Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nije, Drzavni put Ib reda br.28 Mali Zvornik - Ljubovija- B.Basta - Uzice
Screenshot_20230501-203251~2.png
 
Poslednja izmena:
Svejedno, kao sto vidis preko Kadinjace je put Ib reda sto je i bila poenta mog posta, da je to bitan put, a stanje nikakvo. Taj deo od Duba do Bajine Baste, kao i deo od Rogacice do Bajine Baste je prethodnom kategorizacijom bio Ib reda, a Dub - Rogacica IIa reda, pa su izgleda opet izmenili.
 
Ako neko danas putuje ka Bg, neka beži od Miloša.
Od Zl ka Ue je mileća kolona, a pošto je od 14-16 blokada u Pakovraću, saobraćaj se iza tunela Krstovska stena kod Lučana preusmerava. A tamošnji put je u katastrofalnom stanju i mogu da zamislim kakav će krkljanac nastati i tamo.
Blokada će inače biti i narednih dana, samo će se odnositi na vozila izvođača i sama gradilišta. I dalje, pored obećanja, nisu ljudima isplatili kuće i imanja.
 
Saobraćaj je pušten nešto pre dogovorenog vremena, a pnda je Šaranima nastao kolaps, opet, kalo sam o predvideo u subotu.
Orden u vidu bukagija treba dati nekome ko je planirao radove u tunelu u dva najveća praznična pomeranja stanovništva!
 
NIsam iz struke, ali mislim da i nema smisla porediti cenu ovog mosta, sa cenom nekog gradskog mosta.

A posebno nema smisla porediti bilo šta iz Bosne kada je u pitanju gradjevinarstvo.

Kako vam samo pada na pamet da blatite sopstveni narod/državu uzimajući kao kontraprimer one iz okruženja koji dokazano rade iste ili gore stvari samo još sporije od Srbije?

Zbilja u Srbiji se ne zna koga je teže slušati. Pro zapadne levičare kojima su puna usta demokraije, EU,.... ili takozvane patriote koji ne biraju momenat i sredstvo da pljunu po sopstvenoj zemlji/društvu/narodu.
 
Mislim da ovde nije u pitanju "pljuvanje po sopstvenoj zemlji" vec kritikovanje na osnovu cinjenica. Skoro sve vece projekte placamo nerealno visoko jer je drusvo zestoko korumpirano pa se poslovi dodeljuju.. znate svi kome. Skoro svi projekti kasne, dodatni troskovi u budzetu, nema penala za izvodjace radova, vlast konstantno laze, itd..
 
Treba razlikovati Ugovorenu od konačne cene. Ne treba se zaletati bez potrebe i prerano donositi. Na kraju krajeva uvek neko može da pogreši prilikom pripreme tendera, dešava se.

Evo za primer za upoređenje mi je pala na pamet deonica kod nas na Koridoru X, tunel Manajle - Vladičin han, možda može da se uporedi, nema baš most te visine ali ima 2 najduža i najvišlja na tom delu autoputa i plus ostale mostove i infrastrukturu Ugovorena je za 52.2 M €. Na kraju je to verovatno izašlo 60-70M€, nakon varijacija, odštetnih zahteva...pretpostavljam.

LOT 6 route and bridges tunnel Manajle-Vladicin Han, contractor is JV AZVI, Construcciones Rubau, Contracted value of works 52.2 mil. euro.

Works completed on August 31, 2018.
The route through Grdelica gorge ends with this 6 km long section.
The high and slender bridges represent the basic characteristic of this part of the highway:
Dzemin Do 494.4 m long, as well as Vrla bridge that crosses Vrla River in Vladicin Han and the state road Vl. Han-Surdulica-border with Bulgaria, with its length of 644.4 m longest bridge on the southern fork of Corridor 10. The highest height of the columns of both bridges reaches over 62 m. In addition to these three more bridges were built:
Oslarci bridge (119 m), Gliniste (190 m) and Civlak (115 m), as well as Vladicin Han with an overpass and one bridge over the river Vrla at the approaching loop.
 
Једини који су гори од лопова и рекеташа који подржавају 5 или 10 веће цене у инфраструктури су сендвичари. Наши унуци неће моћи вратити све опљачкано у ових 10 година. Мост преко Саве код Обреновца је на крају изашао 300 милона еура и није у градској зони, ту је био рит. Много је једноставнијји за изградњу јер је 3 пута нижи. Без обзира што је дужи. Али је 10 Х скупљи! Ало 10 Х.
 
A i dalje ide spin da je Đilas uzeo preko 400.000.000 evra.
Ne branim nikog. Ono čega se plašim, a to je najverovatniji scenario, doći će nova vlast, i samo će PRIČATI kako nas je ova zadužila i pokrala.
Ovi sada samo PRIČAJU da su žuti sve pokrali, a nikad niko nije zaglavio.
Za 11 godina vlasti su mogli da dokažu krivicu.
Ako nisu neka se ućute.
U Srbiji političari kao da pričaju da su drugi lopovi ne da bi ih tužili i procesuirali. Ne oni samo hoće da zamene mesta.
 
