Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Prethodnih dana sam isto razmišljao o velikom broju vozila u zaustavnoj traci. Mislim ds sada veliki broj vozača tek uči kako se koristi ap.
Doživeo sam i preticanje sa desne strane.
I ranije mi je bio taj utisak - deo bg vozača ne razlikuje vožnju ulicom sa više saobraćajnih traka i vožnju na putu sa više traka. Kao što u mom gradu neki ne znaju da se ponašaju na ulici sa dve paralne saobraćajne trake pa voze kao da je jedna ili onu desnu vide kao prostor da stanu sa sva 4, tako neki ne razlikuju put i ulicu.
Na usponu uz Zl često imam problem da "ubedim" neke da se pomere u desnu traku, a gledao sam i masu preticanja sa desne strane. To je nedopustivo i opasno, složićete se.
A na tagu još mora da se radi. Komplikovana je procedura i sam tag, ograničenog veka je preskup nekome ko ap koristi nekoliko puta godišnje. Em daš pare za putarinu, em potrošiš više goriva, em platiš tag, razmišljaju ljudi, skupo je to. E, ko češće koristi ap, drugačije je, posebno ako je uvezan sa karticom. Osim da imaš para i da ti neko ne zakrči rampu ENP, druge brige onda nemaš.
 
Evo i ovome ko i Vučiću narod za sve kriv, eto narod je kriv što su gužve jer ne kupuje tag, a ne vlast čiji je posao da se napravi takav put da na njemu nema čepova. Mislim, ne mogu verujem da neko kune ljude da bog da nemali leba da jedu, uvrnuto. Sto ne reče da bog da nemali leba da jedu vlast koja ne daje vinjete? Tad bi gužva bila manja nego tagom jer ne bi bilo rampi, ali ne, nemoj diraš vlast, kuni obične ljude.
 
Earthmoving":u6avlz5r je napisao(la):
Evo i ovome ko i Vučiću narod za sve kriv, eto narod je kriv što su gužve jer ne kupuje tag, a ne vlast čiji je posao da se napravi takav put da na njemu nema čepova. Mislim, ne mogu verujem da neko kune ljude da bog da nemali leba da jedu, uvrnuto. Sto ne reče da bog da nemali leba da jedu vlast koja ne daje vinjete? Tad bi gužva bila manja nego tagom jer ne bi bilo rampi, ali ne, nemoj diraš vlast, kuni obične ljude.
Не лупетај, живота ти... какви бре Вучић, Весић и сл.??? Синоћ је код Обреновца било отворено 7 трака, скроз десна за ЕНП, па 4 за ручну наплату и још две скроз лево за ЕНП. И више него довољан је број наплатних места, а проблем је првенствено у томе што слепцима није пуно да на дневном нивоу плате кафу и цигаре 500 РСД, али им је зато пуно да дају Вучићу или Весићу око 2000РСД за ТАГ уређај?!?!!? Такође, проблем је и у томе што су наплатна места за ЕНП раздвојили, уместо да су за ЕНП одвојили три кућице скроз десно и зауставну траку да могу да приђу кад су гужве...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768591#p768591:l6cs5p2c je napisao(la):
branik » Ned Avg 23, 2020 11:21 pm[/url]":l6cs5p2c]
Na usponu uz Zl često imam problem da "ubedim" neke da se pomere u desnu traku, a gledao sam i masu preticanja sa desne strane. To je nedopustivo i opasno, složićete se.
Obično je na magistralnim putevima, na usponima gdje je 2+1, desna traka "brza", a lijeva "spora" i u lijevoj je ograničenje 40 km/h. Ja imam drugi problem, ljudi se sklone u desnu traku i voze polako, a svi onda udare po gasu u lijevoj traci, što povećava mogućnost udesa sa vozilima koji idu iz suprotnog smijera. Ne znam kako je na usponu ka Zlatiboru, nisam prošao tim putem nekoliko godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768635#p768635:18e2gfyh je napisao(la):
НенадЦ » Mon Aug 24, 2020 5:45 am[/url]":18e2gfyh]
Earthmoving":18e2gfyh je napisao(la):
Evo i ovome ko i Vučiću narod za sve kriv, eto narod je kriv što su gužve jer ne kupuje tag, a ne vlast čiji je posao da se napravi takav put da na njemu nema čepova. Mislim, ne mogu verujem da neko kune ljude da bog da nemali leba da jedu, uvrnuto. Sto ne reče da bog da nemali leba da jedu vlast koja ne daje vinjete? Tad bi gužva bila manja nego tagom jer ne bi bilo rampi, ali ne, nemoj diraš vlast, kuni obične ljude.
Не лупетај, живота ти... какви бре Вучић, Весић и сл.??? Синоћ је код Обреновца било отворено 7 трака, скроз десна за ЕНП, па 4 за ручну наплату и још две скроз лево за ЕНП. И више него довољан је број наплатних места, а проблем је првенствено у томе што слепцима није пуно да на дневном нивоу плате кафу и цигаре 500 РСД, али им је зато пуно да дају Вучићу или Весићу око 2000РСД за ТАГ уређај?!?!!? Такође, проблем је и у томе што су наплатна места за ЕНП раздвојили, уместо да су за ЕНП одвојили три кућице скроз десно и зауставну траку да могу да приђу кад су гужве...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk


