Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nekako do Valjeva,a onda Valjevo-Kosjeric-Pozega ako vam ne smetaju brda i krivine. Nema guzve ni blokada :)
Nije bilo blokada oko pola 5. Sve je bilo ok. Preko Kosjerica ili na Pesak samo ako bas mora :) mada ima ljudi koji vole tuda, a nema saobracaja puno.

Nisam rekla, da smo za 2h 10min stigli na odrediste, a nekada smo bez AP putovali i po 3ipo sata. Rec je o normalnom vozacu, cak i ocigledno sporijem nego sto je prosek, na AP 120, nekad 130, kroz Bg po propisima, kroz Ovcar banju u koloni.... Neverovatno.
Kada puste od Pz nece ustefa vremena biti ogromna, ali ce bezbwdnost biti mnogo veca.
 
A pogotovo Ovcar Kablarska klisura.... mi smo sada imali jako neprijatno iskustvo, nekoliko vozaca ( moram naglasiti da su imali Bg table) tako rizicno pretice citave kolone, mi onda kocimo, sklanjamo se.... bas je naporno, traktor, kamion, koči, pazi ko te obilazi, ko ide u susret...nisu ljudi onoliko bili nemarni pre, valjda se umore od Uzica kad voze pa gledaju da preticu.
Da, patrola se nalazi u Prijanovicima, radar gde je ogranicenje 60 ( krajnje nelogicna brzina) ovamo ih naravno nema. Iskreno, nema ni Cacana koji su bili strah i trepet od Ovcar banje do Cacka. E sada, mi ne idemo svaki dan, ali ovako je bilo nekoliko poslednjih puta
 
A pogotovo Ovcar Kablarska klisura.... mi smo sada imali jako neprijatno iskustvo, nekoliko vozaca ( moram naglasiti da su imali Bg table) tako rizicno pretice citave kolone, mi onda kocimo, sklanjamo se.... bas je naporno, traktor, kamion, koči, pazi ko te obilazi, ko ide u susret...nisu ljudi onoliko bili nemarni pre, valjda se umore od Uzica kad voze pa gledaju da preticu.
Da, patrola se nalazi u Prijanovicima, radar gde je ogranicenje 60 ( krajnje nelogicna brzina) ovamo ih naravno nema. Iskreno, nema ni Cacana koji su bili strah i trepet od Ovcar banje do Cacka. E sada, mi ne idemo svaki dan, ali ovako je bilo nekoliko poslednjih puta
Tako je bilo oduvek u klisuri, sećam se jer sam često vozio tim pravcem. Ili ljudi presporo ili ludački brzo, nema sredine :(
 
Čemu generalizacije, bazirane na vrlo nepotounoj ličnoj "statistici", čak i kada se jasno zna da nije relevantna?

Šta je to u ljudskoj prirodi da: a) imamo takve utiske uopšte, a onda b) imamo potrebu da ih objavimo svetu?

Bahat je bahat bez obzira na tablu i sasvim je jasno da tabla nikoga ne određuje. Zašto onda generalizacije?
 
Čemu generalizacije, bazirane na vrlo nepotounoj ličnoj "statistici", čak i kada se jasno zna da nije relevantna?

Šta je to u ljudskoj prirodi da: a) imamo takve utiske uopšte, a onda b) imamo potrebu da ih objavimo svetu?

Bahat je bahat bez obzira na tablu i sasvim je jasno da tabla nikoga ne određuje. Zašto onda generalizacije?
Šta si hteo reći, možeš da pojasniš?
 
Kaze da nas ima za pod jednu sljivu pa da je mozda vreme da batalimo "ove seljacine iz provincije" i "ove bahate sabane iz Beograda".
 
Čemu generalizacije, bazirane na vrlo nepotounoj ličnoj "statistici", čak i kada se jasno zna da nije relevantna?

Šta je to u ljudskoj prirodi da: a) imamo takve utiske uopšte, a onda b) imamo potrebu da ih objavimo svetu?

Bahat je bahat bez obzira na tablu i sasvim je jasno da tabla nikoga ne određuje. Zašto onda generalizacije?
Znala sam da ce se izvuci ovakav zakljucak, ali ja sam stekla utisak i da prema Ue, ali i prema Cacku ( ređe idemo na taj deo) da lokalno stanovnistvo mnogo opreznije vozi.

