Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Поента је да код нас један пролаз кошта као тамо 7 или 10 дана. Јер ми смо економски тигар, једино што режимо углавном на своје грађане! Срки јел знаш да ли су напокон склонили ону кућу и помоћне објекте између тунела?
 
U krivini 130?!
Izvini, mozda si profesionalni vozac itd....ali ovo je ozbiljno igranje sa svojim i tuđim zivotima. Mozes ti da vozis najsigurniji auto, ali je to automobil, nije avion.
Na delu Ča-Bg nema dela gde je ogranicenje 130, a krivine su. Koliko pamtim samo od Preljine na pravini je 130, posle se ne secam, a nije ni bezbedno sve do Ljiga je brdovito.
Ne uzdaj se u međuosovinsko rastojanje i stabilnost vozila i ne propagiraj javno ovakvu voznju.
Srecan put i sve najbolje, nisam imala losu nameru
Da ne bude zabune, pričam o autoputu i nagibima na dionici ljig preljina, stavim tempomat i ne diram, u tunelina naravno se prikoči i obori brzina jer nije bezbjedno. Ostalo, tempomat i samo lagano.
 
u krivini se dobija radijalno ubrzanje kada voziš konstantnom brzinom, moj vozački osećaj je da u krivini uvek treba pustiti gas, bez obrzira na brzinu. Lepši mi je osećaj da sa 140 pustim gas pa na izlazu krivine dodam nego da konstantno u krivini idem 120.
 
Slazem se, autoput i jeste konstruisan za vece putne brzine i vecu bezbednost i sigurnost. Krivine postoje ali je radijus veci pa je samim moguce proci kroz iste sa vecom brzinom bez problema. Takodje i nagib u samoj krivini dosta pomaze da brzina prolaska kroz krivinu bude veca. Nasuprot tome, kontra nagib utice da se ta brzina smanjuje pa onda imamo cesta izletanja vozila (obicno svako zna barem jedan lokalni, regionalni ili magistralni put koji ima ovakve krivine sa kontra nagibom).
Naravno imamo tu i faktor podloge, tj nije isto ako je asfalt suv, mokar ili ako pod snegom...
Takodje dosta zavisi i od samog auta, klirensa, i centra mase. Po pravilu nizi i spusteni automobili koji imaju nisko teziste po pravilu dosta su stabilniji na autoputu od recimo nekog dzipa sa klirensom od 25 cm.
U sustini, ima jos faktora ali je ovo sustina. Cista fizika @MiraC

Naravno @Mel, slazem se, u krivini osecas G silu, ubrzanje koje te vuce (centrifugalna sila).
Zato je najbolji primer za tecnu i sigurnu voznju, staviti casu vode u auto i onda voziti tako da se voda ne prospe :)
 
meni je ogromna razlika bila sa hedžbekom i limuzinom (sa C na D segment). Za ovaj prvi sam govorio da imam osećaj da se auto ljulja malo u krivini i na Milošu nisam išao brze od 120kmh kada je otvoren Ljig - Preljina. Uvek održavan trap, gume sve po protokolu.

Sa D segmentom mnogo bolje ležanje na putu, mogu da prođem sa solidno većom brzinom, iako ne praktikujem.
 
Поента је да код нас један пролаз кошта као тамо 7 или 10 дана. Јер ми смо економски тигар, једино што режимо углавном на своје грађане! Срки јел знаш да ли су напокон склонили ону кућу и помоћне објекте између тунела?
Stvar je u tome da ako idem od Bg do Pecinaca meni treba 90rsd po smeru.

U slucaju da mi treba vinjeta za tu relaciju kostalo bi me mnogo vise jer bi placao fiksno celu putnu mrezu nezavisno od utroska.

Ni jedan sistem nije savrsen i svaki ima svoje prednosti i mane.
 
Kao da je to pitanje ili - ili. Mogu da postoje i vinjete i plaćanje po kilometru.
A ne da treća kategorija BG-NS da uzme 1700 din. da odeš i da se vratiš. Ko ima liniju, ide svaki dan, samo tu da 50k mesečno.
 

Pretera ga malo, namerno ili da. Ovo nije zvanični sajt za Sloveniju. Ovo su tapkaroši. Zvaničan je ovaj. Nedeljna je kako je i rečeno 16e.
Šta reći za Mađarsku? Evro nije valuta u Mađarskoj, forinta je. Kurs naveden na ovom sajtu je nebulozan. 10-dnevna vinjeta je 6400ft što je po zvaničnom kursu 16.2e
 
Ovo su mi prvi sajtovi kad sam googla, al bilo mi sumljivo da su bas svi stavili da pocinju sa short code zemlje crtica vignette al reko to mozda zbog evropsko unije.
Ovo za Madjarsku je zanimljivo, ako izaberes jezik na eng, onda je cena 20, ako stavis Madjarski onda je cena ~16, da li prolaze nase kartice ako se stavi njihov jezik i proba da se kupi po ovoj ceni, ili nase tabice?
 