Jeste bilo otvoreno 7 traka, ali je realno moglo da se koristi samo 5 (4 za naplatu i 1 ENP) jer kao što smo već ustanovili skroz desna traka na kolovozu je odvojena za ENP a skroz desno je samo jedan ENP prolaz. Ljudi sa ENP-om su pokusavali da se probiju kroz 2-3 reda automobila da bi stigli do prostora skroz levo i 2 ENP trake sa leve strane.

Druga stvar cela ta naplatna rampa je nesrećno isprojektovana i nema dovoljno dugačko proširenje pred sobom pa se vrlo brzo guzva stvori i na samom autopupu (2 trake + zaustavna) što čini da i ENP korisnici i obični korisnici čekaju manje više isto vreme.

Glupo je optuzivati narod kada tom istom narodu nisu stvoreni dobri i stimulativni uslovi da koristi nešto.
 
I ja sam sinoć, sa sve TAG-om, bio 1h pred naplatnom rampom u Obrenovcu. I po mom mišljenju rampa je nesrećno projektovana, proširenje je pred samom rampom, tako da je ista kao široki obrnuti levak veoma uske pipe. Džabe širina i 7 traka, kada je pristup limitiran.

Problem je naravno to što je rampa preprojektovana, nakon populističke odluke da Obrenovac ne bude u režimu putarine. Ova naknadna odluka imala je za posledicu čeonu rampu uskog pristupa (nije bilo otkupljeno zemljište na trasi za širu rampu), kao i onaj kretenizam kod Obrenovca gde je uz date pare za petlju sada pristup AP raskrsnicom u nivou, bez denivelacije (posledica projekta u kome je bila jedna naplatna kućica za oba smera).

Sada raspravljamo o tagu, ENP trakama i kvadraturi kruga, a igru smo izgubili još u trenutku kada smo propustili da prepoznamo i kaznimo populističke odluke, koje svojim bočnim efektima kreiraju probleme za vjeki vjekov i ugrožavaju sam smisao gradnje AP (brzina i bezbednost, jer da znate kako je dobar deo nervoznih vozača vozio posle tog čekanja od 1h u gužvi, znali bi zašto spominjem bezbednost).

Na žalost, nivo društva u kome živimo moramo polako da podižemo, brzog rešenja nema kada je problem u celom društvu, u suprotnom nastavićemo 200-godišnju praksu udaranja glave o čvrst zid, sa stalno istim očekivanjem da se rezultat sudara promeni i zid jednom popusti :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768651#p768651:2n3321vf je napisao(la):
sev » Mon Aug 24, 2020 8:14 am[/url]":2n3321vf]Sada raspravljamo o tagu, ENP trakama i kvadraturi kruga, a igru smo izgubili još u trenutku kada smo propustili da prepoznamo i kaznimo populističke odluke, koje svojim bočnim efektima kreiraju probleme
Upravo tako, totalno je glupo što se odustalo od prvobitnog plana da naplata ide skroz do NBG, jer je čak i petlja Surčin tako projektovana i odrađena. Postoje rešenja za one koji putuju na dnevnom nivou, kao gradske karte u Nišu.
 
Овај... ја само да подсетим да код Врчина нема гужви на наплатним рампама, са још већим саобраћајем. Дакле, нека направе довољно велику чеону наплатну станицу, беммумиша.

Неки људи стално потцењују Србију - то су оне приче: "Нема ту довољно кола за ауто-пут, блаблаблабла... трућ". И зато неко онда пројектује уско грло.
 
