Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

To o čemu ti pričaš i ne treba da bude autoput već gradska saobraćajnica ili brzi put. Ja ne mislim da nije potrebna bolja veza na potezu Lazarevac-Beograd. Što kaže profesor Zec, Beograd ima samo jedan dostojan ulazak u grad i to onaj iz pravca Zagreba. Svi ostali su sramotni na čelu sa ulaskom iz pravca Zrenjanina.
Sve i da je trasa išla tuda kuda ti želiš ne bi svako selo imalo petlju za autoput jer se autoput tako ne projektuje.

Glede objekata uz put, gradiće se po potrebi i po ekonomskom načelu.

To što lokalci više koriste Ibarsku više govori o načinu razmišljanja prosečnog gradjanina i njegovom ekonomskom stanju nego o racionalnom razmišljanju. U životu više ne bih krenuo Ibarskom čak i sada kada verovatno ima manje vozila.

I za kraj, ne počinje sve i ne završava se sa Beogradom. Jedan ceo Beograd živi iznad Save i Dunava, a ovaj autoput predatavlja vezu i Madjarske i Rumunije sa Crnom Gorom i u tom kontekstu ga treba i posmatrati.

Inače Ub možda nije velegrad, ali je za Stepojevac, Meljak i slične jedno pismeno i koliko toliko urbanizovano naselje.
 
Deset minuta. Deset minuta ti treba od Milanovca do uključenja. Kada se put sredi trebaće možda osam minuta. Više treba iz centra Čačka do Preljine.
 
Sve u svemu, zaključak je da je trebalo unapređivati trasu duž Ibarske magistrale, da li njenim proširivanjem - uz delimično izmeštanje trase, ili gradnjom novog autoputa na tom potezu i pravljenju normalnog južnog ulaza u grad.. gde žive stotine hiljada ljudi, kojima bi ta trasa bila najpogodnija za korišćenje.

Ali, u ovoj zemlji se malo toga radi u korist naroda. Zašto bi i pravili takav autoput, kada svima koji žive na tom potezu do Lazarevca i spadaju u beogradsku teritoriju ne bi mogli da naplaćuju putarinu. Znači čist trošak sa gledišta vlasti.

Ovako su napravili autoput bezveznom trasom pa mogu da deru. Samo nešto izgleda da nema baš mnogo mušterija. Kakav je obim saobraćaja, pitanje je uopšte da li je trebalo praviti autoput, ili dobar 2+2 put kakav postoji između Bg i Pančeva. Ali tada vođe ne bi mogle da se prse kako gradimo najviše puteva u istoriji, niti bi mogli da deru narod s putarinama..
 
Vox91 aj se prvo informisi o podacima pa kreni da crtas autoputeve.

Imas na sajtu putevima srbije protok vozila za 2020tu godinu i sve moguce grafikone o protoku, zaradi i ... , ovaj put je na drugom mesto po duzini puta i broju vozila samo je vise vozila imao deo od Beograda do Subotice.
 
Besmisleno je pricati o prosirivanju Ibarske ili bilo koje druge magistrale na kojoj postoji bezbroj prikljucaka. Koliko bi se tu moralo izgraditi petlji i paralelnih saobracajnica da bi se ljudima omogucio izlazak sa svojih imanja. Ima video takve magistrale na Kosovu. Mrzi me da sada trazim ali ono je jezivo. Izlazis sa svog imanja i prikljucujes se na brzu cestu.
Dajte malo opet kako je trebalo da trasa ide desnom obalom Save. Niste odavno.
 
I onda zaključak, gde treba po vašem mišljenju da prođe dalje autoput? Blizu Ivanjice i Sjenice i kroz pustu Peštersku visoravan, ili blizu Prijepolja, Nove Varoši, Priboja, Zlatara? Na stranu sad održavanje i zima.

Inače, iskreno mislim da će biti totalno pust put dalje, kao što je prilično pust i Miloš Veliki, a posebno u zimskim mesecima. Evo pre 3 dana sam putovao od Zlatibora do Prijepolja, bilo je oko ponoći, dakle ne prekasno, nijedno jedino vozilo od kružnog toka do Nove Varoši. U oba smera. Mislim da će za bilo koji pravac, nažalost, biti prekasno. Da je pravljen do pre 10-15 godina garantujem da bi ostalo bar 20,30 pa i 50 hiljada ljudi više u ovim krajevima.

Radujem se svakom novom kilometru, ali ovo kašnjenje je pogubno. A kašnjenje nije tih mesec dana pre ili posle Božića, već 10-15 godina. Nažalost, bojim se da će svi akteri zaslužni za to, od 90-ih pa naovamo, pre dočekati smrt nego zasluženu kaznu.

