Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Standardno ogranicenje na autoputevima u Srbiji je 120 km/h. Pre par godina je Zorana Mihajlovic izgurala neku uredbu Vlade da na određenim deonicama moze biti i 130.

Ово је нетачно. Није ни уредба Владе (тиме се не може одређивати максимална брзина на аутопуту), нити је на одређеним деоницама. Од измена закона о саобраћају 2018. генерално ограничење на аутопутевима је повећано са 120 км/ч на 130 км/ч. Дакле, ако нема другог знака ограничења брзине, аутоматски је максимална дозвољена брзина 130 км/ч.
 
Ово је нетачно. Није ни уредба Владе (тиме се не може одређивати максимална брзина на аутопуту), нити је на одређеним деоницама. Од измена закона о саобраћају 2018. генерално ограничење на аутопутевима је повећано са 120 км/ч на 130 км/ч. Дакле, ако нема другог знака ограничења брзине, аутоматски је максимална дозвољена брзина 130 км/ч.
Kako "ako nema drugog znaka"? Na autoputu uvek ima znak koji važi do sledećeg? Gde na autoputu nema znaka?

I moje pitanje: Zašto onda na deonicama Ljig-Preljina i Ub-Lajkovac stoji i dalje 120 km/h?
 
I sa ovim Lučani opet nemaju izlaz na autoput, jer je i drugi most u raspadu, tj saobraćaj ograničen na 1,5To.. Načuo sam da rešenje obuhvata nešto slično ovome (zamena mosta na Bjelici - radovi počeli, novi most na Z. Moravi sa 1km puta preko polja i novi most prema Lučanima. Onaj postojeći na Kratovskoj steni ostaje samo železnički i raskrsnica kod tunela se ukida a formira nova sa kružnim tokom sa druge strane tunela.. Ograđujem se jer je sve ovo neprovereno mada to bi izgledalo ovako nešto

У Пријановићима постоји подвожњак испод пруге и магистрале. Можда је и то евентуално решење за усмеравање саобраћаја из Лучана.
 
Dok sam vozio hatchback auto, na dionici ljig preljina 120 je za taj auto bio optimalan ali i dalje sam morao malo da se rvam sa autom, dok sada sa novim 308sw (88kw motor), bez problema svaku krivinu na autoputu mogu da savladam pri 130kmh. Veće je međuosovinsko rastojanje i ne osjećam ni minimalnu naznaku nesigurnosti. Vjerovatno kada se ta ograničenja postavljaju, uzima se u obzir da postoje kraća i nestabilnija auta, da nisu gume tip top na svakom autu i slično. Npr bmw 7 je tenk na putu i taj auto sigurno može još brže i stabilnije da ulazi u krivine, dok npr punto je kratak auto i ima i manje točkove i slično, a to svakako utiče na sigurnost/bezbjednost.
 
Zato što je procenjeno da tako treba. Kao i od Kvantaša do petlje kod Dobanovaca. Negde stoji i 100.

Opšte ograničenje je 130.
A sto nema 110 i 90? Daj ne zezaj, to 120 je ostalo od ranije. Nije sigurno razlika u proceni između 120 i 130. Postojalo je 80, 100 i 120. Ako su procenili da treba manje od 130, stavili bi 100.
 
A sto nema 110 i 90? Daj ne zezaj, to 120 je ostalo od ranije. Nije sigurno razlika u proceni između 120 i 130. Postojalo je 80, 100 i 120. Ako su procenili da treba manje od 130, stavili bi 100.
Нигде није остало старо ограничење без разлога или из заборава јер када се мењало опште ограничење брзине на ауто-путу на 130 km/h, радила се ревизија ограничења брзине на свим ауто-путевима.
 
Не знам колико је тачна информација али свакако није далеко од Истине!
Путарина.jpg
 
Red je bio da se to popravi. Sećam se (a možda imam negde i snimke s kamere), pre 2 zime je stavljena signalizacija za radove kod El passa, išlo se okolo, starim putem. Nije prošlo 5 dana, pao sneg, i odustalo se, radovi ni na proleće nisu nastavljeni na tom delu, već na delu bliže Zlatiboru. Red je da se taj užasni deo popravi, mnogo je (i naglo) propao poslednje 2 godine.
 
