Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Joj bre smarate sa politikom, prihvatite da se ovakvi projekti rade godinama, decenijqma, ne kod nas samo nego u svetu, a bas mnogo faktora utiče na njihovo izvođenje...nije lako, al je jako, ni jedan projekat nije stao💪
 
Vreme do 2000e ne spominjem zato sto je to bilo "nevreme" a ne vreme. Nema logike spominjati vreme do 2000e u bilo kom kontekstu. A posle 2012 je daleko od super, al se neke stvari hteli mi to da priznamo ili ne, ipak odvijaju.

I ne, nisam niti clan niti simpatizer aktuelnog rezima, posao mi je vezan iskljucivo za USA i Evropu (klijenti su mi kompanije iz privatnog sektora), ali ne mogu da zbog toga sto nisam simpatizer aktuelnog rezima da pljujem bas po svemu. Ali ako citas moje postove ovde zakljucices da sam i te kako kritican prema aktuelnom rezimu.

Izvini ali ovo nije dobro poredjenje. Dobro poredjenje bi bilo da se nakon 10 meseci desila korona, bilo sve blokirano, posle se desio rat u ukrajni, ponovo poblemi i onda da si mi izasao sa novom procenom troskova i novim rokom izgradnje.
Da to vreme ne smatraš nevremenom zato što je tada na vlasti bila ista ekipa kao danas?
Vidiš, tada se ginulo, tada se razaralo... Ko je tada činio vlast?
Znaš li ko je u vreme bombardovanja kada su neki od nas krvavili gaće, bio ministar u vladi? Da li znaš čime se u vreme bombardovanja taj ministar bavio?
I šta sad očekujemo? Da bude drugačije, bolje? Dovoljno sam star da u bajke odavno ne verujem.
 
Naravno da nije sve lepo niti sjajno. Ali isto tako nije sve crno, jadno i bedno...
@Срлес, u pravu si, slažem se s tobom
Hajde, bogati, nabroj šta nam to nije crno?
Možda stanje u bolnicama, možda to što nema nasilja u školama, možda to što malo malo izgori ponešto na atraktivnoj lokaciji, možda to što kompletni id*** ruše danju, što se gine na naplatnim rampama, gaji nešto na plantažama pod zaštitom države, a nije paradajz, to što ministar falsifikuje doktorat, ima svežanj ključeva, okrećemo kocke kao jamb da igramo, što ginu ljudi u paravojnim formacijama, što gradimo stadione a decu lečimo milostinjom sms, što su uzurpirane nacionalne frekvence, što... Do sutra mogu da nabrajam!
 
Kao i naša stvarnost.
Kome je ovo dobro, svaka čast!
Nemam nikakvu potrebu, zadatak ili želju da hvalim alo za to nema razloga. A sasvim dobro znam kako bi jedna država koja pretenduje da bude deo razvijenog sveta, trebalo da izgleda.
Nego, nisi naveo šta bi trebalo hvaliti. Evo ja ću, umesto tebe: onaj put od Pakovraća do Požege što se njime vozimo od nekog Nikoljdana pre koju godinu je odličan!
 
Stvarnost je onakva kakvu je napraviš. Ako ti je fokus non stop na negativnim vestima, tragedijama, lopovluku, normalno da ćeš samo to primećivati. (Uopšte ne govorim da toga nema danas).
To je i naučno dokazano, reći će ti svako ko ima osnovno znanje iz psihologije.
Ne kažem da nemaš dobru nameru, i da kritičkim stavom želiš da pomogneš, ne sporim to.
Ali sve ono što si naveo u jednom postu iznad, postojalo je i ranije.
Nasilje je sada dostupnije više nego ikad preko socijalnih mreža, interneta itd itd...
I odosmo opet u debeli off 😐
 
Поента је у томе да кад прихваташ лажи, лоповлук, преваре, крађе постајеш саучесник у њима! Нема тих позитивних наочара које ћете опрати. Ако ти је добар лопов и преварант то само говори о теби и ништа друго. Ако је могла Хрватска за 3 године са технологијом од пре 20 година да направи 350км аутопута са два тунела скоро по 6 км а Србија не може за 6 година да направи 30км и два тунела по 2.8км то говори о незнању, крађама, лажном инфомисању и ничему другом!
 
Ne zelim da se spustam na nivo dnevnopolitickih gluposti i baljezgarija. I verovatno sam zato nekim clanovima foruma iritantan.

