Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da li od vas još neko misli da bi bilo dobro da država ima veći prioritet da se nastavak auto puta nastavi ka Sarajevu, da se uradi deonica do Zlatibora, a onda nakon toga da nastave ka Boljarama.

Jer taj ka Boljarama, kada se ide ka CG, nije preterano koristan dok se ne stigne do same granice skoro.

Ovaj deo do Zlatibora, em što se pravi do Zlatibora auto put koji je jako prometan, em se odatle nastavlja magistralni put do CG, tako da svima koji idu za CG će daleko više da koristi nego da se uradi deonica do recimo Ivanjice.

Btw znam da od ovog nema ništa, sve je već odlučeno, ali eto, samo pitam za mišljenje
 
Da li od vas još neko misli da bi bilo dobro da država ima veći prioritet da se nastavak auto puta nastavi ka Sarajevu, da se uradi deonica do Zlatibora, a onda nakon toga da nastave ka Boljarama.

Jer taj ka Boljarama, kada se ide ka CG, nije preterano koristan dok se ne stigne do same granice skoro.

Ovaj deo do Zlatibora, em što se pravi do Zlatibora auto put koji je jako prometan, em se odatle nastavlja magistralni put do CG, tako da svima koji idu za CG će daleko više da koristi nego da se uradi deonica do recimo Ivanjice.

Btw znam da od ovog nema ništa, sve je već odlučeno, ali eto, samo pitam za mišljenje
Logicno je makar do Mačkata, pa i brzi put, jeftiniji je....i AV je rekao da je Pz-Zl apsolutni prioritet zbog sadasnjeg i buduceg haosa, ali nece to skoro.
Prvo, sve je u pričama a treba vremena za te tehničke stvari.
Drugo, i da sada počnu, nece brzo uraditi. Zato, vozite pazljivo jer ce nam ovako biti narednih godina
 
Pa malo je i do puta, ovaj put je realno preopterećen, uska grla na više mesta. Duže se putuje, opada koncentracija, vozači postaju nervozni itd. Prošle sedmice sam putovao, kontam neće biti gužve, nije vikend, nije ponedeljak, prošli odmori. Biram vreme, da ne vozim u periodu kada se ljudi vraćaju/idu na posao, opet gužva i gužva, od Bele Zemlje do Pakovraća sam bio u koloni, meni neverovatno ali nisam imao jednu jedinu situaciju gde bi preticanje bilo bezbedno. Nema više špiceva, nema pravila za gužve.
 
Rekonstrukcija puta od Zlatibora do Ovčar Banje, pre par godina, je strašno loše urađena.
Pogotovu deonica od Užice do Bele Zemlja. Na toj deonici, kolovozne trake su sužene, svi šahotvi koji su postavljeni su odavno potonuli. Po projektu nisu postojali separatori za kišnu kanalizaciju, pa onda, posle intervencije ekologa, jer je ceo put u slivu Đetinje, naknadno postavljeni. To je urađeno kada je već počelo da se asfaltira.
Jedna traka je zatvoren na izlasku iz tunela, još od juna, na mestu jednog od separatora. Deo trake je se obrušio prema kanjonu Đetinje. Odron je pokidao kablove od struje u tunelu i rasvete nema od tada. Popravka čeka neka bolja vremena.
Današnji dan je doneo 4 udesa na ovoj deonici.
Surduk 1.jpg
Surduk.jpg
Surduk 2.jpg
Zlatibor.jpg
Gorjani.jpg
Ovcar Banja.jpg
 
Prolazim tuda baš često. Ok, neke stvari jesu loše urađene i jeste se obrušio taj deo kog ne mogu mesecima da srede i koji baš i nije adekvatno obeležen,i da, nema svetla u tunelu (u kome realno pre rekonstrukcije decenijama još od izgradnje i nije bilo svetala)...

Jeziva deonica - ali ISKLJUČIVO zbog - LJUDI! Voze ko kamikaze! Nasilje na sve strane! Ne poštuje se ništa, ne vodi se računa, ko je brzi ko je jači, vozi se jako glupo bez mozga, pretiče gde ne treba... I to bespotrebno sasvim jer se vremenski ne uštedi bukvalno ništa... A deonica je prilično zahtevna.