Na sentinelu i openstreetmap.org ažurirane mape za Preljina - Požega, čak su dodali i petlju u Konjevićima :)
 
brada":75qbwl9f je napisao(la):
Na sentinelu i openstreetmap.org ažurirane mape za Preljina - Požega, čak su dodali i petlju u Konjevićima :)
Дај неке слике :)

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
 
brada":6315p8ic je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768591#p768591 je napisao(la):
branik » Ned Avg 23, 2020 11:21 pm[/url]":6315p8ic]
Na usponu uz Zl često imam problem da "ubedim" neke da se pomere u desnu traku, a gledao sam i masu preticanja sa desne strane. To je nedopustivo i opasno, složićete se.
Obično je na magistralnim putevima, na usponima gdje je 2+1, desna traka "brza", a lijeva "spora" i u lijevoj je ograničenje 40 km/h. Ja imam drugi problem, ljudi se sklone u desnu traku i voze polako, a svi onda udare po gasu u lijevoj traci, što povećava mogućnost udesa sa vozilima koji idu iz suprotnog smijera. Ne znam kako je na usponu ka Zlatiboru, nisam prošao tim putem nekoliko godina.

Ne, uvek je (bar koliko znam) leva traka brza a desna spora na 2+1 deonicama. Broj 40 na plavoj pozadini na početku deonice označava minimalnu dozvoljenu brzinu u toj (levoj) traci.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768663#p768663:1egt3rpo je napisao(la):
Roske » Pon Avg 24, 2020 9:56 am[/url]":1egt3rpo]
brada":1egt3rpo je napisao(la):
Na sentinelu i openstreetmap.org ažurirane mape za Preljina - Požega, čak su dodali i petlju u Konjevićima :)
Дај неке слике :)

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
Evo linkovi sa open street map

Petlja Konjevici https://www.openstreetmap.org/#map=14/43.9109/20.3991
Petlja Pakovrace https://www.openstreetmap.org/#map=16/43.9020/20.2619
Petlja Lucani https://www.openstreetmap.org/#map=16/43.8387/20.1576
Petlje Pozega https://www.openstreetmap.org/#map=15/43.8215/20.0933
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768664#p768664:y6ind6hq je napisao(la):
Hromi Daba » Pon Avg 24, 2020 9:56 am[/url]":y6ind6hq]Ne, uvek je (bar koliko znam) leva traka brza a desna spora na 2+1 deonicama. Broj 40 na plavoj pozadini na početku deonice označava minimalnu dozvoljenu brzinu u toj (levoj) traci.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
Ipak si u pravu, sad sam proguglao, to je minimalna dozvoljena brzina u toj traci. Hvala na informaciji :)
Mada i dalje mislim da bi sigurnije bilo da je desna traka brza u ovakvim situacijama.
 
brada":1y2h8xpk je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768663#p768663 je napisao(la):
Roske » Pon Avg 24, 2020 9:56 am[/url]":1y2h8xpk]
brada":1y2h8xpk je napisao(la):
Na sentinelu i openstreetmap.org ažurirane mape za Preljina - Požega, čak su dodali i petlju u Konjevićima :)
Дај неке слике :)

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
Evo linkovi sa open street map

Petlja Konjevici https://www.openstreetmap.org/#map=14/43.9109/20.3991
Petlja Pakovrace https://www.openstreetmap.org/#map=16/43.9020/20.2619
Petlja Lucani https://www.openstreetmap.org/#map=16/43.8387/20.1576
Petlje Pozega https://www.openstreetmap.org/#map=15/43.8215/20.0933
Ове мапе су од када, јуче, прекјуче?
Значи остаје овде код нас у Горобиљском пољу да ће бити петља али такође ће постојати Петља у Лучанима због Наменске.
Хвала на брзом одговору!

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
 
Mislim da su ih tek danas ubacili. Do prije par dana je bila ucrtana približna ruta, bez petlji. Sada su ubacili ovu, detaljniju rutu, sa petljama. Da li je ovo finalna ruta ili će se još nešto mijenjati ili preprojektovati, to ne znam.
 
brada":2o8oexmc je napisao(la):
Mislim da su ih tek danas ubacili. Do prije par dana je bila ucrtana približna ruta, bez petlji. Sada su ubacili ovu, detaljniju rutu, sa petljama. Da li je ovo finalna ruta ili će se još nešto mijenjati ili preprojektovati, to ne znam.
Овамо где су испитивали нову руту ка Ужицу од Горобиљске петље су на почетку нашли стену али после километар и по су наишли на много воде, иловачу и трагове угља.