Šta znam, meni nisi čak ni irtiantan, ali jesi neukusan. Znaš, mnogi na ovakvom forumu su uspešni, to je pitanje selekcije po interesovanjima, svakako nisi jedini, ali zaista pre tebe nisam video da neko skorojevićki ređa hotele u kojima je boravio, o radijusu točkova na auto da ne pričamo. O tempora, o mores! :)

Vreme do 2000e ne spominjem zato sto je to bilo "nevreme" a ne vreme. Nema logike spominjati vreme do 2000e u bilo kom kontekstu. A posle 2012 je daleko od super, al se neke stvari hteli mi to da priznamo ili ne, ipak odvijaju.

Haha, tako je, do 2000. se ne računa, ali sada računamo koronu i rat u Ukrajini za izgovore.

Bebo, ti li si? Ako nisi, delo ti je živo!! ;)
 
Pa možda želiš da računaš i period pre 2000-te ako smatraš da je to bilo neko zlatno doba, možda za tebe...
Većina ljudi bi taj period želela da zaboravi iz milion razloga, to je bilo preživljavanje, sve samo ne normalan život...
Taj period je neuporediv u odnosu na godine posle 2000-te.
Drago mi je da sam te nasmejao @sev, produžio sam ti život za neki minut 😎
 
Ako 5-6 godina pravimo dva tunela od 2 km, koliko cemo praviti 2 tunela od 3.5km? 11 godina?
Spinovanje, nije dva tunela od 2 km nego 2 tunela od po 2750 i to u doba korone. Ovde je 100 puta obrazlozeno koja je razlika u terenu. Zasto uzimaTE samo pozitivne stvari evo naprimer iz HR, kazite dali je Stonska obilaznica inace magistrala kasnila?
 
Joj bre smarate sa politikom, prihvatite da se ovakvi projekti rade godinama, decenijqma, ne kod nas samo nego u svetu, a bas mnogo faktora utiče na njihovo izvođenje...nije lako, al je jako, ni jedan projekat nije stao💪
Ne prihvatamo, pozz.

Kopali proleteri barsku prugu krampovima pre 50 godina, sa sve tunelima. Završili brže nego čačak požega 2023.godine.
 
Ако је могла Хрватска за 3 године са технологијом од пре 20 година да направи 350км аутопута са два тунела скоро по 6 км а Србија не може за 6 година да направи 30км и два тунела по 2.8км то говори о незнању, крађама, лажном инфомисању и ничему другом!
I ja sam tako mislio dok me pametni ljudi na ovom forumu nisu usmerili da razmišljam prvo o terenu, pa tek onda o broju km i broju tunela u jedinici vremena. Da skratim: Dalmatinske stene su mnogo više "friendly" za gradnji puteva i bušenje tunela od područja kao naše gde ne dominiraju stene.

Ako 5-6 godina pravimo dva tunela od 2 km, koliko cemo praviti 2 tunela od 3.5km? 11 godina?
Pametan čovek se uči na greškama. Tako da shodno tome očekujem da neće iste greške (eskproprijacija i geološka istraživanja) praviti ponovo, a i da nam se neće desiti ponovo neka viša sila tipa korona i rat u ukraini
O tempora, o mores! :)
Prevedi :)

Bebo, ti li si? Ako nisi, delo ti je živo!! ;)
Beba Popić, lično i personalno :) provalio si me 😂
Kopali proleteri barsku prugu krampovima pre 50 godina, sa sve tunelima.
Porediš babe i žabe. Pa gde to isto? To je kao da porediš komšije što pikaju mali fudbal u balonu i real madrid. Niđe veze pruga sa autoputem, niti tuneli sa 0 opremanja sa savremenim autoputskim tunelima.
 
I ja sam tako mislio dok me pametni ljudi na ovom forumu nisu usmerili da razmišljam prvo o terenu, pa tek onda o broju km i broju tunela u jedinici vremena. Da skratim: Dalmatinske stene su mnogo više "friendly" za gradnji puteva i bušenje tunela od područja kao naše gde ne dominiraju stene.

Sada nakon "bitke" svima nam je jasno da je bilo lakse busiti kroz Dinaru nego kroz Jelicu. Ali je poenta u tome da je to trebalo znati 2019-te a ne sada.
Postoje neki geolozi strucnjaci, postoje neka geoloska ispitivanja.
Ja tu vidim samo dve mogucnosti. Ili su geolozi zaboli ekser od 30-ak cm u Jelicu i tako odredili geoloski sastav i procenili vremenski period neophodan za proboj ili su mozda svoj posao odradili dobro, procenili dobro ali se ta realnost nije svidela jednom coveku pa je korigovao/ulepsao/slagao/doveo u zabludu (neka svako izabere po svom nahodjenju). To se vrlo lako da utvrditi. Ako si rekao da ce biti 2god umesto 4-5 (plus korona pa dodjemo do 6) na osnovu losih izvestaja onda lepo izadjes i kazes ime firme i fizickog lica potpisnika dokumenta i pokazes ko je zakazao. Ako cutis i pravis se lud onda ili krijes nesposobnjakovice koje treba eliminisati iz svakog daljeg posla ili je ovo drugo sto sam naveo gore.
 
