Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

U, pa to će biti baš ozbiljni tuneli. Da, ako bi kopali ko ove tunele do sad na ovom autoputu, trebalo bi im tom brzinom 5,6 godina za svaki. Ali nadam se da će drugačije biti ugovoreno tj da ili će naši imati bolju opremu ili će kopati Kinezi koji u Crnoj Gori kopaju I do 10 metara dnevno. Ako rok deonice Preljina-Pozega bude 3 godine, onda će tuneli morati biti iskopani za 2,5 godine tj minimalnom brzinom 2-3 metra dnevno, kako bi za ostalih pola godine mogli da se opreme elektromasinskom opremom. Dakle, sve zavisi kako će biti ugovoreno, a nadam se da će bolje nego ovo. Valjda ćemo znati za oko 2 meseca kad ga potpisu kakav je ugovor, cene, rokovi I ostalo.
 
Pa videćemo za te nove tunele. Sigurno neće da se dozvoli da se rade 5 ili 6 godina. Rok će verovatno biti najviše 3 godine tako da će trebati bolja oprema, a Kinezi je sigurno imaju.
 
Jedna ta krtica koju kinezi koriste u CG kosta milion evra. Pa zar nije logicno da drzava kupi tu jednu masinu. Em ce moci da probija i druge tunele u zemlji ne samo na autoputu, a sa druge strane brze ce pustiti deonice u naplatu tako da ce imati prihode u milionima za godinu dana. Evo primer.
Da se recimo tunel Brancic napao sa tom masinom bio bi zavrsen, i imali bi autoput od Obrenovca. Uz naplatu putarine od godinu dana kolikoce sada trebati u duzoj varijanti mi bi vratili investiciju i zaradili. Vreme je novac !!!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475266#p475266:fewbosrl je napisao(la):
msksim1 » Ned Sep 03, 2017 8:03 am[/url]":fewbosrl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475242#p475242:fewbosrl je napisao(la):
JoeBG » Sub Sep 02, 2017 10:20 pm[/url]":fewbosrl]U pravu si. Vidiš, nije mi palo na pamet da ni taj nadvožnjak ni petlja Ljig nisu sad neophodni, sve dok se ne završi tunel. U svakom slučaju, neka naplata rampa se mora napraviti ili u Ljigu ili u Obrenovcu. Ne može sa obe strane da bude ulaz bez rampe kao u Dićima.


hmmm, a sad u preljini odmah uzmu 140 din!!! a sta ako hocu od preljine do takova da idem? :bash:

Vrate ti 70 dinara. Čak i na samom TAG-u.
 
JoeBG, jel imaš negde taj projekat Preljina-Požega, gde se vide ti tuneli? Koliko sam u toku, projektna dokumentacija, valjda u formi idejnog projekta, nisam siguran, se još izrađuje i treba da bude spremna za novembar kada je samit sa Kinom.
 
Ne izvode samo Kinezi tunele u Crnoj Gori. U mestu Blizna, kod Bioča, na dva tunela su angažovani crnogorci, firma Bemax. Pre neki dan sam prolazio tuda i uverio se koliko su ustvari oni zagrizli na tim gradilištima. Na njihovom site-u vide se mašine koje koriste za kopanje tunela. Da li neko zna kakve mašine koriste/koristili naši, npr. Energoprojekt i Planum, na Brančiću, Šaranima i Brđanima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475303#p475303:23nlhov5 je napisao(la):
Branko_UE » Ned Sep 03, 2017 1:46 pm[/url]":23nlhov5]JoeBG, jel imaš negde taj projekat Preljina-Požega, gde se vide ti tuneli? Koliko sam u toku, projektna dokumentacija, valjda u formi idejnog projekta, nisam siguran, se još izrađuje i treba da bude spremna za novembar kada je samit sa Kinom.