Panduri pak, sa druge strane, ne čine ništa da to spreče, oni se uštekaju samo na mestima gde je ograničenje 50km/h i gde imaju lak ulov (i to uvek na istim mestima da su totalno predvidivi!)... a tamo gde treba ih nema!!! Letos čak šta više me je kod Borove glave isekao PANDUR koji je iz suprotnog pravca u nepreglednoj krivini preticao preko pune linije!!! Jedva sam ga izbegao! Valjda čovek misli ako ima rotaciju da mu smrt ne može ništa!!

...tako da ja ne bih krivio stanje puta (koje svakako nije sjajno) za ono što homo-debilusi rade!
 
Poslednja izmena:
Nemam šta dodati, sve je tako. Jednom sam napisao, posle one kamere iz Užica gde svi budu fini i voze 50 na sat, kada krenu tri trake nastaje, trka ko je jači, brži...,kao da čeka nagrada za pobednika na Belim zemljama, pa onda opet spora vožnja, nema preticanja do Sušice, pa onda opet tri trake pa trka pored Čajetine itd.
 
Pa malo je i do puta, ovaj put je realno preopterećen, uska grla na više mesta. Duže se putuje, opada koncentracija, vozači postaju nervozni itd. Prošle sedmice sam putovao, kontam neće biti gužve, nije vikend, nije ponedeljak, prošli odmori. Biram vreme, da ne vozim u periodu kada se ljudi vraćaju/idu na posao, opet gužva i gužva, od Bele Zemlje do Pakovraća sam bio u koloni, meni neverovatno ali nisam imao jednu jedinu situaciju gde bi preticanje bilo bezbedno. Nema više špiceva, nema pravila za gužve.
У последњих неколико година када идем или се враћам из Ужица или Златибора за БГ, а радим то углавном викендом, све до Паковраћа 90%+ времена возим у колони и претицање је потпуно изгубило сврху. Јако тешко је претећи целу колону, а ако и успеш ниси ништа добио јер ћеш јако брзо сустићи нову. Понекад видим неке, навалили да претичу и раде то и по пуној, ризикујући, а кад дођем до кружног тока кад се тамо створи гужва или рампе видим да су те самоубице свега 10-ак места испред мене, те нису уштедели ни 2 минута.
 
Poslednja izmena:
У последњих неколико година када идем или се враћам из Ужица или Златибора, а радим то углавном викендом, све до Паковраћа 90%+ времена возим у колони и претицање је потпуно изгубило сврху. Јако тешко је претећи целу колону, а ако и успеш ниси ништа добио јер ћеш јако брзо сустићи нову. Понекад видим неке, навалили да претичу и раде то и по пуној, ризикујући, а кад дођем до кружног тока кад се тамо створи гужва или рампе видим да су те самоубице свега 10-ак места испред мене, те нису уштедели ни 2 минута.

Slažem se u potpunosti, samo sam hteo da kažem koliko je opterećenje bilo u oba smera.
 
Prolazim tuda baš često. Ok, neke stvari jesu loše urađene i jeste se obrušio taj deo kog ne mogu mesecima da srede i koji baš i nije adekvatno obeležen,i da, nema svetla u tunelu (u kome realno pre rekonstrukcije decenijama još od izgradnje i nije bilo svetala)...

Jeziva deonica - ali ISKLJUČIVO zbog - LJUDI! Voze ko kamikaze! Nasilje na sve strane! Ne poštuje se ništa, ne vodi se računa, ko je brzi ko je jači, vozi se jako glupo bez mozga, pretiče gde ne treba... I to bespotrebno sasvim jer se vremenski ne uštedi bukvalno ništa... A deonica je prilično zahtevna.

Panduri pak, sa druge strane, ne čine ništa da to spreče, oni se uštekaju samo na mestima gde je ograničenje 50km/h i gde imaju lak ulov (i to uvek na istim mestima da su totalno predvidivi!)... a tamo gde treba ih nema!!! Letos čak šta više me je kod Borove glave isekao PANDUR koji je iz suprotnog pravca u nepreglednoj krivini preticao preko pune linije!!! Jedva sam ga izbegao! Valjda čovek misli ako ima rotaciju da mu smrt ne može ništa!!

