Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Postavljaju se kamere za prosečnu brzinu. Za sada, postavljen je jedan stub sa kamerama u useku koji prethodi mostu Krivaja (pre kafane koja nikad ne radi). Na njemu je i displej /iznenlhivi znak.
Dva stuba, na kojima još nema kamera, a biće za dan - dva, postavljena su na deonici od Sušice ka Čajetini, tako da će sprečavati da deonica sa tri trake na usponu postane trkalište.
Inače, u sredu su na njoj bila dva veoma teška udesa.
Sistem još ne radi, a kad krene, obavestiću vas i dati tačne lokacije.
Screenshot_20231110-063537_Viber.jpg
 
A šta rade sa ovim kamerama za brzinu...ajde na AP i ima smisla da spreče divljanje ali ovde je više u funkciji punjenja budžeta...
 
Istina ali nek ga srede malo i urede a ne na ono ruglo samo baciti kamere...
Kod nas je ta kultura trećih traka slaba. Ja volim da ih koristim, obiđem što više sporih vozila,
tome valjda i služi, bez divljanja naravno...
Samo da se što pre zaobiđe taj Zlatibor pa ko voli da ga posećuje bolji put mu ni ne treba :D
 
Али, какво ругло, то је одличан пут? Зато и дивљају дивљаци.
 
Poslednja izmena:
Postavljaju se kamere za prosečnu brzinu. Za sada, postavljen je jedan stub sa kamerama u useku koji prethodi mostu Krivaja (pre kafane koja nikad ne radi). Na njemu je i displej /iznenlhivi znak.
Dva stuba, na kojima još nema kamera, a biće za dan - dva, postavljena su na deonici od Sušice ka Čajetini, tako da će sprečavati da deonica sa tri trake na usponu postane trkalište.
Inače, u sredu su na njoj bila dva veoma teška udesa.
Sistem još ne radi, a kad krene, obavestiću vas i dati tačne lokacije.
Не бих рекао да је ово камера за брзину. Више ми делује да је за оне смајлије који исписују брзину кретања возила.
 
Ova kamera je postavljena sa obe strane pre mosta na Krivaji , ali je ista taka montirana i na stub u Rasnoj kod restorana Bajo.
E sada, da li su ove kamere za prosečnu brzinu, videćemo. Malo mi nema logike. Prosečna brzina je na AP je 130, i ako ima deonica gde je 80 ili 100. Kako tu prosečnu brzinu izračunati na ovoj deonici ili na bilo kojoj drugoj je po meni sporno.
 
Što se tiče divljanja na toj deonici, naravo da je ima, medjutim.
Iz pravca Zlatibora prema Bgd. Od Tehničkog pregleda MDRa u Sušici do posle kožare je ukupno 19km.
Na celoj toj deonici ima ukupno 300m (tri stotine metara) gde se može preticati. Deonica od tri trake, posle MOL pumpe.
Obično na tih 300m je preticanje iz pravca Užica prema Zlatiboru, tako da i tih 300m je upitno računati.
Ko je projektovao, svaka mu čast.
Na istoj deonici iz suprotnog pravca, situacija je samo drugačija gde su tri trake i gde je na celoj dužini, u komadu od 4.4km dozvoljeno preticanje, ostalih cca 14km, nije.
 
Nisu ivo kamere za brzinu već izgleda samo za nadzor saobraćaja. Kamere za brzinu se obično postavljaju na horizontalne portale koji nose putokaze.
Definitivno ne mogu da mere brzinu jer nisu postavljene iznad trake, nemaju radar itd. Ali ne diskutujemo o tome nego o prosecnoj brzini.
 