Послато са SM-A920F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768664#p768664:2ubesqkg je napisao(la):
Hromi Daba » Mon Aug 24, 2020 8:56 am[/url]":2ubesqkg]
brada":2ubesqkg je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768591#p768591 je napisao(la):
branik » Ned Avg 23, 2020 11:21 pm[/url]":2ubesqkg]
Na usponu uz Zl često imam problem da "ubedim" neke da se pomere u desnu traku, a gledao sam i masu preticanja sa desne strane. To je nedopustivo i opasno, složićete se.
Obično je na magistralnim putevima, na usponima gdje je 2+1, desna traka "brza", a lijeva "spora" i u lijevoj je ograničenje 40 km/h. Ja imam drugi problem, ljudi se sklone u desnu traku i voze polako, a svi onda udare po gasu u lijevoj traci, što povećava mogućnost udesa sa vozilima koji idu iz suprotnog smijera. Ne znam kako je na usponu ka Zlatiboru, nisam prošao tim putem nekoliko godina.

Ne, uvek je (bar koliko znam) leva traka brza a desna spora na 2+1 deonicama. Broj 40 na plavoj pozadini na početku deonice označava minimalnu dozvoljenu brzinu u toj (levoj) traci.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk

U suštini, kod nas je leva preticajna a desna za kretanje
Član 35
Vozilo se kreće desnom stranom kolovoza u smeru kretanja.
Vozač je dužan da vozilo u kretanju drži što bliže desnoj ivici kolovoza i na tolikoj udaljenosti od nje da, s obzirom na brzinu kretanja vozila, uslove saobraćaja i na stanje i osobine puta, ne ugrožava druge učesnike u saobraćaju i ne izlaže sebe opasnosti.
Na putu u naselju sa najmanje dve saobraćajne trake za isti smer, vozač može da se kreće vozilom saobraćajnom trakom koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza, ako time ne ometa vozila koja se kreću iza njegovog vozila.
Odredba stava 3. ovog člana ne odnosi se na vozača teretnog vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg, vozača vozila koje na ravnom putu ne može razviti brzinu veću od 40 km/h i na vozača vozila koje nije motorno vozilo, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.
U slučaju zastoja saobraćaja na putu gde postoje fizički odvojene kolovozne trake, vozači su dužni da ostave slobodan prostor za prolaz vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza, na taj način što će vozači koji se nalaze u desnoj odnosno srednjim saobraćajnim trakama zauzeti položaj uz desnu ivicu saobraćajne trake, a vozači koji se nalaze u levoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz levu ivicu saobraćajne trake, tako da ostavljen prostor mora biti dovoljan za nesmetani prolaz ovih vozila.

Član 36
Na putu za saobraćaj vozila u oba smera na kome postoje najmanje četiri saobraćajne trake, vozač ne sme vozilom da se kreće, odnosno prelazi na kolovoznu traku namenjenu za saobraćaj vozila iz suprotnog smera.
Na putu za saobraćaj vozila u oba smera na kome postoje tri saobraćajne trake, vozač ne sme vozilom da se kreće saobraćajnom trakom koja se nalazi uz levu ivicu puta u pravcu kretanja vozila.
Na putu na kome su kolovozne trake fizički odvojene jedna od druge, vozač ne sme vozilom da se kreće kolovoznom trakom namenjenom za saobraćaj vozila iz suprotnog smera.
Na putu za saobraćaj vozila u jednom smeru, vozač ne sme vozilom da se kreće u zabranjenom smeru.
Ukoliko je na putu sa više saobraćajnih traka za kretanje u istom smeru onemogućen saobraćaj na jednoj od traka ili se traka završava, vozač koji se kreće u istom smeru, u saobraćajnoj traci pored, dužan je da omogući uključivanje jednog vozila u traku kojom se on kreće.
 
Kad smo vec kod 2+1 traka na usponima, ovo su dva uzastopna znaka na putu Nova Varos - Uzice, tipa 30m jedan za drugim (na zalost, drugi znak se ne vidi lepo, StreetView je u pitanju). Na drugom znaku je greskom stavljena minimalna brzina 30 u krajnju desnu traku.

nv_ue_1.jpg


nv_ue_2.jpg
 
Druže ti si neartikulisan, s jedne strane vređaš kuneš ljude koji ti prave gužve na rampama, a sa druge sam podržavaš tag i rampe, a time i gužve. Da si protiv rampi i gužvi ti bi bio za vinjete jer kod njih nema rampi, a time ni gužvi na rampama. A Vučićevska vlast ne da vinjete, pa se onda izvoli njima obrati za gužve na rampama.
 
