Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

bobcha78,
sve primere koje si naveo su iz tunela u kojima se odvija saobracaj u oba smera (jedna tunelska cev), na kolovozu se to i vidi jer su smerovi razdvojeni punom linijom ili sa cak dve pune linije. A ja govorim o ograničenju brzine u tunelima na autoputu gde su smerovi razdvojeni u dve tunelske cevi.

laki72,
u cemu ja preterujem? Samo konstatujem da su projekti loši i da su ograničenja prestroga na novim putevima koji su mogli biti bolje projektovani.
Kada staviš ograničenje na autoputu 80 km/h normalno je da će takvo ograničenje retko ko poštovati i onda još se navuče policija koja jedva čeka da lovi. Isti primer je SMT oko Beograda, klasično treniranje strogoće policije, projekat je loše urađen i sada policija samo lovi i kažnjava, iskorištavaju priliku za punjenje budžeta.
 
Nije poenta da li su tuneli sa saobraćajem u oba smera, već je poenta da se nesreće dešavaju u tunelima, pogotovo sa šleperima.

Ima jedna pesma koju su objavili Montenigersi posle pogibije brata Niše Saveljića, "ne brže od života", ti ako si lud i nećeš da poštuješ ograničenje brzine, vozi kao nenormalan, ali ako ne brineš za tvoj život, nemoj druge da ugrožavaš.

Ograničenja su napravljena s razlogom, a ti ako si sposoban napravi bolje projekte
 
Član grupe Monteniger je poginuo zbog vozača koji je vozio 43 km/h brže (ako računamo da je ograničenje 80 km/h na putu van naselja) i zato što je bio u alkoholisanom stanju.
Članak sa Vijesti online:

'Prema optužnici, Đekić je 31. oktobra 1999. godine oko 03,45 časova, od Cetinja prema Podgorici, vozio "folksvagen-pasat" PG 299-63, brzinom od 123,3 kilometra na sat i sa 1,07 promila alkohola u krvi. Prilikom savlađivanja desne blage krivine, udario je u zaštitnu ogradu sa desne strane puta. Od jačine udarca, vozilo se odbilo i udarilo u stijenu sa lijeve strane puta. Nakon toga, vozilo se nekontrolisano kretalo i ponovo prešlo na desnu stranu van kolovoza.'
 
Ne razumem u cemu je toliki problem, ako je nesto projektovano za 80, voziti 90 ne bi bilo neki problem, a to je ne mnogo manje od 100.
Vreme koje ce se izgubiti za tu razdaljinu je zanemarljivo.
 
tumblr_ohk6bx0aNx1vjw2g8o1_500.gif
 
Ako je autoput i ogranicenje 120, u tunelu neka bude 80, nije problem, tunel je tunel. I u naselju neka bude 50 i neka se kaznjava za preko, ni to nije problem. Ali da bude 50 na putu sa karakteristikama autoputa(smt), ne mogu da nazovem drugacije, nego nasiljem nad zdravim razumom i svescu vozača, te nacinom da se otmu pare od obicnih ljudi.
 
rizik sudara u tunelu, i nakon toga lančanih sudara, požara, eksplozija je preveliki da bi ograničenje bilo kao na otvorenim delovima AP.
uštea vremena je premala da bi se svesno išlo u taj rizik.
problem sa ograničenjima je što ona važe i za trabant i za mercedes.
voziti se trabantom kroz tunel 90 na sat (ako uopšte može da ide toliko) je veliki rizik.
a mercedesom i 100 na sat nije.
stabilnost automobila, dužina zaustavnog puta i kvalitet guma se drastično razlikuju na npr zastavi 101 staroj 30 godina i novijim automobilima srednje i više klase.
i naravno da je utisak ljudi u boljim automobilia da su ograničanja loša.
ali kada bi stojadin išao 140 na AP i izazvao nesreću ko bi bio kriv.
malo ko razmišlja šta se događa na AP kada eksplodira guma pri 120km/h
a sa desne strane AP je najčešće neki jarak koji vam ne daje šansu da prođete bez ozbiljnih posledica.
sa leve strane je bankina, nema betonskog razgraničenja traka što je takođe rizik.
i na kraju pitanje iskustva.
obuka u autoskolama ne obuhvata vožnju AP 120km/h.
dakle mladi dodju potpuno nepremni na AP i to je veliki problem.
a ograničenje na AP je isto i za nekoga ko je tek položio i za nekoga ko je prešao milion km.
i sve je na našoj savesti i proceni, a u tome kao narod nismo baš dobri.
 
