Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pricate o javnom dugu kao da je to smak sveta. Jasno je propisano da moze da bude do 60% BDP-a i da to ne pravi nikakav problem. Zvanicni podaci MMF-a kazu da je nas ispod 60%. Isto je kao sto se fizicka lica mogu zaduziti do odredjene sume, 50% prihoda.
 
Па, понегде је и 130% и више, у Грчкој је 210%, па није смак света... Мислим, идете тамо на летовање, видите да не скупљају људи из контејнера да би послали немачким банкама, зар не? А граде путеве и даље. И метро у Солуну завршавају.

Онога тренутка кад је умро Броз и кад су наш народ примили на ту Чаушескуову причу о спољном дугу због којег треба да се испашта, тад се та земља распала. Је л неко ствано мисли да ће кредитор у Франкфурту и у Паризу да плени авионе Ер Србије - који ни не припадају њој - или да ће да дође овде да вам односи телевизоре и машине за судове из станова??

Узимај паре док дају и гради земљу. Паре су папир, пут остаје.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887479#p887479:1kobhs8v je napisao(la):
MiraC » Pet Okt 08, 2021 6:57 am[/url]":1kobhs8v]@ Kurogane1 ja moram da ti objasnim nesto i da te rqzocaram....
Prvi post ( od Vucka ili kqko vec) je ubacen pre par g na nase insistiranje od strane admina, ali je ispalo da je objavljan 2010. Zeleli smo kao presek stanja da ima na 1.str.
Prvi post , ali bas prvi prvi je od @ prostornog planera kojim kaze da zapocinju radovi na deonici. 2010.
Meni se cini 2016.je pusten Cacak - Ljig.
2018. Ljig- Obrenovac
2019. Do Surcina? Mada nisam sigurna, cini mi se da je bilo nesto kao novembar...

A obecanja su bila....da ne govorim puno....

Sto se tice tvoje objave, vidis da i pre par godina se napravila greska. Mislili smo da ce do 2021.do Pz, a ni do Pakovrace nece biti
Previse bi bilo,morala je neka kvaka da postoji :)
Kako bilo da bilo nek se zavrse ovih 5 gradilista
Kuzmin Sremska Raca
Loznica Ruma Šabac Loznica
Preljina Požega
Preljina Pojate i
obilaznica oko Beograda
ja prezadovoljan,to mu dodje oko 300 km mislim novog autoputa.
Što se počne to se i završi,to ce biti onda raj jos evo da dodam i pedesetak km fruškogorskog koridora i to je to.
 
Slažem se da su direktni ugovori sa kinezima, amerikancima i turcima nepovoljni i verovatno iznad realne cene, ali sve i da su pošteno ugovarali cene javni dug bi nam rastao.

Tenderi i koncesije su još gori. Setimo se smo agonije sa Alpina-Porom.
 
Slažem se @Posmatrač. Kada se setimo tih tendera i tih firmi, pa onda deonica od po nekoliko kilometara (tako se i dalje ugovaraju radovic za koridor Vc u Bosni), shvatim da možda i nije loše što smo prešli na ovaj model finansiranja i ugovaranja jer se pokazao efikasnijim. Problemi koji i dalje postoje sa brzinom i rokovima su uglavnom više zbog naše nespremnosti (ekspropriacija) nego zbog lošeg tempra rada izvodjača.

Ono što mene brine je da su se rasplinuli na previše stvari i deonica. Lepo to zvuči u teoriji, ali treba pronaći dovoljno mehanizacije i ljudstva za sve te radove u isto vreme.
 
Čudi me da još nijedna benzinska pumpa nije napravljena od kako je otvorena ova deonica Bg-Preljina.. malo sablasno deluje kad na više od 100 km pored puta nemaš ništa.
 
Ima ona jedna dole kod Preljine.

Pa nije to ništa novo za nas: od Gaspromove pumpe kod Hotela Nais, pa negde do Bujanovca, ako ne primeti jednu pumpu skrivenu iza bukobrana negde kod Vranja, može čovek da se upiša u gaće, ili da obavi to na bankini.
 
Ne znam koliko im treba da ih naprave po otvaranju novih deonica, ali ovo je baš dugo. Jeste da se brzo pređe tih stotinak km, ali imaš utisak kao kroz pustinju da voziš. Neke kućice u daljini, nijedno naselje da vidiš, kako će tek sablasno da deluje kad se bude vozilo od Požege do Boljara mogu samo da zamislim. Pa onda crnogorska deonica i divljina..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887670#p887670:2i206s3f je napisao(la):
Vox91 » Fri Oct 08, 2021 11:20 pm[/url]":2i206s3f]Ne znam koliko im treba da ih naprave po otvaranju novih deonica, ali ovo je baš dugo. Jeste da se brzo pređe tih stotinak km, ali imaš utisak kao kroz pustinju da voziš. Neke kućice u daljini, nijedno naselje da vidiš, kako će tek sablasno da deluje kad se bude vozilo od Požege do Boljara mogu samo da zamislim. Pa onda crnogorska deonica i divljina..

