Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@zmija ovo baš i nije racionalno viđenje. I u beogradu kada voziš gotovo svakodnevno izbegavaš sudare kao i na magistrali. Uvek imaš nekog ko će zaobići koloni na crvenom da bi stao ispred svih, ko će preći preko trotoara, travnjaka, kroz crveno... To nije do beogradskih sposobnosti nego do bahatosti. Što skuplji auto to bahatost veća

Ja sam počeo da stajem i ako imam prvenstvo u raskrsnici jer STOP ne postoji. To je za nas siromašne.

Da ne pominjem da su svi ti vozači izlaze da se razračunavaju ako ih ne propustiš. Sve LUDO
 
Оно што je @zmija дефинитивно у праву је кретање на семафору. Људи са стране у БГ много опуштеније крећу на семафору. Али нисам сигуран да то има везе с тим ко је бољи или бржи возач, већ с тим што је у већем граду бржи живот, што би се рекло, па је брже и кретање на семафору.
 
Eto kakve priče pričamo, dok projekte razbijamo na delove delova, koji onda sekvencijalno kasne godinama. Na to smo navikli, to nam je prihvatljivo. Daj šta daš.

Dok ne naučimo šta je koren problema i fokusiramo se na isti, razvlačićemo se međusobno ko je gori u posledicama. Mada, celo društvo je otišlo dođavalo i nemajte dilemu - za to ste krivi upravo vi. Naravno, i ja sa vama. Mi.

Zavaravajte se da je neko drugi.
 
Moj utisak je da se i u Beogradu sve sporije kreće sa semafora - verujem da vozači na crveno bulje u telefon.

Vožnja u gradu i na otvorenom drumu su dve različite veštine. Da ne generalizujem, ali audi sa NS tablama - to mi je trenutni avatar divljaka na drumu :)
To da se krece sa semafora sporije je dobro. Iskreno treba sve sporije i sporije. Plus da se zaustavljaju sto dalje od pesackog prelaza a ne TIK uz belu zaustavnu liniju.
Stani 2 mera dalje. Na sve to trebali bi da imamo dane kada kod svakog stop naka stoji saobracajac i ko ne stane na 3 sekunde odmah kazna.

Naravno deo a telefon je uzas i vrlo moguce da je to.
 
Treba razlikovati Ugovorenu od konačne cene. Ne treba se zaletati bez potrebe i prerano donositi. Na kraju krajeva uvek neko može da pogreši prilikom pripreme tendera, dešava se.

Evo za primer za upoređenje mi je pala na pamet deonica kod nas na Koridoru X, tunel Manajle - Vladičin han, možda može da se uporedi, nema baš most te visine ali ima 2 najduža i najvišlja na tom delu autoputa i plus ostale mostove i infrastrukturu Ugovorena je za 52.2 M €. Na kraju je to verovatno izašlo 60-70M€, nakon varijacija, odštetnih zahteva...pretpostavljam.

LOT 6 route and bridges tunnel Manajle-Vladicin Han, contractor is JV AZVI, Construcciones Rubau, Contracted value of works 52.2 mil. euro.

Works completed on August 31, 2018.
The route through Grdelica gorge ends with this 6 km long section.
The high and slender bridges represent the basic characteristic of this part of the highway:
Dzemin Do 494.4 m long, as well as Vrla bridge that crosses Vrla River in Vladicin Han and the state road Vl. Han-Surdulica-border with Bulgaria, with its length of 644.4 m longest bridge on the southern fork of Corridor 10. The highest height of the columns of both bridges reaches over 62 m. In addition to these three more bridges were built:
Oslarci bridge (119 m), Gliniste (190 m) and Civlak (115 m), as well as Vladicin Han with an overpass and one bridge over the river Vrla at the approaching loop.
Kad se uzme u obzir da je deonica Novi Beograd - Surčin, u dužini od 7 km, plaćena isto kao ta deonica Manajle - Vladičin Han (70 miliona evra), onda postaje jasno kolike su razmere korupcije u ugovaranju infrastrukturnih projekata u Srbiji u poslednjih 5-6 godina. Ne radi se više o tradicionalnih 20-30% poskupljenja projekta zbog korupcije, to su sad već i 100% veće cene od realne cene zbog korupcije.
 
Pocelo nasipanje za novu pumpu kod Preljine, preko puta postojeće.

Na usponu od UE ka zlatiboru postavili veliki autodizalicu koja je zauzela traku ipo. Nisam mogao da skontam kakvi radovi su u pitanju
 
Ja sam najviše kukao kako se zagljavljujem u gužvama od Zlatibora pa putujem dugo iako je autoput.
Danas sam "sastavio" od Priboja do Brankovog Mosta za okruglo 4 sata, sa pauzama!!! Preko nove magistrale. Nikad brzi dolazak, doduše niti su praznici niti je vikend
 
Pocelo nasipanje za novu pumpu kod Preljine, preko puta postojeće.

