Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

ukratko, svako poređenje nas sa 15 puta bogatijom Holandijom, Belgijom ili 10 puta bogatijom Švajcarskom ne zaslužuje komentar.
ko je čuo za npr Sent Moric skijalište, zna da do njega nema AP i to ni blizu.
a gosti dolaze ferarijima i avionima, helikopterima... i troše ozbiljan novac i tako decenijama.
isto važi i za austriju, povezani su veći gradovi, ali ne pravi se AP prema ski centrima iako se ima para, ali se nema kompleksa pa se pravi samo ono što ima smisla.
bugari, hrvati, mađari zaista ne zaslužuju da se na njih ugledamo iako su i oni bogatiji od nas.
možemo učiti iz njihovih grešaka umesto na svojim.
Tačno je da se može AP smislenpo praviti i ako trenutno nema dovoljno saobraćaja.
To je opravdano u slučaju povezivanja velikih gradova, privrede u velikom rastu i ako postoji ekspanzija broja stanovnika pa se ocekuje da ce za 10-20 godina taj put biti opravdan.
Mi smo potpuno suprotan primer.
Imamo privredu koja je još uvek daleko ispod privrede iz 1989te godine i nažalost pitanje da li ćemo ikad dostići taj nivo, stanovništvo je nepovratno u opadanju, posebno u delu zemlje u kome želimo da gradimo AP.
Čak i da država na silu hoće da otvori npr veliku fabriku lekova u Ivanjici, nema šanse da nađe kadar za istu.
AP zavisi od CG koja nema nikakve šanse da spoji AP sa boljarama jer su oni 15 puta siromašniji od Srbije a 200puta siromašnija od Holandije.
Ali i oni žele da budu holanđani i da grade 10 puta skuplji km AP.
Mateševo će novim AP postati južni Cirih, kako da ne.
Jedino da nađu neku naftu i dijamnte i da ih zbog iste neko ne okupira.

Broj vozila na ibarskoj magistrali sada je manji nego 1989god.
Komunisti su gradili prvo privredu pa onda povezivali AP.
Nije bilo "ko sirotinja, gradi rokaj 8 traka pa kud puklo".
ulagalo se u hidro i termo elektrane koje donose novac, u privredu, u ljude.
jurija gagarina je imala 80tih 2 trake, sada ima 6.
to je bio mali trošak da se odmah naprave svih 6 traka, ali se opet nije gradilo da bi zvrjalo prazno, već onda kad treba.
jaka ekonomija SFRJ je imala samo prosečne puteve a slabe ekonomije novoformiranih država iz bivše SFRJ imaju odlične puteve i očajnu ekonomiju i ljudi im beže.
fiat i sada transportuje 500L raspalom železnicom i raspalom prugom i to preko rasplae luke bar.
nije važno što je spora i rizična. dan-dva razlike ili par sati su nebitni za taj biznis.

Inače AP BG-NIŠ koji se izgradio u SFRJ ima u proseku oko 18k vozila i svakako opravdava svoje postojanje i zarađuje pare.
NS-BG takođe ima opravdanost.
Ostatak K10 pravi gubitak ali se nadamo (može se reći delimično opravdano da će biti u budućnosti većeg tranzita)
K11 do čačka ima nadu (realno neopravdano) da će jednog dana uz neko čudo imati neki promet blizu opravdanosti, dalje nema čak ni nade.
Ko misli da će kraljevo, čačak, ivanjica, požega, užice procvetati jer će imati AP najblaže rečeno nije realan ili nije bio u tim gradovima.
Zlatibor je "procvetao" a ima realno loš put. dakle može i bez AP.
Smederevska palanka je na vrhunskom položaju, K10, blizina većih gradova, dunava... i sirotinja prve klase.
Niš ima dva kraka K10, veliki grad, univerzitet... i opet tuga
Da ne nabrajam dalje, kruševac, aleksinac, ćupriju, paraćin, leskovac...
očekujete li da će bela palanka i pirot sada da postanu holandija jer imaju AP ili će samo ljudi brže da pobegnu iz tih gradova.
vladičin han? Vranje? Preševo? Bujanovac?
to je utopija...

Možemo mi da živimo što neko reče i u kartonskoj kutiji, možemo i u normalnom stanu, a možemo i da zadužimo unuke i praunuke i svi se preselimo u vilu na dedinju i da očekujemo da će nam svanuti...
U osnovi svake prevare leže nerealna očekivanja....
Možemo pobeći od realnosti ali ne i od posledica te realnosti.
 