Апсолутно ! Једини начин за вожњу без гужви су ВИЊЕТЕ и крај приче....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768643#p768643:2y9ge2gt je napisao(la):
brada » Pon Avg 24, 2020 8:44 am[/url]":2y9ge2gt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768591#p768591:2y9ge2gt je napisao(la):
branik » Ned Avg 23, 2020 11:21 pm[/url]":2y9ge2gt]
Na usponu uz Zl često imam problem da "ubedim" neke da se pomere u desnu traku, a gledao sam i masu preticanja sa desne strane. To je nedopustivo i opasno, složićete se.
Obično je na magistralnim putevima, na usponima gdje je 2+1, desna traka "brza", a lijeva "spora" i u lijevoj je ograničenje 40 km/h. Ja imam drugi problem, ljudi se sklone u desnu traku i voze polako, a svi onda udare po gasu u lijevoj traci, što povećava mogućnost udesa sa vozilima koji idu iz suprotnog smijera. Ne znam kako je na usponu ka Zlatiboru, nisam prošao tim putem nekoliko godina.
Где си то видео, живота ти? У овом делу света, левих воланс и правила десне стране, десна је спора, а лева понегде има ограничење најмање брзине (плави круг).
Од Уе ка Зл две деонице имају три траке и местимично је средња заједничка.
Од Кокиног Брода ка Зл на два места постоје знаци најмање брзине у средњој (30 и 40). Десна је УВЕК и УВЕК за спорија возила, а претиче се ИСКЉУЧИВО са леве стране. Ако на путу возиш другачије, велика си опасност и чиниш тежак прекршај који повлачи привремену забрану вожње, много казнених поена и пара за државни буџет. О безбедности да не говорим.
Вожња у граду (унутар знака за насељено место) нешто је друго. Ту се пролажење возилом поред возила које се креће различитом саобр траком у истом смеру, не сматра претицањем.
Хвала ти, управо си потврдио оно што сам писао претходно.
 
Da dam svoj skromni doprinos analizi posle godinu dana od otvaranja:
Prosto ne mogu da verujem da nema Ibarske.....znaci neuporedivo je lakse doci do Bg. Ko je iz Cacka moze komotno da radi u Bg, ali komotno i da putuje.
Na zalost sada se jos vise vide guzve i haos do Cacka, neka me neko demantuje, ali mislim da je guzva sve veca. Mi smo nekad do AP dolazili( iz Pozege) za 40 min, a sad bez 50-55ne moze.

Sto se tice rampi i ostalog.... prvo je cudan ulazak, ali secamo se prica @ stare mo koji jepricao koliki posao urade i dovijaju se kako znaju i umeju. Sto se tice petlje Obrenovac, sta reci osim - desava se da bude guzva....bolje od ovog sada ne moze.
Nama je odlicno kako je bilo, i kako je bilo od Obrenovca starim putem jedno vreme...ovo je sve dosta dobro.
Mi imamo tag, dobra stvar, uzeli smo onaj postpaid i bio je uredjaj jeftiniji 50% pa je bilo pristupacno da kazem. Sramota je da naprave da privatna firma zaradi,a Putevima prave gubitak.

Sve u svemu bolje je nego szo je bilo, sramota je kako se rokovi probijaju, kako se kasni i sta sve rade. Ali tako je kako je.
 
Da je bilo pameti i da su se jos malo zadužili pre 10-tak godina i ubacili u projekat pa izgradili autoput do Pakovraća umesto samo do Preljine, a za to vreme pametnije osmislili lokacije za privremene rampe mi ovde skoro i da nebi imali da pišemo.

Saobraćaj raste svakim danom i to na svim pravcima,glavnom gradu preti kolaps,ništa bolja situacija nije ni u ostalim delovima Srbije ,neko strateško planiranje ne vidim i dalje tako da nam ostaje da gledamo Maslara i da brojimo svako zrnce peska i cevaste i kutijaste propuste i neka nam je srećna godišnjica Miloša velikoga...
 
sta mislite jel tunel Laz sad iskopan 400-500m racunajuci oba pravca.
moze neko da proveri cisto te informacije, ne mora slikati.
 
Vrh