Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Svako uključenje je priča za sebe, smarate čoveka, izneo je normalnu rutinu za uključenje/isključenje koja uključuje pregled dolaznih vozila, brzine i sl, koju bi sad auto znalci da uniformišu pričom mora baš ovako ili onako.
 
Gledao sam snimke sa Sentinela od juče 27.09. i primetih nove slojeve asfalta na delu od Laza do Munjinog brda. Na onom delu pre samu petlju u Lučanima gde su radili na stabilizaciji onih kosina, takođe se vidi napredak (trasiranje je odmaklo).
Čekamo dron snimak za više detalja.
 
Baš je dosta dionice pod asfaltom, realno do Nove godine do Lučana sve može biti gotovo sa sve signalizacijom. (u smislu progresa)
Početkom godine petlja Prilipac, sve to ide jako brzo, samo da proslavimo probijanje tunela.
Biće ovo na proljeće, tu kraj Maja 2025, gotovo, vrijeme je više da se vozimo lagano od Požege do BG, već sad me smara što moram ka Čačku kad se domognem Požege posle tri sata puta od Bijelog Polja. 😃
 
Кажу да је пуштена обилазница око ГМ, тј. да ће бити пуштена деоница до емитовања ове емисије. Јел се то заиста десило?
Nemam info da li je puštena ali imam primedbu na ove priključne makadamske puteve koje nisu asfaltirali
već ih doveli do same bankine puta.Kad kiša i bujica krenu i sve to iznesu na glavni pravac neiskusni vozači mogu doći u jako neprijatne situacije a posredno i oni koji im dolaze u susret.

Takodje na taj način i traktori iznose mnogo više blata na put.Nije neka vrednost da se nekoliko puteva asfaltira bar u dužini po 50 metara i širini 3 metra kada su mašine valjci i rizla već tu.

Screenshot_2024-09-29-14-27-57-870_com.google.android.youtube-edit.jpg
Screenshot_2024-09-29-14-28-37-627_com.google.android.youtube-edit.jpg
IMG_20240929_143057.jpg
IMG_20240929_143117.jpg
 
Prošao sam večeras putem od Ivanjice preko Arilja i Požege, do Pakovraća pa autoputem do Beograda.
Par zapažanja, do Arilja i Požege malo saobraćaja, od Požege već ozbiljniji protok, više vozila. Kolona koja se formira uglavnom se kreće oko 60 na sat. Primećujem da dosta ljudi vozi ispod ograničenja, i tamo gde je 80, voze 60.
Na autoputu jak saobraćaj, ima vozila, sve su kraće deonice gde je moguće koristiti tempomat. Uglavnom većina vozača vozi oko 120-140, poneki proleti sa 160-170 ali retko.
Sve ukupno oko 2.5 sata do Beograda
 
Возе 60 km/h на ,,магистралама'' јер 80% возача не зна да знак ограничења важи до прве раскрснице. После ње, ако нема знака, иде опште ограничење брзине које је на путевима ван насеља 80 km/h. То понашање возача је највише изражено на деоницама где су честе полицијске контроле.
 
Nemam info da li je puštena ali imam primedbu na ove priključne makadamske puteve koje nisu asfaltirali
već ih doveli do same bankine puta.Kad kiša i bujica krenu i sve to iznesu na glavni pravac neiskusni vozači mogu doći u jako neprijatne situacije a posredno i oni koji im dolaze u susret.

Takodje na taj način i traktori iznose mnogo više blata na put.Nije neka vrednost da se nekoliko puteva asfaltira bar u dužini po 50 metara i širini 3 metra kada su mašine valjci i rizla već tu.

Pogledajte prilog 213174

Kad smo se već uhvatili ove obilaznice da se nadovežem na temu:

 
Ne, nije. Ne zato što ja tako mislim, nego zato što je zakonodavac za 150 km/h predvideo kaznu 12 evra i bez kaznenih bodova. To (najblaža moguća kazna) ti je objektivni pokazatelj, i on je važniji od tvog ili mog mišljenja po ovom pitanju.
Ako je tvoj stav ispravan, onda smo mi jedina država na svetu gde se za ''divljanje'' na autoputu plaća faktički 10 evra kazne.
U Nemačkoj, po pravilu (što znači da ima izuzetaka), na onim deonicama gde nema ograničenja brzine je isti autoput kao kod nas - vozna, preticajna i zaustavna.

