Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Верује

Верујем да би правили за 250 км/х, али тако нешто није уопште ни замисливо. Био би то, практично, метро од Ваљева до Подгорице. Вредност радова би вероватно достигла 50 и више милијарди евра и не може да буде оправдана никад и ничим (Подгорица нема 3 милиона становника, Београд 11 милиона, па да размишљамо о таквим пројектима). Уосталом, постоји авион, коме се жури.
ne bi bilo 50 miljardi ali bilo bi 5....
i to je neisplativo... ali ajde, sanjamo malo...
 
U pravu si, treba biti pre svega realan pa onda optimistican. Ali svakako ovo otvoreno parce autoputa do Pakovraca puno znaci.
Iako je ovaj deo do Pozege mnogo tezi, ne samo zbog tunela, mislim da postoji realna mogucnost da napadnu ostatak trase mnogo bolje i kvalitetnije, pa u tunelu da pojacaju radove (nije nemoguce).
No videcemo, i moje misljenje je da ce tesko zavrsiti do kraja godine samo zbog tunela. Neko je vec spomenuo, najrealniji rok je leto 2023.
U kom univerzumu je to najrealnij rok, pošto u ovom u kome ja živim nije.
Ne mogu da završe tunele do leta sledeće godine. Čak i da ostatak trase odrade tuneli će da ih zakoče.
 
ne bi bilo 50 miljardi ali bilo bi 5....
i to je neisplativo... ali ajde, sanjamo malo...
Ех, по једном научном раду од пре 5-6 година који прочитах, постојећа пруга Београд-Бар је коштала више од 5 милијарди $ у данашњем новцу... А замисли два колосека, са много мањим успонима (што значи - са мноооого дужим тунелима)... Добро, можда би могла и брза једноколосечна, има то у нпр. Шпанији, ал` би тунели опет имали другу цев за евакуацију, мада ужу. Десетине милијарди, без икакве сумње.

Само један двоколосечни тунел од 20-ак км, као у Аустрији, на прузи за Грац, кошта бар 3,5 милијарде. А кроз ЦГ би морало више таквих тунела. Богме би морало и кроз Србију.
 
Mislim da prugu Beograd Bar treba samo kvalitetno remontovati. Bitan je na njoj kargo saobraćaj, a ovako tu je autoput. Zašto bi se rasipale pare kada prosto ne mora. Samo treba ubrzavati ovaj put što pre pa makar Srbija finansirala nekim načinom u dogovoru i deonice u Crnoj Gori da to bude gotovo sto pre. Može sve to i do 2028.ako se ozbiljno pristupi.
 
Pa da pojasnim. Koncesija. Ti razumeš šta znači pošto vec baratas širokom terminologijom.
 
Upravo sam prošao novom deonicom PRLJ.-PAKovraće i izuzetno sam razočran. NOVI asfalt je na par mesta krpljen. Izuzetno je neravan i "grub".Poseban problem prave dilatacije ispred mosta na Moravi(iz pravca Preljine), gde se pri većim brzinama kola zadrmaju(denivelisane)
. Pored toga uključenje na APu na petlji Pakovraće je nezgodno, jer ,čini mi se, da je krivina preoštra. Dobro je jedino što ima 2-3 duga pravca. Što se tiče kružnog toka u Pakovraću?? Sačekaćemo prvi vikend ili praznik(Sretenje)
 
