Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Satelit Sentinel, snimci od juče http://apps.sentinel-hub.com/sentinel-p ... valscript=
Na deonici Obrenovac-Ub se vidi da deo do nadvožnjaka preko pruge koji nije završen dobrim delom ima neki sloj asfalta, kao i da je počelo asfaltiranje petlje Ub. I između deluje kao da jedna kraća deonica ima prve slojeve ali veći deo još ne. Ali u odnosu na pre koju sedmicu više se tamni.
Na deonici Lajkovac-Ljig se vidi da je počelo asfaltiranje od petlje Lajkovac ka Ljigu i da prvi sloj asfalta fali još na oko 5km ispod toga. Dalje ka Ljigu liči kao da možda neki slojevi imaju i drugi sloj asfalta.
Do kraja novembra još tačno 3 meseca, tj oko 90 dana , pa da pratimo kolko mogu za to vreme još da završe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474831#p474831:27zvsc2m je napisao(la):
varos kapija » Čet Avg 31, 2017 3:25 pm[/url]":27zvsc2m]
Ministarstvo građevinarstva saobraćaja i infrastrukture raspisalo je tender za analizu opravdanosti izmena projektne dokumentacije na autoputu E-763, Beograd-Južni Jadran, na deonici Lajkovac-Ljig
http://www.ekapija.com/tender/1865347/v ... -autoput-e
Na tri meseca od roka za završetak vrši se Javna nabavka za analizu opravdanosti izmena projektnih rešenja AP na deonici Lajkovac - Ljig!
Tekst JN u skraćenoj varijanti:

" Предметна анализа је потребно да дефинише неопходност и обим измена датих у следећој документацији:
- Аутопут Е-763, Београд-Јужни Јадран, деоница 5: Лајковац-Љиг од км 53+138,91 до км 77+118,23; Измена Главног Пројекта Књига 3 Свеска 1.
- ...Свеска 2.
- ...Свеска 3.1.
- ...Свеска 3.2.
са критичким освртом на сврсисходност и обим предложених пројектних решења у функцији изградње предметне деонице аутопута као и будуће експлоатације.
Наведене измене и допуне пројекта имају знатан утицај на ток извођења радова и намеће се потреба додатне анализе оправданости предложених измена у квалитативном и квантитативном смислу, са предлогом даљих смерница за поступање у наредним фазама извођења радова по предложеним решењима.
Респектујући хидрогеолошке услове, Анализом је потребно размотрити дата пројектна решења у смислу рационалности, техничке оправданости решења, искључиво у критичним зонама могућег утицаја на трасу аутопута и на местима где је доказана угроженост трасе од великих вода."

Par pitanja (za sebe, od MGSI ne mislim da će biti objašnjenja): Po kom projektu su izvedeni radovi do sada, asfalt se uveliko postavlja na ovoj deonici, Kolubara se izmestila, korito uređeno i još se doteruje? Zašto sada, zašto ne pre 6 meseci, i više? Šta ako analiza pokaže da nije svrsihodno i opravdano? Hoće li da se ruši i pravi novo?
Da li je ovo jedan od razloga za produženje roka?
 
Verovatno se ta izmena projektne dokumentacije odnosi na uređenje vodotokova i neke sporedne stvari koje tek treba da se odrade, a ne na samu trasu autoputa, to se otprilike i navodi u ovom tekstu.
 