Pa postoji taj idejni projekat koji je uradio CIP. Evo ovde sam pročitao to o tunelima:
http://moravainfo.rs/2017/05/na-autoput ... -24-mosta/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475288#p475288:2luaoi21 je napisao(la):
biciklista » Ned Sep 03, 2017 12:34 pm[/url]":2luaoi21]Jedna ta krtica koju kinezi koriste u CG kosta milion evra. Pa zar nije logicno da drzava kupi tu jednu masinu. Em ce moci da probija i druge tunele u zemlji ne samo na autoputu, a sa druge strane brze ce pustiti deonice u naplatu tako da ce imati prihode u milionima za godinu dana. Evo primer.
Da se recimo tunel Brancic napao sa tom masinom bio bi zavrsen, i imali bi autoput od Obrenovca. Uz naplatu putarine od godinu dana kolikoce sada trebati u duzoj varijanti mi bi vratili investiciju i zaradili. Vreme je novac !!!

Ta krtica može da kopa samo gde ima čvrstih stena. Kod nas je geološka struktura dosta složena pa je kopanje dosta teže i sporije (1m dnevno). Nisam siguran ali mislim da je deonica od recimo Požege ka Boljarima pogodnija za kopanje tunela.
Uostalom zašto bi država kupovala takve mašine, to trebaju da rade kompanije koje misle time da se bave. Država je samo naručilac posla. Energoprojekt je do skoro bio državni ali i pored toga ne pita se država za kupovanje mehanizacije već menadžment kompanije.
Pre neki dan smo čuli da država planira da osnuje jednu veliku građevinsku kompaniju koja bi mogla da radi sve vrste infrastrukturnih objekata. Kažu neke afričke zemlje traže veće angažovanje naših građevinara pa bi imali dosta posla. Nešto tipa Azvirta, Rubaua. Mislim da to nije loša ideja ali nam iskustva iz prošlosti govore da je država loš poslodavac, da je sve propalo.
 
Ono što sam juče pisao, na pola puta između Lajkvca i Ljiga, gde put za Latković seče autoput. Prva slika pogled ka Lajkovcu, druga ka Ljigu.
 
Imamo ovaj stari projekat Preljina-Požega ali se na njemu ne vidi gde su tuneli. Vidi se trasa i izgled dve buduće petlje: Pakovraće (Čačak zapad) i Lučani (čudno da nema izgleda petlje Požega :? )
Ako je rečeno da će biti dva tunela, meni deluje logično da prvi bude nagde na usponu ka planini Jelici (Ovčaru) (možda vijadukt pa tunel kako bi se smanjio uspon), a drugi kroz ovo brdo između Lučana i Požege (Kistač ili kako se zove?)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475268#p475268:3l2ltrki je napisao(la):
Earthmoving » 03 Sep 2017 07:50 am[/url]":3l2ltrki]Au al Energoprojekt debelo kasni, kažu još 3 meseca (računaj odma 4) za drugu cev tunela Brančić (a pre par meseci u svom časopisu rekli avgust/sept). Za 80 metara. To je oko 1 metar dnevno. Znaci oko 3 godine za nesto manje od 1km tunela znaci da je sve vreme prosek kopanja 1 metar dnevno, ne samo sad na kraju. Kaze pokusace da ga puste do juna ali mislim da oni ni sad ne znaju kad ce to tacno biti.
Manje od metar dnevno , tunelska cev se kopa sa obe strane istovremeno dakle svaka strana 500 m , za vise od 1000 dana to je kriminalan prosek od manje od pola metra tunela dnevno!
Da je kopanje tunela kroz Saharski pesak u pitanju , pa to bi bilo ponizavajuce , a ovo je klasican kriminal!!! :bash:
 
koliko sam ja pročitao postojaće tunel ispod Trbušana kod čačka.
dati zatvorenicima da kopaju kašikama tunele.
jeftinije je, a jednako brzo/sporo kao i ovo kinesko/državno/azersko kopuckanje...
 
"Probijanje leve cevi za dva, dva-ipo, do tri meseca"
"Zavrsetak tunela Brancici ne moze se ocekivati sve do polovine 2018-te"

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wn1xobED37A[/youtube]

Ja znam da je kod komsije trava uvek zelenija, ali u ovom prilogu se lepo vidi zasto se brzina probijanje i izgradnje tunela u Crnoj Gori i ovih "nasih", zbog geoloskog sastava zemljista, ne moze porediti.
 