Ako u proseku ima 3 opasna preticanja i slicno, verujte da su Bg i NS tablice. Iz kog razloga ne znam, ali mi retko vidimo da lokalni tako rizicno preticu, brzo se vozi to da, ali preticanje i ne bas.
Za UE se putuje stalno, nije uvek da su samo ti bozaci, nekada su kamioni, nekada i Pž, UE, ali opsti utisak da cak mozda Novi Sad i vise od Bg.

Nas konkretno 2 takva vozila umalo nisu oterala u klisuru poslednji put, jednostavno ne poznaju trasu, ne shvataju koliko je opasno i vide samo ustedu vremena, a verov nisu ni navikli na voznju ovakvim terenom, bre posle Ljiga sve je kao tepsija ravno...
Nisam htela da uvredim nikog, ali je cinjenica da mi vozimo opreznije.

@boocky mi smo bas imali drugacije iskustvo, ali ponavljam, ne putujemo ka Cacku svaki dan, ali nije bilo rizicnog preticanjq ovoliko, mada je bilo i policije vise pa niko nije ni pomisljao na obilazak kolone iako u susret ide druga.
@sev Ja ovo naglasavam samo kao upozorenje da tranzitni malo uspore i pripaze. Ako jedan bude oprezniji mozdq smo i jedan udes sprecili. Tvrdim, Beogradske tablice i Novi Sad ubedljivo najvise rizikuju tokom voznje prema nasem utisku na osnovu cestih prolazaka
 
Pa vidi Miro, ja se vozim tim putem Čačak - Požega već 20-ak godina, znam i ljude koji su ginuli, čitave porodice. No tada nije bilo foruma, ni društvenih mreža, pa se o tome nije znalo niti se pričalo toliko.
Pravac je veoma frekventan, sada posebno jer je autoput A2 povećao broj vozila i sve ih je više.
E sada, ko su oni koji voze brže i pretiču, ne bih komentarisao. Možda tablice NS i BG lakše uočiš u odnosu na druge koje vidiš. Nemam drugo objašnjenje. Dobar deo ljudi koji voze sa NS i BG tablicama su rodom s juga i provincije, pa ta teorija pada u vodu 🙃
 
Ostajem pri svojoj tvrdnji 🙂 ili evo, da se izrazim ovako - nas, bili u koooni ili ne, su dosta rizicno preticali tranzitni vozaci, a najvise sa Bg i NS tablama.

Od Ue do Ca postoji samo nekoliko mesta gde se moze preticati, ali je saobrqcaj tako gust da to uopstw nije bezbedno u vecini situacija. Za Ue sam sigurnija, a ka Ca je uvek bilo frekventno, ali mi se cini sada vise nego ikad. Moj utisak

I pri onome od Ue do Pakovrace treba vise policije koja ne stoji samo na delovima gde je ogranice je 50, vec da aktivno regulise saobracaj i tako pomognu da svi bezbedno stignu.
 
Mislim da će tako biti sve dok se Miloš Veliki ne poveže sa Požegom...
Do tada, ne preostaje nam ništa nego da se čuvamo
 
@Milaki 990 , Ја дођем код твог комшије и направим халу за 5000е, онда дођем код тебе и скоро исту направим за 50 000. Ти причаш о патриотизму како тако треба, а ја довео турке и индијце да граде. Мост на Неретви такође мора имати озбиљне основе, да си погледао видео, чуо би то! Оваквим ставом једино браниш лопове, што доводи у питање ко си онда ти! То је логични след твог размишљања. Сви знамо да су лопови, чак и ти, па ипак их браниш и оправдаваш. Ови су нису уградили 10 или 30% већ 5 или 10Х. Цео источни крак коридора 10 је био 87 милиона еура. 90 км са тунелима, усецима, мостовима, са свим. Званична инфлација је можда 50% еуро је исти. Сада 30 км Прељина пожега кошта скоро 500 милиона еура, а можда и више. Стварно мислиш да смо сви будале и не знамо основе математике?
Najjači si. Pa ti u svemu vidiš neku nenormalnu krađu, i to zasnivaš mahom na osnovu informacija iz medija, bez neke dublje analize. Za Istočni krak koridora X si opasno omanuo, za 87M € je izvedena samo deonica Staničenje-Pirot Istok. Imaš na sajtu Koridora, u delu katalog informacija dosta zvaničnih informacija po pitanju troškova izgradnje autoputeva.