NIsam iz struke, ali mislim da i nema smisla porediti cenu ovog mosta, sa cenom nekog gradskog mosta.

Зашто би мост у граду требао бити скупљи?

A posebno nema smisla porediti bilo šta iz Bosne kada je u pitanju gradjevinarstvo.

Зашто не треба поредити?

Kako vam samo pada na pamet da blatite sopstveni narod/državu uzimajući kao kontraprimer one iz okruženja koji dokazano rade iste ili gore stvari samo još sporije od Srbije?

А не, ово управо није блаћење, него критичко размишљање. Ово што ти предлажеш је тоталитаризам и скретање пажње. Темпо градње код комшија овде није предмет расправе, него цена.


Zbilja u Srbiji se ne zna koga je teže slušati. Pro zapadne levičare kojima su puna usta demokraije, EU,.... ili takozvane patriote koji ne biraju momenat i sredstvo da pljunu po sopstvenoj zemlji/društvu/narodu.

Ово нема везе са политичким опредељењем. Управо је питање једног грађанина Србије "зашто наш мост кошта 10 пута више него код комшије" патриотизам.
 
Kritičko razmišljanje jeste patriotizam, u potpunosti se slažem.

Naravno da treba porediti cenu npr mosta na Savi sa drugim sličnim objektima. Zato i jesam napomenuo da nisam iz struke i stavio pod znak pitanja da li je opravdano porediti neki gradski most na reci A, sa cenom nekog drugog mosta na reci B. Meni kao laiku , zvuči da npr šipovi za neki mosta na Savi ili Dunavu moraju biti bolji/jači od šipova za ovaj most sa koridora Vc koji se svakako gradi na čvrstom terenu... Zatim pitanje eksproprijacije, tehnologije gradnje, ....


Koridor Vc kroz BiH je možda autoput sa najsporijom izgradnjom u celom regionu (obilaznicu oko BGa ne računam). Tu izračunati koliko je do sada potrošeno novca, koliko više od ugovorenih sredstava je jako teško. Koliko novca je "nestalo" od akciza na gorivo...
Iz Bosne sam pa znam šta pričam.

Suština kritike je kao što je @Cheyenne lepo rekao u činjenicama. Stavovi tipa: Auto A je u zemlji A koštao 10 miliona. Auto B kod nas košta 100 miliona. -> Koliko nas samo kradu.
Izvinite ali to nisu činjenice.
Tom logikom ja mogu da kažem da u Berlinu postoji projekat produženja tramvajske linije za 2,2km koji je pre 2-3 godine procenjen na 60-70 miliona eura. Primenjujući logiku koju je izneo @altair u svom postu, mogao bih reći, koliko li ih samo kradu u Nemačkoj. 70 miliona za 2km tramvajske pruge, a ovi u Bosni izgradiše onoliki most za duplo manje.

Ako već želite da se bavite kritikama onda poredite ono što ima smisla da se poredi.

Na Savi je u prethodnih 10-15 godina izgradjeno ili se i dalje gradi više mostova.

Most Gradiška, autoputni profil
Most Svilaj
Kuzmin - Sremska Rača
Most kod Obrenovca
Pupinov most (Most kod Obrenovca je valjda njegova kopija)


Uporede se cene tih projekata i onda se iznose neke pretpostavke. A ne porede se babe i žabe.

I u svemu tome, ja se u potpunosti slažem. Da krade se dosta sigurno, to svi osećamo. Ali se to ne dokazuje besmislenim uporedjivanjima, već upravo smislenim poredjenjima i to sa onima koji su uspešniji.

@Cheyenne
Bosna bukvalno gradi samo taj autoput kao jedini koridor kroz državu. Imaju/Imamo još puno toga do kraja jer je teren težak, uključujući i tunel od 9-10km, koji još nije ni počet. Ceo taj projekat je jako kilav, iscepkan...

To ko daje pare je manje bitno, i jedni i drugi zaradjuju na tome, i podržavaju projekte koji su u njihovom interesu. I Kina i EU.
 
Danas smo prosli prvi put sve do NBg, utisak " pusti seljak niđe nije prist'o." :)
Ja Bg ne poznajem, ali sam opet sokirana koliko je veliki,dugo se i kroz blokove prolazi, vozili smo Jurija Gagarina po navigaciji, stigli bez problema do mosta Gazela, ali nije bila guzva. Verov je haos kad je spic...

Treba mi informacija za povratak, zq te blokade u Cacku. Sta će biti blokirano od 14-16h kuda se ide altwrnativno, ako budemo u tom periodu prosli?
Opsti utisak je da Ovcarska klisura postaje opasno opterecena, barem kad god smo mi prosli. Najveci problem su oni sto rizicno preticu,a kolone su neminovne, barem kad god smo mi prolazili
 
@Milaki 990 , Ја дођем код твог комшије и направим халу за 5000е, онда дођем код тебе и скоро исту направим за 50 000. Ти причаш о патриотизму како тако треба, а ја довео турке и индијце да граде. Мост на Неретви такође мора имати озбиљне основе, да си погледао видео, чуо би то! Оваквим ставом једино браниш лопове, што доводи у питање ко си онда ти! То је логични след твог размишљања. Сви знамо да су лопови, чак и ти, па ипак их браниш и оправдаваш. Ови су нису уградили 10 или 30% већ 5 или 10Х. Цео источни крак коридора 10 је био 87 милиона еура. 90 км са тунелима, усецима, мостовима, са свим. Званична инфлација је можда 50% еуро је исти. Сада 30 км Прељина пожега кошта скоро 500 милиона еура, а можда и више. Стварно мислиш да смо сви будале и не знамо основе математике?
 
