Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534325#p534325:3d4afumz je napisao(la):
gygy11 » Čet Apr 26, 2018 6:47 am[/url]":3d4afumz]Deonica kroz Makedoniju , Demir Kapija-Smokovica 28,2 km , slicne tezine i duzine kao Preljina-Pozega , makedonce je kostala 217 miliona evra.
Nas nasa kosta 450 miliona evra.
I dalje niko nista u drzavi o ovom katastrofalnom fenomenu koji se desava poslednjih godina.

Makedonce je deonica izašla 280 miliona evra ali i pored toga je naša deonica dosta skuplja. Pa i Grdelička klisura kod nas je dosta jeftinija jer posao finansira EU kao i u MK. Kinezi naplaćuju skuplje jer samo oni prihvataju da finansiraju posao. Mada naša deonica je teža jer ima više tunela, dosta su dugački i veća je relativna visina koja se savladava.
 
Sustina je da nema tog kredita niko drugi ne bi hteo da to finansira i to se ne bi gradilo jos dugo.

Zna li neko koliko tacno tu ime metara tunela i mostovskih konstrukcija, to moze da objasni da li je ova cena ok ili ne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535069#p535069:2vrj1pm3 je napisao(la):
Piccolo » 29 Apr 2018 09:39 pm[/url]":2vrj1pm3]Sustina je da nema tog kredita niko drugi ne bi hteo da to finansira i to se ne bi gradilo jos dugo.

Zna li neko koliko tacno tu ime metara tunela i mostovskih konstrukcija, to moze da objasni da li je ova cena ok ili ne.
Ovaj i prethodni post se baziraju na potpuno netacnoj tvrdnji da eto, niko drugi ne bi ovo finansirao pa zato moramo ovako papreno da placamo ove deonice.
Samo da vas podsetim, nije tako davno bilo kada je potpisan ugovor sa azerbejdzanom za ljig-Preljina i nisu ni problizno ovako papreno placene. Ovde ne mislim da ih poredim smao po ceni, ne , poredim ih po tezini i to stavljam u okvir za procenu cene.
Ja se izvinjavam, ali svaki post slican ovakvim, koji iznesu tvrdnju koja se ne bazira cak ni na nasumicnoj uporednoj analizi , ja ovo smatram opravdavanjem, za mene nejasnon zasto, ove pljacke .
 
Ja sam rekao da je cena dosta visoka ali da nije adekvatno poređenje sa deonicom u MK.
Svedoci smo da u okruženju uglavnom Kinezi finansiraju i grade puteve. EU je finansirala samo K10 i to je to. U MK Kinezi rade dve deonice, kod nas isto, takođe i u CG.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534325#p534325:5luto1ai je napisao(la):
gygy11 » Čet Apr 26, 2018 6:47 am[/url]":5luto1ai]Deonica kroz Makedoniju , Demir Kapija-Smokovica 28,2 km , slicne tezine i duzine kao Preljina-Pozega , makedonce je kostala 217 miliona evra.
Nas nasa kosta 450 miliona evra.
I dalje niko nista u drzavi o ovom katastrofalnom fenomenu koji se desava poslednjih godina.
Pratim ovaj forum već duže vreme,ali prvi put komentarišem nečije navode . Reći za deonice u Makedoniji i našu Preljina-Požega da su slične je NETAČNO ! Naime, osim slične dužine 28 naspram 31 km ,naša deonica je neuporedivo teža ,jer na pr ima više od 5.5 km tunela (Trbušani 300 m,Laz preko 2.5 km,Munjino brdo preko 2.7 km ) i orjentaciono isto toliko je pod mostovima. Nisam neko ko je iz struke,ali mislim da u celoj zemlji do sada nije izgrađen zahtevniji deo nekog autoputa ! I zaista,neće biti lako na pr. popeti se iz Čačanske kotline (oko 200 m nadm. visine) tunelom kroz venac planina Jelice i Ovčara u Dragačevo (nadm. visina 300 do 350 m ) i dalje nastaviti kroz Munjino brdo ka Krstacu i Prilipcu.Pored toga postoji tu i ozbiljan problem Morave i njenih pritoka .Tako je na pr. Morava u Čačku ukroćena,ali probleme prave Čemernica (koja teče nekih 5-6 km praktično uz trase ovog autoputa i budućeg autoputa Preljina-Pojate) i Bjelica u Dragačevu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535084#p535084:3o50fe24 je napisao(la):
gygy11 » Mon Apr 30, 2018 2:01 am[/url]":3o50fe24]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535069#p535069:3o50fe24 je napisao(la):
Piccolo » 29 Apr 2018 09:39 pm[/url]":3o50fe24]Sustina je da nema tog kredita niko drugi ne bi hteo da to finansira i to se ne bi gradilo jos dugo.

