Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@KrCan @boocky

Pošto vas dvojicu smatram za SME (subject matter experts) kako bi ameri rekli, moram vam direktno postaviti pitanje:

Zašto se kod problematičnih eksproprijacije jednostavno autoput ne digne na stubove i prosto izbeći eksproprijaciju na tim mestima ili prosto bilo gde gde postoje problemi?
A stubove ostavimo da lebde iznad te zemlje?
 
@MiraC na žalost nije turistički. Vezano za posao.
Ja sam ovde predratni član koji je pazio na času @Earthmoving je govorio da za beton u tunelima mora poseban finiser za beton, da njegova firma to moze da nabavi ali je skupo jer nema konstantnu upotrebu. Tada je beton ok.

Ipak, oni su koristili standardne masine i rezultat je bio takav da su mic po mic to skinuli i asfaltirali i te delove.

Kada pricamo o inovacijama, ja pamtim izjave da ce da ugrađuju da li bese pepeo? u petlju obrenovac kao savremen model gradnje....pitah kasnije nekog ovde , rekose da je to stavljeno i nikom nista, to niti je revolucija, niti pojeftinjuje gradnju....

P.S. Vidi ti @blagic to se voza po Los Anđeles, a pitacu te od cega ce da se grejes na zimu , raspipnice :) ( kao AV kad je rekao za letovanje)
Hahaha Miro vezano je za posao. Uvek iskoristim priliku da vidim nešto. To za beton ne bih ni primetio da nije pisano na forumu. Inače je praksa na dosta autoputeva u Americi. Ali je daleko od idealnog. Betonira se u suštini u segmentima koji su po moj proceni 4-5 metara dužine. Koliko sam mogao proceniti iz auta u pokretu. Auto lepo oseti svaki prelaz.
 
Jasno jasno, ali baš gledam relativno skoro sam bio do Surdulice i gledam onaj veliki vijadukt na uključenju na A1. Meni je iz kola delovalo da su kuće bukvalno ispod vijadukta (moguće da je i optička varka) i da se taj sistem može primeniti na kritičnim deonicama što se tiče zaobilaska eksproprijacije.

Ne mislim da bi to trebalo da bude default rešenje, već u nekim problematičnijim situacijama. Tamo gde bi taj problem mogao da zaustavi ili odloži gradnju, a ovako bi malo veća investicija up front donela kao benefit brže puštanje autoputa.

Vidim da ga ovi usporiše na max., pa razmišljam, obzirom da ostaju teške deonice za rad (do Boljara i do Višegrada) koje su opcije ubrzati radove, pa mi se ovo nametnulo kao idealna mogućnosti, imajući u vidu da je praksa pokazala da država jednostavno ne ume da sprovede postupak eksproprijacije kako treba, shodno tome eksproprijacija usporava dinamiku radova i odlaže otvaranje autoputa.

Treba misliti i o 3x dužoj deonici do Boljara i slično dugoj deonici do Višegrada, i tu će morati da se radi neka eksproprijacija, i tu će loša geologija usporavati tunele, pa daj da vidimo postoji li ikakva šansa da se izvođači radova ubrzaju
https://www.google.com/maps/place/М...0726363!10e5!16s/g/11hbpdf38k?hl=sr&entry=ttu Izlgeda kao da je ispod, al nije.
 
Eksproprijacija ne bi smela uopšte da bude problem. Problem se javlja zato što je ista NEPOŠTENA prema građanima, kao i svi ostali segmenti sistema.

Jednima se isplaćuje više, drugima manje, treće proteruju a da im nisu ništa ni isplatili. Izgradnja tako velikog projekta prema kome se odnosi kao da je posao od 3 dana. E to je problem!!!
 
Kolona na izlazu sa Miloša skoro do Trbušana
1707995268212.jpg
 
Šta treba da se dodaje još rampi za maks 5 dana godišnje kada se napravi čep? Ko će da sedi u tim kućicama ostatak godine? Pritom će se čep sa Pakovraća preseliti na Požegu za godinu dana, a Preljina se ukida. Al ajde da je proširujemo, nema veze :)
 
To je tako mali projekat, i naravno da niko neće da sedi u kućicima van špiceva.

Plus što se posle taj prostor može iskoristiti za neki parking ili neki objekat AMSS-a ili neke druge službe (Policija).

Ne pričamo o 10 novih rampi, već o 3-4, i to je ništa i moglo je da se predvidi, naročito znajući dinamiku radova.
 
Ja mislim da nema smisla praviti naplatnu rampu u rangu čeone za par ekstremnih dana u toku godine. Od kako je otvoreno Pakovraće ja mislim da se na prste jedne ruke može nabrojati da je bio čep ovoliki, samo treba bolje obaveštavati ljude da se isključuju ranije ili idu alternativnim pravcima ukoliko postoje. Ako pažljivije pogledaš gugl mapu koju si okačio, videćeš da je problem i na samom uključenju na obilaznicu oko Čačka, a ne samo na rampi.
 
Koliko se sećam iz nekih od ranijih videa snimanih dronom, problem je bio kružni tok posle rampe i gužva posle toga (doduše ne sećam se da li je bio neki udes ili samo gužva). Hoću reći i da ima duplo više naplatnih stanica, ne znam da li bi to promenilo nešto kada se 100m posle rampe nalazi kružni tok gde se dva frekventna pravca ulivaju u jedan.

Nevezano za to, očekivano je da je gužva ovakvim prazničnim danima.
 
Taj problem je bio u Preljini, jer ima lepog saobracaja iz GM prema CA, i odmah posle jednog kruznog toka dolazi drugi kruzni tok. U Pakovracju je manji promet onih koji iz CA idu magistralom ka PZ.
 
Ja sam jednom bio zaglavljen na Preljini vise od 2 sata i od tada za drzavne praznike ne idem nigde. Uzmem odmor kad mi treba pa putujem. :)

Obzirom koliko dugo će se jos ova rampa koristiti kao čeona, nikakav dodatni "veliki" trosak ne bi bilo njeno privremeno proširenje. Pa Preljina je u više navrata proširivana. Pa će na kraju biti srušena. Projekti od više desetina miliona proširenje neke rampe vide kao statističku grešku. Iza zareza....
 
Pogledajte prilog 189484

Ko je mogao da pretpostavi da će biti gužva na ove dve rampe!?

Zaista neverovatna situacija.

(sarkazam)

Koliko je dana posla potrebno za proširenje ove dve rampe? 5? 10? Sramota.
Nema prosirenja, @StaraMo je pisao to je sto je ili mi se tako cini za petlju Obrenovac znam, ali mislim da je i za ove dve.
Preljina se rusi, a ova je ovakva i bice za 2g do Pz
Oni samo mogu da preusmere da je dal bese 4+2, ili 5+1, umesto 3+3 ili koliko vec ima.
Nema drugari vise prosirenja , mada mozda i gresim ali znam da se ne isplazi da se radi radi par dana godisnje. Policija je regulisala kruzni tok a u Pz je haos, ono naselje A.Rampa mozr samo preko okolnih sela do grada, preko petlje nema sanse.
Srecan put i lep boravak
 
Гледаћемо ово још бар годину и по дана! Док год не ураде од Прељине до Адрана и наравно заврше до Пожеге. Наравно свима је јасно да ће се хаос преселити у Пожегу и ту ће тек бити лумперај! Решења нема док се не направе кракови бар до Ариља и Мачката/Сушице. Избегавати празнике и отворити шесторо очи!
 
Vrh