Kamere su kao i kamere na autooutu za merenje prosečne brzine. Ne mere brzinu, već beleže ulazno i izlazno vreme i onda brzinu određuju količnikom pređenog puta i razlike vremena. (6. razred, fizika).
Meriće se na nekoliko mikrodeonica, nema potrebe ni za kakvom kontrolom pristupa.
Danas je nastavljeno montiranje opreme na stubove koje sam pomenuo juče.
Ne morate mi verovati, ali ću na kraju ipak ipak biti u pravu.
Znači, vrlo uskoro počinje merenje prosečne brzine na malim deoniicama, ali i većim, jer će kamera biti poprilično od Pakovraća do Zlatibora.
Screenshot_20231110-214440_Facebook.jpg
Screenshot_20231110-214430_Facebook.jpg
Screenshot_20231110-214419_Facebook.jpg
 
Ne znam za šta će služiti, ali trenutno ima 5-6 postavljenih kamera, i displeji rade i prikazuju ograničenje - najčešće 80km/h.
 
Kod kamera koje mere prosecne brzine i na osnovu toga izdaju kazne postoji zakonski problem, jer ne moze da se utvrdi precizan trenutak u kom je prekrsaj nacinjen, a samim tim ni koja osoba ga je nacinila (na jednoj deonici koja se meri vozaci mogu da se zamene, jedan moze da vozi po propisima, a drugi ne - kako ustanoviti ko je kriv?). Ljudi se ne bave time jer su kazne obicno 5000 odnosno 2500 dinara i lakse im je da plate nego da daju advokatu da se bavi time. Osim toga, ako se ne meri deonica koja je pod kontrolom pristupa, ne moze se ni tvrditi da je automobil presao tacno odredjenu distancu jer uglavnom postoje teoretski alternativni putevi, tako da se i sama formula racunanja dovodi u pitanje. Pritom kamere za merenje brzine imaju tehnicko ispitivanje, ateste i bazdarenje, sto ove kamere za nadzor uglavnom nemaju (nema ko da utvrdi da li je zabelezeno vreme na oba uredjaja zaista tacno). U procesnom smislu jako je lako oboriti ove kazne na sudu ili odugovlaciti proces 2 godine, sto advokati najvise vole, jer onda drzava mora da im isplati 30.000 po rocistu, ukoliko dodje do zastare.

Ne sumnjam da je policija namerila da postavi tako nesto, ali njima nije problem da potrose masu novca na neku glupost koja ce raditi godinu dve i posle ce sluziti da skuplja rdju. To rade non stop.
 
Ne vidim razloge za ovoliko otkrivanje tople vode. Sistem već odavno uhodano šljaka na autoputevima.
Prođeš ispod jedne kamere, zabeleži vreme. Prođeš ispod druge, zabeleži vreme. Razlikom vremena (trajanjem vožnje po deonici između kamera) podeli se pređeni put i utvrdi brzina. Nebitni su alternativni putevi, a i same deonice su kratke (pisao sam - mikrodeonice) i na njima uglavnom nema mesta za isključivanje i zadržavanje. A i da se neko isključi, pa šta, računaju se samo upareni prolasci ispod ulazne i izlazne kamere.
Vlasniku vozila stiže obaveštenje da je dužan da se izjasni ko je u navedeno vreme koristio vozilo, tj. kome će globa biti pripisana. Kamere su baždarene na vreme i lokaciju i ako možeš da osporiš validnost radarskog zapisa, možeš i njihovu.
Sistem ovako radi, a ko ne veruje da je funkcionalan, uskoro, a najkasnije do 1.12.imaće priliku da ga isproba. Jednostavno, opali po gasu, pa posle ima priliku da pred prekršajnim sudom ospori funkcionalnost sistema. Svako ima izbor.
 
Meni su stigle već dve čestitke ove godine, jednom sam vozio drugi put nisam, oni ne znaju pa traže da se izjasniš.
Pazite se tamo kod skretanja za Sopotnicu. Kvarni su jer hvataju na nekim glupim ograničenjima. Treba poštovati zakon
sve to stoji ali umesto da hvataju prave divljake oni jure narod koji ide tu oko 70 na magistrali u 21. veku...
Zato je AP zakon da se vratimo na temu malo :D tempomat i nema zime...pa tako sve do Požege uskoro :)
 
Све стоји, осим што нећемо ускоро до Пожеге аутопутем!
 
Vrh