Srbija nema svoje pare. Srbija uzima skupe kredite od Kine i drugih i gradi preskupe autoputeve. Tako su se poklopili interesi. Živi na račun budućih generacija. Poslednje što joj treba je da pozajima pare i pravi skup put u tuđoj zemlji i to kao koncesiju. U zemlji gde upitno ima 600K stanovnika i koja je reda veličine jednog Novog Sada sa okolinom. A pritom ima gomlu gradova po Srbiji koji nisu povezani autoputem. npr. BG - Zrenjanin, BG-Vršac, Novi Sad -Zrenjanin, Vrbas-Sombor, Niš-Kuršumlija itd. Samo NS i ZR imaju više stanovnika koji će koristiti autoput nego cela Crna Gora a deonica je neuporedivo jeftinija. Svi ovi ljudi plaćaju poreze i očekuju da dobiju put za uzvrat. Zamisli da sad neko njihove pare da nekom drugom da se koristi, pa na šta bi to ličilo. Svi bi oni ispali "magarci".
I ja bi lično voleo da ima autoput celom dužinom od BG do mora. Da se jeftino i ugodno vozim. Ali Srbija mora pametno da ulaže novce. Neka CG da kinezima ili amerikancima u koncesiju. Uopšte mi nije jasno što bi to Srbija morala da radi ? Koji je uopšte interes Srbije da pravi put u CG? Taj put prema CG je takođe i slepo crevo. Npr. put prema Vršcu ide ka Rumuniji i dalje na istok. Možda ga rumuni koriste kao tranzit ka Italiji. Ovo posle CG nema ko da koristi dalje.
 
Mislim da prugu Beograd Bar treba samo kvalitetno remontovati. Bitan je na njoj kargo saobraćaj, a ovako tu je autoput. Zašto bi se rasipale pare kada prosto ne mora. Samo treba ubrzavati ovaj put što pre pa makar Srbija finansirala nekim načinom u dogovoru i deonice u Crnoj Gori da to bude gotovo sto pre. Može sve to i do 2028.ako se ozbiljno pristupi.
Зашто би смо ми финансирали деоницу у Црној Гори, тачније који је то наш интерес да погурамо градњу аутопута у тој држави? Имамо много важније правце а ограничене ресурсе, тако да осим ако се иза тога не крија јасна математика колико би смо финансијски били на добитку, не видим потребу за тим.

Видим многи се овде уватили за Црну Гору. Мене ова вест радује јер Ужице, Чачак, Ивањица, Вишеград, источна РС и југозападна Србија постају ближи Београду, Шумадији и Војводини, Испада ко да смо правили ову обилазницу због Црне Горе.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ZAK
Na open street map su ubacili rutu auto puta kroz ivanjičku opštinu.
Screenshot_20220131_220917~2.jpg
 
Upravo sam prošao novom deonicom PRLJ.-PAKovraće i izuzetno sam razočran. NOVI asfalt je na par mesta krpljen. Izuzetno je neravan i "grub".Poseban problem prave dilatacije ispred mosta na Moravi(iz pravca Preljine), gde se pri većim brzinama kola zadrmaju(denivelisane)
. Pored toga uključenje na APu na petlji Pakovraće je nezgodno, jer ,čini mi se, da je krivina preoštra. Dobro je jedino što ima 2-3 duga pravca. Što se tiče kružnog toka u Pakovraću?? Sačekaćemo prvi vikend ili praznik(Sretenje)


Danas sam i ja prosao po prvi put i sve to isto primetio. Cak i izlaz iz Preljine na autoput prema Pakovracu je ocajan :(
Predeo je prelep, ali radovi kao da su odradjeni navrat-nanos :(
Ako im je toliko vremena trebalo da odrade ovaj autoput od 11km kroz ravnicu, ja ocekujem da ce do Pozega praviti do 2025.godine :(
 
Ali najjaci su mi ovi sto pisu kada se izgradi auto put do Podgorice, ili brza pruga, odes za par sati, popijes pice, izblejis... Dok se to izgradi i ako se izgradi moci cete samo da odete da vidite ima li kakav dom za penzionere ili da kupite u Prizmi aparat za pritisak ili secer uz penzioni cek. U kom vi univerzumu zivite? 12 godina prave od Obrenovca do Cacka. Jel znate vi gde je Podgorica, jel ste videli nekad deo oko Golije, Boljara, culi za dug nase zemlje, primetili da smo prosle godine izgubili 75000 stanovnika samo prirodnom prirastajem. Ko ce to da koristi i ko da otplati, kad jedva preko 60000 beba naguramo godisnje, 3 puta manje nego pre 40 godina.
 
