dobri_samaricanin
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 02.12.2015.
- Poruke
- 347
- Pohvaljen
- 621
ukratko, svako poređenje nas sa 15 puta bogatijom Holandijom, Belgijom ili 10 puta bogatijom Švajcarskom ne zaslužuje komentar.
ko je čuo za npr Sent Moric skijalište, zna da do njega nema AP i to ni blizu.
a gosti dolaze ferarijima i avionima, helikopterima... i troše ozbiljan novac i tako decenijama.
isto važi i za austriju, povezani su veći gradovi, ali ne pravi se AP prema ski centrima iako se ima para, ali se nema kompleksa pa se pravi samo ono što ima smisla.
bugari, hrvati, mađari zaista ne zaslužuju da se na njih ugledamo iako su i oni bogatiji od nas.
možemo učiti iz njihovih grešaka umesto na svojim.
Tačno je da se može AP smislenpo praviti i ako trenutno nema dovoljno saobraćaja.
To je opravdano u slučaju povezivanja velikih gradova, privrede u velikom rastu i ako postoji ekspanzija broja stanovnika pa se ocekuje da ce za 10-20 godina taj put biti opravdan.
Mi smo potpuno suprotan primer.
Imamo privredu koja je još uvek daleko ispod privrede iz 1989te godine i nažalost pitanje da li ćemo ikad dostići taj nivo, stanovništvo je nepovratno u opadanju, posebno u delu zemlje u kome želimo da gradimo AP.
Čak i da država na silu hoće da otvori npr veliku fabriku lekova u Ivanjici, nema šanse da nađe kadar za istu.
AP zavisi od CG koja nema nikakve šanse da spoji AP sa boljarama jer su oni 15 puta siromašniji od Srbije a 200puta siromašnija od Holandije.
Ali i oni žele da budu holanđani i da grade 10 puta skuplji km AP.
Mateševo će novim AP postati južni Cirih, kako da ne.
Jedino da nađu neku naftu i dijamnte i da ih zbog iste neko ne okupira.
Broj vozila na ibarskoj magistrali sada je manji nego 1989god.
Komunisti su gradili prvo privredu pa onda povezivali AP.
Nije bilo "ko sirotinja, gradi rokaj 8 traka pa kud puklo".
ulagalo se u hidro i termo elektrane koje donose novac, u privredu, u ljude.
jurija gagarina je imala 80tih 2 trake, sada ima 6.
to je bio mali trošak da se odmah naprave svih 6 traka, ali se opet nije gradilo da bi zvrjalo prazno, već onda kad treba.
jaka ekonomija SFRJ je imala samo prosečne puteve a slabe ekonomije novoformiranih država iz bivše SFRJ imaju odlične puteve i očajnu ekonomiju i ljudi im beže.
fiat i sada transportuje 500L raspalom železnicom i raspalom prugom i to preko rasplae luke bar.
nije važno što je spora i rizična. dan-dva razlike ili par sati su nebitni za taj biznis.
Inače AP BG-NIŠ koji se izgradio u SFRJ ima u proseku oko 18k vozila i svakako opravdava svoje postojanje i zarađuje pare.
NS-BG takođe ima opravdanost.
Ostatak K10 pravi gubitak ali se nadamo (može se reći delimično opravdano da će biti u budućnosti većeg tranzita)
K11 do čačka ima nadu (realno neopravdano) da će jednog dana uz neko čudo imati neki promet blizu opravdanosti, dalje nema čak ni nade.
Ko misli da će kraljevo, čačak, ivanjica, požega, užice procvetati jer će imati AP najblaže rečeno nije realan ili nije bio u tim gradovima.
Zlatibor je "procvetao" a ima realno loš put. dakle može i bez AP.
Smederevska palanka je na vrhunskom položaju, K10, blizina većih gradova, dunava... i sirotinja prve klase.
Niš ima dva kraka K10, veliki grad, univerzitet... i opet tuga
Da ne nabrajam dalje, kruševac, aleksinac, ćupriju, paraćin, leskovac...
očekujete li da će bela palanka i pirot sada da postanu holandija jer imaju AP ili će samo ljudi brže da pobegnu iz tih gradova.
vladičin han? Vranje? Preševo? Bujanovac?
to je utopija...
Možemo mi da živimo što neko reče i u kartonskoj kutiji, možemo i u normalnom stanu, a možemo i da zadužimo unuke i praunuke i svi se preselimo u vilu na dedinju i da očekujemo da će nam svanuti...
