Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Taj montazni pontonac koji se vidi je pomocni most koji sluzi za dopremu materijala za stubove i naravno za betonjerke !!! Isti scenario kao kod Pupinovog mosta !!! Kinezi sve radove izvode tacno po projektu ako su rekli 2019 . Tad ce i zavrsiti most !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486354#p486354:23wghc3f je napisao(la):
banacanin dovla » 20 Oct 2017 10:42 pm[/url]":23wghc3f]Taj montazni pontonac koji se vidi je pomocni most koji sluzi za dopremu materijala za stubove i naravno za betonjerke !!! Isti scenario kao kod Pupinovog mosta !!! Kinezi sve radove izvode tacno po projektu ako su rekli 2019 . Tad ce i zavrsiti most !

Utisak je da zaista radovi odmiču, iako uopšte nema gužve na gradilištu. Štaviše, video sam jednog geometra ( Kineza ), par radnika navrh jednog stuba iznad Save i dvojicu-trojicu, čini mi se naših, oko parkiranih kamiona pored hale.
Odmah uz gradilište je kamp kompanije CCCC, a do njega je hala gde se, verujem, spajaju (vare) čelični elementi za konstrukciju, izvlači armatura, ili štagod.

Kada je o trasiranju puta reč i odnošenju zemljišta, od toga na sremskoj strani još uvek nema ništa. Od prijatelja i poznanika sam čuo da se nisu mnogo pretrgli oko iznosa koji daju za metar/ar, pa je dosta ljudi zapravo srećno što ih "nije zakačilo".
 
Problem sa tunelom je odredjena promena u geologiji terena zbog koga tunel na jednom svom delu tone, radovi su stopirani dok se ne pronadje resenje za problem.
 
Evo još jedna slika buduće raskrsnice između Obrenovca i Bariča, po ovim pobodenim drvcima bi rekao da će imati četiri trake
 
Слике 19.октобар 2017., радови код Љига на измештању Ибарске и изградња петље и кружног тока. Колико сам могао да видим ради се помало, има нешто радника, мада се на сликама и не виде.

Ово је обилазак код Љига на ортофото снимку
Pogledajte prilog 36
Први део слика, кад сам ишао за Горњи Милановац:
Pogledajte prilog 35Pogledajte prilog 34Pogledajte prilog 33Pogledajte prilog 32Pogledajte prilog 31
Други део слика, кад сам се враћао из Горњег Милановца
Pogledajte prilog 30Pogledajte prilog 29Pogledajte prilog 28Pogledajte prilog 27Pogledajte prilog 26Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24Pogledajte prilog 23
Кружни ток код Дића, одвајање на аутопут.
Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19
Даље аутопутем према Горњем Милановцу
Pogledajte prilog 18Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 16
Тунел „Велики Кик“ код Бољковца
Pogledajte prilog 15
Идемо даље
Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12
Приближавање петљи „Горњи Милановац“ и погледи са те петље на аутопут
Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9
Приближавање наплатној рампи, а са леве стране је гп Азвирт. Цена путарине 70,00 динара (Љиг-Прељина)
Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7
Магистрални пут (број 177) од аутопута до Горњег Милановца, дужине 10 км, је релативно добар без рупа, али зато има доста улегнућа и требало би га целог реновирати. Предели кроз који пролази пут су прелепи, а одмах после наплатне рампе се пролази поред музеја Другог српског устанка.
Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5
Надвожњак изнад аутопута код Дића
Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3
Кружни ток и тунел Бранцић
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
:sesir:
 
Što bi rekla majica one zgodne devojke: "Ko je j.bo - j.bo je, ja se u nedelju udajem", tako i ovde "što je asfaltirano - asfaltirano je, od nedelje kiša" ;)
 
Pa proci ce kisa zemljani

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa dobro, i ona devojka možda posle par godina braka promeni mišljenje ;) hehe... šalim se Laki, naravno u pravu si, ovo je kratkoročna prognoza.
 
