Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Mislim da je glavni problem loše organizovana exproprijacija, kao i slaba saradnja sa javnim preduzećima (mislim na EPS) pre svega).
Verovatno tu ima još dosta problema i dečijih bolesti ali nadam se da su nešto naučili iz ovih deonica i izvukli pouke.
Slažem se s tobom, posebno ova deonica od Požege do Duge Poljane će biti najlepša bez premca.
 
Poslednja izmena:
Pa biće izuzetno zahtevna, posebno od Ivanjice, preko pola trase je u tunelima, mostovima i nadvožnjacima...
U to nema sumnje.
Ako sam dobro sračunao ta deonica od Ivanjice do Duge Poljane bi trebalo da je slične dužine kao ova od Pakovraća do Požege, samo dosta zahtevnija zbog broja tunela i mostova.

Da li sam u pravu?
 
Čini mi se da je najveći izazov do sad predstavljao probijanje tunela. Znači da na 2026 godinu dodamo jedno 25 godina. Neka to bude najgori scenario.

Edit: Hajde da se ogradim neka poslednja deonica bude trajala ekvivalentno kao Pakovraće - Požega.
 
Čini mi se da je najveći izazov do sad predstavljao probijanje tunela.
I meni se čini da je to najveći izazov, mada sam jako pozitivno iznenađen brzinom kojom napreduje tunel ispod Fruške gore. To je tunel koji se izgleda najbrže do sada gradi, to mi daje nadu da su ipak nešto do sada naučili i da će na narednim deonicama biti brži i efikasniji.
 
Ako sam dobro sračunao ta deonica od Ivanjice do Duge Poljane bi trebalo da je slične dužine kao ova od Pakovraća do Požege, samo dosta zahtevnija zbog broja tunela i mostova.

Da li sam u pravu?
Mislim da je deonica Ivanjica - Duga Poljana duža, nešto blizu 50 km, možda oko 45...
P.S. Bilo je priče da će krenuti da se radi već krajem godine prva deonica ka Arilju i poslednja od Duge Poljane.
 
Poslednja izmena:
Hajde da postavimo ovako pitanje:

Koliko je ta deonica zahtevna u poređenju sa recimo Koridor 10 deonicom od Leskovca do granice sa Severnom Makedonijom?
Dosta je zahtevnija ali to je samo moje mišljenje, ne samo zbog uspona nego i zbog specifičnosti terena, sastava tla, podzemnih voda, klizišta itd itd.
 
Polako ljudi sa napadom,zaboravljamo da je ovde najavljena koncesija a to je trenutno jednačina sa više nepoznatih.
Naravno, slažem se. Nešto se krčka rekao bih, bio je jedan javni uvid a evo ga i drugi pre neki dan.

 
Između " treba" i " hoće" postoji ogroman jaz.
U svetu nikad gore i kraj se bas ne nazire.
Kod nas treba preko 100.000 za osnovnu potrosacku korpu i one osnovne potrebe ( 114.000) mislim da sam negde citala
Svaku deonicu gradimo kao skadar na Bojani, a jedan od razloga je nestručnost, nepripremljenost i nedovoljno novca za eksproprijaciju.
2019.otvoreni radovi do Pz, 32km ,2 tunela...
2024g.jos nije pusten do Pz
6 godina za malu macu u odnosu na deo Arilje- Pešteri
Tunel je napravio problem, ali nemoguce je da se to stalno desava, u svetu naprave kruzni tok u tunelu, kod nas stalno geologija iznenadi...
Trebalo bi da napadnu ozbiljno, jako, vise tacaka, da sto pre spoje Arilje, Ivanjicu da se dobro radi, ali ocigledna je dinamika radova kod nas.

Uz to, sto kaze @StaraMo , sve se i finansijski komplikuje, a da li bi to donelo brzu gradnju? Moze biti, ali nece Kinezi oštetiti sebe, debelo cemo platiti tu gradnju.
 
Trebalo bi da napadnu ozbiljno, jako, vise tacaka, da sto pre spoje Arilje, Ivanjicu da se dobro radi, ali ocigledna je dinamika radova kod nas.
To je po meni zdravorazumski. Na više tačaka i na više deonica. Idem logikom da ako na nekoj deonici (uzmemo na primer da se gradi na 10 tačaka/deonica) tunel pravi problem, ponovo na onim deonicama na kojima ne postoji radovi idu kako treba i ona se pusti.

