Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pozdrav svim forumašima. Prosto nisam mogao da preskočim ovaj forum a da ne ostavim komentar. Moje iskreno nadanje da će trasa autoputa od Lajkovca do Bd ići desnom stranom reke Save. Očekivao sam da će tako rasteretiti magistralu između Lazarevca i Bg. Ova dva grada su odavno trebala biti povezana autoputom, a razlog može svako da vidi ko tuda prolazi, toliko ima stradalih na toj deonici da se može formirati jedno groblje. Pored Lazarevca, i Obrenovac bi dobio bolju vezu sa Bg što je jako bitno jer veliki broj ljudi iz ovog mesta radi i ide u školu u Bg. Nadam se da nisam skrenuo sa teme ako sam "pomerio" autoput malo desno od Save. :)
 
Поздрав Транспортер :) Слажем се с тобом, тај потез дефинитивно треба урадити десном страном Саве, али велики мудраци су нажалост смислили да је боље повезати цео тај "коридор" и градове који се на њега наслањају са Београдом преко Сурчина и Новог Београда, што је крајње сулудо. А притом ту имамо и неколико клизишта која би морала бити санирана изградњом аутопута десном обалом морали да санирају, што је по мом неком мишљењу глас више за десну обалу, али су мудраци то сматрали додатним трошком, а не обавезом. И онда је одлучено да је "јефтиније" да кинези праве мост преко Саве (то ће бити треће премошћавање аутопута реке Саве на територији Београда) са саобраћајницама на стубовима на већем делу сремске стране. Неко изгледа мисли да је економичније путовати кроз Сурчин и Нови Београд па преко моста опет до центра града него ићи на Остружницу и право путем који 10 км пролази кроз пустош Макиша до Чукарице.
 
Kakva je situacija glede dugoročnog saniranja tih klizišta (sa finansijskog i građevinskog aspekta).
 
Moguće je, ali postoji određeni rizik, pa se vlasti ne bi upuštale u to iz straha da posle nekoliko godina ponovo ne dođe do nekih pomeranja. A i osnovna cena izgradnje (možda ne i ukupnih benefita spašavanja cca 500 kuća) je sigurno veća od trase levom obalom Save.
 
Ta klizišta će se u budućnosti sigurno sanirati i izgraditi bolja saobraćajnica do Obrenovca, a ta tema će se opet intenzivirati kada se sledeće godine pusti autoput od Obrenovca ka Čačku. Samo je pitanje kad će se srediti, da li za 5 godina ili kasnije.
 
Samo da kazem u vezi price o betonu i tunelima. Trenutno se u Subotici grade 3-4 NIS pumpe. Asfalt na novim pumpama ide sve do mesta gde se toci, a na samom mestu podloga je od betona. Tako da eto jos jedne potvrde da se po novim standardima beton koristi kao podloga na mestima koja su kriticna pri izbijanju pozara.

A vidim da je to standard i za ostale "novije" pumpe po Srbiji


omv-01-manja.jpg
 
nije problem što su tuneli sa betonskom podlogom, već je problem što je ona nestvarno neravna.
ima na mnogo mesta betanskih ploča još iz SFRJ koje su ravnije od ovih a to je sramota.
 
I dalje ne znam dal su betonski kolovoz radili "ručno" ili betonskim finišerom ali evo imali smo jedan takav finišer u tunelu Bancarevo koji isto ima betonski kolovoz, pa me baš interesuje da uporedimo kakva će biti vožnja tim tunelom, da li će imati iste neravnine.
 
Daj nemojte mraciti...
Tim betonskim tuneloma niko ne prodje sporije od 100km/h.
Isli bi i brze da se ne zentaju radara...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Meni nije jasno zasto se kod nas jos uvek projektuju autoputevi za brzinu 120 km/h, a kroz nove tunele je ogranicenje 80 km/h.
Jasno mi je da je ogranicenje 120 km/h na autoputevima koji su gradjeni pre 40 godina i projektovani za 120 km/h i lose odrzavani.
Ali da gradimo nove puteve po istim principima kao pre 40 godina, a uglavnom su ogranicenja po Europi 130 km/h i u tunelima 100 km/h, to mi iskreno nije jasno.
 
Zbog zakona mislim cak da tu postoji neka rupa u propisima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422064#p422064:221l15yz je napisao(la):
Stomatolog » Pet Dec 09, 2016 5:56 pm[/url]":221l15yz]Meni nije jasno zasto se kod nas jos uvek projektuju autoputevi za brzinu 120 km/h, a kroz nove tunele je ogranicenje 80 km/h.
Jasno mi je da je ogranicenje 120 km/h na autoputevima koji su gradjeni pre 40 godina i projektovani za 120 km/h i lose odrzavani.
Ali da gradimo nove puteve po istim principima kao pre 40 godina, a uglavnom su ogranicenja po Europi 130 km/h i u tunelima 100 km/h, to mi iskreno nije jasno.
Nismo mi toliko bas bogati da bi zbog tih 20 ili 30 km/h podizali cenu projekta za vise desetina miliona, a tih 500 - 1200 m stvarno ne igra ulogu hoces preci sa 80 ili 100 promenice vreme putovanja za 10 sekundi?
 
Moram da se slozim da je kolovoz u tunelima lose odradjen, ne uklapa se i odudara od celokupnog utiska o ostatku puta, signalizacij i opremi tunela.
Suvise se osecaju neravnine i truckanje i to na autu starom 6 meseci.