U osnovi svake prevare leže nerealna očekivanja....
Možemo pobeći od realnosti ali ne i od posledica te realnosti.
ko je čuo za npr Sent Moric skijalište, zna da do njega nema AP i to ni blizu.
a gosti dolaze ferarijima i avionima, helikopterima... i troše ozbiljan novac i tako decenijama.
isto važi i za austriju, povezani su veći gradovi, ali ne pravi se AP prema ski centrima iako se ima para, ali se nema kompleksa pa se pravi samo ono što ima smisla.
bugari, hrvati, mađari zaista ne zaslužuju da se na njih ugledamo iako su i oni bogatiji od nas.
možemo učiti iz njihovih grešaka umesto na svojim.
Tačno je da se može AP smislenpo praviti i ako trenutno nema dovoljno saobraćaja.
To je opravdano u slučaju povezivanja velikih gradova, privrede u velikom rastu i ako postoji ekspanzija broja stanovnika pa se ocekuje da ce za 10-20 godina taj put biti opravdan.
Mi smo potpuno suprotan primer.
Imamo privredu koja je još uvek daleko ispod privrede iz 1989te godine i nažalost pitanje da li ćemo ikad dostići taj nivo, stanovništvo je nepovratno u opadanju, posebno u delu zemlje u kome želimo da gradimo AP.
Čak i da država na silu hoće da otvori npr veliku fabriku lekova u Ivanjici, nema šanse da nađe kadar za istu.
AP zavisi od CG koja nema nikakve šanse da spoji AP sa boljarama jer su oni 15 puta siromašniji od Srbije a 200puta siromašnija od Holandije.
Ali i oni žele da budu holanđani i da grade 10 puta skuplji km AP.
Mateševo će novim AP postati južni Cirih, kako da ne.
Jedino da nađu neku naftu i dijamnte i da ih zbog iste neko ne okupira.
Broj vozila na ibarskoj magistrali sada je manji nego 1989god.
Komunisti su gradili prvo privredu pa onda povezivali AP.
Nije bilo "ko sirotinja, gradi rokaj 8 traka pa kud puklo".
ulagalo se u hidro i termo elektrane koje donose novac, u privredu, u ljude.
jurija gagarina je imala 80tih 2 trake, sada ima 6.
to je bio mali trošak da se odmah naprave svih 6 traka, ali se opet nije gradilo da bi zvrjalo prazno, već onda kad treba.
jaka ekonomija SFRJ je imala samo prosečne puteve a slabe ekonomije novoformiranih država iz bivše SFRJ imaju odlične puteve i očajnu ekonomiju i ljudi im beže.
fiat i sada transportuje 500L raspalom železnicom i raspalom prugom i to preko rasplae luke bar.
nije važno što je spora i rizična. dan-dva razlike ili par sati su nebitni za taj biznis.
Inače AP BG-NIŠ koji se izgradio u SFRJ ima u proseku oko 18k vozila i svakako opravdava svoje postojanje i zarađuje pare.
NS-BG takođe ima opravdanost.
Ostatak K10 pravi gubitak ali se nadamo (može se reći delimično opravdano da će biti u budućnosti većeg tranzita)
K11 do čačka ima nadu (realno neopravdano) da će jednog dana uz neko čudo imati neki promet blizu opravdanosti, dalje nema čak ni nade.
Ko misli da će kraljevo, čačak, ivanjica, požega, užice procvetati jer će imati AP najblaže rečeno nije realan ili nije bio u tim gradovima.
Zlatibor je "procvetao" a ima realno loš put. dakle može i bez AP.
Smederevska palanka je na vrhunskom položaju, K10, blizina većih gradova, dunava... i sirotinja prve klase.
Niš ima dva kraka K10, veliki grad, univerzitet... i opet tuga
Da ne nabrajam dalje, kruševac, aleksinac, ćupriju, paraćin, leskovac...
očekujete li da će bela palanka i pirot sada da postanu holandija jer imaju AP ili će samo ljudi brže da pobegnu iz tih gradova.
vladičin han? Vranje? Preševo? Bujanovac?
to je utopija...
Možemo mi da živimo što neko reče i u kartonskoj kutiji, možemo i u normalnom stanu, a možemo i da zadužimo unuke i praunuke i svi se preselimo u vilu na dedinju i da očekujemo da će nam svanuti...
U osnovi svake prevare leže nerealna očekivanja....
Možemo pobeći od realnosti ali ne i od posledica te realnosti.