...tako da ja ne bih krivio stanje puta (koje svakako nije sjajno) za ono što homo-debilusi rade!
Donekle se slažem sa Vama. Ovu deonicu, na žalost, prođem svaki dan bar po 3 puta, pa ću napisati par zamerki.
Posle rekonstrukcije puta, isti je postao puno nebezbedniji i to pogotovu na deonici B.Zemlja-Užice. Hidroizolcija u tunelima je rađena ručno, sa mistrijom i fanglom. Kako je rađena, toliko je i trajala. Svaku zimu sa plafona lije voda, tako da je čudo da je rasveta i radila. Šahtove sam pomenu u prethodnom postu, pa da se ne ponavljam.
Trake na ovoj deonici su sužene posle rekonstrukcije za oko 20cm, što je dovoljno da svako preticanje u krivini učini nesigurnim.
Zatim, ukinuta preticanja, iz pravca Zlatiborra, sa izuzetkom od 300 metara, od isključenja za Sarajevo do Niskogradnje u Sevojnu!!! Dužina te deonice je 19,2 km.
Jel možeta da zamislite da 19.2 km nema preticanja. To parče od 300m je na deonici gde prvenstvo preticanja ima suprotan smer, tako da i to ne možemo računati.
Na ovoj deonici od pre mesec dana, otvaranjem pogona Prvog Partizana na Belim Zemljama, svaki dan po 3-4 puta ide kamion beli Mercedes pun kao oko, uzbrdo i nizbrdo. Pošto se to radi o starom vozilu, njegova brzina je i ispod 30km/h. Šta vozi, možete pretpostaviti.
Što se tiče vozača, ima ih raznih, ali i sledeća stvar je veoma česta. Vozači iz većih gradova, kada krenu uzbrdo ka Zlatiboru, po navici, voze srednjom trakom. Srednja traka na ovoj deonici je za preticanje, a ne za vožnju.
Kamera koja je na ulasku u grad je napravila još veći problem. Većina vozača, gotovo stane ispred kamere, kao da će da se slika za ličnu kartu i time već loše napravi još gorim.
 

Prilozi

  • ZABRANA PRETICANJA.jpg
    ZABRANA PRETICANJA.jpg
    137,8 KB · Pregleda: 99
Nekada je bilo preticanje na pravcima pored Zlatiborca kao i pre Sekulića pumpe, odnosno belplasta. Nije mi jasno zašto su tu sada zabranili preticanje. Neka samo jedno vozilo ide ispod 50 km na sat nastaje besmislena kolona, jer osim bu**** niko neće da pretiče na punoj liniji. Često bude nepodnošljivo.
@markovicii me preduhitri, ali nema veze od viška ne boli glava.
 
да су те самоубице свега 10-ак места испред мене, те нису уштедели ни 2 минута.
to su ti što se nerviraju što vozim 45 u gradu a on bi hteo 61km/h pa se iznervira pa te pretekne, a na sledećem semaforu čeka ispred tebe... Uštedeo čitave 3 sekunde
 
Nekada je bilo preticanje na pravcima pored Zlatiborca kao i pre Sekulića pumpe, odnosno belplasta. Nije mi jasno zašto su tu sada zabranili preticanje. Neka samo jedno vozilo ide ispod 50 km na sat nastaje besmislena kolona, jer osim bu**** niko neće da pretiče na punoj liniji. Često bude nepodnošljivo.
@markovicii me preduhitri, ali nema veze od viška ne boli glava.
Све се слажем али када 20км готово да нема испрекидане линије праг између буд*ле и "небуда*ле" се помера и све више њих прелази у овај први табор. Овакве мере бесмисленог укидања испрекидане линије тамо где некад може да се претиче често имају контраефекта.
 
Znam ovo deonicu gotovo napamet. Sada sam izračunao da je ukupna dužina dozvoljenog preticanja na ovj deonici od 19,2km, pre rekonstrukcije bila 6,1km. Sad je 290m.
Postoji kafanska priča, da su projektanti takmičili koliko može da se uradi puta bez preticajne trake.
Ruku na srce, neke deonice nisu bile ni ranije sigurne, ali deonica izmedju vijadukta u Sušici, pa onda od Eko pume do vijadukta Krivaja, pa do Belplasta, itd itd.
 