Ma manimo se corava posla (prognoze vremena). ;)
Novembar je tu. Jesen je i u lepo vreme se ne treba uzdati.
Bilo kakvo otvaranje u roku je van svake diskusije i po meni to ne treba shvatati traumaticno.
Slicno sam na ovoj temi pisao i pre godinu dana. Mnogo je pametnije da se probije rok za neki mesec, pa i za pola godine, nego da se zbrzaju radovi i dobije neki (ili nekoliko) dugorocnih problema.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
U globalu da. Ali iritira sto ovako laku deonicu gde osim tunela koji se (naravno) pokazao kao problematican ne postoji bukvalno nista tesko. Sa dosta tacaka su se radovi videli. Godinama ne pamtim da sam video ikakvu aktivnost na najvecem delu radova. Tako da opravdanja i izgovora nema. Pogotovo kad nam prodaju onda preko televizije neke price o ekonomiji i potrebama za stednjom a ovamo rasipaju milione svojim javaslukom. Svaki dan neotvaranja ovih puteva zemlju debelo kosta.
 
Ja se potpuno slazem Aleksandre.
Samo mi imamo tu jedan problem. Imamo poverenika za informacije (...) koga ignorisu svi.

Ovde mogu biti 2 scenarija.
Ili je zatajila drzava sa svojim pripremnim poslovima ili kineski izvodjac.
Podsetimo se pupinivog mosta i dela od zrenjaninskog do pancevackog puta. Pored inicijalnog 'malog' kasnjenja, tu deonicu smo cekali jos celu godinu.
Ko je kriv, nama ne treba da bude vazno.
Ali treba da nam bude vazno da taj ko je odgovoran snosi posledice.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ministarstvo odnosno investitor u poslu je promenilo kompletan nadzor na 80% posla. Sto je svakako poremetilo tok izgradnje.
Institutu za puteve je istekao ugovor i oni su pred kraj posla resili da ne produze isti nego da nazdor daju Koridorima odnosno Babicu. :D
Mada u sustini who give a damn, imacemo autoput sredinom sledece godine i u ovoj nasoj drzavi nismo ni navikli da nesto bude na vreme.
 
Nije za koridor 11, ali ide u sklopu priče o našem radnom elanu:

Postoji li lakša i kraća deonica auto-puta za izgradnju, od deonice Batajnica-Dobanovci? Koliko godina smo čekali na istu?
I sad se stalo, niko više ne pomišlja da završi batajničku petlju, a o "obilaznici oko Batajnice" da ne govorim.
 
Istorija jednog puta...

20170911_173804.jpg
 
B92, 23.10.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1317438

Srbija dogodine dobija 3 nova koridora

Srbija bi već u sledećoj deceniji trebalo da se modernim saobraćajnicama poveže sa celim regionom.

U toku je izgradnja auto-puteva ka Bugarskoj, Grčkoj i Crnoj Gori, a narednih godina bi trebalo da počnu radovi na još tri trase - ka Albaniji, Bosni i Hercegovini i Rumuniji. U međuvremenu će početi i realizacija dva projekta koji će povezati gradove unutar Srbije - moravski i fruškogorski koridor, pišu Večernje novosti.

Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, za "Novosti", otkriva da će prvi sledeći komercijalni ugovor, na koji će biti stavljeni potpisi do kraja godine, biti za deonicu od oko 30 kilometara, od Preljine do Požege na Koridoru 11. Radovi će početi iduće godine, a Mihajlovićeva kaže da se vode razgovori i o deonici od Požege do Boljara, dužine 107 kilometara.

Do sada je na ovoj trasi ka Crnoj Gori na dve deonice izgrađeno oko 53 kilometra auto-puta, a trenutno se gradi još 67,8 kilometara na potezu od Surčina do Ljiga, čime će se prvi put povezati auto-putem od Beograda do Čačka.

"Od ostalih projekata, najbliži smo početku radova na saobraćajnici Niš - Merdare - Priština, na prvoj deonici od Niša do Pločnika, vrednoj 212 miliona evra, gde radovi treba da počnu tokom iduće godine", kaže ministarka Mihajlović.

"Srbija će zajedno sa Evropskom investicionom bankom podneti zahtev fondu za Zapadni Balkan, kako bi što veći udeo u investiciji bila bespovratna sredstava EU. Ostatak novca obezbediće se kroz zajam EIB, sa kojim je napravljen finalni dogovor u vezi s finansiranjem. Pripreme traju već dve godine, izrada idejnog projekta je u toku, a Vlada je nedavno usvojila prostorni plan za područje infrastrukturnog koridora Niš - Merdare", objašnjava ona.