Da dam doprinos temi, 12km autoputa sa 120km/je će se prelaziti za 6 minuta, a od petlje do sadašnjeg ulaska na autoput, bez gužve, trebalo mi je 20 minuta, dakle minimalna ušteda je 15 minuta.
 
Ja nisam pametan za taj nastavak puta. Kako god okrenemo neko će se buniti.

Pre svega, apsolutno se slažem da bi više ljudi ostalo u tim krajevima da je put davno izgradjen. Ima ljudi koji ne shvataju šta putevi znače i koliko smo infrastrukturno zaostali za zemljama srednje Evrope, o zapadu da i ne govorim.

Ono što nam je sigurno potrebno je nastavak od Požege do Čajetine. Mislim da se tu svi slažemo.

Opcija preko Nove Varoši i Prijepolja možda ima više smisla istorijski. Sa druge strane druga varijanta će dovesti autoput na svega 30ak kilometara od Novog Pazara (nemam pojma kakav je put do Duge Poljane). A Novi Pazar je puno veći grad od Prijepolja, Priboja i Varoši zajedno. Takođe, prirodni priraštaj te regije je najveći u Srbiji. Tu je i političko pitanje sa Bošnjacima (i u CG i u Srbiji) tako da je to možda isto uticalo. Nisam baš siguran da nam je na toj deonici potreban autopur ili i brzi put može biti dovoljan i puno ekonomičniji.
 
Ivanjica 35.445
Sjenica 26.392
Prijepolje 37.059
Nova Varos 27,133
Za uporedbu. Podaci su sa Vikipedije. Gde god da autoput prodje govorimo o opstinama koje nemaju vise od 40000 stanovnika. A to da ovaj autoput kasni barem 30 godina se slazem u potpunosti. Da je autoput gradjen tada trasa bi recimo isla sadasnjom obilaznicom oko Cacka.
 
Osim Koridora 10, koji je evropska trasa i kičma države, u Srbiji nije trebalo graditi nijedan autoput. Razlog je prost-nijedna deonica nema dnevni promet od 15-20.000 vozila, koji bi omogućio isplativost.

Zato je trebalo graditi motoputeve, 2+2 i da pevamo. Nema putarina, jeftinija gradnja, a efekat skoro pa isti.

Koja je uostalom funkcija zaustavne trake? Kad se pokvariš da staneš i da te udari neka bu**** koja ipak vozi tom trakom.. kao što su prošle godine izginuli oni radnici u pokvarenom kombiju.

Dnevni rekord na Milošu Velikom je 11.599 vozila..o trasi preko Peštera ne bih ni razmišljao, sve ovo drugo što planiraju da grade je čist populizam, da bi se vođa prsio da imamo više autoputeva od Hrvatske. Moći ćemo s njima da se takmičimo čiji su prazniji i neisplativiji.

A priče kako će u Sjenicu da pohrle investitori čim prođe autoput su priče za malu decu..mislim ono kao što je i Velika Plana centar svemirske industrije, Paraćin cveta, a u Srbobranu i Bačkoj Topoli beru pare na grani. I to sve samo zato što su na autoputu.. nije nego.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889137#p889137:23t4y3lh je napisao(la):
Vox91 » Tue Oct 12, 2021 10:44 pm[/url]":23t4y3lh]...
Dnevni rekord na Milošu Velikom je 11.599 vozila..

A priče kako će u Sjenicu da pohrle investitori čim prođe autoput su priče za malu decu..mislim ono kao što je i Velika Plana centar svemirske industrije, Paraćin cveta, a u Srbobranu i Bačkoj Topoli beru pare na grani. I to sve samo zato što su na autoputu.. nije nego.
1. Od kad i iz kog izvora ti je taj podatak?
2. Ova tema obiluje simpatičnim pričama o potencijalnom novom saobraćaju, o potencijalnom privrednom i društvenom napretku. Naravno da neki nov autoput to, donekle, i donosi. Npr. U toj pomenutoj Plani radi neki narod na autoputu (pumpe, Mek, motel, etno selo) ali to nije ni jedan pogon jedne fabrike.
Zbog toga je Plana samo malo manje @$% nego što bi bila da nema autoput već 50 godina. Paraćin isto, samo nema Mek, ali ima Lindu blizu autoputa.

Inače, ne slažem sa tobom. Autoput do Požege ima opravdanje i saobraćajno i ekonomsko i političko. Za ostalo možemo da diskutujemo.
 
Kolki je bio dnevni promet preko Gazele pre 60 godina, a kolki danas? Kolki je bio u Jurija Gagarina pre 50 godina, a kolki je danas? Ne znam šta onda trenutni promet dokazuje? Pokazuje kad se izgradi autoput kolki će biti promet za 10, 20, 50 godina? Ko to vidi, najbolje se zaposli u proročice.
 