Inače s obzirom da sam iz Gornjeg Milanovca, trenutno stručnjaci vrše predmer i predračun radova za novu pristupnu saobraćajnicu od GM do petlje Takovo (tj. severna petlja obilaznice Ibarske GM-nova industrijska zona Klatičevo-petlja Takovo), ranije je usvojen idejni projekat, nedavno je usvojen izmenjeni plan generalne regulacije i sada se radi glavni projekat, najavljuju početak radova sledeće godine ali jedino ostvarivo ako država finansijski pokrije jedan deo projekta.Tu se pre svega radi o izmeštanju teretnog i tranzitnog saobrajaća iz centra grada i to će biti suštinski severna obilaznica oko grada i direktna veza Ibarske sa autoputem, a stari put do Takova će da se rekonstruiše (proširivanje i peglanje krivina). Uz ovo se radi i nova industrijska zona u Klatičevu (tu je sva dokumentacija i priprema završena, radovi počinju uskoro), tačno ovde gde se pristupna spaja sa trenutnim putem za Takovo.
2017_09_01_003557.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474923#p474923:2xx8h88x je napisao(la):
Piccolo » Pet Sep 01, 2017 1:09 am[/url]":2xx8h88x]Inače s obzirom da sam iz Gornjeg Milanovca, trenutno stručnjaci vrše predmer i predračun radova za novu pristupnu saobraćajnicu od GM do petlje Takovo (tj. severna petlja obilaznice Ibarske GM-nova industrijska zona Klatičevo-petlja Takovo), ranije je usvojen idejni projekat, nedavno je usvojen izmenjeni plan generalne regulacije i sada se radi glavni projekat, najavljuju početak radova sledeće godine ali jedino ostvarivo ako država finansijski pokrije jedan deo projekta.Tu se pre svega radi o izmeštanju teretnog i tranzitnog saobrajaća iz centra grada i to će biti suštinski severna obilaznica oko grada i direktna veza Ibarske sa autoputem, a stari put do Takova će da se rekonstruiše (proširivanje i peglanje krivina). Uz ovo se radi i nova industrijska zona u Klatičevu (tu je sva dokumentacija i priprema završena, radovi počinju uskoro), tačno ovde gde se pristupna spaja sa trenutnim putem za Takovo.
2017_09_01_003557.png
Lepa vest za Gornji Milanovac. Nadam se da uskoro kreću i radovi na kompletnom pristupnom putu od Takova.
Inače, pošto si iz GM, da li je neko iz Opštine potegao pitanje obeležavanja značajnih spomenika na AP? Mnogo ljudi ne zna da se istorijski spomenici vezani za Drugi srpski ustanak nalaze na par stotina metara od petlje u Takovu (Takovski grm, Spomen obeležje, Muzej Drugog srpskog ustanka, crkva brvnara). Stvarno je šteta da se ljudi ne isključe na petlji i posete ove objekte. Toliko je bilo galame oko hrasta koji je posečen, svi vode računa o tradiciji i istoriji, a danas kada je put pušten u saobraćaj nema nigde nijednog znaka o ovim značajnim objektima za srpsku istoriju i kulturu.
 
Nadam se da je to proširenje kod preljine nova široka naplatna rampa.
 
Da, zaista ovo što Branko reče, šteta da se više ne iskoristi ovo mesto oko Takova vezano za početak Drugog srpskog ustanka protiv Turaka. Apsolutno obostrana korisna stvar i za prihode meštana i za posetioce.
Vezano sa ovim, još jednom bi ponovio moju ideju da umesto jedne benzinske pumpe na svakih 20km koje će se verovatno vremenom duž autoputa graditi, umesto nje napraviti širok prostor gde će pored pumpe biti i čitava ponuda tog kraja u vidu: poljoprivrede (lokalni proizvodi: voće, povrće, sir i sl), zanatstva (suveniri, grnčarija (npr. sl. ko što oni pred Sevojna prodaju), usluga (automehanič, vulkanizer, restoran domaće kuhinje...), turistički kutak (prezentacija okolnih lokaliteta, domaća nošnja, običaji, džemperi... itd). Zapravo ideja je da bi autoput trebalo iskoristi na tom proširenju sa strane svakih 20km kao mali privredni centar u kom bi se prezentovao kraj i ono čime raspolaže, zaposlili domaći ljudi i otvorile mogućnosti za upoznavanje prolaznika za širi plasman njihove robe i usluga. Mnogo bolje od jedne sterilne pumpe gde sav profit ide u jedan džep. Narod plaća autoput pa stoga i treba biti u njegovoj funkciji, umesto samo u funkciji krupnih naftaša.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474942#p474942:2u2815ta je napisao(la):
Branko_UE » Fri Sep 01, 2017 7:47 am[/url]":2u2815ta]
Lepa vest za Gornji Milanovac. Nadam se da uskoro kreću i radovi na kompletnom pristupnom putu od Takova.
Inače, pošto si iz GM, da li je neko iz Opštine potegao pitanje obeležavanja značajnih spomenika na AP? Mnogo ljudi ne zna da se istorijski spomenici vezani za Drugi srpski ustanak nalaze na par stotina metara od petlje u Takovu (Takovski grm, Spomen obeležje, Muzej Drugog srpskog ustanka, crkva brvnara). Stvarno je šteta da se ljudi ne isključe na petlji i posete ove objekte. Toliko je bilo galame oko hrasta koji je posečen, svi vode računa o tradiciji i istoriji, a danas kada je put pušten u saobraćaj nema nigde nijednog znaka o ovim značajnim objektima za srpsku istoriju i kulturu.