Mihajlovićeva ističe da je projekat izgradnje auto-puta Niš - Merdare - Priština - Tirana - Drač od višestruke koristi za Srbiju. Ne samo, kako kaže, zbog poslova koje će domaće firme imati tokom izgradnje, već i zbog boljeg povezivanja blizu 500.000 ljudi koji žive u Niškom i Topličkom okrugu, Srba na severu Kosova, i zbog toga što će Srbija dobiti još jedan izlaz na more, preko luke Drač.

"Važan implus bržoj realizaciji projekta auto-puta Beograd - Sarajevo dat je uključivanjem Turske, sa kojom smo tokom posete predsednika Erdogana potpisali Pismo o namerama i sa kojom ćemo zajedno definisati naredne korake u realizaciji projekta", priča ministarka.

"Što se tiče Srbije, već je poznata trasa. Ona će se nastavljati na Koridor 11, odnosno na deonicu Preljina - Požega, odakle će preko Užica ići do granice sa BiH. Vrednost tih 60 kilometara auto-puta na teritoriji Srbije procenjuje se na 830 miliona evra. Od dokumentacije su do sada urađeni prethodna studija opravdanosti i generalni projekat, a sledeći korak je izrada studije izvodljivosti, a zatim i glavnog projekta, nakon čega slede razgovori o finansiranju radova", dodaje.

Zasada je najmanje izvesna izgradnja koridora ka Temišvaru, ali Vlada Srbije nije odustala ni od ovog putnog pravca.

"U okviru konektiviti agende za Zapadni Balkan, radimo na povezivanju sa svim zemljama regiona", kaže Mihajlovićeva.

"Svakako da je interes Srbije, kako bi iskoristila svoju stratešku poziciju na Balkanu, da ima najkvalitetnije veze sa svim susedima, a povezivanje sa Rumunijom je nešto čime ćemo se takođe baviti u narednom periodu", ističe ona.


"Očekujem da za Moravski koridor, koji bi povezao Čačak i Kruševac, u 2018. budu poznati partneri u izgradnji i model finansiranja", navodi Zorana Mihajlović. "A u Pekingu je u maju potpisan i memorandum za Fruškogorski koridor sa kineskom kompanijom CCCC, za koji se već radi projektna dokumentacija", kaže ona.
 
Sporo, sporo, sporo katastrofa... u novinama svakog dana "prioritet" je nesto drugo...malo Nis-Merdare, malo Fruskogorksi koridor, pre dva dana prioritet je bio Moravski... ja bih prvo povezivao gradove u blizini ap. Kragujevac par km, Kraljevo 18km od preljine, Krusevac sa Pojatama, Valjevo...uopste ne citam clanak kad vidim da pise "koridor" i "prioritet"
 
Po meni ovo znači da nastavak izgradnje možemo podeliti u 4 grupe:
1. Čačak - Požega;
2. Niš - Pločnik;
3. Moravski koridor, Fruškogorski koridor, Požega - BiH;
4. Požega - Crna gora, Pančevo - Rumunija.

Iz čega bi ja zaključio da 1. grupa ima šanse da počne da se gradi iduće godine (zaobilazak Čačka i približavanje Užicu), 2. grupa 2019. (pošto EU forsira, a možda izvuku i neku bespovratnu pomoć), a tada možda i 4. grupa (ako nađu novac), dok 5. grupa neće pre 2020. godine (preskupo i relativno slabo isplativo).
 
Prolazio sam danas pored petlje Ljig, deluje mi da su konacno poceli da nasipaju ka nadvoznjaku na petlji, takodje crni se asfalt i na novom kruznom toku na Ibarskoj (iako neki tanak prvi sloj, sigurno ide jos jedan), a i ono brdo su skoro razbucali do kraja.
 
To je ohrabrujuca vest @Piccolo.
Posebno ako uzmemo u obzir koliko je ta (buduca) petlja zapostavljana.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh