku Bar posebna je prica, a sama mogucnost da konkretno ja iz Bar mogu u petak popodne poci do Zlatibora, Cacka, Beograda za 2 do 4 ipo sata znacice da ce se ljudi za taj put odluciti mnogo cesce nego sada kad im treba po 8 do 10 sati.
Bez obzira na dnevno politicke gluposti i pokusaje svadjanja od strane glavesina rodbinska povezanost je ogromna, ja u BG imam tetku, supruga takodje, kolega sa posla u V. Plani ima ujaka i tome slicno, svi se radujemo tim posjetama koje su sada izuzetno rijetke....

Oduzio sam za svoj prvi post ali, pratim temu vec duzi kao "gost" pa rekoh da nesto kazem, iako nije previse pametno :)
Наравно да је паметно, ми Златиборци смо махом Херцеговци зато нас и зову Ерцови. Кад кажем Херцеговци мислим на стару Херцеговину тако да на Црну Гору гледамо као на нашу земљу, када год одем тамо осећај припадности који се тада јави је тај који каже ко смо и шта смо те да не дужим у том неком смеру већ сам само хтео да одговорим то за луку Бар да је Србија хтела да купи луку али да је Мило нешто ту спречавао а ако је купимо а верујем да хоћемо аутопут је ту неопходан.

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
 
Ja stvarno ne znam kad ovi planiraju rade Cacak-Pozega, na satelitu se jos nista od radova ne vidi, proslo je skoro godinu i po dana i polako se završava i ova građevinska sezona za koji mesec.
Na sreću, oko godinu dana posle puštanja Ljig-Obrenovac, ispostavile su se netačne informacije da će se posle puštanja ubrzo zatvoriti zarad nove rekonstrukcije kod Uba, to se nije desilo.
 
Vreme je za jedan omaz vremenu pre godinu dana lad smo ocekivali otvaranje naseg Milosa :grand: jel bese 18 avgust
 
Posle tih godinu dana, rekao bih da Strabag nije dorastao održavanju. Košenje im ide jako sporo, radnici istrčavaju i pretrčavajuvput, a grb na ulazu u tunel Brđani, potpuno zarastao...
 
Satima traje egzodus sa Zlatibora i drugih mesta. Kolona hiljada vozila usporeno prolazi kroz Užice. Ne bih voleo večeras da putujem.
 
A ako stvarno budu gradili nastavak "Koridora 11" preko Bubanj potoka i Vinče za Pančevo i Vršac, čitava ideja o dovođenju autoputa iz Čačka u Surčin biće obesmišljena.

Ako se dobro sećam prvih planova, autoput je trebao da uđe u Beograd po trasi sadašnje Ibarske. To je u svakom slučaju bolja ideja, osim problema, gde dalje sa tim saobraćajem kad uđe u grad.
 
@Nenad Narodu se prvo mora objasniti benefit korištenja taga i ne bi smeo samo uredjaj da se plaća 2k (tako je ranije bilo čini mi se). I ja sam večeras čekao u istoj koloni od 2km i moram primetiti da su horizontalnu traku za ENP postavili skroz desno a 2 rampe za prolaz voziöa sa ENPom skroz levo i bile su neupotrebljive. Ko li je to projektovao tako nepraktično?

Inače sam prinetio za vikend bar 20ak automobila u zaustavnoj traci na ovom autoputu. Ne znam jesam li jedini, ali meni to nije normalno. Ili se automobili kvare ili ljudi izleću na pauze za fiziološke potrebe ili je nešto treće, ali toliku količinu vozila po zaustavnoj traci odavno nisam video.

Inače sam prvi put prošao delom do Obrenovca imalo mi deluje krivudavo put. Za ravnicu previše krivina za moj ukus. I nije mi kasno što neko iz pravca Obrenovca ako zeli da ide ka Nišu mora da prodje dva nadvoznjaka. :?

Ostali utisci su jako dobri. Milina je voziti autoputem do Čačka i nazad samo što je autoput obesmišljen čekanjem na napöatnoj rampi.
 
Vrh