To je pre svega obaveza Puteva Srbije jer autoput nije u nadležnosti opštine, mada ne verujem ni da su se iz lokalne Turističke organizacije nešto pomučili da im skrenu pažnju na to. Inače, generalno su svi objekti u Takovu sada u dosta dobrom stanju, muzej je nedavno renoviran, na brvnari obnovljen krov a i kompleks Takovski grm je ušminkan za proslavu dva veka ustanka, sad se najavljuje i ponovna izgradnja Takovskog dvorca (nerealno skorije), a bilo bi pametno i napraviti neko obeležje kod srušenog hrasta (naravno posaditi i novi), najtužnije što ostaci starog i dalje stoje zaboravljeni na istom mestu, ljudi po svetu od nebitnih stvari prave turističke atrakcije i priče koje prodaju a sećanje na ovaj hrast definitivno treba održati i posebno na njegovo rušenje.
 
Svaki grad treba da priprema obilaznicu/priključenje autoputu na vreme, a ne kad se put završi. Ovo u G. Milanovcu je već moralo odavno da počne da se gradi, a o Lajkovci da ne govorim. Put se (navodno) otvara za tri meseca, a obilaznice ni u najavi. Čačak je rešen po pitanju prikljucaka. Ali kad krenemo dalje, Požega će biti novi problem. Kad krene da se gradi nastavak autoputa (daj bože već početkom 2018.) odmah treba krenuti sa priključkom za put ka Uzicu. Jer to će biti novo usko grlo (kao što je sada Preljina), odnosno sa tog puta će svi iz CG, BiH, iz jugozapadne Srbije ulaziti na autoput. I da se ne lažemo, dugo će to faktički biti čeona rampa za ulazak na autoput. Ako bi se koristila postojeća putna infrastruktura, iz Uzica bi se došlo do Požege, a zatim bi se nekih 3-4km išlo lokalnim putem za Arilje koji prolazi kroz naselje (predgrađe Požege, gde su kuće pređane sa obe strane puta i gde je ograničenje 50km/h). Zato treba napraviti nekih 3km novog puta koji će od izlaza sa autoputa ići zapadno i spojiti se sa magistralni putem Požega - Užice. Na drugu stranu prema Čačku može se ići postojećim putem, jer će biti mali broj vozila (na tu stranu ka Čačku većina će ići autoputem).
 
Potpuno si u pravu za prikljucne puteve. Cekajmo tek da vidimo haos u Baricu kod Obrenovca. To ce morati da se trpi jedno 2 godine otprilike.
Preljina katastrofa. Pozega sledeca, jos veca glavobolja.
Problem je sto su opstine gde su napravljene petlje male (GM, Lajkovac, Ub...) sa malim budzetima. Pravljenje obilaznice oko tih mesta za prikljcak na AP je velika stavka i iznosi gotovo kao ceo budzet. (GM i Lajkovac imaju budzet oko 10 mil EUR). Zbog toga drzava i JP Putevi Srbije moraju da pomognu i finansiraju takve projekte jer bez toga tesko da ce biti novih puteva. Nije velika razlika ni za vece opstine, npr. moj rodni grad Uzice ne moze da dobije obilaznicu vec dugi niz godina, ulozeno je oko 3 mil. EUR ali nista, potpuno je nefunkcionalna. Cela obilaznica je oko 16 mil. EUR a godisnji budzet grada oko 22 mil.
Pitanje je dakle interesa drzave i Puteva Srbije o izgradnji tih puteva. Ja nemam dilemu da je to opsti interes i apsolutna potreba svih.
A guzve na petljama bi iskreno mogle da budu manje kada bi se povecao broj tag uredjaja. 2000 din, ne verujem da je veliki trosak.
 
Počelo se sa pripremom za izgradnju pristupne saobraćajnice na vreme i još pre nego što je počela izgradnja Ljig-Preljina, ali zar iko može očekivati od SPS-SNS koalicije da bude efikasna, meni je čudo da se to uopšte kotrlja s obzirom da znam kakve sve mediokritete su pozapošljavali u opštini dok su skrajnuti svi stručni ljudi sa dužim radnim iskustvom jer ne žele da budu njihovi članovi.

Ponavljam, dobro je uopšte da postoji konsenzus i pritisak od svih da se to završi, jer vidim da dobar deo gradova ne može da izgradi obilaznice decenijama, ja ne mogu ni da zamislim kakav bi to saobraćajni pakao bi da GM nema ovu obilaznicu za Ibarsku i da ima situaciju kao Prokuplje i dr. gradovi gde veoma prometna magistrala ide kroz centar grada.