Koliko znam CIP je radio projekat i zajedno s tim i geološka istraživanja.
Znači da su oni negde zabrljali i traljavo odradili stvari jer im se ovo ponavlja, (setimo se tunela Brančić kada je cela deonica kasnila zbog tunela).
E sada, neko je izneo podatak da se u geološka istraživanja kod nas ulaže cena malo sredstava, oko 1% pa i manje (neka me neko demantuje ako grešim).
Ako ovako budu radili istraživanja i na deonicama ka Mačkatu i prema Dugoj Poljani, ništa bolje ne očekujem 😐
Veoma nezgodan teren, pun klizišta, podzemnih voda, po projektu biće 50% trase samo u tunelima...
Pitanje je imamo li veće "eksperte" od CIP-a za ove velike projekte?
 
Kako su geolozi eksperti kad treba naći litijum, a sad nisu? Pre će biti da se znalo to od početka, ali da se narod ne oduševi kad mu se kaže "30km do Požege će biti gotovo za 6 godina", pa ga onda lažemo da će biti za dve. Srce narodu da zaigra, mozak da ne uključuje.
 
Koliko znam CIP je radio projekat i zajedno s tim i geološka istraživanja.
Znači da su oni negde zabrljali i traljavo odradili stvari jer im se ovo ponavlja, (setimo se tunela Brančić kada je cela deonica kasnila zbog tunela).
Slažem se, i zato mislim da je van pameti da treći put pogreše. I slažem se da je bolje računati da se neka deonica gradi i 10 godina i da se stvarno izgradi za to vreme, nego da se da procena 3 godine, a u realnosti da treba 10.

Pa i taj CIP nije nezamenjiv - ne znate da radite, ok, angažujemo druge.

Inače da li se neko seća možda kako je tekla izgradnja tunela na K10? Da li je i tu bilo pogrešnih geoloških procena? Da li su i ti tuneli kasnili, pre svega mislim na Manajle i onaj dugački kod Dimitrovgrada.
 
Zašto poslove sada ugovaramo direktnim pogodbama, zašto plaćamo višestruko skuplje od realnih cena, zašto kao podizvodjac radi uvek jedan isti kartel u nekoliko svojih alotropskih modifikacija i zašto čak i nakon svega toga nemamo jasne ni rokove, ni garantovan kvalitet (tj nadzor, koji opet plaćamo, nema svoju svrhu)?

Kako je sve ovo tačno u narodnom interesu?

Molim bez omiljenih fora akademije mladih lidera, sa zamenom teza (a ranije, a žuti, a korona...), izbegavanjem odgovora i bedastocama za neobrazovane (ma dobro je da se nešto gradi, važno je početi, neka bude i malo duže, samo da je itd) . Mislim, ako je moguće :)
 
Koliko znam CIP je radio projekat i zajedno s tim i geološka istraživanja.
Znači da su oni negde zabrljali i traljavo odradili stvari jer im se ovo ponavlja, (setimo se tunela Brančić kada je cela deonica kasnila zbog tunela).
E sada, neko je izneo podatak da se u geološka istraživanja kod nas ulaže cena malo sredstava, oko 1% pa i manje (neka me neko demantuje ako grešim).
Ako ovako budu radili istraživanja i na deonicama ka Mačkatu i prema Dugoj Poljani, ništa bolje ne očekujem 😐
Veoma nezgodan teren, pun klizišta, podzemnih voda, po projektu biće 50% trase samo u tunelima...
Pitanje je imamo li veće "eksperte" od CIP-a za ove velike projekte?
Na osnovu razovora sa ljudima koji žive kod samog tunela u Prilpcu, rečeno mi je da su ljudi iz Cip-a sa njima razgovarali i rekli im da tunel ne bi trebao ići nikako kroz Munjino brdo, ali da im je naređeno iz ministarstva da tuda mora proći tunel po svaku cenu! Te meštane lično poznajem i odgovorno tvrdim da nisu slagali ni reč. A inače brdo zovu Jezerine, zaključite zašto 🙂
 
Neko je tu debelo zabrljao... Verovatno su meštani u pravu, ko je taj ko je progurao tunel kroz Munjino Brdo možda nikad nećemo saznati 😐
 
Vrh