У последњих неколико година када идем или се враћам из Ужица или Златибора за БГ, а радим то углавном викендом, све до Паковраћа 90%+ времена возим у колони и претицање је потпуно изгубило сврху. Јако тешко је претећи целу колону, а ако и успеш ниси ништа добио јер ћеш јако брзо сустићи нову. Понекад видим неке, навалили да претичу и раде то и по пуној, ризикујући, а кад дођем до кружног тока кад се тамо створи гужва или рампе видим да су те самоубице свега 10-ак места испред мене, те нису уштедели ни 2 минута.
Потпуно се слажем, управо је тако. мени је пресмешно (или боље рећи ПРЕСТРАШНО) што ја обично на наплатној рампи прођем и пре камиказе који ме је претекао пре 15 минута јер имам таг а он чега да узме картицу :)

Једино што бих имао да додам је да реално колона иде релативно брзо, кад то кажем мислим 60-70 km/h, често чак и 80 km/h (деоница пре/после Пожеге). Притом су данашњи камиони углавном брзи подједнако као и аутомобили те они нису проблем као пре 20ак година...

Ја одавно ту не претичем јер буквално нема сврхе, само се излажеш непотребном ризику. Пустиш музику и лагано, стигнеш пре или касније али стигнеш. :) Једно време сам буквално ишао сваки викенд и мерио из забаве време, увек буде 5-10 минта горе-доле УЕ-Паковраће (наравно ако нема застоја због неког удеса)... Зато стварно и не разумем напаљене који претичу кад буквално ништа тиме не добијеш... Без мозга скроз!

Али добро, бу**** ће увек бити! А где су пандури да то среде? У некој хладовини, да одмах одговорим себи...
 
Poslednja izmena:
Po meni resenje bi bilo postaviti kamere koje slikaju i lepo salju cestitke na adresu. Postaviti na nakriticnije deonice, plus pojacati kontrole i presretace. Pa ko zeli da divlja, neka divlja...
Sve ovo gore napisano vazi za svaki put, divljanje i malo brza voznja nista u sustini ne donosi, osim sto povecava rizik po sve ljude (posebno ako nije autoput u pitanju).
 
Usput ne bi bilo loše ni edukovati vozače... I to planski, određenim spotovima na TVu pre glavnih emisija koje gleda brdo ljudi,, kako se vozi i snalazi u toj i toj situaciji... Mnogi jednostavno nemaju iskustva... Setimo se samo blamaža upravo u Užicu kad je otvoren prvi kružni tok :) Bosanci su recimo imali seriju ovakvih emisija kad je kod njiih otvoren prvi auto-put. Ali to već prevazilazi okvire ove teme :) A svakako bi nešto moralo da se uradi, jer mislim da je deonica od Pakovraća do Zlatibora trenutno ubedljivo najizazovnija za vožnju u celoj Srbiji.
 
Po meni resenje bi bilo postaviti kamere koje slikaju i lepo salju cestitke na adresu. Postaviti na nakriticnije deonice, plus pojacati kontrole i presretace. Pa ko zeli da divlja, neka divlja...
Sve ovo gore napisano vazi za svaki put, divljanje i malo brza voznja nista u sustini ne donosi, osim sto povecava rizik po sve ljude (posebno ako nije autoput u pitanju).

Te kamere bi tek pravile probleme, slično kao kamera u Užicu iznad železničke. Neko ko ne prolazi tim putem često kad vidi kameru koči na 30km/h iako je ograničenje više, e sad kako bi se to odrazilo na već prisutne gužve i formiranje novih kolona, pogotovu na deonicama uzbrdo gde neko sa slabim autom ne može da ubrza, a iza njega natovaren kamion itd. U Užicu je jedina sreća što su 3 trake odmah iza, a i tu sam imao situacije gde neko koči na 30km/h, ne može da ubrza, kamion automatski kreće u preticanje i to sve traje do tunela, ludost.
 
Pored kamera ispred grada, postoje još dve. Jedna ispred i na islasku iz tunela. Od rekonstrukcije puta, okrenu su prema nebu. Nisu u funkciji.
Policija je svakodenvno na poziciji kod Puteva i meri brzinu iz pravca Ue. Pored lokalne policije, gotovo svakog vikenda je presretač na kritičnoj deonici.
Ima dosta posla, jer 19km bez preticanja, mora nekoga da navede na grešku.
Zamislite kamion Mercedes 1213, od Prvog Partizana, pun kao oko, ide od Bele Zemlje do Užica max 40km/h na preko 8km deonicu, a nema preticanja. I tako tri četri puta denevno.
Napraviću fotku prve prilike. Sreća je da ne rade vikendom.
 
Vrh