Eto Branko apsurda da opština Lajkovac sa 15 hiljada ima isti budžet kao GM sa 45 hiljada, iako čak Milanovac ima i daleko jaču privredu plus sliva se u budžet i lep deo od rudnika (na istoimenoj planini), neshvatljivo, očigledno ovi ovde ne umeju ni da isplaniraju budžet prikladan ovoj opštini, da bi se uvukli u guzicu vrhu stranke stalno ponavljaju da vode politiku štednje i slične nebuloze, pa prošlu godinu završili sa neutrošenih 280 miliona dinara (ej 2,3 miliona evra!) od planiranog budžeta (ne umeju ni da utroše dostupne pare!), bukvalno su mogli da izgrade prvih 1-2 km ove pristupne saobraćajnice sa tim parama.
 
Danas sam prolazio od Beograda ka Cacku I malo detaljnije posmatrao deonicu od Lajkovca ka Ljigu. Na mestu gde se sece sa putom za Mionicu gde sam slikao pre 2 nedelje I gde nije bilo radnika, sada je bilo radnika koji su sredjivali nadvoznjak kao I masina iznad ka Lajkovcu. Na drugom mestu gde se autoput sece sa lokalnim putem za Latkovic, tu vec ima asfalta, sa jedne trake vise sa druge manje I bilo je dosta geometara, kamiona, masina. Dalje ispred Ljiga se video finiser I valjci iza koji stavljaju novi sloj asfalta. Na novom nadvoznjaku Ibarske pred Ljig slabo ima masina I radnika, a buldozer I bager na vrhu brda koje se sece, rade. Najveci šou su toaleti na autoputu gde pise da su planirani za neki smesan broj ljudi, tipa 40 nedeljno tj svega par dnevno (?!)
Imam par slicica kod Latkovica ali su velike, pa cu ih postaviti za koji dan kad ih na kompu smanjim.
 
Ja sam relativno skoro prošao Ibarskom. Onaj nadvožnjak kod Dva brata u Ljigu bas sporo ide. Earthmoving, kako se tebi čini?
 
Gde je sledeća petlja posle Lajkovca ka Preljini ?
 
Generalno cela petlja u Ljigu veoma sporo napreduje. Most iznad AP stoji mesecima bez nasipa sa obe strane, stub dalekovoda stoji na sred lokacije gde treba da bude naplatna rampa. Čuo sam da još nemaju dozvolu da sklanjaju dalekovod. Izmeštanje Ibarske, sa tim nadvožnjakom i ravnjanjem brda, isto sporo ide.
Meni deluje da nije puno posla preostalo na ovoj lokaciji, ali nisam siguran da su fokusirani da to završe u novembru. Sa punom angažovanošću, mislim da može za 3 meseca da se završi. Sa ovim tempom-teško.
 
Joe, ja u stvari mislim da ceo taj deo od petlje Ljig do Dića, zajedno sa ta dva nadvožnjaka (na petlji I pored "Dva brata") nisu bitni dok se tunel Brančić ne završi. Ja, ne znam iz kog razloga, mislim da ce pustiti Obrenovac-Ljig bez tih delova, a njih ce pustiti pola godine kasnije kad se tunel opremi (petlju, novi nadvožnjak kod Dva brata I tunel). Kolko vidim ne žure ni sa asfaltiranjem od petlje Ljig do tunela, pa zbog svega toga to tako tumačim.
Ostalo od Lajkovca do Ljiga deluje da rade umereno intenzivno, nije lose ali nije ni kao ono sto videsmo na Caribrodovom snimku obilaznice oko Dimitrovgrada koja se pusta iduce sedmice pa na deonici kracoj od 1km odjednom radi 40tak masina, plus isto tolko je u dolasku ili povratku sa istovara.
Danas sam video dosta kamiona, najvise od Nukleusa za koji se prica da je SNS-ov ali interesanto I sabackog Interkopa za koje se ranrije pricalo da je DS-ov. Ipak, meni je sasvim logicno da svaka vlast ima svoju omiljenu putarsku firmu koju gura, komunisti u ex Yu su imali, DS je imao, SNS ima, Kinezi salju svoje koje izaberu, EU malo perfidnije isto gura svoje, Ameri su kod Albanaca gurali svoj Behtel... prosto to tako funkcionise, namestas posao svom, neces valjda konkurenciji.
Ziko, posle petlje Lajkovac sledeca je petlja Ljig. Pre Lajkovca su petlja Ub I Obrenovac. Dakle 3 petlje koje sad treba da se puste Ub, Lajkovac,Ljig) I dve od pre (Takovo, Preljina). Petlje Obrenovac I Surcin ce biti pustene tek za 2 godine kad se zavrsi deonica Surcin-Obrenovac jer te dve petlje se grade u okviru toga. Do tada na autoput kod Obrenovca ce se ulaziti improvizovano kao sad u Dićima.
 