Slažem se sa Lukom da bi trebalo dodati pumpe na tim mestima. Koliko znam, Koridori/Putevi nisu odgovorni za izgradnju pumpi, ali jesu za izdavanje dozvola. I zaista jeste čudno zašto je to toliko čudno.

Što se tiče opaske o pustinji, ne znam koliko su putovao po autoputevima, ali ja mislim da i jeste poenta da autoput prolazi blizu naseljenih mesta a da se ona ne vide sa puta. Nije nam valjda autoput kroz Beograd ideal autoputa? Deo Obrenovac - Preljina je inače ultra zanimljiv ako ga uporedimo sa putem do Zagreba ili Budimpešte na primer. A tek kada se bude išlo kroz Crnu Goru. Pa ono izgleda fantastično za vožnju, biće prava milina voziti se tim putem.
 
Nema vise Koridora. Novi ministar nova emisija. Sad u formi VEZE

Ajd da vidimo :bubanj:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BGSZdTEfuu0[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wCRL5lHCkSk[/youtube]
 
Ma normalno da autoput ne treba da prolazi kroz naselja, ali ja volim da bacim pogled u toku vožnje i da vidim tragove civilizacije, svetla naselja u daljini itd..ako toga nema zbog konfiguracije terena, onda daj bar neku pumpu, motel itd..
 
A je l normalno, Vox, da se autoput koji je prolazio PORED Vranja, izmesti još malo mnogo više pored Vranja, pa da tako mimo njega ostanu postojeće benzinske stanice, motel (koji se usled toga, iako delimično renoviran, zatvori - jer više nije usput putnicima - i bude prodat Komesarijatu za izbeglice), a da se izgrade novi objekti nema interesa, tj. ekonomskog opravdanja? Ili je bolje da kao u Velikoj Plani, autoput ostane pored-grada-kao-i-ranije, dakle ne previše pored, nego taman kolko treba, pa se usled toga renovira pumpa, otvori motel, podignu McDonalds i Diner (u koji se može i sa strane varoši, bez plaćanja putarine), pa da se, dakle, kroz tu sinergiju otvori nekoliko stotina radnih mesta - dok u Vranju (i Leskovcu) ne samo što se ne otvori nijedno, nego se neka i zatvore (motel)? Ali zato su dva rečena grada dobila prostora da smeste još po jedno 150.000 stanovnika, jer dabome, to im baš treba.

Šta je bolje, stvarno? Zašto smo mi toliki duduci za prostorno planiranje? Zašto uopšte vodimo rasprave o Prokopima, Vesićevim metroima, ovim obilaznicama-oko-obilaznica? Šta je to ovaj narod Bogu zgrešio, da mu se tako radi o glavi (novčaniku)?
 
Ma, znaš ti dobro odgovore na sva ta pitanja.. :(

Ja sam evo juče došao sa Zlatibora, tj. prvi put išao autoputem od Preljine do Beograda. I odmah mi je upalo u oči da je autoput predaleko od usputnih naselja. Nije mi bilo normalno da ne možeš da vidiš ni obrise nekog većeg mesta. Ub nije blizu, Gornji Milanovac pogotovu. Znači da je trasa morala biti bolja. Možda je trebalo ići na Mionicu, trasu približiti Valjevu.. Ovako sad treba graditi duge "autoputske" priljučke i za GM i za Valjevo.

Ali, nismo mi tu jedinstveni. I Hrvati su se npr. proslavili kod trasiranja Dalmatine..Ko im je kriv što im Tito smaknu Savku, spojili bi Split sa Zg-om još 70-ih, i to unskom trasom, mnogo kraćom i boljom.. kao što je bolja bila i unska pruga od ličke, a i mnogo kraća.

Da su im dva najveća grada bila povezana preko Bosne, možda se ne bi ni otcepljivali.. tema za razmišljanje :grand:
 
Mislim da vam je priča ozbiljno šuplja i da očekujete nešto što je preteško izvesti.

Pošto sam očigledno malo više puta prošao tim putem i koristio isključenja i za Ub i za Ljig i za Valjevo i za Gornji Milanovac mogu da podelim par iskustava.

Nije tačno da je autoput predaleko od naselja. Ok je što je tebi to interesantno da prolaziš i gledaš u kuće, ali nije svima to interesantno. Na kraju krajeva tu gde su naselja blizu autoputa stavljaju se bukobrani pa svakako ne vidiš ništa. Dalje, nisu to gradovi od po par stotina hiljada stanovnika pa da očekuješ neke panorame, već mestašca sa tek par desetina hiljada stanovnika u najboljem slučaju.