Postoje TBM (Tunnel Boring Machine) i za mekana tla, razlika je u tome sto obične prosto glođu stenu i pokretnom trakom je izbacuju nazad, a ove za mekana tla, izbacuju zemlju, a iza glave mašine imaju jos mašineriju koja odmah oblaže tunel betonskom oplatom kako se ne bi urušavao. Naravno kretanje ove druge je sporije, ali ipak mnogo brže nego ovo što sad rade. Plus sugiran sam da bi za tu mašinu bilo posla i na drugim mestima u Srbiji, pa bi se svakako isplatila čak i da je kupila država pa iznajmljivala izvođačima radova.
 
Ovaj film mi je sve vreme u glavi, nisam hteo da ga postavljam ali pošto se diskusija o tehnologijama i brzinama kopanja tunela produbljuje evo kratke lepe animacije kako krtica radi. Gledajući ovu transportnu spiralu koja diže i odnosi zemlju na transportnu traku, možemo se setiti da komplikovane savremene mašine u sebi imaju stare, jednostavne principe rada. Tako je ovaj princip isti kao Arhimedesova spirala koja se koristila kao pumpa vode, tj. da se voda podigne na viši nivo: https://www.youtube.com/watch?v=A-xPRbj88V4
Možda bi država zaista mogla da stane iza te neke nove nacionalne firme koja bi se recimo zvala "Putar", koja bi se sastojala iz više zdrvih putarskih firmi i na neki način im pomogla da nabave jednu ovakvu mašinu. Ona bi sigurno imala posla i isplatila bi se ali je početna investicija za kupovinu velika, nemamo baš tako bogate putarske firme, pa bi država na neki način to trebala pomoći i stati iza toga.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MuYdnzcQXhk[/youtube]
 
Ideja miki_ns nije strana u svetu. Mislim da dobrom analizom svih infrastrukturnih projekata u zemlji (računajući i čuveni metro u Beogradu ako ikada krene, tunel ispod Fruške gore, Kadinjača kod Užica, tuneli na AP Preljina-Požega itd...), a što je već trebalo uraditi, siguran sam da bi se došlo do isplativosti kupovine mašina TBM u najboljim varijantama prema najčešćim tipovima tla u našoj zemlji. Upotreba naših mašina na projektima može lako da se ispregovara sa kreditorima, uostalom 49% naše operative je u Ugovorima sa Kinezima.

Primer iz zemlje gde sam proveo više od 3 godine; Katar (Qatar Rail) je kupio TBM, 25 komada, za kopanje tunela za potrebe metroa u Dohi. Skapirali su da će samo tako sigurno dovesti do toga da metro bude spreman do 2022. godine, odn. svetskog prvenstva u fudbalu, ali i zbog isplativosti jer te mašine mogu prodati kasnije, iznajmljivati ili se pojavljivati kao Contractor na drugim projektima. Ugovori su dodeljeni stranim kompanijama, stvarno velikim kompanijama koje imaju vrhunsku opremu, ali mašine su njihove. TBM koje su kupili kopaju i do 13m dnevno i rade na principu EPB (Earth Pressure Balance - pritisak koji stvara mašina je jednak pritisku tla na nju), krtica kopa a istovremeno mašina ubacuje ispunu kako bi se stabilizovalo zemljište. Earthmoving je prikačio youtube snimak drugog tipa gde se koristi prefabrikovani betonski elementi za oblaganje tunela (možda bi takva kod nas bila bolja, to je već stvar za struku).

Ne znam, možda su naši u Ministarstvima razmišljali o ovome :? mada bih voleo da vidim nekakvu analizu da bi me ubedili...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475397#p475397:eu4ez6k0 je napisao(la):
Earthmoving » Ned Sep 03, 2017 5:44 pm[/url]":eu4ez6k0]Imamo ovaj stari projekat Preljina-Požega ali se na njemu ne vidi gde su tuneli. Vidi se trasa i izgled dve buduće petlje: Pakovraće (Čačak zapad) i Lučani (čudno da nema izgleda petlje Požega :? )
Ako je rečeno da će biti dva tunela, meni deluje logično da prvi bude nagde na usponu ka planini Jelici (Ovčaru) (možda vijadukt pa tunel kako bi se smanjio uspon), a drugi kroz ovo brdo između Lučana i Požege (Kistač ili kako se zove?)
file.php