Lepo si objasnio, ali u Srbiji argumenti često ne vrede.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420237#p420237:1lzpc47r je napisao(la):
dobri_samaricanin » Tue Nov 29, 2016 11:34 pm[/url]":1lzpc47r]ko je čuo za npr Sent Moric skijalište, zna da do njega nema AP i to ni blizu.
a gosti dolaze ferarijima i avionima, helikopterima... i troše ozbiljan novac i tako decenijama.
Ima i železnicu na koju možeš da kartiraš auto i ne moraš da razmišljaš o snegu i lancima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420237#p420237:1lzpc47r je napisao(la):
dobri_samaricanin » Tue Nov 29, 2016 11:34 pm[/url]":1lzpc47r]Inače AP BG-NIŠ koji se izgradio u SFRJ ima u proseku oko 18k vozila i svakako opravdava svoje postojanje i zarađuje pare.
NS-BG takođe ima opravdanost.
BG-Niš od B. Potoka do Pojata ima preko 20k prosečno a ima dana i sa preko 40k. Jedva čekam da krene naplata i na XI da vidimo cifre.
 
Da i ja podrzim @dobrog_samaricanina. Dalje od Pozege (Uzica) je nerazumno i neracionalno ulaganje u AP. Porast saobracaja i posledicni rast ekonomije u tim predelima bi bili premali da bi opravdali takvo ulaganje. Kad vec fantaziramo, taj imaginarni novac koji Srbija nema, bolje je uloziti u ciscenje i izgradnju kanala za navodnjavanje/odvodnjavanje. I sredjivanje i odrzavanje zeleznice. 100x bi se bolje odrazilo na ekonomiju i zivot u Srbiji. Jer takva nam je struktura privrede.

Sto se tice argumenata o bezbednosti saobracaja, na autoputevima su skoro svaki dan teski udesi. Problem je u teskom krsenju pravila saobracaja a ne u magistralnim putevima gde je PGDS manji od 7-8000.
 
Pa evo nek građani zapadne Srbije glasaju da li žele da im se izgrade kanali za navodnjavanje/odvodnjavanje, sredi železnica ili izgradi autoput :)
 
Гласали би за аутопут, али ја баш и нисам ватрен присталица непосредне демократије.

Мислим да су овде олако дате неке оцене о ситуацији у Западној/Југозападној Србији. Ти предели јесу економски ослабљени, јер су пропале политичке фабрике, гиганти из прошлости, али трендови нису тако лоши. Покренуто је доста приватног бизниса - у пољопривреди, нпр. малинарство је градњом хладњача из швајцарског програма помоћи и из других извора подигнуто на виши ниво самим тим и приходи, затим, неколико дестилерија прави заиста врхунска пића и када у њих (ретко) пристане аутобус са швапским туристима, једва затворе врата колико ови накупују ракије, а за даљи напредак туризма је, рекао бих, основни предуслов боља саобраћајна повезаност са севером. Ако би се, например, за два сата стизало у Ивањицу, мислим да би многи Београђани провели викенд на Голији (ја већ јесам, а свакако бих чешће).

Приметићу и да је народ у Западној Србији интелигентан и предузимљив и то је добра основа за развој.
Да не буде забуне, природно нисам везан за тај део земље - отац ми је из Београда, мајка из Врања, тазбина из Поморавља.

Све то не значи да морамо одмах да правимо аутопут јужно од Пожеге, али једног дана доћи ће и то на ред. Боље за 15 година него за 40.

Кад је о железници реч, Барска пруга мора да се комплетно обнови и то је у плану. Колико знам, било је предвиђено да се у том делу земље изгради само још пруга од Рашке до Новог Пазара - сумњам да ће од тога бити ишта, а и ефекти су ограничени.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420308#p420308:zbc38x6d je napisao(la):
Zvezdara64 » 30 Nov 2016 11:59 am[/url]":zbc38x6d]Da i ja podrzim @dobrog_samaricanina. Dalje od Pozege (Uzica) je nerazumno i neracionalno ulaganje u AP. Porast saobracaja i posledicni rast ekonomije u tim predelima bi bili premali da bi opravdali takvo ulaganje. Kad vec fantaziramo, taj imaginarni novac koji Srbija nema, bolje je uloziti u ciscenje i izgradnju kanala za navodnjavanje/odvodnjavanje. I sredjivanje i odrzavanje zeleznice. 100x bi se bolje odrazilo na ekonomiju i zivot u Srbiji. Jer takva nam je struktura privrede.