Da, dužan si da ni ne kreneš u preticanje sa 100 km/h ako time ometaš druge (ili da se skloniš ako si već započeo preticanje), bez obzira što je tvojih 100 dozvoljena brzina, i bez obzira što taj drugi ide npr. preko ograničenja. I da, sme da ti ablenduje, sme da ti pusti duga svetla ili koristi bilo koji drugi vid svetlosne signalizacije:
Volim sto si procitao samo poslednji post pa si se nasao pametan da komentarises, ostavi cu te da malo istrazis kako je sve ovo zapocelo
sto drzava ne kaznjava (bilo sta) je posebna tema, ali se ogranicenja znaju i svi divljaci koji lete po autoputu ima da gledaju moja 4 migavca dok ja obavljam svoja preticanja po razumnim brzinama. i nemoj se pozivati na nemacku, da u njoj vaze nasi propisi ovi visoki letaci bi odavno bili odstranjeni iz saobracaja, tj ne bi ni imali ovu diskusiju.

Završni radovi na vidikovcu na Kablaru - admini izvinite ako ovo nije za ovu temu:

Niko da javi da je pukla stena u temelju, tj prilikom ubusivanja nosece konstrukcije.
e sad, oni jesu pauzirali pa nastavili i evo zavrsili radove, ja zastia zelim da verujem da je to bezbedno i sigurno, ali mislim da i vi treba da znate sta ja znam
mada i dalje mislim da je jako ruzno i stoji ko neki tumor na toj lepoj planini


U petak popodne je bio udes u Medjuvrsju izmedju restorana Plaza i splava Lanterna, u krivini, za 20 minuta se napravila kolona do AP jer sa te strane, u samoj krivini ostao ostecen sleper.
jedva cekam da se ovo parce zavrsi i da se makne vecina saobracaja iz OK klisure, tamo i dalje ljudi voze kao da je deonica NB-BG
 
Poslednja izmena:
Prošao sam večeras
Кажу да је пуштена обилазница око ГМ, тј. да ће бити пуштена деоница до емитовања ове емисије. Јел се то заиста десило?
Ja sam prošao sinoć Milošem Velikim, na petlji Takovo i dalje stoji onaj x preko table za Gornji Milanovac, tako da vrlo verovatno da nije.
 
Возе 60 km/h на ,,магистралама'' јер 80% возача не зна да знак ограничења важи до прве раскрснице. После ње, ако нема знака, иде опште ограничење брзине које је на путевима ван насеља 80 km/h. То понашање возача је највише изражено на деоницама где су честе полицијске контроле.
Vidiš, to jeste logično i u primenjuje se u mnogim držama, ali je u Srbiji malo kontradiktorno uređeno.
PRAVILNIK O SAOBRAĆAJNOJ SIGNALIZACIJI ("Sl. glasnik RS", br. 85/2017, 14/2021 i 21/2024) kaže:
_________________________________________
Postavljanje znakova izričitih naredbi
Član 32

Znak izričite naredbe postavlja se neposredno ispred mesta odakle nastaje obaveza pridržavanja naredbe izražene saobraćajnim znakom, a na kraju deonice puta gde prestaje važnost znaka postavlja se znak obaveštenja o prestanku važenja znaka izričite naredbe.
Ako je potrebno da učesnici u saobraćaju budu unapred obavešteni o izričitoj naredbi, dozvoljeno je da se znak izričite naredbe postavi i pre mesta odakle naredba važi uz dopunsku tablu sa oznakom udaljenosti do mesta odakle naredba važi.
Ako izričita naredba važi na deonici puta uz saobraćajni znak se postavlja dopunska tabla sa oznakom dužine na kojoj znak izričite naredbe važi.
Znakovi izričitih naredbi moraju se ponovo postaviti posle svake raskrsnice sa drugim putem, na putu na kome je takav znak postavljen, ako izričita naredba važi i posle navedene raskrsnice.
_________________________________________

U prevodu, ukoliko je namera projektanta da znak ima važnost samo za jednu raskrsnicu, kako bi se izbegla svaka sumnja, bilo bi najbolje da ima dopunsku tablicu
↑ 200m ↑
Ovako svako može da tumači kako misli da je pametno.
 
Da li neko stručan može ukratko da objasni koliko je brza saobraćajnica jeftinija od autoputa?

Koliko sam razumeo, razlika je jer autoput ima dve trake plus zaustavnu, a brza saobracajnica samo dve trake.

Medjutim, kada se vec pravi, koliko vidim, i dalje moraju da se kopaju tuneli, prave nadvoznjaci... meni ovako laički deluje da je cena jako slična, izuzev te treće zaustavne trake?
 
Vrh