Богме је Плана постала и центар домаће одбрамбене индустрије, а само село Крњево има два национална бренда - ДИС и Мали подрум Радовановић. Ако је игде аутопут отворио радна места, онда је то у Великој Плани. А знам и доктора који је тамо радио у хитној пре пуног профила (до 1978.) и говори како су све до тада колеге и он били у крви до лаката. Да не потцењујемо потребу за аутопутем, посебно за западну Србију, којој је баш то фалило све ове године.
 
Pre 60 je bio 0 jer je Gazela sagrađena pre 50 godina.
Tih sedamdesetih je na "autoputu" BG-Niš, koji je većim delom bio motoput 1+1 bilo dana sa preko 40.000. I to uz zabranu saobraćaja teških kamiona. Sada ide do 100.000.
Tako da nije uporedivo.
 
Prvo , Ljupko, beskrajno ti hvala za fotografije, ne znam da li si ti na slici ili tvoj prijatelj, ali hvala puno.

Drugo, nisam htela @ Vox91 da nista repliciram, ali bas moram.
Moram ti reci da me bas briga koliko nekom delu Bg treba do AP i da li je put trebao ovamo ili tamo. Nije AP pravljen da bi vama u BG bilo zgodno, nego da se poveze cela Srbija.

Ako ima onih kojima je Ibarska OK, to je u redu. @ Niko je tvrdio da je najveci problem sa kamionima, a ona njemu prvom treba pa zna sta prica. Dakle, naterati kamione na AP i neka Ibarske za ostale. Dok smo se mi mucili decenijama nikom nista, a sad treba da se prosiri.

Ni tvoja izjava nije na mestu da osim K10 nije trebao AP, ja mislim da se kasni decenijama i da se zato toliko ljudi odselio. Vi bi u BG i obilaznice i svaki put sa 2, 3 trake, ma jelte.... kako da ne... U autobus, pa putujte ako vam smeta gužva, sta mislis o toj alternativi?. Vi velegrad, a mi selo. Jos im je katastrofa veza sa AP.

Da mislim da se neki drugi pravac za AP mozda trebao odabrati, moguce je, ali da je nezgodno samo vama iz BG e to vala je vise muka svima iz unutrasnjosti. Ajde da analiziramo koliko ljudi tranzitno prolazi, dolazi u Bg na dan ili vikend, da li njima smeta ili ne.
Nisi ti imao lose namere, znam sta pricas o velikom broju vozila koji ostaju na Ibarskoj, ali gledaj malo siru sliku, a ona kaze da nije BG centar sveta iako se to vama cini
 
I izvinjavam se zbog tona, ali poludim kad Beograđani nemaju maksimalnu komociju :)
A bila sam tokom spica i svesna sam koliko se tesko putuje i priznajem, ali ajde da vidimo koliko nama, ostalima koji smo vecina odgovara ili ne odgovara lokacija AP.....

I izvinite na pogresnom redu reči u recenicama jer kuckam na tel pa nemam dobru preglednost
 
Ljupko1972":2tww0ew2 je napisao(la):
Koliko sam video kod mog prijatelja na fejsu, danas su na mostu preko Morave, mešalica radi punom parom, što znači da se radi bez predaha, ko zna možda i stignu do nove godine...
Ljupko može ime prijatelja na fejsu da ispratimo I mi te slike?

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
 
Nova Varoš, Prijepolje i Priboj ostaju na margini kako god okreneš. Da li bi se sprečila "bežanija" naroda ka Bgd-u i dalje ranijom izgradnjom AP ne znam. NV će imati najbliže tačke uključenja u Dugoj Poljani oko 50 i kusur km, i na Mačkatu (ako se kad završe te deonice) oko 40 km.
Tako da i to nije loše. Razvijaćemo turizam, divićemo se lepotama Zlatara i kanjona Uvca od kojih pobegosmo glavom bez obzira.

Izvinjavam se na ironiji. Nešto mi dođe.
Pozdrav
 
Ja uopšte nisam iz Beograda, tako da mi komocija žitelja glavnog grada nije u prvom planu.

Gledajte stvari logično i racionalno.. Ma pitanje je da li je i ceo Koridor 10 trebalo da bude autoput, ili samo deonica između Novog Sada i Niša.

Sve ostalo 2+2, niko se ne bi žalio.. Evo između Bg i Pančeva je pravi 2+2 put od odvajanja za stari pančevački put i voziš kao da si na autoputu. Nema zaustavne trake, jaka stvar.

Stvari sam malo karikirao da proizvedem reakcije. Verovatno su Plana ili Srbobran u boljem stanju nego da nemaju autoput, ali to ne menja bitnije stvari.

U Srbiji ima života između Beograda i Novog Sada, uz po još neke centre koji se koprcaju. Sve nas je manje, zemlja će biti sve praznija, ko će se za 30 godina voziti svim novim autoputevima?
O tome se ne razmišlja, nego se populistički gradi i verovatno dobrano krade pri svakoj izgradnji. A onda će još i da se dere narod sa putarinama..
 