Sto se tice argumenata o bezbednosti saobracaja, na autoputevima su skoro svaki dan teski udesi. Problem je u teskom krsenju pravila saobracaja a ne u magistralnim putevima gde je PGDS manji od 7-8000.
U budzetu Srbije vec postoje znacajna sredstva koja su namenjena kanalima i vodotokovimai kanalima za navodnjavanje, samo je problem da se ona takodje neracionalno koriste,tako da ovaj put nema uticaj na ta sredstva. Isti slucaj je i sa sredstvima za Zeleznicu. Godisnje Srbija subvencionise Zeleznicu sa 120 miliona evra ,ali tamo sedi jedno 7-8.000 potpuno nepotrebnih radnika, pa ti sad vidi.
Nema ozbiljnijih argumenata da se ne grade auto-putevi u Srbiji, svi veoma tesko izdrze i povrsnu argumentaciju protiv.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lMpBi8puHZc[/youtube]
Објављено је 28.11.2016.
 
Ovaj tunel "Veliki Kik" je trebalo iskoristiti da se na njemu napravi prirodan prelaz za divljac da nam ne stradaju srne i jeleni svako malo jer nemaju gde da predju put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420493#p420493:qrrpr1z9 je napisao(la):
gygy11 » Čet Dec 01, 2016 12:49 am[/url]":qrrpr1z9]Ovaj tunel "Veliki Kik" je trebalo iskoristiti da se na njemu napravi prirodan prelaz za divljac da nam ne stradaju srne i jeleni svako malo jer nemaju gde da predju put.
TO mu je i namena.
 
Premijer najavio brze trake do Valjeva

Premijer Srbije Aleksandar Vučić u odgovoru za Vamediu, najavio nove investitore u Valjevu , ali i brze trake do Valjeva. „ Ne može sve odjednom , ali polako će to sve da ide na bolje“, rekao je premijer.

Kako su gradske vlasti poslednjih dana uglavnom govorile o značaju puta M4, ali i o gasovodu na konferenciji za novinare Vamedia je upitala premijera može li se Valjevo nadati podršci Vlade i po kom pitanju.
„Mnogo nam je skupo to za gas, ali smo počeli prvi put to da razmatramo. Što se puta tiče , mislim da ćemo kompletan put od Surčina preko Obrenovca , Uba, Lajkovca do Čačka završiti u narednih godinu i odsm devet meseci, govorim o Koridoru 11, što znači da će biti značajno olakšana komunikacija do Beograda bar od Lajkovca. Ali ono što je za nas važno, znam, jer sam tim putem danas došao iz Beograda , jeste da ako ne možemo da napravimo autoput do Valjeva da napravimo one brze trake . To nije mnogo skupo i ne zahteva dodatnu ekspropijaciju nego je to 15 metara iznad autoputa tako da nam to ne bi iziskivalo velike troškove. Mislim da to neće biti problem“, kaže premijer Vučić

vucic%20gorenje.jpg


On dodaje i da se Valjevo može nadati novim investitorima upravo uz podršku Vlade. „Računamo da u Valjevo dovedemo i preradjivačke fabrike za voće i povrće u narednom periodu. Računamo da dovedemo još investitora u Valjevo i ako u tome uspemo onda će taj put biti nasušna potreba za ceo kraj tu govorim o Valjevu , ali mislim i na Osečinu pa i na Kosjerić koji je u tom pravcu i veza sa Zlatiborskim okrugom . Ali nisu to sve stvari koje možete da napravite za mesec dva i Krušik oporavljamo podižemo , nije jednostavno , ali polako će to da ide na bolje“, odgovorio je Vučić.

Premijer Aleksandar Vučić danas je u Valjevu prisustvovao potpisivanju Memoranduma sa Gorenjem koji će omogućiti 300 novih radnih mesta.

S.V.

http://vamedia.info/index.php/home/grad ... do-valjeva
 
Od duplih traka u Valjevu do ukljucenja na autoput ima malo preko 14 kilometara. Putem na kome nikada nisam video guzvu.
 
Džaba 4 trake ako ograničenje bude 50 km/h kao što je ispred Valjeva gde već postoje 4 trake. Kolko se sećam one su se gradile za vreme Đinđića, 2002-e ili tako nešto.
 
@AleksandarGrf Mozda nema preterane guzve ali to je veza Valjeva sa K11 i sigurno ce biti pojacan saobracaj kada isti proradi od Bg-a.
Osim Valjeva, taj put bi priblizio Beograd Divcibarama - totalno neiskoriscenom centru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420756#p420756:2ayg21f5 je napisao(la):
AleksandarGrf » 02 Dec 2016 02:46 am[/url]":2ayg21f5]Od duplih traka u Valjevu do ukljucenja na autoput ima malo preko 14 kilometara. Putem na kome nikada nisam video guzvu.