У Пријановићима постоји подвожњак испод пруге и магистрале. Можда је и то евентуално решење за усмеравање саобраћаја из Лучана.
Suviše uzak podvožnjak za tako nešto, a i put do tamo od Lučana preko Pilatovića nije baš širok, pogotovo ne za normalno mimoilaženje dva kamiona.
Takođe, vezni put između Pilatovića i Prijanovića ume da bude pod vodom u vreme visokih prolećnih i kasnojesenjih vodostaja

Evo, kako ta dolina izgledala 2014. godine, na stogodišnje vode.
Pogled sa magistrale prema Pilatovićima
poplave%20pozega.jpg
 
Suviše uzak podvožnjak za tako nešto, a i put do tamo od Lučana preko Pilatovića nije baš širok, pogotovo ne za normalno mimoilaženje dva kamiona.
Takođe, vezni put između Pilatovića i Prijanovića ume da bude pod vodom u vreme visokih prolećnih i kasnojesenjih vodostaja

Evo, kako ta dolina izgledala 2014. godine, na stogodišnje vode.
Pogled sa magistrale prema Pilatovićima
poplave%20pozega.jpg
Uz to, most na Moravi je za opterećenja do 30To, dakle kamioni bi imali problem svakako
 
Sto nisu napisali koliko je u Hrvatskoj :)

Edit: A i nisu tacne cene, Madjarska za 10 dana je 22,73 eur, Slovenija 7 dana 20 eur...
EТо сад ми је лакше! :ROFLMAO: Значи могу се 10 дана у Мађарској возати по свим Аутопутевима и 7 дана у Словенији за исту цену као 6 сати кроз Србију. Хравтска исто ср..е као и код нас! Ваљда јер имамо највећи стандард!
 
У току ове године ће све вињете поскупети зато што све државе морају да уведу једнодневну вињету.
 
Dok sam vozio hatchback auto, na dionici ljig preljina 120 je za taj auto bio optimalan ali i dalje sam morao malo da se rvam sa autom, dok sada sa novim 308sw (88kw motor), bez problema svaku krivinu na autoputu mogu da savladam pri 130kmh. Veće je međuosovinsko rastojanje i ne osjećam ni minimalnu naznaku nesigurnosti. Vjerovatno kada se ta ograničenja postavljaju, uzima se u obzir da postoje kraća i nestabilnija auta, da nisu gume tip top na svakom autu i slično. Npr bmw 7 je tenk na putu i taj auto sigurno može još brže i stabilnije da ulazi u krivine, dok npr punto je kratak auto i ima i manje točkove i slično, a to svakako utiče na sigurnost/bezbjednost.
U krivini 130?!
Izvini, mozda si profesionalni vozac itd....ali ovo je ozbiljno igranje sa svojim i tuđim zivotima. Mozes ti da vozis najsigurniji auto, ali je to automobil, nije avion.
Na delu Ča-Bg nema dela gde je ogranicenje 130, a krivine su. Koliko pamtim samo od Preljine na pravini je 130, posle se ne secam, a nije ni bezbedno sve do Ljiga je brdovito.
Ne uzdaj se u međuosovinsko rastojanje i stabilnost vozila i ne propagiraj javno ovakvu voznju.
Srecan put i sve najbolje, nisam imala losu nameru
 
EТо сад ми је лакше! :ROFLMAO: Значи могу се 10 дана у Мађарској возати по свим Аутопутевима и 7 дана у Словенији за исту цену као 6 сати кроз Србију. Хравтска исто ср..е као и код нас! Ваљда јер имамо највећи стандард!
Ma i to nekad nije isplativo, jer se neces voziti 7 dana svaki dan. Tacnije isplativo je stanovnicima te zemlje, al oni koji tuda prolaze kako kome, neko mora da bi "otisao" i "vratio" se da kupi dva puta tu po 7 ili 10 dana, sto mu izadje isto platio putarinu, mozda cak i skuplje. Ja u proseku trosim oko 2400din mesecno, sad gledam godisnja vinjeta u Madjarskoj je 200eura, meni bi se isplatila vinjeta, al imas ljudi kojima se to ne bi isplatilo.

Edit: U hrvatskoj od granice do Zagreba oko 260km, cena 16,9 eur ~ 2000 din


Ja celu donicu osim tunela vozim na tempomat 137km/h, i u dve/tri krivine samo malo dam gasa pri kraju da lepo izadjem iz krivine, al generalno sa jacim autom moze lagano svaka krivina sa 130km/h na ovoj deonici.
 
Poslednja izmena:
U krivini 130?!
Izvini, mozda si profesionalni vozac itd....ali ovo je ozbiljno igranje sa svojim i tuđim zivotima. Mozes ti da vozis najsigurniji auto, ali je to automobil, nije avion.
Na delu Ča-Bg nema dela gde je ogranicenje 130, a krivine su. Koliko pamtim samo od Preljine na pravini je 130, posle se ne secam, a nije ni bezbedno sve do Ljiga je brdovito.
Ne uzdaj se u međuosovinsko rastojanje i stabilnost vozila i ne propagiraj javno ovakvu voznju.
Srecan put i sve najbolje, nisam imala losu nameru
Ne boj se, Miro, ni jedna od tih krivina nije malog prečnika da se ne može sa prosečnim ispravnim autom bez ikakvog problema savladati sa 130 i više.
To ne znači da sada propagiramo brzu vožnju i kršenje propisa, već da konstrukciono-tehničke karakteristike puta dozvoljavaju to na celoj dužini.
 
Vrh