Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485615#p485615:3na8fhn3 je napisao(la):
JoeBG » 17 Oct 2017 06:09 pm[/url]":3na8fhn3]Ako ja dobro kapiram, u 2017. neće biti gotova ni petlja kod Obrenovca ni petlja kod Ljiga. To znači da će kad završe ovih 50km (bez tunela Brančić) krajem godine, autoput biti pušten u saobracaj bez ulazne (Obrenovac) i izlazne (Ljig) petlje. Dakle, biće urađeni "divlji" ulazi kao onaj u Dićima. Što dalje znači da će taj deo autoputa biti besplatan sve dok se ne završi tunel i petlja u Ljigu. Jer, ko će da pravi privremene čeone rampe samo za tih 6 meseci i da ih posle sklanja. Da li pravilno razmišljam?

Pravilno ti razmišljaš i sve to stoji, ali opet, našim političarima nije strano da "otvore" deonice između nigde i ničega i slikaju se ( seti se Milfhajlovićke i deonice Ub-Lajkovac ) pa da te deonice opet budu zatvorene za saobraćaj sve dok ne uspeju da omoguće i naplatu.

Koliko bi samo olakšali i ubrzali tranzit ka CG i Užicu da su produžili put od Preljine, makar i sa 1+1, oko Čačka i improvizovali neki prelaz preko Morave ( koja nije plovna ). To je pravilno razmišljanje, a političari kažu da deonica Preljina-Pakovraće mora da se uradi cela, ili poluprofil, pa slikanje, pa popravka mosta, pa slikanje, pa naplata i udri.
 
Mozda ce ovde biti ukljucenje na autoput kod Obrenovca I kruzni tok (kao u Dicima)?
 
A možeš li da nam zaokružiš gde će biti kružni tok u Ljigu? Neko ovde reče da se već pravi ili sam ja utripovao?
 
Hm, ne znam. Mozda Branko ili neko ko je skoro prolazio zna? Mozda kruzni tok bude tamo posle buduce naplatne rampe gde ce se ukrstati sa Ibarskom ali ovde gde bi sad bio privremen izlaz/ulaz na autoput sam mislio da nece biti kruznog toka jer se magistrala sada sece I ukrsta tamo gde autoput prestaje, pa ne znam gde bi tu bio kruzni tok?
 
Pa mislio sam na lokaciju uključenja. Manje je bitno na koji način će biti rešeno. Obično je kružni tok bolje rešenje zbog protoka saobraćaja, jer će dosta ljudi nastavljati Ibarskom. Može npr. da se napravi kružni tok na samoj magistrali kao što je u Preljini.
 
Joe, ja sam mislio mozda ce ovde biti kruzni tok kad se sve zavrsi? A privremeno, tj ako se pusti odvojeno Obrenovac-Ljig bez Brancica, kao onaj u Dicima ne vidim gde bi mogao?
 
Earth dobro si obeležio. Upravo tu se gradi kružni tok kod Ljiga. Petlja u Obrenovcu je u okviru deonice Obrenovac - Surčin tako da ona nije planirana uopste u ovom narednom otvaranju. Jedino je nepoznata lokacija uključenja - isključenja na AP, moguće da je ono sto si obeležio a možda ce to biti i put za Mislođin.
 
Sad kad si već obeležio petlju u Ljigu, da vidimo koje su opcije za privremeno otvaranje bez petlje u konačnom rešenju.

Mislim da se neće usuditi da otvaraju deonicu dok ne budu gotovi sl. delovi:
1. Ibarska izmeštena preko nadvožnjaka i brda koje se ravnja.
2. Izmešten dalekovod jer stub sad stoji upravo na delu gde je izlaz sa AP ka Ljigu.
3. Kompletiran nasip bar sa strane ka Ljigu.
4. Kompletiran izlaz sa AP ka Ljigu.

U suprotnom petlja ne moze da se kompletira bez prekida saobracaja kasnije.

Neki predlog?
 
Sad kad si isao I slikao (u smeru ka Beogradu) ukljucio si se na petlji Ljig na autoput kratko (pa desno par desetina metara njime pa levo nazad na Ibarsku). Ja mislim mozda je tu samo moguce staviti neku mobilnu signalizaciju pa na istom mestu levo uci na pocetak autoputa. Znaci tu gde se sada skrece desno, samo da otvore I za levo za nastavak autoputem ka Beogradu. Doduse tu bi bio problem jer bi se bez kruznog toka islo na 4 strane: ulaz na autoput, izlaz, ukljucenje na Ibarsku ka I iz pravca Lazarevca. Malo konfuzno ali ne verujem da ce brdo uskoro zavrsiti sa nadvoznjakom, kolko vidim na tvojoj slici radi samo jedan bager sa brda. Mozda saobracajnim mobilijarom improvizovani kruzni tok tu na samom autoputu :D ?
 
Teorijski moguće. Bilo bi to poprilično nebezbedno i značilo bi prestanak dobrog dela radova na petlji dok se ne uradi ono što sam nabrojao. Mada, ni sad nešto ne rade tako da nema razlike :bash:

U tom slučaju nema ništa od naplate putarine, što i nije problem :wink: (neće sigurno stavljati privremenu rampu).
 