Po toj logici svaki auto ima ogranicenje za sebe, a ne put. Kao da slusam komentare iz Top Gear-a. Glupost totalna. Znaci ako imas dobar auto, vozis po gradu 70 i kad ti neko izleti i ubijes ga, onda kazes nema veze imao sam dobar auto. Ogranicenje brzine je tu zbog nepredvidjenih situacija. Kada bi sve bilo idealno i svi postovali sve propise ne bi ni bilo udesa.
 
Што се прекорачења брзине на ауто-путу тиче, ако је веровати из следећег чланка, онда нису баш толико ригорозни, бар не сви.

ПАТРОЛА: Ноћни пресретачи редом пишу казне и ником не праштају

Presretaci-05-0912-2016_620x0.jpg


НЕСАВЕСНИ возачи велики су проблем на српским друмовима, па ми на њих мотримо без престанка, и дању и ноћу, буквално 24 сата. Нови уређаји су подешени да сами бележе прекршаје, праштања - нема. Казне се пишу за све, било то претицање зауставном траком, прекорачење брзине или, не дај боже, вожња у алкохолисаном стању.

Овако, за "Новости", прича Далибор Јовановић, који са колегама Сашом Милошевићем и Гораном Вучковићем у "шкоди суперб" крстари усред ноћи ауто-путем, од Велике Плане до Шимановаца. Они "управљају" најмодернијим пресретачем, системом који сам препознаје таблице и мери брзину у шест трака. Због тога им, кажу наши домаћини док се седамо у унутрашњост сасвим обичног, а тако јединственог аутомобила, ништа не промиче.

- Осим што уређај може да се подеси да аутоматски слика, сада имамо ту могућност да одмах проверимо да ли се те таблице потражују и њихово важење - открива Саша Милошевић. - Чешки радар "рамен 10ц" не може ништа да омете, а подешен је тако да прекршаје снима тек када се пређе одређена брзина.

Чувари реда на друмовима свакодневно се боре са бахатим возачима и скоро да не прође дан да не ухвате оне који јуре и више од двеста километара на сат. Посебна прича је управо ноћна вожња.

- Не постоји договор с возачима, а ако покушају да се правдају, само покажемо слику прекршаја коју су управо направили - објашњава Јовановић, док се укључујемо на ауто-пут. - База података која је у гепеку све чува, па је брисање фајла немогуће!

Чим смо прошли наплатну рампу на Бубањ потоку, тако је камера одмах ухватила "ауди" који је прекорачио дозвољену брзину за скоро 30 на сат. Снимак јасно показује 149, а дозвољено је 120. Наша "Шкода" убрзо стиже возило са бахатим возачем и аблендује му. Позиционира се испред њега и обавештава га да се заустави.

- Радар је подешен на 141 километар на сат, толико опраштамо возачима, све преко тога се санкционише - каже Саша Милошевић. - Пошто је возач возио преко ограничења, сликан је, заустављен и одмах му пишемо прекршајну пријаву у висини од 5.000 динара. Уколико плати казну у року од осам дана, она ће бити преполовљена.

Само неколико километара даље, лоцирамо странца који није поштовао прописе. Будном оку пресретача није успео да умакне. "Опел" је возио више од 150 километара на сат и возач одмах плаћа казну од 2.545 динара - половина казне од пет хиљада плус поштарина.

- Свака општина има свој налог, проценат од казне коју напишемо иде локалној самоуправи - каже Горан Вучковић док пише записник. - Пошто ја водим записник, морам да имам сертификат, а казна се осим у записник уписује и у компјутерски систем.

Полицајци у пресретачу морали су да прођу посебну обуку да би могли да раде овај захтеван посао. Присебни и озбиљни, Јовановић и Милошевић објашњавају да, када осете умор, мењају се да би наставили да обављају свој задатак.

- Сви возачи који су у нашој јединици прошли су обуку вожње, а ми смо имали обуку баш на овом аутомобилу пре него што смо почели да га користимо - каже Милошевић.

Како су нам рекли наши домаћини, заустављање возача није обавезно. Уколико уоче да је саобраћај превише густ, обустављају потеру и податке шаљу колегама у следећим секторима.