Čisto za upoređenje, npr most na Adi je širine 45m, most Počitelj širine 22m. Različiti tipovi mostovskih konstrukcija. Na Adi preko plovne reke. I jedan i drugi Izvođač izabrani su na medjunarodnom tenderu. Pa opet, ne znamo šta je sve uticalo na formiranje cene, niti koja će cena biti na kraju Izgradnje mosta Počitelj.

Ako bih cenu Izgradnje nekog mosta upoređivao sa cenama izgradnje mostova u Srbiji, to je onda most Pelješac u Hrvatskoj. Ali opet mnogo je informacija potrebno pribaviti kako bi na kraju došao do zaključka da li je neki projekat preplaćen, da li se neko ugradio itd...
 
Ostajem pri svojoj tvrdnji 🙂 ili evo, da se izrazim ovako - nas, bili u koooni ili ne, su dosta rizicno preticali tranzitni vozaci, a najvise sa Bg i NS tablama.

Od Ue do Ca postoji samo nekoliko mesta gde se moze preticati, ali je saobrqcaj tako gust da to uopstw nije bezbedno u vecini situacija. Za Ue sam sigurnija, a ka Ca je uvek bilo frekventno, ali mi se cini sada vise nego ikad. Moj utisak

I pri onome od Ue do Pakovrace treba vise policije koja ne stoji samo na delovima gde je ogranice je 50, vec da aktivno regulise saobracaj i tako pomognu da svi bezbedno stignu.
Свако ко прати тему зна да из пера @MiraC не може ниста злонамерно потећи слагали се увек са њом или не. Ја могу додати да као неко ко пролази том деоницом 7-8 (или што би Ужичани рекли седамосам са препознатљивим акцентом) пута годишње и то са БГ таблама. Оно што ја могу рећи је да је скоро свако претицање тамо изгубило смисао јер си нон стоп у колони. Евентуално ако наиђе неко значајно спорије возило постепено га целе колона претекне. А то да има и оних који чим наиђу на возила почињу да претичу и по рецканој и по пуној, некад 2-3 возила а некад и 10-ак њих у низу и притом изазивају судбину како своју тако и оних невиних, свакако је тачно, само ја искрено нисам обраћао пажњу на таблице.
Што се тиче радара, обично их ставе у Пријановиће код Пожеге и Горјане код Ужица, где ограничења јесу прилично нижа од оних које омогућава пут. Код Горјана је дуга деоница за ознаком насељено место, а виђао сам по Србији гушће насељена подручја који немају ову ознаку. Мислим да би без проблема ту могули да ставе рецимо 70 па нек онда ставе радар и хватају већ са 80.
 
Hvala @paradox polje , nisam zelela da budem zlonamerna, ali jesam malo etiketirala iako je to licni utisak. Mozda je dobro sto sam stala na tablicama i nisam oplela po vozacima SUV, novijih automobila Škoda, Audi, BMW ;) hahahahhaha
@sev Mislim da je to u pitanju jer je najvise tih vozaca, a pogodi se tako...evo pozivam ko prolazi cesce da proprati ko najcesce obilazi onako zustrije.
To je nekako kao kad vidite da neko ne moze da se lepo parkira i vidite ko je i prokomentarisete " zensko....naravno da je zensko" hahahhah

U svakom slucaju, svi koji voze rizicno na deonici Ue-Ca nisu normalni jer ni jedna usteda vremena nije vredna takvog rizika. Mi smo na Ibarskoj skretali u kanal, ali ovde zaista nemas gde da se sklonis, a mnogi se mnogo uzdaju u automobil i da ce da postignu ubrzanje dovoljno brzo da prestigne kolonu i ne uleti u makaze. Na zalost, mnogi se precene. Makar samo za to AP do Pz je odlicna stvar.

Kad smo kod Ap videli smo da se radi nastavak ka Lu, ali ne previse jer je onaj nadvoznjak relativno gotov, ali ima nekih aktivnosti.

Sa drugw strane, u samom gradu se vlasnici pripremaju za pravljenje obilaznice oko grada - sa strane od Kosjerica do petlje. Verujem da postoje naznake da ce se i to raditi u buducnosti
 
Juce negde oko 18:30 ispred petlje Adrani, u smeru ka Kraljevu ceoni sudar. Jedno vozilo ulcinjske tablice, drugo nisam video. Da li je u pitanju lose preticanje ili je neko zadremao pa presao levo, ne znam. Znam samo da sam od Zlatibora do Makresana video barem 5 ultrarizicnih preticanja gde su milisekunde odlucivale o zivotu i smrti. Kakva nam je saobracajna kultura ako uskoro na ovoj deonici ne dobijemo AP poubijacemo se medjusobno i nece nam vise ni trebati...
 