file.php
Hvala earthmoving na ovim informacijama oko projekta Preljina - Požega.
Sviđa mi se ova ideja sa petljom u Pakovraći jer sa njom može da se deonica od Preljine prioritizira i pusti nezavisno od ostatka trase ka Lučanima i Požegi. Sa ovim bi se dobila obilaznica oko Čačka koja je veoma kritična tačka i mnogo usporava saobraćaj na putu ka UE i Crnoj Gori. Da sam na mestu MGSI, ja bih tako Ugovarao posao sa Kinezima.
Zaista nije mi pravo što nema petlje u Požegi ali mislim da je razlog jasan, deo do Boljara je na dugom štapu i sada im petlja ne treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475707#p475707:1qvr60qy je napisao(la):
Earthmoving » Uto Sep 05, 2017 10:26 am[/url]":1qvr60qy]Sad, kad si naveo koliko ima projekata gde će se bušiti zemlja i praviti tuneli (a ima ih još tipa kroz Divčibare, istočna Srbija...), mislim da bi kupovina jedne bila malo :D Samo od Požege do granice sa Crnom Gorom je planiran čak 51 tunel ukupne dužine 27km! http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/proj ... re/6rg0rzz
Plus popust na količinu :wink: :D
 
Da, ta deonica bi trebala biti dugačka oko 30km, što znači da bi se od Preljine do Požege pri brzini od 120km/h stizalo za svega 15tak minuta. U stvari koji minut duže jer će ograničenje u tunelima biti možda 80km/h. Nezamislivo brže u odnosu na danas.
 
U ovom trenutku se od preljine i silaska sa autoputa do Pozege stize za 50-60 min. Ovo zavisi od guzve kroz Cacak. Usteda ce biti 45 min. I dalje tvrdim da je velika greska bila sto Azeri nisu radili do Pakovraca. Vec sada bi bilo brze za 25 min obilaziti Cacak. Ali sta je tu je. Do Pozege ce se i napraviti autoput, za dalje ne verujem. Da li ste vi svesni sta znaci 52 tunela u zemlji Srbiji ?!!! Ili hocete da se gledate u ogledalo i svaki dan lazete sebe. Mi smo nesposobni za to.

Jos jednu stvar bih pitao. Pominjao se neki tunel koji treba da spoji oblast Valjeva , Pecka tacnije i onaj kraj oko Ljubovije i Rogatice. Nigde nisam uspeo da nadjem nista opsirno i ozbiljno o tome. Zna li neko o kakvom je projektu rec ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475731#p475731:3r8vkedr je napisao(la):
biciklista » Uto Sep 05, 2017 1:18 pm[/url]":3r8vkedr]U ovom trenutku se od preljine i silaska sa autoputa do Pozege stize za 50-60 min. Ovo zavisi od guzve kroz Cacak. Usteda ce biti 45 min. I dalje tvrdim da je velika greska bila sto Azeri nisu radili do Pakovraca. Vec sada bi bilo brze za 25 min obilaziti Cacak. Ali sta je tu je. Do Pozege ce se i napraviti autoput, za dalje ne verujem. Da li ste vi svesni sta znaci 52 tunela u zemlji Srbiji ?!!! Ili hocete da se gledate u ogledalo i svaki dan lazete sebe. Mi smo nesposobni za to.

Jos jednu stvar bih pitao. Pominjao se neki tunel koji treba da spoji oblast Valjeva , Pecka tacnije i onaj kraj oko Ljubovije i Rogatice. Nigde nisam uspeo da nadjem nista opsirno i ozbiljno o tome. Zna li neko o kakvom je projektu rec ?

Da, priznajem da deluje neverovatno u našoj sadašnjici i "progresu" koji smo napravili zadnjih 25 god. Ali nije nemoguće. Ozbiljna projektna organizacija, stabilno finansiranje, pravi ljudi na mestu...

:? Da, priznajem, i dalje deluje neverovatno kod nas...

Podsetiću da je bivša nam Republika izgradila prugu Beograd - Bar sa preko 100km tunela, preko 200 mostova, izvođači firme sa naših prostora...
Danas, nemoguće izgraditi ceo projekat u razumnim rokovima bez izvođača iz inostranstva.
 
Vrh