Kakvi nema znas li ti koliko teretnjaka prodje tim putem sa ibarske za Loznicu i Sabac i dalje Vojvodinu.Koliko ima desetine kamenoloma kojim prodju teretnjaci iz Valjevskog kraja gde teraju kamen i rizlu za koridor 11.Treba uraditi nesto poput traka na ulasku u Beograd kod Rusnja 2+1.

Pogledaj na sta lici Beogradski put posle teretnjaka.

https://www.google.rs/maps/place/Resnik ... d20.458374

Ima mesta za jos jednu traku bez eksproprijacije
 
Nemojte ograniceno da gledate deonicu Valjevo - Lajkovac, pa je necete ni gledati kao promasenu za auto ili motoputizaciju. Napisano je vec sta ce biti svrha autoputnog povezivanja Valjeva sa K11 sa jedne, a sa druge novoplaniranim NS-RU-ŠA-LO.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420823#p420823:3jmibptx je napisao(la):
Blade » Pet Dec 02, 2016 3:20 pm[/url]":3jmibptx]Nemojte ograniceno da gledate deonicu Valjevo - Lajkovac, pa je necete ni gledati kao promasenu za auto ili motoputizaciju. Napisano je vec sta ce biti svrha autoputnog povezivanja Valjeva sa K11 sa jedne, a sa druge novoplaniranim NS-RU-ŠA-LO.

Slažem se da je korisno raditi tu deonicu, ali kakve ona veze ima sa novoplaniranim NS-RU-ŠA-LO?!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420788#p420788:1v4ftzd6 je napisao(la):
markomarkovic » Pet Dec 02, 2016 11:58 am[/url]":1v4ftzd6]@AleksandarGrf Mozda nema preterane guzve ali to je veza Valjeva sa K11 i sigurno ce biti pojacan saobracaj kada isti proradi od Bg-a.
Osim Valjeva, taj put bi priblizio Beograd Divcibarama - totalno neiskoriscenom centru.
Napisao sam sta sam napisao i otvorio za tumacenje.

A znaci dve stvari-da niti je skupo niti je prebitno da se to parce odradi. Tako da, napravili ili ne napravili, nek samo ne prave buku kako je to neka velika tema za diskusiju.
Inace, to sto pricas nije tacno tj tacno je 1% jer do skretanja za Divcibare od novog autoputa ima manje od 10 km. Maksimalna usteda bi bila 2 minuta na putovanju od dva sata, u buducnosti sat i po.

Da ne citiram i drugog forumasa sa fotkama, da, na nekim delovima put je u losem stanju ali kakve to veze ima sa brojem traka?
O guzvi pricam iz licnog iskustva. Nikada nisam prosao tuda i pomislio da je guzva. Nikada nisam prosek te deonice spustio ispod 70 kmh(da ne pricam koji mi je uobicajen). I to bas pricam o delu do duplih traka kad se ulazi u siru gradsku zonu sa malim ogranicenjem.
 
u jednoj sam raspravi pa me interesuje odgovor strucnjaka u vezi ove deonice:
1. da li na ovom delu (40 km) ima dovoljno iskljucenja za tu duzinu?
2. da li je trebalo i da li postoji iskljucenje ka valjevu...? da li je trebalo tako nesto uraditi?
ja sam inace laik iz ove oblasti, pa izvinite ako je drugo pitanje neumesno....
 
Ima dovoljno iskljucenja, a na buducem delu ima iskljucenje ka VA, u Nepricavi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420963#p420963:zunztio5 je napisao(la):
AleksandarGrf » 03 Dec 2016 01:22 pm[/url]":zunztio5]Ima dovoljno iskljucenja, a na buducem delu ima iskljucenje ka VA, u Nepricavi.

hvala na brzom odgovoru!
 
ima li neko informaciju koliko će tačno biti km AP od npr nove autobuske stanice kod NBG buvljaka do preljine?
tj koliko smo uštedeli u km izgradnjom AP BG-Preljina?
ovde se pominje podatak da je BG-Boljare planiran 260km.
do brodareva sada ima 325 km.
što znači da bi to bila ušteda 65km ili oko 650 din tj pola putarie procenjene na 10 € za tu deonicu.
 
Ekipa odozgo je iskoristila divan subotnji dan i šalje nam snimak trase Obrenovac - Dići:

Full res otvotrite u novom tabu

20161203_a2.jpg
 
odlicno izgleda ovaj satelitski snimak.
budi optimizam.
za vikend sam video da se radi petlja ljig, nadvožnjak preko AP je "šalovan".
kamioni i mašine rade iako je bila nedelja.
verujem da će do izbora otvoriti Ub-Ljig (bez tunela)
 
Vrh