Ja sam juče prošao 2x obilaznicom oko Čačka i nigde žive duše. Ja se ovoga ne sećam a prilično godina imam. Staneš na semafor a jedini si auto iz oba pravca :). Prvi put išao taksijem drugi put svojim autom. Taksista mi priča da se on ovakvog saobraćaja ne seća(doduše i mlađi je od mene) i baš priča kako vozi 2 žene svaki dan sa posla i mora da ide obilaznicom, da mu je za to uvek trebalo najmanje 25 minuta a da je danas(odnosno juče) stigao za 7 minuta.
Kada Vam dosadi vožnja autoputem svratite malo i obilaznicom fali nam automobila :D
Super je sad ovo.
 
Ali najjaci su mi ovi sto pisu kada se izgradi auto put do Podgorice, ili brza pruga, odes za par sati, popijes pice, izblejis... Dok se to izgradi i ako se izgradi moci cete samo da odete da vidite ima li kakav dom za penzionere ili da kupite u Prizmi aparat za pritisak ili secer uz penzioni cek. U kom vi univerzumu zivite? 12 godina prave od Obrenovca do Cacka. Jel znate vi gde je Podgorica, jel ste videli nekad deo oko Golije, Boljara, culi za dug nase zemlje, primetili da smo prosle godine izgubili 75000 stanovnika samo prirodnom prirastajem. Ko ce to da koristi i ko da otplati, kad jedva preko 60000 beba naguramo godisnje, 3 puta manje nego pre 40 godina.
Golija je netaknuta priroda. Ako 5 godina grade 20 km kroz Jelicu, 40 km kroz Goliju gradice mnogo vise i stvarno cemo otici u penziju do tada :D Ja sam u petak uvece prosao putem od Duge Poljane do Sjenice i mogu reci da ce autoput kroz Pešter funkcionisati iskljucivo sa nekom zastitom slicnom bukobranima.
 
Golija je netaknuta priroda. Ako 5 godina grade 20 km kroz Jelicu, 40 km kroz Goliju gradice mnogo vise i stvarno cemo otici u penziju do tada :D Ja sam u petak uvece prosao putem od Duge Poljane do Sjenice i mogu reci da ce autoput kroz Pešter funkcionisati iskljucivo sa nekom zastitom slicnom bukobranima.
Стави неку слику!
 
Ja sam juče prošao 2x obilaznicom oko Čačka i nigde žive duše. Ja se ovoga ne sećam a prilično godina imam. Staneš na semafor a jedini si auto iz oba pravca :). Prvi put išao taksijem drugi put svojim autom. Taksista mi priča da se on ovakvog saobraćaja ne seća(doduše i mlađi je od mene) i baš priča kako vozi 2 žene svaki dan sa posla i mora da ide obilaznicom, da mu je za to uvek trebalo najmanje 25 minuta a da je danas(odnosno juče) stigao za 7 minuta.
Kada Vam dosadi vožnja autoputem svratite malo i obilaznicom fali nam automobila :D
Super je sad ovo.
Nemoj o obilaznici oko Cacka da i ti ne dobijes posebnu čestitku jer si naglašavao koliki je haos ( ja jesam :) )
Uzgred, meni je neverovatno to sto pišeš, meni nije bilo dovoljno nas koji su psovali tu obilaznicu. Ali dobro, kad u Bg bude gužva npr.od Obrenovca onim starim putem, nema žive duše koja se nije složila da je haos, makar prošli 2x jer ima neko ko ide svaki dan. A kad je oko Cacka, onda sam dosadna.

Imam i utisak jednog vozaca kombija, kaze da je skoro sat vremena ustedeo na Pakovraće ulazu. Ne znam kako, ali mozda je to sto je npr manja guzva na ulazu, a ne obilazi se cacak pa tu dobije pola sata i vise, na to + dobri uslovi na AP...
U sbakom slucaju mislim da je usteda vremena veca od prostog odbijanja vremena preko obilaznice, naravno po ogranicenju. Ima li neko iskustva?
 
Код нас на Тари је пало 25цм новог снега и даље пада, сада је преко 60цм укупно. ко год креће на Тару поред зимских гума, не крећите без ланаца!
 

Prilozi

  • снег.jpg
    снег.jpg
    154,1 KB · Pregleda: 248
Vrh