Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ja se iskreno nadam da mogu da kopaju i više od 3m/dan. Ali mi to ne znamo, niti da li kopaju sa obe strane tunelske cevi, tj na 4 tačke.
Bilo kako bilo, znači da je iskopano ukupno oko 1500 m u obe cevi za skoro 5 godina, od 2019. godine?
 
Ja se iskreno nadam da mogu da kopaju i više od 3m/dan. Ali mi to ne znamo, niti da li kopaju sa obe strane tunelske cevi, tj na 4 tačke.
Bilo kako bilo, znači da je iskopano ukupno oko 1500 m u obe cevi za skoro 5 godina, od 2019. godine?
Kako Bocky? losa matematika
 
Drobnjak je izjavljivao svojevremeno u novembru prošle godine, da mogu da kopaju od 8 do 12m/dan kada prođu tu problematičnu stenu.
Što bi bilo dobro ako je istinito. No videćemo narednih meseci...
 
Kod izlaza iz Munjinog brda ka Prilipcu deluje da ima dosta posla. Ako se dobro sećam prepiske i jednog snimka - u tom delu sa leve strane postoji lokalno groblje a put do njega ide direktno preko trase. Jel se zna možda kako je predviđeno da se to reši - podvožnjakom, nadvožnjakom ili nešto sasvim treće ?
 
Vidim da nam svima pravi dilemu nešto što je Drobnjak rekao...hmmm...
A isto tako vidim da je većina koja učestvuje u trenutnoj diskusiji jako dugo na forumu i da sigurno ima iskustva sa izjavama pomenutog večitog V.D-a.
Dajte bre ljudi nije valjda da se ponovo hvatamo za izjave osobe kaja je osvedočeni izjavljivač neistina.
E, reko Drobnjak da će biti tad, e reko Drobnjak da kopaju tri metra, e reko Drobnjak da je to i to...
Ja presto da slušam šta kaže Drobnjak.
 
Kod izlaza iz Munjinog brda ka Prilipcu deluje da ima dosta posla. Ako se dobro sećam prepiske i jednog snimka - u tom delu sa leve strane postoji lokalno groblje a put do njega ide direktno preko trase. Jel se zna možda kako je predviđeno da se to reši - podvožnjakom, nadvožnjakom ili nešto sasvim treće ?
Ulaz u to groblje gleda ka tunelu, stari put ka groblju bukvalno sece trasu, a po projektu nece biti ni nadvoznjaka ni podvoznjaka, vec ce novi seoski put ici paralelno pored trase od izlaza iz groblja dole ka selu, na malo visocijoj koti od same trase ap. Nesto slicno kao sto lokalni put ide u Pakovracu od petljegore navise izmedju dva vijadukta.
Sto se tice rokova iluzorno je bilo sta prognozirati kad bukvalno I dan danas na toj deonici eksproprijacija nije ni blizu zavrsena.. Mostovi jesu gotovo zavrseni do Munjinog brda, a posle njega tek su sad posle nove godine I to podizvodjaci, a ne kinezi krenuli da rade na mostovima B29 I B30. Stanje na njima je bilo ne promenjeno jos od septembra 22. Sto se tice B31 / onaj dugacki tj jedan od dva najduza sa B28/ na njemu tek treba da se fundiraju sipovi za tri para stubova cija se pozicija nalazi u privatnom imanju gde je potrebno otkupiti domacinstvo, a covek ne dozvoljava da uopste udju na parcelu pre nego ga isplate. I ko sad tu moze nesto da kaze o rokovima?...
Dalje dole nize je zavrsena ona betonska galerija sa koje se racvaju kraci buduce petlje B32, ona je zavrsena kao I svi noseci stubovi na kruznom ulivnom vijaduktu koji ce spajati saobracaj iz pravca Pozege, ali ne I stubovi ni temelji sa pirovima na drugom polukruznom vijaduktu koji cini petlju u Prilipcu I koji ce nositi saobracaj iz pravca Ivanjice ka Pozegi. Iako on nece biti bitan I nece biti u upotrebi sve dok ne bude otvoren saobracaj iz pravca Arilja I Ivanjice, on je u sastavu projekta ove deonice I mora biti zavrsen kad I cela petlja.
Ogromna vecina je na odmoru u Kini, a na trasi sem u tunelima su gotovo samo nasi radnici podizvodjaci. U Lazu se asfaltira ona pravina cevi u sredisnjem delu, vidim po ovim snimcima, a to je bas otprilike posle onog dela gde je bio odron letos, pa dalje ka Markovici. Ako mi GdjaObrenovic javi da ih iseljavaju pre maja, onda je do Lucana realno da se zavrsi jesenas jer su sva klizista fundirana sipovima I preostaje na ona dva mesta da ociste trasu I sedam osam meseci je sasvim dovoljno da se to privede kraju, jer beton je vec zavrsen, pa cak kad bi platili ljudima imanja I u Prilipcu bi se sve moglo zavrsiti, ali eksproprijacija je rak rana zbog nacina kako je drzava sprovodi.
Sto se tice Munjinog ne znam ni ja nista trenutno, ali evo radim upravo na tome da omogucim da @srdjanprpa I @Roske udju u cevi, pa cemo videti...
 
другофорумаши

другосрбијанци

Ја овде такве нисам видео, не знам на шта се мисли
 
Što se tiče betona, pre dva dana sam se malo vozao po Los Anđelesovim autoputevima. Beton uopšte nije ravan. Auto oseti svaki spoj. Ali eto, kod nas mora da bude ravan ko tepsija....
Ja sam ovde predratni član koji je pazio na času @Earthmoving je govorio da za beton u tunelima mora poseban finiser za beton, da njegova firma to moze da nabavi ali je skupo jer nema konstantnu upotrebu. Tada je beton ok.