Ja sam prosao tunelom sa 120km/h l, utisak je kao da se van tunela vozis 160km/h, nije opasno, moze i brze, ali 100km/h je neka optimalno bezbedna brzina iz mog ugla.
Sve preko 100km/h zahteva pojacanu paznju, narocito ako je intenzitet saobracaja veci.
 
Totalno glupa konstatacija. 80 je ogranicenje i nema tu sta da se raspravlja o brzini.
 
Pa i na mostu Zemun Borca je ogranicenje 50 pa niko ne vozi ispod 80km/h.

Ja samo kazem da su tuneli mogli da budu udobniji ili prijatniji za voznju, a oni to nisu ni na tih 80, a kamo li na 100-120km/h koliko vecina ljudi vozi.
Ja na ogranicenje gledam kao na idealnu preporucenu brzinu, a ne na bilo kakav vid striktne zabrane, tamo gde nema policije.
Kamere u tunelu verujem da ne beleze brzinu i ne salju svakom ko predje 80km/h cestitku kuci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422205#p422205:3kyskfwc je napisao(la):
Tintoreto » 10 Dec 2016 11:41 am[/url]":3kyskfwc]
Ja na ogranicenje gledam kao na idealnu preporucenu brzinu, a ne na bilo kakav vid striktne zabrane, tamo gde nema policije.


Благо ономе коме се поквари ауто у тунелу испред тебе. Сматраш ли да би могао на време да га уочиш и прикочиш? Можда. Обишао би га? А неко већ у левој траци... Тако се гине у саобраћају, кад немаш контролу над ситуацијом. Пројектант пута је прописао брзине при којима - имаш контролу над ситуацијом. У тунелу је маргина мања, јер је и видно поље мање. Не зеза се у тунелу, никад.
Ето, томе служи ограничење брзине, а "идеалну препоручену брзину" прописује другачији знак.
 
Meni se letos u Makedoniji desilo baš to, samo ne u tunelu nego u useku. Išao sam busom sa mora, majstor je vozio oko 70 (slobodna procena),
Iza nepregledne krivine na 10m stoji čovek sa upaljena sva 4 a suprotnom trakom nailazi šleper.
Majstor je vrlo hrabro nagazio gas i obišao ovog što je stajao, dok je vozač šlepera malo zakočio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422029#p422029:fxqwrwav je napisao(la):
dobri_samaricanin » 09 Дец 2016 01:40 pm[/url]":fxqwrwav]nije problem što su tuneli sa betonskom podlogom, već je problem što je ona nestvarno neravna.
А шта би тек рекли аустријанци на бетонску подлогу у тунелу Глеиналм (Gleinalm) на аутопуту А9 између Велса и Граца. Тунел је дужине 8.320 метара и целом дужином као по таласима.
Ево и слике, коју сам тражио у документацији, из априла 2007. године коју сам снимио из кола у самом тунелу и са фотоапаратом у руци. И тако целих 8.320 метара труцкања.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422377#p422377:1eyd8ymg je napisao(la):
Pendolino » Ned Dec 11, 2016 1:08 am[/url]":1eyd8ymg]Meni se letos u Makedoniji desilo baš to, samo ne u tunelu nego u useku. Išao sam busom sa mora, majstor je vozio oko 70 (slobodna procena),
Iza nepregledne krivine na 10m stoji čovek sa upaljena sva 4 a suprotnom trakom nailazi šleper.
Majstor je vrlo hrabro nagazio gas i obišao ovog što je stajao, dok je vozač šlepera malo zakočio.
a da nije "hrabro nagazio"??? i da šleper nije prikočio već da je vozač npr podešavao muziku ili klimu???
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422560#p422560:25msg58t je napisao(la):
Гага » Ned Dec 11, 2016 11:43 pm[/url]":25msg58t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422029#p422029:25msg58t je napisao(la):
dobri_samaricanin » 09 Дец 2016 01:40 pm[/url]":25msg58t]nije problem što su tuneli sa betonskom podlogom, već je problem što je ona nestvarno neravna.
А шта би тек рекли аустријанци на бетонску подлогу у тунелу Глеиналм (Gleinalm) на аутопуту А9 између Велса и Граца. Тунел је дужине 8.320 метара и целом дужином као по таласима.
Ево и слике, коју сам тражио у документацији, из априла 2007. године коју сам снимио из кола у самом тунелу и са фотоапаратом у руци. И тако целих 8.320 метара труцкања.


file.php
ne vidim sa slike, ali verujem na reč.
prolazio tunelom karavnke, bio je ravan i ograničenje je 80km/h i niko ne pravi problem zbog toga.
samo srbinu eri u jugu 45 smeta da uspori malo u tunelu ili na nekom mostu ili kod uključenja/isključenja na AP.
 
Ako misliš na tunel Karavanke u Sloveniji, taj tunel ima jednu cev i saobraćaj se u njemu odvija dvosmerno tako da je i normalno da je kroz njega ograničenje brzine 80 km/h.
Ako si nekada išao od Zagreba ka Mariboru autoputem, primetio bi da tuneli koji imaju dve cevi, svaki smer ima svoju cev, imaju ograničenje 100 km/h, dok dva tunela na toj deonici imaju ograničenje 80 km/h jer imaju samo jednu cev i saobraćaj se u njima odvija dvosmerno.
 
Prema karti koja je juce objavljena u Novosti-ma postoje izgleda tri varijante nastavka autoputa ka Crnoj Gori...

07-mala1.jpg
 
Vrh