@Milaki 990 , Ја дођем код твог комшије и направим халу за 5000е, онда дођем код тебе и скоро исту направим за 50 000. Ти причаш о патриотизму како тако треба, а ја довео турке и индијце да граде. Мост на Неретви такође мора имати озбиљне основе, да си погледао видео, чуо би то! Оваквим ставом једино браниш лопове, што доводи у питање ко си онда ти! То је логични след твог размишљања. Сви знамо да су лопови, чак и ти, па ипак их браниш и оправдаваш. Ови су нису уградили 10 или 30% већ 5 или 10Х. Цео источни крак коридора 10 је био 87 милиона еура. 90 км са тунелима, усецима, мостовима, са свим. Званична инфлација је можда 50% еуро је исти. Сада 30 км Прељина пожега кошта скоро 500 милиона еура, а можда и више. Стварно мислиш да смо сви будале и не знамо основе математике?

Problem i jeste u definiciji šta je isto a šta nije. Za nekog laika bi Dacia Sandero i Mercedes A klase bilo skoro isto a znamo da to nije tako.

I ne branim ja nikoga, pogotovo ne one koji kradu, branim principe komunikacije. Niko od nas nije u krivu kada kaže da se krade na projektima. Prateći ovaj forum dosta dugo shvatio sam da baš retko ko ode dalje od površnih analiza troškova i uglavnom laičkih, besmislenih uporedjivanja sa drugim projektima.

Ako je tvoja poenta bila da ukažeš da se kralo na projektu mosta kod Obrenovca (u šta ja ne sumnjam niti to odobravam) onda si trebao izneti podatke o cenama sličnih projekata (naveo sam već Pupin, Gradiška, Svilaj, Kuzmin-Rača).

Tvoja tvrdnja da se kod nas krade za Ginisa samo zato što neki most košta 28 miliona, za koji inače ne znaš koliko će koštati na kraju niti šta je uključeno u tih 28 miliona, je meni bezvredna jer ne dokazuje ništa.
Inače evo primera, baš iz Bosne gde su opasno promašili u proceni: https://www.klix.ba/biznis/privreda...desava-s-radovima-na-tunelu-hranjen/210715032
 
Danas smo prosli prvi put sve do NBg, utisak " pusti seljak niđe nije prist'o." :)
Ja Bg ne poznajem, ali sam opet sokirana koliko je veliki,dugo se i kroz blokove prolazi, vozili smo Jurija Gagarina po navigaciji, stigli bez problema do mosta Gazela, ali nije bila guzva. Verov je haos kad je spic...

Treba mi informacija za povratak, zq te blokade u Cacku. Sta će biti blokirano od 14-16h kuda se ide altwrnativno, ako budemo u tom periodu prosli?
Opsti utisak je da Ovcarska klisura postaje opasno opterecena, barem kad god smo mi prosli. Najveci problem su oni sto rizicno preticu,a kolone su neminovne, barem kad god smo mi prolazili

Ja ne razumem te blokade. Potpuno podrzavam ljude, ali nisam za maltretiranje drugih.

Ucestvovao sam u organizaciji jedne "simbolicne" blokade raskrsnice, odabrali tako da ljudi mogu 200m dalje da prodju drugim putem. I dobio prekrsajnu prijavu i 5000 din kaznu. A ovde drzava tolerise mesecima ove likove. Nesto mi je bas cudno tu.
 
Poslednja izmena:
I ovde ima " altwrnativa" ali sve su....ne zna se koja je "bolja" od koje u zavisnosti sta je blokirano
 
Danas smo prosli prvi put sve do NBg, utisak " pusti seljak niđe nije prist'o." :)
Ja Bg ne poznajem, ali sam opet sokirana koliko je veliki,dugo se i kroz blokove prolazi, vozili smo Jurija Gagarina po navigaciji, stigli bez problema do mosta Gazela, ali nije bila guzva. Verov je haos kad je spic...

Treba mi informacija za povratak, zq te blokade u Cacku. Sta će biti blokirano od 14-16h kuda se ide altwrnativno, ako budemo u tom periodu prosli?
Opsti utisak je da Ovcarska klisura postaje opasno opterecena, barem kad god smo mi prosli. Najveci problem su oni sto rizicno preticu,a kolone su neminovne, barem kad god smo mi prolazili
Nekako do Valjeva,a onda Valjevo-Kosjeric-Pozega ako vam ne smetaju brda i krivine. Nema guzve ni blokada :)
 
Vrh