- Због безбедности свих учесника у саобраћају, која нам је на првом месту, не јуримо баш за свима - додаје Вучковић. - Нико не може да побегне од казне. А уколико га не стигнемо ми, казну ће платити или на наплатној рампи или на граници.


ПОЛИГЛОТЕ

ЗБОГ природе посла којим се баве, полицајци који возе ноћног пресретачаа знају на више језика да се споразумеју за возачима које зауставе на ауто-путу.

- Углавном причамо на немачком, а дешавало се каткад да се са возачима и теже споразумемо, јер они терају по своме - прича кроз смех Јовановић. - Муке сам имао да објасним Турчину из Француске зашто је заустављен.


ЛЕТЊА СЕЗОНА

КАКО кажу наши саговорници, много већа фреквенција саобраћаја је лети, па тада напишу и више казни.

- Дешавало ми се да изађем ујутру на терен у 7 и да у првих сат и по ухватимо четири странца која су возила преко 200 на сат - објашњава Саша Милошевић.


http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... e-prastaju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423464#p423464:s2pmrwig je napisao(la):
dobri_samaricanin » 17 Dec 2016 02:39 pm[/url]":s2pmrwig]
sa leve strane je bankina, nema betonskog razgraničenja traka što je takođe rizik.

Bankina je predvidjena da izdrzi udar do 160km na sat.
 
Bankina je zapravo bocni dio puta na kome se nalazi zastitna ograda koju pominjete, i ne vozi se po njoj vec stoje znaci, ograda itd.
S obzirom koji je forum da budemo tehnicki ispravni :)
 
zaustavni put stojadina sa 100km/h je oko 60m, dok savremeni automobili imaju 37-44m
jasno je da pri nepredviđenoj situaciji, a sa istom brzinom rekcije vozača, nije isto u kojem ste automobilu bili, i da ta razlika znači da li ste udarili pešaka ili vozilo ili niste.
da ne govorim o automobilima sa i bez ABS-a a posebno ESP-a.
probao sam na navaku izbegavanje prepreke sa i bez ESP-a u istom automobilu, toyota auris.
pri istoj brzini bez ESP-a, skoro da smo se prevrnuli, i trebalo je dosta vremena da umirimo automobil i da ga zaustavimo.
sa ESP-om samo se čulo pištanje a točkovi su ostali čvrsto na zemlji, ko kad igrate neku igricu.
takav manevar pri toj brzini sa jugom ili stojadinom bi poslao na krov i Borkovića.
što se bankine tj zaštitne ograde tiče postoji standard koji može da izdrži u zavisnosti od ugla udarca i brzine vozila.
međutim to često nije dovoljni i vozila probiju ili prelete ogradu.
zato se u razvijenijim zemljama stavlja betonska prepreka (Jersey).
jer najvažnije je sprećiti da se probije ograda i izazove čeoni sudar.
eo nekih primera
http://www.asphaltplanet.ca/ON/hwy_401_ ... 9_east.jpg
http://www.southeastroads.com/bork/146/02.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Median_st ... MN2009.JPG
https://en.wikipedia.org/wiki/Median_st ... arrier.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ier_M1.jpg
npr na gazeli postoji takva zaštitna ograda
 
Ako policija u presretaču oprašta prekoračenje brzine na autoputu do 141 km/h (21 km/h brže od dozvoljene brzine), to znači da krše zakon koji kaže da se prekoračenje brzine do 20 km/h brze od dozvoljene van naselja kažnjava sa 3000 RSD.

Ako ovi propisi još uvek važe:
http://www.propisi.com/prekoracenje-brz ... oliko.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423556#p423556:1ngc90rk je napisao(la):
dobri_samaricanin » 17 Dec 2016 08:32 pm[/url]":1ngc90rk]zaustavni put stojadina sa 100km/h je oko 60m, dok savremeni automobili imaju 37-44m
jasno je da pri nepredviđenoj situaciji, a sa istom brzinom rekcije vozača, nije isto u kojem ste automobilu bili, i da ta razlika znači da li ste udarili pešaka ili vozilo ili niste.
da ne govorim o automobilima sa i bez ABS-a a posebno ESP-a.

Ali upravo se o toj reakciji vozača i radi. Velike brzine nisu opasne samo zato što auto koji vozite ne može dovoljno brzo da koči, opasne su i zbog toga što vozač nema dovoljno vremena da reaguje... U krivinama je ta opasnost povećana jer je vidljivost smanjena - tj. moguće je da vozač neće videti prepreku na putu koja će se pojaviti na distanci manjoj od distance=kočenje+reakcija.