ja cu biti slobodan da prokomentarisem mirina razmisljanja iz moje perspektive
da ona je u pravu da najvise preticanja imaju vozila sa NS i BG tablicama
ali to je po meni iz dva ocigledna razloga
jedan je sto ih ima najvise na putu i drugi sto su ti ljudi naucili da voze u velikoj guzvi svakodnevno
i stvarno kad odes u BG oni stvarno najbrze voze cak brze od onih iz NS
i gdje bi oni stigli u toj guzvi da nisu svoje sposobnosti podigli na veci nivo da bi uopste mogli da iskoriste maksimalnu protocnost saobracajnica
npr.
odem u loznicu ,oni fino lagano kad se upali zeleno sacekaju sekund dva i polagano krenu pa onda lagano krene drugi i tako redom
odem u beograd ljudi krecu 0,1 sek posle palenja zelenog a posle 0,1 krece onaj iza
e sad rezime svega
ljudi stvarno dobro i sigurno voze i sva ta njihova preticanja nisu opasna toliko koliko nama izgleda
e sada tu imas jedno 2% vozaca koji nisu normalni i oni preticu kao da nigdje nikoga nema ,jos ako pritom imaju q7 ili land kruzera ili kajena dobro se pripazite
meni se to desavalo ranije na ibarskoj
ali hvala bogu jos malo pa cemo imati mogucnost da se vozimo autoputevima ,samim tim rasteretice se magistralni pravci i dobice se mnogo na bezbjednosti
cak i mnogo vise nego uvodjenjem radara,postavljanjem lezecih policajaca ili presretaca na saobracajnice
i naravno ja nisam iz BG ili NS dane pomislite da sam jedan od njih
 
Ima tu istine ali bolji auto te nužno ne čini boljim vozačem.
U prevodu, ako neko sedne u Audi Q7, vozi ga par godina, to mu je drugi auto u životu on može pomisliti da je izuzetan vozač. Najčešće i nije.
Doduše taj vozač iz Beograda je doktorirao slalom vožnju dok se probija kroz prepunu Gazelu u špicu, ubacivanje u punu kolonu i na desetine drugih "trikova" koji ne bi pali na pamet nekome u Nišu, Novom Sadu ili recimo Somboru...
Samo pitanje je da li je to bahatost ili snalaženje u saobraćaju?
 
 
Juce negde oko 18:30 ispred petlje Adrani, u smeru ka Kraljevu ceoni sudar. Jedno vozilo ulcinjske tablice, drugo nisam video. Da li je u pitanju lose preticanje ili je neko zadremao pa presao levo, ne znam. Znam samo da sam od Zlatibora do Makresana video barem 5 ultrarizicnih preticanja gde su milisekunde odlucivale o zivotu i smrti. Kakva nam je saobracajna kultura ako uskoro na ovoj deonici ne dobijemo AP poubijacemo se medjusobno i nece nam vise ni trebati...
имамо велика решења за то, биће неком коме ће требати
 
Sa @zmija se apsolutno slazem i necu dalje detaljisati u postovima, ali apsolutno se slazem.
Mi po Bg nikako u guzvi ne mozemo da se snađemo, ljudi su naucili da neverovatno lako prelate iz trake u traku, vozi se u leva i desna.... kada na usponu za Zl vidis da neko vozi levom ( preticajnom) nama cudno....

Ali mislim da grese kada tako voze na magistralnim jer je puno veci rizik, nije dobra preglednost, ima cak i traktora, puno krivina, bez mesta da se sklonis ( nema veliku bankinu), a da vam kazem, ta usteda od 5-10min moze mnogo da kosta.
Tacno su ljudi navikki da zustrije voze, ali imam utisak da ipak nisu svesni da su ovo drugaciji predeli ili jednostavno to meni deluje opasnije nego sto jeste.

Ovo sam "potegla" iako smaram, ali sve je veci broj vozila, uskoro ce letnja sezona , pa ako neko procita i malo uspori ja sam zadovoljna.
Kada 2025.otvore AP do Pz ostaje mnogo manja deonica koja je naporna za voznju i sve ce biti lakse
 
Ključno je ko vozi u kakvim uslovima. Ja npr. skoro uvek vozim saobraćajnicama koje imaju više traka u pravcu. Samim tim se teško snalazim na klasičnim magistralama.
 
Vrh