Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pa jeftinija je u smislu da ti je nasip uži za najmanje 7 do 10m pa puta visina i dužina pa puta kamioni i kilometri kao i putni pojas pa samim tim i eksproprijacija.

Jeftinija je u smislu da nema obaveznih truba petlji sa sve naplatnim rampama bočnim i čeonim kao i ukrštaja sa ostalim putevima koje na brzoj saobraćajnici reše kružnim tokom.

U novije vreme tu su i optički kablovi,trafostanice,info portali

Ono što je svakako isto su mostovi i tuneli slična je i eledtoodbojna ograda i zaštitna.

Nastavite niz....
 
Могуће је и да је укупна ширина путног коридора мања. Код аутопута је ваљда 40 метара бруто, па је нешто више експропријације и каснијег одржавања.
 
не мора петља, може да буде кружни ток. радијуси кривина су мањи. не знам шта још

Netačno. Ne može ni na motoputu kružni tok. Pre kružnog toka postoji znak za prestanak motoputa, a nakon kružnog toka za početak motoputa.
 
Da li neko stručan može ukratko da objasni koliko je brza saobraćajnica jeftinija od autoputa?

Koliko sam razumeo, razlika je jer autoput ima dve trake plus zaustavnu, a brza saobracajnica samo dve trake.

Medjutim, kada se vec pravi, koliko vidim, i dalje moraju da se kopaju tuneli, prave nadvoznjaci... meni ovako laički deluje da je cena jako slična, izuzev te treće zaustavne trake?
Manji radijusi krivina i visi usponi, kao i znacajno manja sirina, dozvoljavaju da se daleko vise isprati prirodni teren, pa su nizi nasipi, manji useci, i manje ima objekata-tunela, mostova i potpornih zidova. Nije manja sirina samo za zaustavnu traku, uzi su i ostali elementi.

Zahtevana debljina kolovozne konstrukcije moze biti manja-tanji asfalt i podloga.

Manja sirina je sama po sebi usteda-manje eksproprijacije, manja kolicina materijala.
 
Jutros u prilipcu.
IMG_20241002_091450.jpg
IMG_20241002_091447.jpg
IMG_20241002_091440.jpg
IMG_20241002_091435.jpg
IMG_20241002_091244.jpg
 
Na motoputu sa 2x2 trake širina je oko 7m (2x3,5m) dok je na autoputu oko 10,4m (2x3,75m vozne + 2,5m zaustavna + oko 0,4m levo od brze trake. Puta dva pravca.
Motoput se može svesti na 1+1 gde je oko 7,5m širina kolovoza.
Nosivost puta je ista, a i dozvoljeni nagibi bi trebalo da su isti. Radijusi krivina su za 100km/h što postoji i na nekim deonicama autoputa.
Nema zaštitne ograde.
Naplata purarine je formalno pravno moguća na bilo kom putu, ali je uobičajena praka kod nas da su motoputevi slobodni, pa tako imaju više ulaza/izlaza.
 
Ta 'uobičajena praksa' će, prema najavama ministra resornog, biti prekinuta.

Što se mene tiče, usled toga što po težem terenu ionako pravimo autoputeve za 100 km/h, nove motoputeve nije ni imalo smisla graditi, već samo autoputeve.

E da, to 'sa kružnim tokom' moglo bi da se gradi i zvalo bi se, prosto, put.
 
Na ovom ne zavrsenom delu vijadukta preostala su da se izgrade ukupno tri raspona jednakih duzina I stubova koji naravno rastu ka brdu. Na Stefano's fotkama je cini mi se prvi Levi stub I pod brdom sipovi od drugog para Levi stub. Treci par ce biti spojeni gore na brdu gde ce I biti kraj ili pocetak vijadukta.
Ono sto je najvaznije da je oslobodjena poslednja tacka na trasi za gradnju.
 
Vrh