Ipak, oni su koristili standardne masine i rezultat je bio takav da su mic po mic to skinuli i asfaltirali i te delove.

Kada pricamo o inovacijama, ja pamtim izjave da ce da ugrađuju da li bese pepeo? u petlju obrenovac kao savremen model gradnje....pitah kasnije nekog ovde , rekose da je to stavljeno i nikom nista, to niti je revolucija, niti pojeftinjuje gradnju....

P.S. Vidi ti @blagic to se voza po Los Anđeles, a pitacu te od cega ce da se grejes na zimu , raspipnice :) ( kao AV kad je rekao za letovanje)
 
Što se letećeg pepela tiče, nije u pitanju samo novac, nego i rešavanje ogromnog ekološkog problema. Na primer, neke studije kažu da život u radijusu do 1.5km od jalovišta povećava šansu za oboljevanje od kancera dve hiljade puta. Znači imamo smanjenje jalovišta, smanjenje uništavanja plodnog tla na kojem bi jalovište bilo, ljudi bi manje oboljevali i umirali od njega, manje bi novca odlazilo na zdravstvenu negu tih ljudi, ti ljudi bi, sada zdravi, mogli da doprinose društvu, rade neki posao i slično, materijal koji bi leteći pepeo menjao ne bi morao da se proizvodi, a po prirodi proizvodnja tih materijala je štetna po okolinu (leteći pepeo bi se koristio/koristi se i kao zamena za cement, štaviše povećava mu mehaničke karateristike, da ne bude zabune, to ne znači da izbacuje cement iz priče, nego jedan deo cementa bi menjao leteći pepeo). Deo uštede bi bio i u energiji, ali ne previše jer tehnološki postupci kojima bi sklanjali teške metale iz pepela uključuju energiju.
Inače, ne radi se samo o letećem pepelu (pepelu koji nastaje sagorevanjem uglja), slično bi moglo da se uradi i sa deponijama nastalim iz Borskog rudnika, i slično.

Kad smo već oko te teme, jedan od ljudi o kojima je dekan građ. fak. govorio u utisku nedelje pre nekoliko godina je dobar deo svojih istraživanja i radova posvetio upravo ovim temama. Ne želim da imenujem o kome se radi, ali dekan ga je pomenuo u sklopu utisaka van liste (1:43:40 na snimku), kao jednog od docenata koji je otišao preko, radi daljeg istraživanja i ličnog napredovanja.


Generalno, primena letećeg pepela u građevinarstvu svakako nije nešto nepoznato, ili ideja od skoro, ali naša država nije preterano otvorena za bilo kakve inovacije (da jeste, uvela bi primarnu selekciju otpada na primer), tako da sumnjam da će u bliskoj budućnosti bilo šta biti pokrenuto povodom ove teme.

Izvinjavam se ako je van teme, rekoh možda nekom bude interesantno.
 
Ja sam ovde predratni član koji je pazio na času @Earthmoving je govorio da za beton u tunelima mora poseban finiser za beton, da njegova firma to moze da nabavi ali je skupo jer nema konstantnu upotrebu. Tada je beton ok.

Pa nisi dovoljno pazila na času jer da jesi navela bi da je dotični napisao da IMAMO takvu mašinu
ali da je ona u tom momentu bila na gradilištu u Rusiji, a čekati se nije moglo.
 
@KrCan @boocky

Pošto vas dvojicu smatram za SME (subject matter experts) kako bi ameri rekli, moram vam direktno postaviti pitanje:

Zašto se kod problematičnih eksproprijacije jednostavno autoput ne digne na stubove i prosto izbeći eksproprijaciju na tim mestima ili prosto bilo gde gde postoje problemi?
 
Jel mogu ja da ti odgovorim iako nisam expert, nije bezbedno. Zamisli sleti auto ili otpadne deo i pande na kucu koja je ispod tog mosta.
Jasno jasno, ali baš gledam relativno skoro sam bio do Surdulice i gledam onaj veliki vijadukt na uključenju na A1. Meni je iz kola delovalo da su kuće bukvalno ispod vijadukta (moguće da je i optička varka) i da se taj sistem može primeniti na kritičnim deonicama što se tiče zaobilaska eksproprijacije.
I tako da platiš 5.000.000 više nego što je vrednost tog placa.
Ne mislim da bi to trebalo da bude default rešenje, već u nekim problematičnijim situacijama. Tamo gde bi taj problem mogao da zaustavi ili odloži gradnju, a ovako bi malo veća investicija up front donela kao benefit brže puštanje autoputa.

Vidim da ga ovi usporiše na max., pa razmišljam, obzirom da ostaju teške deonice za rad (do Boljara i do Višegrada) koje su opcije ubrzati radove, pa mi se ovo nametnulo kao idealna mogućnosti, imajući u vidu da je praksa pokazala da država jednostavno ne ume da sprovede postupak eksproprijacije kako treba, shodno tome eksproprijacija usporava dinamiku radova i odlaže otvaranje autoputa.

Treba misliti i o 3x dužoj deonici do Boljara i slično dugoj deonici do Višegrada, i tu će morati da se radi neka eksproprijacija, i tu će loša geologija usporavati tunele, pa daj da vidimo postoji li ikakva šansa da se izvođači radova ubrzaju
 
Vrh