Da, izgleda da se putarina onda neće naplaćivati dok ne završe deo sa tunelom Brančić dakle krajem maja ili tako nešto. Tad bi mogli staviti izlazne rampe na: Ubu, Lajkovcu, Ljigu, Takovu, Preljini. Ali čeona naplatna rampa će biti u Jakovu, a u Obrenovcu na petlji Obrenovac. Ali ona će biti gotova tek za 2 godine kad se završi Obrenovac-Surčin, jer je ona deo tih radova. Tako da nije jasno gde će se plaćati putarina ako se od Čačka ide ka Beogradu i izlazi u Obrenovcu. Sada je lako jer se odmah u Čačku plati putarina pa se posle izlazi bez rampe u Dićima. Ali sad neće moći tako jer će biti više izlaznih rampi pa se u Čačku ne može naplatiti ista putarina ako se izlazi u Takovu, Ljigu, Lajkovcu, Ubu ili Obrenovcu pa ne vidim kako će to rešiti dok se ne završi Obrenovac-Surčin i naplatne rampe za izlaz u Obrenovcu ili čeona dalje kod Jakova. Teoretski je moguća neka montažna naplatna rampa u Obrenocu ali to do sad Srbija nije imala, pa ne vidim zašto bi posle 4-5 decenija autoputeva baš ovde bila prva?

Inače, kad smo kod putarina, evo vesti da će od nove godine Niš-Dimitrovgrad koštati 200 dinara za kola. Nije mi jasno da li će to biti cena i kad se završi ostatak oko Sićevačke klisure ili će se tad povećati putarina? Jer ako je Ljig-Čačak 140 din za 40 km ili 3,5din/km onda bi 86km Niš-Dimitrovgrad mora da košta 300 dinara za kola. Ili će putarina biti jeftinija za Turke, Bugare nego za nas kojima je bliži i koji ćemo više korsiti "Koridor 11"? To bi bilo totalno nepošteno i suludo, jer sem diskriminacije građana Srbije, jeftinije putarine Turcima i Bugarima nego domaćima, ne bi bilo ni ekonomski pošteno jer je istočni krak "K10" imao jaku skupu deonicu oko Sićevačke klisure gde se teren i cena može porediti sa crnogorskim deonicama koje su 20 miliona evra/1km. Ok, Sićevačka je verovatno bila jeftinija ali opet sigurno mnogo skuplja od prosečnih 6-7mil evra /1km o Obrenovca do Čačka.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1315363
 
Drugari,sve je to lepo sto vi pišete, ali problem je sto mi iz okoline znamo istinu koja se krije od vas.
Velike problene imaju sa tunelom Brančić.Vida non stop nadire,i zbog toga toliko kasni. Jedna cev jos uvek nije ni probijena ,i pitanje je kada će biti. Veliki su problemi i bog zna sta cu tu ispasti na kraju i kako....
 
Izašao je vedar satelitski snimak od juče. U odnosu na 14-i, vidi se mali napredak kod Obrenovca, asfaltiranje južno od mosta preko pruge, više nasute zemlje preko starog toka Kolubare (sad je celom površinom nasuta, ranije nije bila nasuta na svu vodu starog toka), napredak od par stotina metara asfaltiranja dole ispod petlje Lajkovac kod Bogovađe (iako nije jasno zašto tu tako polako idu?). Čak deluje kao da ima nekih dešavanja sa materijalom pre i posle tunela Brančić. Jedina deonica gde se ne vidi neka razila u odnosu na pre 3 dana je iznad petlje Ub (al izgleda da ta ekipa asfaltira gore severnije ka pruzi, gde je dosta urađeno za ovih par dana). Eto, to su ukratko utisci, a koga detaljnije interesuje nek sam pogleda i proceni:
http://apps.sentinel-hub.com/sentinel-p ... ates=false
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485723#p485723:notulqh8 je napisao(la):
Earthmoving » Sre Okt 18, 2017 10:39 am[/url]":notulqh8]Izašao je vedar satelitski snimak od juče. U odnosu na 14-i, vidi se mali napredak kod Obrenovca, asfaltiranje južno od mosta preko pruge, više nasute zemlje preko starog toka Kolubare (sad je celom površinom nasuta, ranije nije bila nasuta na svu vodu starog toka), napredak od par stotina metara asfaltiranja dole ispod petlje Lajkovac kod Bogovađe (iako nije jasno zašto tu tako polako idu?). Čak deluje kao da ima nekih dešavanja sa materijalom pre i posle tunela Brančić. Jedina deonica gde se ne vidi neka razila u odnosu na pre 3 dana je iznad petlje Ub (al izgleda da ta ekipa asfaltira gore severnije ka pruzi, gde je dosta urađeno za ovih par dana). Eto, to su ukratko utisci, a koga detaljnije interesuje nek sam pogleda i proceni:
http://apps.sentinel-hub.com/sentinel-p ... ates=false

Mozda su procenili da je za taj deo kod Bogovadje dovoljan i taj minimalan broj masina za mesec i po dana, jer svejedno se mora cekati ova druga deonica. Pa su poslate na ispomoc za Obrenovac-Ub, kao sto je vise vas vec pisalo.