Ja bih radije vozio i na 5 deonica od po 10 km dok čekam ostalih 5 deonica da se završe, nego da tih 5 na kojima postoji problem (npr. tunel se obrušio, ili nije probijen) koče i ovih drugih 5 koje bi mogle da se završe.

Ja čak i u otvaranju mikro deonica na ovom autoputu (i autoputu prema Kotoromanu) vidim kao dobru stvar, ako otvaranje mikro deonica nije vađenje što sve ide sporo, već logičan sled.
 
Naravno, slažem se. Nešto se krčka rekao bih, bio je jedan javni uvid a evo ga i drugi pre neki dan.

Ovo je mislim redovni postupak,pred kraj javnog uvida ide javna sednica a posle završetka uvida ide tajma sednica komisije gde se primedbe gradjana odbijaju ili prihavataju što je redji slučaj i onda se usvaja prostorni plan što je uslov za dalje korake ka generalnom projektu,projektu za izvodjenje ,eksproprijaciji i dobijanju gradjevinske dozvole.
 
Мени изгледа да су одлуке већ донете, само још и јавно да се обзнане! Како год, још ће доста воде протећи док до мора стигнемо аутопутем!
 
Mislim da bi bilo dobro da tunele krenu da probijaju svugde po jednu cev pa da posle probijaju dodatnu a da se deonica što pre otvori za saobracaj
Slažem se da bi tuneli (obzirom na dosadašnje iskustvo) trebalo da budu apsolutni prioritet u sa početkom izgradnje. A ovo za jednu cev, to je isto ok kao privremeno rešenje, i u Austriji je bilo takvih tunela na autoputevima, pa i u Hrvatskoj na A1 ona 2 najduža.

Sećam se po nekom planu koji je ovde kačen da bi trebalo da bude 2 valjda tunela od blizu 4 km ili tako nešto. Tu bi možda takva fazna izgradnja cevi značajnije ubrzala puštanje u saobraćaj

Da li neko zna koliko su šiptari dugo gradili onaj autoput na KiM kroz Kačaničku klisuru prema Makedoniji. Tamo je nešto tipa 10 km vijadukt ili tako nešto. Ako bude takvih objekata, bilo bi dobro znati koliko je šipcima trebalo vremena, da to imamo kao neku referentnu tačku.
 
Mislim da bi bilo dobro da tunele krenu da probijaju svugde po jednu cev pa da posle probijaju dodatnu a da se deonica što pre otvori za saobracaj
Bukvalno sam pomislio isto. Tuneli su izgleda rak-rana što ste tiče izgradnje i uvek je do sada bilo problema s njima (setimo se Brančića, pa sada Laza i Munje).
Ovo bi realno ubrzalo koliko toliko radove i povećalo protok saobraćaja.
 
Probijanje tunela neće biti brže ako se radi cev po cev.
Možda može da bude jeftinije, nisam previše ulazio u računicu.
Bušenje tunela radi po jedna mašina sa svake strane tunela i to je to.
Nije da mogu da buše više mašina istovremeno pa da se tu pravi ušteda.
Nije da možeš da pošalješ sve radnike u jednu cev i da je oni spiče očas posla.
 
Po meni, najpametnije bi bilo napasti deonicu koja je najmanje tehnički zahtevna, a paralelno da se radi na tunelima u težim delovima gde je moguće. Tuneli bi se taman i probili dok se ne izgradi pun profil puta do njih.

Mostovi/vijadukti su se pokazali po dosadašnjem iskustvu manje zahtevni.
 
Što se tiče eksproprijacije tu je po sredi jedan ozbiljan biznis.
Koridori, opštinari i advokati su dogovorili da se lepo radi tal i svako za sebe izvuče po koje milionče.
Ljudima je već "preporučeno" koje advokate da uzmu na toj deonici
 
Probijanje tunela neće biti brže ako se radi cev po cev.
Možda može da bude jeftinije, nisam previše ulazio u računicu.
Bušenje tunela radi po jedna mašina sa svake strane tunela i to je to.
Nije da mogu da buše više mašina istovremeno pa da se tu pravi ušteda.
Nije da možeš da pošalješ sve radnike u jednu cev i da je oni spiče očas posla.
Očigledno nisi shvatio strategiju. Ako recimo ima 4x po dve cevi pametnije je napasti jedan pravac a nakon toga drugi pravac nego raditi dva tunela sa dve cevi pa zatim raditi druga dva tunela sa dve cevi.
 
Vrh