Upravo tako, mene i dalje iznenadjuje cinjenica da su ljudi neupuceni u to koliko je cajger, tj kilometar sat netacan i koliko zapravo ne pokazuje tacnu brzinu...[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681376#p681376:ruuqs03u je napisao(la):msksim1 » Uto Nov 19, 2019 8:51 am[/url]":ruuqs03u][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681316#p681316:ruuqs03u je napisao(la):kolombaja » Pon Nov 18, 2019 11:01 pm[/url]":ruuqs03u]Kažnjavaju i za 131 kmh, i na autoputu. Bio sam putnik u kolima pre oko mesec dana, gde je slina od pandura naplatila vozaču kaznu upravo za ovo prekoračenje.MiraC":ruuqs03u je napisao(la):Pantograf ,mislim da je glupo javno obznaniti " toletisace se do 150". Oni unutar sektora treba da imaju propise i neke dogovore, ni do sad niko nije kaznjavan za 131km. Doduse ,mimo AP se itekako pisu kazne za 1km/h prekoracenja, radar snimi i stigne " čestitka " na kucnu adresu.
Ali ovo je moje misljenje,pa ne zameri. Za AP je dovoljno i 130 sta i treba brze. Nakon Ibarske je i 90km/h ekstra.
Razne su situacije kada može biti potrebno da se ubrza malo više od tih famoznih 130kmh. Recimo, radi preticanja, izbegavanja raznih potencijalno opasnih situacija (na primer nabijanja u branik) i slično.
Sasvim je razumno da postoji nekakva tolerancija (koja ne mora biti 150kmh). Međutim po komentarima rekao bih da dosta ljudi koristi AP par puta godišnje (recimo na more i u povratku) pa ne uzima u obzir sve okolnosti koje mogu da se dese (i dešavaju se).
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Da ne gresimo dusu, nema sanse da ti cajger u kolima pokaze identicno kao navigacija i radar sem ako nemas veliki tocak i siroku gumu koja nije fabricka za tvoj auto, tj kad je bazdareno u fabrici. To su i testiralu i SAT-u. Meni laze 5 kmh u moju korist. Nadam se da bi radar i navigacija trebalo isto da pokazu? Takodje, jel ova kazna od 131kmh presretac, stacionarni radar ili prosecna? Tih 131 je verovatno 134 po tvom cajgeru, a to je kazna realno
Neka istrazivanja pokazuju da laze od 4 do cak 10%, znaci nije isto odstupanje kad se krecemo 50 km/h, 100 km/h ili 150 km/h. Kilometar sat ce sa vecom brzinom vise odstupati. Kao sto sam gore napisao, najpravilnije je pri brzini od 100 km/h (po cajgeru) pogledati "realnu" brzinu na navigaciji. Realno je da se auto krece oko 94/95 km/h kada na km satu pokazuje 100 km/h.
Otuda se i odredjuje tolerancija na brzinu, pa uglavnom saobracajci kada hvataju vozace pri brzini od 50km/h tolerisu do 55 km/h (to je 10%). Naravno i njihovi radari imaju neku gresku uredjaja koja je niska ali moze da utice na merenje. Znam dosta ljudi koji su se zalili na merenje, trazili bazdarenje radara i dobili na sudu. Otuda mi je suludo napisati coveku kaznu za 131 km/h, ne razumem tog saobracajca ali ni coveka koji je pristao da plati...
Kada ovu toleranciju od 10% mimo ogranicenja preslikamo na brzinu od 130 km/h onda dobijamo podatak da bi trebalo da se tolerise sve do 143 km/h sto je neznatno nize od onoga sto je Drobnjak predlozio.
Licno ne mislim da bi tih 5 ili 10 km/h vise doprinelo nebezbednoj voznji, smatram da treba usaglasiti kriterijume, konacno i zauvek!
Nije isto prekoraciti brzinu 5 km/h u gradu gde je definisano 50 km/h i na autoputu, to nije uopste uporedivo, to je naravno moje licno misljenje i stav.
Meni mnogo vise od tolerancije smeta sto policija nema jedinstven kriterijum, neko se kaznjava za prekoracenje od 1 km/h a nekom se progleda kroz prste i 40 km/h.
Cemu onda zakon ako se ne sprovodi?