Mnogo smara što ljudi ovde još uvek nisu shvatili da brzina ubija i što vlada taj mit (mit jer je pokazano da nije tačno) da ako imaš dobra kola možeš bezbedno da voziš brzo ... i da je jedini problem s tim ako te uhvate panduri i naplate kaznu.
 
U velikoj većini evropskih zemalja znate da je ograničenje na AP 130kmh, a tolerancija presretača/kamera setovana na 143kmh (realnih, ne po satu). Rekao bih da su oni sasvim izvesno dobro izvagali javni interes (što brže i tečnije odvijanje saobraćaja) sa sigurnošću.

Nerazumna ograničenja nisu ništa drugo nego oteljavanja posla nadležnih tela (od projekta, na dalje). Najlakše je ne preuzeti odgovornost, nego postaviti nerazumno nisko ograničenje. To je samo očuvanje forme od strane nekompetentnih, dok suštinski ljudi to naravano da ne poštuju, pa i dalje ginu. Jednom sam napisao da bi puno mogli da naučimo od Austrije u smislu politike ograničenja, a potom i kažnjavanja (kratko rečeno: potpuno razumna ograničenja na >90% puteva, a ONDA beskompromisna, često automatska kažnjavanja. Držati ljude u permanentnom prekršaju, a onda selektivno kažnjavati odraz je nezrelog i koruptivnog društva istočnog tipa).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423615#p423615:lwbalvru je napisao(la):
severian » 18 Dec 2016 10:07 am[/url]":lwbalvru]U velikoj većini evropskih zemalja znate da je ograničenje na AP 130kmh, a tolerancija presretača/kamera setovana na 143kmh (realnih, ne po satu).
A u Velikoj Britaniji, državi sa najbezbednije putevima u Evropi, ograničenje je 110, pa ti vidi.

Inače, glupo je gledati preko granice i odlučivati kolko ćeš brzo da voziš (među ostalom zbog činjenice da su putevi projektovani za to ograničenja, a ne za ono koje se tebi sviđa). Pogledaš broj u crvenom krugu na znaku pored puta i voziš po toj brzini. Ako te uhvati panduri da voziš brže ili pri bržoj vožnji ubiješ nekoga, nema šta da se buniš - tvoja krivica, tvoja odgovornost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423618#p423618:27ariui8 je napisao(la):
laki72 » 18 Dec 2016 10:48 am[/url]":27ariui8]@severian
Odlican post.

Postalo je malo previše očigledno da Laki bahato vozi po autoputu i traži opravdanje za to :twisted:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423620#p423620:3qhhxw0s je napisao(la):
ink » 18 Dec 2016 11:01 am[/url]":3qhhxw0s]
Inače, glupo je gledati preko granice i odlučivati kolko ćeš brzo da voziš (među ostalom zbog činjenice da su putevi projektovani za to ograničenja, a ne za ono koje se tebi sviđa). Pogledaš broj u crvenom krugu na znaku pored puta i voziš po toj brzini. Ako te uhvati panduri da voziš brže ili pri bržoj vožnji ubiješ nekoga, nema šta da se buniš - tvoja krivica, tvoja odgovornost.

Eh, kada bi stvari bile tako jednostavne... Svaki zakon/norma stvar je društvene konvencije i kao takvi su podložni razmatranju i stalnoj kritici. Nerazumne norme imaju tendenciju da ih malo ili nimalo ljudi poštuje. To je empirijska sociološka činjenica i glupo je da polemišemo oko toga, prosto tako je. U tom smislu, zaklanjanje iza normi čak i kada su sasvim izvesno nerazumne (npr. SMT od mosta do pančevačkog puta sa ograničenjem od 50kmh ili ta ograničenja od 80kmh na 1-2km pre tunela na E-763), kao posledicu ima držanje ogromne većine ljudi u stanju permanentnog prekršaja, nakon čega državni aparat praktikuje selektivno kažnjavanje. A selektivna pravda je najgori oblik nepravde, tj. nije nešto što je cilj i željeno stanje slobodnog i dostojanstvenog društva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423622#p423622:28pc39cv je napisao(la):
severian » 18 Dec 2016 11:22 am[/url]":28pc39cv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423620#p423620:28pc39cv je napisao(la):
ink » 18 Dec 2016 11:01 am[/url]":28pc39cv]
Inače, glupo je gledati preko granice i odlučivati kolko ćeš brzo da voziš (među ostalom zbog činjenice da su putevi projektovani za to ograničenja, a ne za ono koje se tebi sviđa). Pogledaš broj u crvenom krugu na znaku pored puta i voziš po toj brzini. Ako te uhvati panduri da voziš brže ili pri bržoj vožnji ubiješ nekoga, nema šta da se buniš - tvoja krivica, tvoja odgovornost.

