Hvala Krcane.Neprincipijelnost i zakulisne radnje će napravati svaki budući projekt kao nemoguću misiju.Uvek će se naći taj jedan koji misli da može da izvuče još malo.
Te mašine što su stajale nisu stajale besplatno,ti ljudi što su tu nisu džabe tu i sve to na kraju debelo platimo.Ako već zbog ljudskih prava ne postoji način da autoput ima prioritet onda lepo kao uslov za gradjevinsku dozvolu stavite uslov da je eksproprijacija sa sve odlagalištima obavljena u procentu od 100%.
Ako misli da može da izvuče još malo, nek izvuče. Ne vidim odakle bilo kome pravo da pljuje nekog što hoće da dobije nešto što mu zakonom pripada.
Mašine su u teoriji stajale, u praksi se prebacuju na drugo gradilište, isto je i sa ljudima. Jedino ako su u tunelu blokirani ili nešto, što sumnjam, čuo bih da je tako. Ako inženjeri inače ne bi prebacivali radnike na drugi posao, kad ne mogu da rade taj što treba, pa radnici bi više stajali nego što bi radili.
Da se čeka da se odradi eksproprijacija, to bi tek odugovlačilo posao. Imaš livadu od 500m koju možeš da odradiš za deset dana, i zbog nje će svi radovi, pa i oni koji se mere godinama da čekaju? Uh, nije to baš dobra ideja. Naročito što često ne rade izvođači ni sve što mogu, evo na primer VA-Lajkovac, imaš ukrštanja sa lokalnim putevima koji su na jedan raspon, nisu pipnuti dve ipo godine rade put već.
Da su hteli da ubrzaju eksproprijaciju, mogli su one pare što su delili tokom korone, 6 milijardi evra, da izrokaju za otkup zemljišta i objekata na trasi, da daju malo bolje uslove od procenjenih, plus da koriste i te pašnjake, i kuće dok ne dođe na red da se radi. Vlasnici bi dobili pare, i još jedno 2 godine da koriste ono što su imali do sad. Stigli bi da naprave kuću ako hoće kuću, izaberu stan ako hoće stan, da nađu plac koji im odgovara i šta sve ne, ne bi im se lomilo preko kolena, gde dolaze da im prete, pričaju kako neće dobiti ništa ako odu na suđenje, i slično.