Ја ти нешто и нисам за то без зауставних трака - стајати због квара при десној ивици коловоза којим се вози 120 на сат уопште није пријатно - а и оно аутопутева што градимо кроз тежи рељеф је геометријски ионако на нивоу брзог пута и за 100 км/ч док тунели немају зауставне траке, тако да ту неке велике уштеде не би ни било. Чак су неки делови нишког аутопута (попут успона од 11%) ван свих стандарда, чак и брзог пута. Штедимо ми одувек у изградњи, и то доста.
 
@Vox91 Mlad si, ali toliko pesimističan i negativan. Opusti se malo i pokušaj da na stvari gledaš iz šire perspektive. To pitanje o tome ko će živeti ovde za 30-50 godina je nepotrebna. Ovaj region je nastanjen hiljadama godina. Ne znam da li ste možda čuli za Vinču ili da su neki naši sadašnji gradovi bili to i u vreme Rimskog carstva.... Ako ne budu Srbi i drugi Sloveni, biće neki drugi narodi, ali to nam ne daje za pravo da ne razvijamo zemlju u skladu sa mogućnostima.

Ja ne znam kako ti definišeš život pa po tome zaključuješ da on postoji samo na relaciji NS-BG. Pokušaj da obidješ državu u kojoj živiš, da upoznaš druge gradove i sredine pa će ti se vidici proširiti malo. Taj stav da je život jedino u Beogradu je jedna od najvećih omča koju smo sami sebi nametnuli kao narod, a toliko je isprazan, neutemeljen i pogrešan. Ja sam na primer iz Zrenjanina i mogu ti reći da ako izuzmemo vodu (dobro možda i vazduh uskoro) taj grad nudi puno bolje opcije za normalan i kvalitetan život nego Beograd.

Kao što reče Earth broj vozila na ovom autoputu će se samo povećavati, pogotovo kako se stepen izgradjenosti bude povećavao.
 
Како се возих летос на југозапад, Србија је баш доста живнула, све до Златибора. После је видљиво сиромаштво. Па ето разлога да се и тамо улаже.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889206#p889206:17twos0k je napisao(la):
Vox91 » Sre Okt 13, 2021 10:44 am[/url]":17twos0k]Ja uopšte nisam iz Beograda, tako da mi komocija žitelja glavnog grada nije u prvom planu.

Gledajte stvari logično i racionalno.. Ma pitanje je da li je i ceo Koridor 10 trebalo da bude autoput, ili samo deonica između Novog Sada i Niša.

Sve ostalo 2+2, niko se ne bi žalio.. Evo između Bg i Pančeva je pravi 2+2 put od odvajanja za stari pančevački put i voziš kao da si na autoputu. Nema zaustavne trake, jaka stvar.

Stvari sam malo karikirao da proizvedem reakcije. Verovatno su Plana ili Srbobran u boljem stanju nego da nemaju autoput, ali to ne menja bitnije stvari.

U Srbiji ima života između Beograda i Novog Sada, uz po još neke centre koji se koprcaju. Sve nas je manje, zemlja će biti sve praznija, ko će se za 30 godina voziti svim novim autoputevima?
O tome se ne razmišlja, nego se populistički gradi i verovatno dobrano krade pri svakoj izgradnji. A onda će još i da se dere narod sa putarinama..

Ok, procitali smo tvoje postove i razumeli tvoje misljenje. MIslim da je u redu i da ti saslusas drugu stranu i kontraargumente kojih itekako ima. :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889191#p889191:2b2g536j je napisao(la):
ŽeljkoNV » Sre Okt 13, 2021 8:59 am[/url]":2b2g536j]Nova Varoš, Prijepolje i Priboj ostaju na margini kako god okreneš. Da li bi se sprečila "bežanija" naroda ka Bgd-u i dalje ranijom izgradnjom AP ne znam. NV će imati najbliže tačke uključenja u Dugoj Poljani oko 50 i kusur km, i na Mačkatu (ako se kad završe te deonice) oko 40 km.
Tako da i to nije loše. Razvijaćemo turizam, divićemo se lepotama Zlatara i kanjona Uvca od kojih pobegosmo glavom bez obzira.

Izvinjavam se na ironiji. Nešto mi dođe.
Pozdrav
Zeljko, i vama do granice je stvarno katastrofa. Mi prodjemo nekoliko puta godisnje, ali svaki put je ogromna guzva, a najveci problem ako sam dobro videla su kamioni.
Mi smo npr putovali rano, oko 5 na more i bilo je super, a u povratku, popodne, pa plus kisa....haos.
Sta mislis, moze li tim delom negde da se prosiri put? Ako vam je onakva guzva stalno, i tu se nesto mora resavati
 
Vrh