Eh, kada bi stvari bile tako jednostavne... Svaki zakon/norma stvar je društvene konvencije i kao takvi su podložni razmatranju i stalnoj kritici. Nerazumne norme imaju tendenciju da ih malo ili nimalo ljudi poštuje. To je empirijska sociološka činjenica i glupo je da polemišemo oko toga, prosto tako je. U tom smislu, zaklanjanje iza normi čak i kada su sasvim izvesno nerazumne (npr. SMT od mosta do pančevačkog puta sa ograničenjem od 50kmh ili ta ograničenja od 80kmh na 1-2km pre tunela na E-763), kao posledicu ima držanje ogromne većine ljudi u stanju permanentnog prekršaja, nakon čega državni aparat praktikuje selektivno kažnjavanje. A selektivna pravda je najgori oblik nepravde, tj. nije nešto što je cilj i željeno stanje slobodnog i dostojanstvenog društva.

Naravno da nije sve toliko jednostavno kako si predstavio: empirijska sociološka činjenica o kojoj je glupo polemisati. Zakoni se formiraju na razne načine, a u 'najsređenijim' društvima se formiraju, delimično, na osnovu naučno utvrđenih činjenica. U svakom slučaju, 'loši' zakoni se ne menjaju tako što ćeš ti, kao pojedinac, da ih kršiš jer ti smetaju.

Inače, meni je jednom na par santimetra od retrovizora proleteo lik u BMW-u koji je vozio sigurno blizu 200 dok sam ja vozio oko 120 jer je iz nekog razloga cimnuo volan, ne znam da li se svađao sa ženom, istripovao nešto na putu, pričao mobilnim ili šta već, al da je cimnuo volan malo više ubio bi mene i sve koje su se sa mnom vozili. Verovatno je tako brzo vozio zato što je mislio da su ograničenja nerazumne norme i da se zakon primenjuje selektivno pa ne mora da ga poštuje.

Elem, poenta je da na našim (lošim) putevima nije bezbedno voziti preko ograničenja ako se Jugić u drugoj traci muči da vozi 100 na sat, ili neki razdrndani Golf 2 u krivini izleće bez žmigavca u brzu traku da zaobiđe kamion koji ide 87 na sat. Možemo da polemišemo do sutra o tome da li je to ok ali činjenica će uvek ostati ista: brza vožnja ubija.

To što na našim putevima svake godine strada više dece nego što je ubijeno u NATO agresiji, izgleda nikoga ne zanima ako će da ih spreči da stignu do svoje vikedice 20 minuta brže.
 