Zna li neko koliko tacno tu ime metara tunela i mostovskih konstrukcija, to moze da objasni da li je ova cena ok ili ne.
Ovaj i prethodni post se baziraju na potpuno netacnoj tvrdnji da eto, niko drugi ne bi ovo finansirao pa zato moramo ovako papreno da placamo ove deonice.
Samo da vas podsetim, nije tako davno bilo kada je potpisan ugovor sa azerbejdzanom za ljig-Preljina i nisu ni problizno ovako papreno placene. Ovde ne mislim da ih poredim smao po ceni, ne , poredim ih po tezini i to stavljam u okvir za procenu cene.
Ja se izvinjavam, ali svaki post slican ovakvim, koji iznesu tvrdnju koja se ne bazira cak ni na nasumicnoj uporednoj analizi , ja ovo smatram opravdavanjem, za mene nejasnon zasto, ove pljacke .

Ja opet ponavljam, neka neko iznese podatke o najtezim objektima na ovoj deonici pa da vidimo koja je realna cena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535139#p535139:1tai5yt6 je napisao(la):
Piccolo » 30 Apr 2018 04:19 pm[/url]":1tai5yt6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535084#p535084:1tai5yt6 je napisao(la):
gygy11 » Mon Apr 30, 2018 2:01 am[/url]":1tai5yt6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535069#p535069:1tai5yt6 je napisao(la):
Piccolo » 29 Apr 2018 09:39 pm[/url]":1tai5yt6]Sustina je da nema tog kredita niko drugi ne bi hteo da to finansira i to se ne bi gradilo jos dugo.

Zna li neko koliko tacno tu ime metara tunela i mostovskih konstrukcija, to moze da objasni da li je ova cena ok ili ne.
Ovaj i prethodni post se baziraju na potpuno netacnoj tvrdnji da eto, niko drugi ne bi ovo finansirao pa zato moramo ovako papreno da placamo ove deonice.
Samo da vas podsetim, nije tako davno bilo kada je potpisan ugovor sa azerbejdzanom za ljig-Preljina i nisu ni problizno ovako papreno placene. Ovde ne mislim da ih poredim smao po ceni, ne , poredim ih po tezini i to stavljam u okvir za procenu cene.
Ja se izvinjavam, ali svaki post slican ovakvim, koji iznesu tvrdnju koja se ne bazira cak ni na nasumicnoj uporednoj analizi , ja ovo smatram opravdavanjem, za mene nejasnon zasto, ove pljacke .

Ja opet ponavljam, neka neko iznese podatke o najtezim objektima na ovoj deonici pa da vidimo koja je realna cena.
The new highway from Demir Kapija to Smokvica was built by the Greek company "Aktor". The infrastructure project consists of two tunnels 1,200 meters long, six bridges (the longest one has a length of 500 meters and the highest one with a height of 90 meters), two interchanges at Miravci and Smokvica, five overpasses, seven underpasses, one stop, several embankments, incisions and retaining walls, as well as over 120 vulnerabilities. The value of this motorway is 210 million euros. By the end of April 2018, this section is expected to be officially opened, which will shorten the travel time between Demir Kapija and Gevgelija in 20 minutes.
Duzina tunela 2,5 km, 6 mostova , najduzi 500m i najvisi 90m, 2 petlje, 5 nadvoznjaka , 7 podvoznjaka, 1 stajaliste ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535117#p535117:165uk705 je napisao(la):
Dule032 » 30 Apr 2018 11:50 am[/url]":165uk705]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534325#p534325:165uk705 je napisao(la):
gygy11 » Čet Apr 26, 2018 6:47 am[/url]":165uk705]Deonica kroz Makedoniju , Demir Kapija-Smokovica 28,2 km , slicne tezine i duzine kao Preljina-Pozega , makedonce je kostala 217 miliona evra.
Nas nasa kosta 450 miliona evra.
I dalje niko nista u drzavi o ovom katastrofalnom fenomenu koji se desava poslednjih godina.
Pratim ovaj forum već duže vreme,ali prvi put komentarišem nečije navode . Reći za deonice u Makedoniji i našu Preljina-Požega da su slične je NETAČNO ! Naime, osim slične dužine 28 naspram 31 km ,naša deonica je neuporedivo teža ,jer na pr ima više od 5.5 km tunela (Trbušani 300 m,Laz preko 2.5 km,Munjino brdo preko 2.7 km ) i orjentaciono isto toliko je pod mostovima. Nisam neko ko je iz struke,ali mislim da u celoj zemlji do sada nije izgrađen zahtevniji deo nekog autoputa ! I zaista,neće biti lako na pr. popeti se iz Čačanske kotline (oko 200 m nadm. visine) tunelom kroz venac planina Jelice i Ovčara u Dragačevo (nadm. visina 300 do 350 m ) i dalje nastaviti kroz Munjino brdo ka Krstacu i Prilipcu.Pored toga postoji tu i ozbiljan problem Morave i njenih pritoka .Tako je na pr. Morava u Čačku ukroćena,ali probleme prave Čemernica (koja teče nekih 5-6 km praktično uz trase ovog autoputa i budućeg autoputa Preljina-Pojate) i Bjelica u Dragačevu.
Ne znam gde si nasao ove cifre za tunele?
ovo je ono sto je do sad bilo poznato.
Deonica Preljina-Požega je podeljena na tri manje deonice. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave u dužini do 8,27 kilometara.

Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela „Laz“ od 1.750 metara.

Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.
 
To što si ti izneo je prva verzija priče o ovoj deonici za koju je fin. konstrukcija bila 390 miliona evra i koju su objavile novine.Ovo što sam ja pomenuo je objavljeno 15.12.2017 god. u reportaži iz Budimpešte, prilikom potpisivanja Ugovora o izgradnji ove deonice sa Kinezima. U toj reportaži je glavni projektant iz CIP-a ( Nevenka Đokič), uz kartu i vrlo detaljno prošla kroz čitavu deonicu .Cifre za tunele su upravo onakve kakve sam pomenuo, i još da dodam : 32 mosta,11 nadvožnjaka i 3 petlje .Sve to za 450 miliona i za 36 meseci,bez projektovanja i usvajanja plana.
 
Dobro finansijski eksperti što se onda ne iznese ukupna dosadašnja cena i procenjeni preostali troškovi izgradnje celog autoputa Beograd- Požega? Pa da onda proračunamo prosečnu cenu izgradnje dužnog kilometra, pa da uporedimo sa cenama u Nemačkoj i Austriji, npr.

S obzirom da je njihova radna snaga mnogo skuplja i da imaju po raznim osnovama veće poreze i skuplje sirovine, sigurno je kod nas jeftinije, nego kod njih ili je par puta skuplja, kao što mnogi tvrde :kafa: . Imaju i oni dosta nezgodnog terena u Bavarskoj i Austriji, pa i dosta tunela i nadvožnjaka, nemojte na to da se pozivate :kk: .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535170#p535170:odt5evbj je napisao(la):
Dule032 » 30 Apr 2018 07:57 pm[/url]":odt5evbj]To što si ti izneo je prva verzija priče o ovoj deonici za koju je fin. konstrukcija bila 390 miliona evra i koju su objavile novine.Ovo što sam ja pomenuo je objavljeno 15.12.2017 god. u reportaži iz Budimpešte, prilikom potpisivanja Ugovora o izgradnji ove deonice sa Kinezima. U toj reportaži je glavni projektant iz CIP-a ( Nevenka Đokič), uz kartu i vrlo detaljno prošla kroz čitavu deonicu .Cifre za tunele su upravo onakve kakve sam pomenuo, i još da dodam : 32 mosta,11 nadvožnjaka i 3 petlje .Sve to za 450 miliona i za 36 meseci,bez projektovanja i usvajanja plana.
jel mozes da mi das link za tu "detaljnu" reportazu?
I jos jedna mala napomena, ako sam te razumeo, postojala je varijanta za 390 miliona evra,i sa kracim tunelima, a oni su izabrali ovu od 450 miliona evra sa duzim tunelima?
Jesam dobro razumeo?
 
https://www.youtube.com/watch?v=ApwY9ihQYbA
Dobro si razumeo .Razlog za usvajanje ove varijante (sa dužim tunelima )ne mora biti negativan.Može na pr. biti smanjivanje uspona autoputa,odnosno spuštanje kote .Što se same trase tiče smatram je povoljnom i za Čačak, i za Dragačevo,za Požegu, ... za ceo taj kraj .
 
Једино колико се ја сећам цена те прве варијанте није била 390 већ се говорило "око 350 милиона евра". То је било још у време "стручнога Веље".
А и ова деоница у Македонији коју користите за поређење, на крају је коштала 280 милиона евра а не 210, како наводе у штампи:
http://www.novosti.rs/vesti/planeta.300 ... saobracaju
 
Ja zaista ne znam ko je šta pričao i o kojim ciframa.Sećam se da sam video negde kartu sa deonicom preko Kablara (što je loše-brojni su razlozi) i opciju kroz klisuru (što je još gore) Bila je opcija i par stotina metara od sadašnje (bliže Ovčaru i na višoj koti) i ne sećam se da li ima tunel na ulazu u požešku kotlinu,ali se sećam da je išla bliže Moravi . Pomenuta cifra od 390 miliona je pomenuta u prezentaciji trase koju je pomenuo gygy11 .
 
Имаш право, овде код нас само дају изјаве и не брину много какав им то има утицај на ауторитет.
У новембру 2015. за време посете Кини Вучић је говорио о 350 мил.евра за ову деоницу:
http://iskra.co/srbija/vucic-imamo-plan ... et-godina/

а ево сад Вељо каже да се може направити и за 300! Мада је и он говорио о 350 док је био министар.
https://www.danas.rs/ekonomija/ilic-pre ... a-autoput/
 
Cena se uvek moze korigovati, a to korigovanje opravdavati skupim radovima.
Ono o cemu se ovde radi je pitanje 'dal su ti skupi radovi bili neophodni?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Naravno da se cene uvek mogu korigovati i da se to uvek može opravdati . Ali reci mi ko određuje da li su neki radovi skupi ili nisu i gde je ta granica skupoće za neke radove ? Isto to važi kad je neophodnost radova u pitanju: Da li su neophodni ili nisu ? Ko to treba da proceni ? Iz kog ugla ?( Politika?Odgovornost? Novac? Stručnost?...) Bezbroj je pitanja na te teme (i mnoge druge).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535282#p535282:2idqsyrc je napisao(la):
laki72 » 01 May 2018 10:57 am[/url]":2idqsyrc]Cena se uvek moze korigovati, a to korigovanje opravdavati skupim radovima.
Ono o cemu se ovde radi je pitanje 'dal su ti skupi radovi bili neophodni?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Moja poenta je da oni jos nemaju projekat, jer ov gospodja "detaljnom" snimku gvori o tunelma koji ce biti "oko" toliko i tolko metra.
Nemaju ni projekat a imaju konkretnu cifru koliko ce to da kosta? Na ovoj trasi ima i ravnih deonica i to najmanje cetvrina.
 
Pa nemaju projekat, zato u cenu ulazi i projektovanje i još se čeka na početak radova. Ministarka kaže radovi počinju najkasnije u martu 2019. i kreće rok od 36 meseci. Tuneli su dugački, ali trebalo bi da je geologija nešto bolja nego na dosadašnjim deonicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535346#p535346:3ecd6hbw je napisao(la):
geovuk » 01 May 2018 08:55 pm[/url]":3ecd6hbw]Pa nemaju projekat, zato u cenu ulazi i projektovanje i još se čeka na početak radova. Ministarka kaže radovi počinju najkasnije u martu 2019. i kreće rok od 36 meseci. Tuneli su dugački, ali trebalo bi da je geologija nešto bolja nego na dosadašnjim deonicama.
:lol:
Pa kako majstore odredjujes cenu kad nemas projekat? Bajaš?
Cirkus.
 
Danas sam prolazio relacijom Dobanovačka petlja - Ostružnički most. Sa leve strane obilaznice, dosta pre onog servisnog nadvožnjaka, izvučena je u dužini od stotinjak metara trasa veze N.Beograd - Obrenovački most, tj. pre bih rekao baza za nadvožnjak preko obilaznice.
 
Ejjj experti evo vam jedna slika sa buduće Obrenovačke petlje, u daljini se vidi most preko Kolubare i Save... Radovi se zahuktavaju...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535351#p535351:6qmu34rp je napisao(la):
gygy11 » Uto Maj 01, 2018 10:19 pm[/url]":6qmu34rp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535346#p535346:6qmu34rp je napisao(la):
geovuk » 01 May 2018 08:55 pm[/url]":6qmu34rp]Pa nemaju projekat, zato u cenu ulazi i projektovanje i još se čeka na početak radova. Ministarka kaže radovi počinju najkasnije u martu 2019. i kreće rok od 36 meseci. Tuneli su dugački, ali trebalo bi da je geologija nešto bolja nego na dosadašnjim deonicama.
:lol:
Pa kako majstore odredjujes cenu kad nemas projekat? Bajaš?
Cirkus.

Pa cena i nije tačno određena. Ta cena je okvirna na osnovu procene jer se zna gde će proći put, zna se koliko ima mostova i tunela, njihova dužina. Izabran je model da Kinezi rade projekat, finansiraju projekat i vrše izgradnju i to je to.
 
Vrh