U pravu si. Vidiš, nije mi palo na pamet da ni taj nadvožnjak ni petlja Ljig nisu sad neophodni, sve dok se ne završi tunel. U svakom slučaju, neka naplata rampa se mora napraviti ili u Ljigu ili u Obrenovcu. Ne može sa obe strane da bude ulaz bez rampe kao u Dićima.
 
Earthmoving, ja navijam da se pusti deonica bez tunela Brančić ove godine, po principu daj šta daš. Ali takođe navijam da se petlja u Ljigu završi i da se uključenje na AP pusti u konačnom rešenju. To znači završetak petlje, izmeštanje Ibarske, verovatno kružni tok u blizini onog brda što se sada ravnja gde bi se sa Ibarske skretalo na uključenje za AP. Bez toga mora da se pravi dodatna devijacija puta jer bi u suprotnom cela Ibarska i AP prolazili na mestu gde će biti radovi na petlji. Nije ni bezbedno. Politički, mislim da moraju nešto da otvore jer radovi i na drugim lokacijama ne idu po planu: Grdelica, Srpska kuca-Levosoje, Zezeljev most...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475242#p475242:iwzf1a0j je napisao(la):
JoeBG » Sub Sep 02, 2017 10:20 pm[/url]":iwzf1a0j]U pravu si. Vidiš, nije mi palo na pamet da ni taj nadvožnjak ni petlja Ljig nisu sad neophodni, sve dok se ne završi tunel. U svakom slučaju, neka naplata rampa se mora napraviti ili u Ljigu ili u Obrenovcu. Ne može sa obe strane da bude ulaz bez rampe kao u Dićima.


hmmm, a sad u preljini odmah uzmu 140 din!!! a sta ako hocu od preljine do takova da idem? :bash:
 
Au al Energoprojekt debelo kasni, kažu još 3 meseca (računaj odma 4) za drugu cev tunela Brančić (a pre par meseci u svom časopisu rekli avgust/sept). Za 80 metara. To je oko 1 metar dnevno. Znaci oko 3 godine za nesto manje od 1km tunela znaci da je sve vreme prosek kopanja 1 metar dnevno, ne samo sad na kraju. Kaze pokusace da ga puste do juna ali mislim da oni ni sad ne znaju kad ce to tacno biti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475266#p475266:1kbpwh48 je napisao(la):
msksim1 » Ned Sep 03, 2017 8:03 am[/url]":1kbpwh48]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475242#p475242:1kbpwh48 je napisao(la):
JoeBG » Sub Sep 02, 2017 10:20 pm[/url]":1kbpwh48]U pravu si. Vidiš, nije mi palo na pamet da ni taj nadvožnjak ni petlja Ljig nisu sad neophodni, sve dok se ne završi tunel. U svakom slučaju, neka naplata rampa se mora napraviti ili u Ljigu ili u Obrenovcu. Ne može sa obe strane da bude ulaz bez rampe kao u Dićima.


hmmm, a sad u preljini odmah uzmu 140 din!!! a sta ako hocu od preljine do takova da idem? :bash:

Bila je priča da sa tom kartom od 140din, mozes još jednom nazad od Takova do Preljine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475268#p475268:8wo0nwky je napisao(la):
Earthmoving » Ned Sep 03, 2017 8:50 am[/url]":8wo0nwky]Au al Energoprojekt debelo kasni, kažu još 3 meseca (računaj odma 4) za drugu cev tunela Brančić (a pre par meseci u svom časopisu rekli avgust/sept). Za 80 metara. To je oko 1 metar dnevno. Znaci oko 3 godine za nesto manje od 1km tunela znaci da je sve vreme prosek kopanja 1 metar dnevno, ne samo sad na kraju. Kaze pokusace da ga puste do juna ali mislim da oni ni sad ne znaju kad ce to tacno biti.

Šta li će tek biti za deonicu Preljina - Pozega... Pa tu je jedan tunel 1.750m, a drugi 2.050! A ta deonica neće moći bez tunela da se pusti. Znaci kad budu objavili rok završetka, odmah da dodamo dve godine na to.
 
Vrh