Slazem se, autoput i jeste konstruisan za vece putne brzine i vecu bezbednost i sigurnost. Krivine postoje ali je radijus veci pa je samim moguce proci kroz iste sa vecom brzinom bez problema. Takodje i nagib u samoj krivini dosta pomaze da brzina prolaska kroz krivinu bude veca. Nasuprot tome, kontra nagib utice da se ta brzina smanjuje pa onda imamo cesta izletanja vozila (obicno svako zna barem jedan lokalni, regionalni ili magistralni put koji ima ovakve krivine sa kontra nagibom).
Naravno imamo tu i faktor podloge, tj nije isto ako je asfalt suv, mokar ili ako pod snegom...
Takodje dosta zavisi i od samog auta, klirensa, i centra mase. Po pravilu nizi i spusteni automobili koji imaju nisko teziste po pravilu dosta su stabilniji na autoputu od recimo nekog dzipa sa klirensom od 25 cm.
U sustini, ima jos faktora ali je ovo sustina. Cista fizika @MiraC

Naravno @Mel, slazem se, u krivini osecas G silu, ubrzanje koje te vuce (centrifugalna sila).
Zato je najbolji primer za tecnu i sigurnu voznju, staviti casu vode u auto i onda voziti tako da se voda ne prospe :)
Sve u svemu, mjerenje od rampe do rampe na kompletnoj dionici je prema konstantnoj brzini od 130khm, što znači da se mjeri prolazno vrijeme od Pakovraća do rampe u Obrenovcu - 50 minuta. Ko ide preko toga kažnjava se, tako da ja NE propagiram bilo kakvu nasilničku vožnju niti kršim ijedan propis! Poenta mog posta je da vozači sa starijim i posebno manjim autima voze ispod ograničenja na dionici AUTOPUTA ljig-preljina jer su stabilni koliko i zaprežna kola i da TI vozači ugrožavaju ostale učesnike. Ja ne ugrožavam bilo koga niti se igram sa bilo čijim životima kako bezobzirno korisnik MiraC kaže, već vozim onako kako je predviđeno. Da vozim kako ne treba, ne bi se mogo naplaćat kazni, jer su postavljene kamare koje mjere prolazna vremena na pod-dionicama, o kojima je bila riječ ranije u temi.
Nego daj da se vraćamo izgradnji i novostima o nastavku do Požege.
 
Da li mere samo od rampe do rampe ili ima nešto još između?

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Ima i neki presretac, moze se naci :)
Sve u svemu, mjerenje od rampe do rampe na kompletnoj dionici je prema konstantnoj brzini od 130khm, što znači da se mjeri prolazno vrijeme od Pakovraća do rampe u Obrenovcu - 50 minuta. Ko ide preko toga kažnjava se, tako da ja NE propagiram bilo kakvu nasilničku vožnju niti kršim ijedan propis! Poenta mog posta je da vozači sa starijim i posebno manjim autima voze ispod ograničenja na dionici AUTOPUTA ljig-preljina jer su stabilni koliko i zaprežna kola i da TI vozači ugrožavaju ostale učesnike. Ja ne ugrožavam bilo koga niti se igram sa bilo čijim životima kako bezobzirno korisnik MiraC kaže, već vozim onako kako je predviđeno. Da vozim kako ne treba, ne bi se mogo naplaćat kazni, jer su postavljene kamare koje mjere prolazna vremena na pod-dionicama, o kojima je bila riječ ranije u temi.
Nego daj da se vraćamo izgradnji i novostima o nastavku do Požege.
Veoma je tesko postici konstantnu brzinu od 130 km/h trenutno pri ovom obimu saobracaja kakav je sada na Milosu Velikom (osim mozda nocu kada ima malo saobracaja). Ima dosta kamiona, slepera, dosta vozila u preticajnoj traci, tuneli itd itd. Takodje da ne zaboravimo da 130 km/h (mereno na radaru ili presretacu) nikad nije isto kao 130 km/h na brzinomeru (brzinomer uvek pokazuje vise).
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Mel
Da li mere samo od rampe do rampe ili ima nešto još između?

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Imaš kamere posle svakog uključenja: Preljina, Takovo, Ljig, Ub.
Kamere konstatuju vreme prolaska ispod njih u kombinaciji sa vremenima ulaska na naplatnim rampama i računaju prosečnu brzinu za svaku tu poddeonicu.
Povremeno na Obrenovcu ili Pakovraću dežuraju policajci sa tabletima i zaustavljaju one koji preteraju. Odavno se ne meri od rampe do rampe.
 
Imaš kamere posle svakog uključenja: Preljina, Takovo, Ljig, Ub.
Kamere konstatuju vreme prolaska ispod njih u kombinaciji sa vremenima ulaska na naplatnim rampama i računaju prosečnu brzinu za svaku tu poddeonicu.
Povremeno na Obrenovcu ili Pakovraću dežuraju policajci sa tabletima i zaustavljaju one koji preteraju. Odavno se ne meri od rampe do rampe.
Delimično tačno,mere se na pojedinim rampama.
Kada nekada budeš išao iz Niša ka Beogradu na primer obrati pažnju da na mnogo petlji imaš te plave kamere gore na portalu ispod kojih prodješ pa se recimo isključiš za neko od mesta.
E sada kada se iz tog mesta vraćaš na autoput nećeš proći ispod tog portala a kamere su ti ostale nekoliko stotina metara niže.

E na svim tim uključenjima uzima se vreme ulaska na rampi pa se meri do prvog sledećeg portala.
Znači zaključak ove moje pisanije bi bio da imamo merenje portal-portal i merenje rampa -portal.
 
Vrh