slažem se da brzina ubija.
ali ne ubija 10-20km/h preko ograničenja.
ubija 50km/h preko ograničenja.
broj poginule dece u nato bombardovanju je 89.
broj poginule dece u saobraćaju u 2015toj je 14.
godišnje pogine oko 600 ljudi u saobraćaju, što je skoro 3 puta manje nego krajem osamdesetih, sličan promet tj broj vozila i ljudi.
bolji su automobili, bolji su putevi, ograničenja su slična.
ali ne ginu svi zbog brzine.
ginu zbog ne vezivanja pojasa, vožnje dece van dečijih sedišta.
neki id*** voze malu decu i na prednjem sedištu i u krilu vozača.
neki id*** voze 200km/h AP ili 100km/h u gradu.
kada bi se svi takvi procesuirali i vodili kao ubistvo u pokušaju i slali malo i u "Lazu" na neko duže vreme, broj poginulih bi se prepolovio.
90% ljudi voze kako treba
10% ljudi pravi probleme i njih treba sankcionisati a ne onih 90% ljudi, pooštravajući im ograničenja.
kao kad neko razbije prozor pa se kazne svi iako svi znamo ko je razbio prozor.
kaznite oštro krivca i prozori se neće razbijati.
pooštriti značajno malus kod osiguranja ali i bonus i to će uticati na bezbednost.
bolje označiti raskrsnice, staviti video nadzor svih većih raskrsnica, usmeriti uključivanja i isključivanja na mostove plastičnim barijerama, kako se ne bi ljudi ubacivali i u poslednjem trenutku donosili odluku.
usporiti saobraćaj blizu škola i gde ima puno pešaka.
denivelisati raskrsnice gde god je moguće, pretvoriti ulice u jednosmerne gde god je moguće, ukiuti leva skretanja gde god je moguće.
povećati broj kružnih tokova a smanjiti broj semafora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423652#p423652:27gz5rsw je napisao(la):
dobri_samaricanin » 18 Dec 2016 01:27 pm[/url]":27gz5rsw]
ubija 50km/h preko ograničenja.
broj poginule dece u nato bombardovanju je 89.
broj poginule dece u saobraćaju u 2015toj je 14.
godišnje pogine oko 600 ljudi u saobraćaju, što je skoro 3 puta manje nego krajem osamdesetih, sličan promet tj broj vozila i ljudi.
bolji su automobili, bolji su putevi, ograničenja su slična.
ali ne ginu svi zbog brzine.
ginu zbog ne vezivanja pojasa, vožnje dece van dečijih sedišta.
neki id*** voze malu decu i na prednjem sedištu i u krilu vozača.
neki id*** voze 200km/h AP ili 100km/h u gradu.

Izvini, u pravu si. Pogrešno sam se izrazio. Htedoh da kažem da je od NATO bombardovanja ubijeno više dece na putevima nego kao posledica same vojne agresije... a ne da svake godine strada više dece.

Svakako mislim da je to velika tragedija na koju se ne obraća dovoljno pažnje.

Evropski prosek za pogibije na putevima je 9.3 za svakih 100.000 stanovnika, a 19 za svakih 100.000 vozila. U Britaniji su ti podaci 2.9, odnosno 5.1, a u Srbiji 10.4, odnosno 34.5. Ako mene pitaš, to je skandalozno i neće se promeniti na bolje ako dozvolimo bržu vožnju. A ako kažemo ljudima da je ok da krše zakon samo malo (recimo 10%) oni će ga kršiti još više - što će rezultirati time da debili u Audijima češće voze 200 na sat.

Inače, podaci iz evropskih istraživanja* pokazuju jasnu korelaciju - ako smanjiš brzinu vožnje, smanjiš broj stradalih.

* Nedavno sam čitao baš takvo istraživanje pokrenuto od neke EU institucije, mrzi me da tražim sad. Nađi ga sam ako te ne smara.
 
Evo iz ovog izveštaja Evropskog saveta za bezbednost u saobraćaju:

http://archive.etsc.eu/documents/copy_of_Speed Fact Sheet 1.pdf
The relationship between speed and road accidents has
been studied extensively and is very clear: the higher
the speed, the greater the probability of a crash and the
severity of crashes
Conclusion
The data available indicates that Germany can make
further progress in terms of motorway safety. The best
measure is probably to lower vehicle speeds, given
that other factors such as the quality of vehicles and
infrastructure are relatively good in Germany. Reducing
speed, unquestionably identified as a basic risk factor in
road safety work, is a widely effective policy instrument to
achieve casualty reductions.

EDIT:
Pogotovo zanimljivo za ovu diskusiju:
The road safety impacts of speed limits were evaluated
in 1984 by the Federal Highway Research Institute. The
study estimated that a general limit of 120 km/h on the
Autobahn network would lead to a 20% reduction of
road deaths, a limit of 100 k
m/h even to a 37% reduction.
 
Ja sam citao u nekoj strucnoj publikaciji nakon dugogodisnjih istrazivanja da kad se ne vozi motornim vozilima broj poginulih u istim pada za 100%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423679#p423679:2d9x7ppu je napisao(la):
AleksandarGrf » 18 Dec 2016 03:29 pm[/url]":2d9x7ppu]Ja sam citao u nekoj strucnoj publikaciji nakon dugogodisnjih istrazivanja da kad se ne vozi motornim vozilima broj poginulih u istim pada za 100%.

Kad sam nisi uspeo da shvatiš da se ovde ne radi o smanjenju broja vozili ili učestalost korišćenja istih, već o smanjenju ograničenja brzine, teško da ja mogu da ti pomognem. Drugim rečima, mešaš babe i žabe.
 
Vrh