Na usponu od UE ka zlatiboru postavili veliki autodizalicu koja je zauzela traku ipo. Nisam mogao da skontam kakvi radovi su u pitanju
Više od sat je trajao zastoj zbog rezanja rastinja na kosini na izlasku iz Ue. Još pola sata kasnije se raščišćavala gužva naizmeničnim propuštanjem
 
Olakšalo vala put ne pitaj, evo rekonstruišu 8km od Kolašina do Mateševa, procjenjen rok radova 8 mjeseci...
Skinuli su sve, čak i bazu na pojedinim mjestima, kolone kilometarske, "morača" će opet da oživi po svoj prilici...
 
Više od sat je trajao zastoj zbog rezanja rastinja na kosini na izlasku iz Ue. Još pola sata kasnije se raščišćavala gužva naizmeničnim propuštanjem
Odlicno je sto su revnosni sa time. Jedan duzi period ovo nije radjeno, sto je jedan od vecih problema za bezbednost, posebno u preticanju.
Jel mnogo da se nadamo da se ovo radi nocu, pogotovo u zemlji jeftine radne snage? Ocigledno.
Al daj sta das.
 
Nisam danas znao, rušilu su dve stene koje su iskazale želju da padnu na put. Pošto je ovih dana bilo rezanja, došlo je do zabune.
A u Crnoj Gori razmišljaju o tih 22km, a u nadlovu kao da samo što nije otvoren
 
Moj utisak je da se i u Beogradu sve sporije kreće sa semafora - verujem da vozači na crveno bulje u telefon.

Vožnja u gradu i na otvorenom drumu su dve različite veštine. Da ne generalizujem, ali audi sa NS tablama - to mi je trenutni avatar divljaka na drumu :)
Uvek se kretalo sporo, sad je nekako sporije sa ovim dobrim autima, automaticima i start stop sistemima.
Zato u Italiji devojcice u twingu krecu pun gas i vuku prvu u crveno. :D Svi istovremeno.
 
Sutra bi trebao da bude potpisan memorandum o slobodnoj trgovini između Srbije i Kine, što kada stupi na snagu možda neće direktno uticati na cenu ovog projekta ali će indirektno pojeftiniti mašine iz Kine, jer EU nije plaćala carine za uvoz u Srb, a Kina jeste, najčešće 10%.
Po meni bi Srbija trebala da ima carine za zaštitu domaćih proizvođača, ali ako neke proizvode Srbija ne proizvodi, poput ovde valjaka, većih bagera, buldozera, grejdera, finišera... onda ako se već uvoze od stranaca, bolje da što manje para izađe iz zemlje, a ovim se to podržava jer jedni stranci onda nemaju prednost u ceni od - 10%, tj za istu cenu mogu izvući 10% više para iz Srbije, a tih 10% je ovde u slučaju uvoza iz Kine preko carine išlo u budžet Srbije. Sem toga, Kina finansira gradnju 7 autoputeva u Srbiji, brzu prugu... pa smešno da oni budu pod carinom u građevinarstvu a oni koji ne finansiraju trenutno ni delić toga da budu nagrađeni oslobođeni. I na kraju, carine trebaju biti prema svim zemljama koje priznaju nezavisnost Kosova.
iako si ovo pisao pre mesec dana, ne mogu da ne primetim koliko si pristrasan.
Da, nema za džabe ručak, valjda je jasno svakome ko je izašao iz puberteta.
Tako je potpuno jasno da su nas i iz EU uslovljavali sa njihovim izvođačima, kao što nas i Kinezi jednako uslovljavaju, tj daju kredite da uposle svoju operativu.
No stvar sa carinama po meni je mnogo komplesknija od posmatranja jednog bagera, ako ni zbog čega drugog, ono zbog državnog dampinga koji Kinezi (mudro po njih) rade decenijama.
Takođe zemljani, da bi poredili odnos prema EU i odnos prema Kini moramo uzeti u obzir odnos kompletne trgovonske razmene sa jednima i drugima, kako uvoza tako i izvoza, jer su mere carinske takse uvek recipročne.
E onda u svetlu toga sasvim ima smisla da sa EU nemamo carinska ograničenja, za razliko od Kine (i ne samo Kine.)
Takođe, nije loše ostaviti trenutnu emociju po strani pa videti koliko bespovratnih sredstava Ssmo dobili i povlačimo svake godine iz te iste EU, a koliko od Kine (???) pa onda donositi zaključke dal je nešto dobro ili loše kako politički tako i ekonomski po našu zemlju.
 
Upravo sam prošao tuda pre 30min. Krpljeno milion puta, ali put je širok i poprilično neopterećen.

Meni je Požega - Mačkat zlo. Stalno kolona, sporo se vozi, plus kreteni koji pretiču po punoj. Dosta je i policije sa radarima, 3 patrole sam video.
 
Ovaj most od 95 metara neće biti u eksploataciji ni 10 godina, a siguran sam da nije bio jeftin.

Da li je moralo ovako?


most.png
 
U pravu si... 100%
Koje je drugo rešenje?
A da ne bude krpljenje.
Ipak se spajaju dva autoputa koji tu trebaju da budu xy godina.
Kada je projektovana petlja Preljina ovaj novi autoput nije bio ni zamišljen.
 
Vrh