Jedno pitanje za vas forumase:
Ove propratne stvari, vertikalna i horizontalna siglizacija, bankine, bukobrani... Koliko tu treba vremena posle asfaltiranja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485707#p485707:k0yd3pc4 je napisao(la):
Niko Kažanegra » Sre Okt 18, 2017 9:45 am[/url]":k0yd3pc4]Drugari,sve je to lepo sto vi pišete, ali problem je sto mi iz okoline znamo istinu koja se krije od vas.
Velike probleme imaju sa tunelom Brančić.Voda non stop nadire,i zbog toga toliko kasni. Jedna cev jos uvek nije ni probijena ,i pitanje je kada će biti. Veliki su problemi i bog zna sta cu tu ispasti na kraju i kako....
 
:bash: I opet kada zelim da editujem slovnu gresku u objavi,izadje mi ponovo ceo post,umesto da se samo ispravi prethodni....E stvarno počinje da me nervira ovaj forum.... :bash:
 
Nadvoznjak kod Bogovadje je odavno gotov(most) ali su nasip bas, bas iskilavili. Verujem da ce prvo njega da rade da bi mogli da preusmere saobracaj pa ce onda autoput ispod. Ravno je kao tepsija i prilazno tako da se ne sekiram za taj deo. Tunel je blago zabrinjavajuci vec neko vreme i eto Niko nam je rekao i zasto. Taj problem moze jako dugo da se protegne, valjda nece.
 
Joe, te propratne stvari se vec stavljaju paralelno sa asfaltiranjem. Videli smo na dosta slika postavljene bankine i bandere. Farbarnje traka i postavljanje tabli ide jako brzo, nedelju dana. A ograda pored autoputa, bukobrani, detalji na kosini autoputa, kanali okolo... mogu i posle otvaranja autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485625#p485625:i4tzz0ad je napisao(la):
Earthmoving » 17 Okt 2017, 20:07[/url]":i4tzz0ad]Mozda ce ovde biti ukljucenje na autoput kod Obrenovca I kruzni tok (kao u Dicima)?
file.php
Zemljo to zaokruženo je ovo...
 
@Niko Kažanegra,

U mom selu su početkom sedamdesetih kopali jedan od najdužih tunela na pruzi Bg-Bar iz koga je danonoćno kuljala voda, toliko da su se radnici vraćali u barake ploveći na improvizovanim splavovima. Kopanje tunela je preseklo podzemne vodene žile i jedno 90% izvora, nekih i po par km udaljenosti, su presušili. Mnogo je para otišlo na taj tunel...

Problem je rešen tako što su unutar tunela, uz prugu i stazu kojom se kreću čuvari pruge, bukvalno napravili korito kojim se kreće potok. Količina vode je tolika da je deo vode odveden u FAP, na toj cevi radi mini HE, a na onom ostatku, koji preliva sa "FAP-ove rešetke", sada rade još dve mini HE :)

Budite spremni da tu "vašu" vodu negde prihvatite i predlažem da investirate u ribnjake, pošto nemate pad za HE :)
 
"Kineske kompanije koje će graditi pruge i puteve kroz Srbiju neće plaćati PDV i carine"
Ako kineske kopmanije koje grade neće plaćati carinu i PDV, zar onda deonica Čačak-Požega ne bi trebala da bude jetftinija usled manjih troškova izvođača? To znači da bi cena izgradnje 1km autoputa trebala da bude i više od 20% jeftinija nego što bi bila bez ove uredbe. Da li će tako biti sa Čačak-Požega, Požega-CG granica, NS-Ruma, Pojate-Preljina... ili nekim drugim autoputom koji će finansirati i graditi Kinezi, ostaje da se vidi, kao i da li će do sada u javnosti spominjane cene biti revidirane naniže posle ovoga.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1315779
 
Zasto bi kineske kompanije bile u povlascenom polozaju u odnosu na druge izvodjace, ukljucujuci i domace?!

Da smo dobili neke 'ekstra povoljne' cene po km autoputa, pa bi ovo i imalo nekog smisla jer bi se moglo opravdati time da:
Drzava nije uzela svoje namete
Ali ce za toliko manje duga imati.

No ovde to nije slucaj.
Takodje, ocekujem nove packe iz EU povodom ovakve odluke, ni to je manji problem.




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Danas sam obišao radove na mostu preko Save, sa sremske strane, ali sam nažalost zamoljen od strane ljubaznog obezbeđenja da ne slikam, te sam poslušao gospodina.

Moj, krajnje laički, utisak je da se baš fino radi i da je pomak već očigledan. Urađeni su stubovi sa sremske strane, a koliko sam mogao da vidim u daljini i stubovi na sredini reke su gotovi.

Ono što je sa google eartha delovalo kao jedna traka ap, je u stvari neki improvizovani ponton, pristupna saobraćajnica.

E sad, stručnjaci će reći da li sam u pravu. Ja sam imao ceo minut da osmotrim radove i to sa nasipa.
 
Vrh