[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536938#p536938:1durdc77 je napisao(la):
Gringo » 09 May 2018 07:10 pm[/url]":1durdc77]У реду, прихватам примедбе. Можда моје запажање о пропуштању историјске шансе за изградњу ауто путева кроз Србију делује паушално, па ћу пробати да будем прецизнији:
-Цена од око 40 долара сирове нафте 80тих година је са инфлацијом и тадашњим односом долар / евро изгледа скупља од садашњих 60 долара по барелу, када за 1 евро треба око 1,1 до 1,3 долара. Ми још баратамо еврима. Закључак, никад доступнији асфалт.
-Густина насељености од око 90 становника по квадратном километру (можете мислити колико то пада кад се избаце Београд, Ниш, Нови Сад и остали велики градови) нас држи на испод 120-тог места по густини насељености, тако да смо у групи релативно ненасељених земаља. Такође, цена земљишта код нас је веома ниска у поређењу са европским земљама, па чак и окружењем. Закључак, експроприација је мање болна него у бар 120 земаља које су гушће насељене
-Радна снага (и инжењери и квалификовани и неквалификовани) имају најнижу просечну плату у Европи (ајд' нећемо рачунати Молдавију). Наши суседи имају много веће плате за исти посао, што сам лично проверио. Закључак, за исти посао можеш ангажовати више људи и подићи квалитет, а скратити време извођења радова.
-Машинерија која се сада користи, је много ефикаснија (већа продуктивност за мање горива и одржавања) и јефтинија него икад. Ровокопач, булдозер, бобкетови, никад доступнији. Закључак, већа продуктивност са мањим улагањима.
- Додаћу и низак ниво обавеза које се у реалности извршавају, а везани су за екологију. Пример су депоније материјала, ископа, ђубрета које извођачи остављају дуж траса путева, водотока, где год им се прохте. Уз то не видех ни један прелаз за животиње или ће то бити у фази 158-ој. Закључак, јефтинија градња.
Ово горе наведено, за мене представља идеалне услове за изградњу аутопутева. Овај садашњи јадан напредак радова на свим деоницама, није ништа друго него мера незнања и лоповлука оних који воде пројекте и политичких структура.