Ove godine sam nekoliko puta išao u Hamburg kolima i prvi put sam ostao u čudu jer se približavam destinaciji a ne vidim ništa od grada. Onda shvatim da postoji zaštitni pojas sa obe strane puta koji uključuje i bukobrane, i prolazim kroz neko predgrađe verovatno a nemam pojma da sam već delimično u gradu. A ovde se očekuje od Uba, Lajkovca i Ljiga sa sijaju i privlače pažnju. :bash:

Sama isključenja redom:
Obrenovac - sasvim blizu autoputa
Ub - do autoputa se stiže za maksimalno 10 minuta, po Google-u ima manje od 5 kilometara
Lajkovac - ista priča
Ljig - naplatna rampa je na samom ulasku u grad
Gornji Milanovac je jedini problematičan sa udaljenošću od čitavih 10 kilometara. Taj put stvarno treba da se proširi i rekonstruiše, ali ne bih rekao da je i ova udaljenost velika. Meni toliko treba do najbližeg uključenja na autoput u Berlinu i to gradske vožnje, a ovamo se ista udaljenost predstavlja kao Znači da je trasa morala biti bolja
Preljina/Pakovraće su na sasvim razumnoj udaljenosti od Čačka.

Da se išlo bliže Valjevu ne znam na šta bi to ličilo iskreno. Pogledajte malo mapu pre nego što kažete nešto. Bušili bi Divčibare? Kako bi došli do Čačka koji je svakako morao biti povezan autoputem? :gobb:

Komentar za Hrvatsku: Da li si ikada obišao te predele o kojima pričaš? Znaš li ti da pojedine opštine na Zapadu Bosne nikada nisu spojene asfaltnim putem iako su jedna do druge?

A kad smo kod tema za razmišljanje. Ovde postoji grupa forumaša koja se upire svaki dan da nas predstavi kao koloniju u kojoj stranci sve odlučuju (ne ulazim u tu diskusiju sada), pa ja evo postavljam pitanje kako to da moćne kompanije tipa OMV, Gazprom, Eko, Petrol, NIS (i šta već imamo dole od pumpi) nisu izvršili pritisak na institucije da im dodele lokacije uz autoput ni nekoliko godina nakon otvaranja?
 
U prvoj varijanti ispod Maljena, ap ne bi Čačku nigde prišao, već bi pravo u Požegu. Ali, onda je došao Veljo. Oatalo posle je odsustvo bilo kakve strategijw i menjanje planova u hodu.
 
Gledano na mapi, tehnicki je autoput mogao da ide trasom Beograd-Obrenovac-Valjevo-Pozega-Ivanjica-Duga Poljana-Boljare. Ovom varijantom bi Moravski morao da ide trasom Pojate-Krusevac-Kraljevo-Cacak-Pozega i da se nastavi odatle ka Uzicu i Kotromanu. Ne znam koliko je ova opcija prikladna zbog terena.
 
Da, da, evo posle malo detaljnijeg gledanja mape i trase izgrađenog autoputa, mogu samo još jednom da kažem da je pogrešna - pogotovu od Beograda do Lajkovca.

Sremska deonica je greška, trebalo je uvesti autoput u grad šumadijskom trasom, i to ne preko Umke, nego Stepojevca, Meljaka, Železnika i Žarkova.. pa i po 3 vozne trake izgraditi.
Dalje voditi trasu između Lajkovca i Lazarevca, a ne kao sada ispod Lajkovca. Lazarevac bi tako bio bolje vezan. Isto je i G. Milanovac morao biti mnogo bliži autoputu.

Ovako autoput od Lajkovca do Obrenovca bukvalno prolazi kroz pustinju i ne kači nijedno bitno mesto.

Sad me ni ne čudi što je relativno brzo izgrađen za naše uslove. Da su ga sproveli groz gušće naseljeno područje, a što bi bilo mnogo korisnije - mnogo više problema bi imali sa eksproprijacijom, trasiranjem itd. i sve bi duže trajalo.

U drugoj varijanti bi opet bilo bolje - da se išlo pravo na Valjevo, Mionicu, Divčibare, Kosjerić i Požegu. Čačak bi bio na Moravskom autoputu, Ibarska se mogla unaprediti, poluautoput je kasnije mogao biti do Lazarevca itd. Ovako je izabrana najlošija trasa, kroz retko naseljeno područje.

A što se tiče Hrvatske, nisam skapirao komentar. Kakve veze ima što danas neka mesta u zapadnoj Bosni nemaju puteve? Ja sam govorio o tome da su Hrvati 70-ih god. počeli da grade autoput Zg-Split i da je odabrana trasa preko Karlovca, Bihaća, dolinom Une na Knin i Split. Trasa koja je uglavnom pratila trasu pruge Zg-Split dolinom Une, kojom se do 1991. mnogo više putovalo između ta dva grada, nego ličkom prugom.. Ti radovi su prekinuti kad je Tito smakao Proljećare, a Hrvati su posle izgradili autoput mnogo dužom i uglavnom pustom trasom.

O tome je bila reč.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887992#p887992:24r1gkk5 je napisao(la):
igda97 » Sat Oct 09, 2021 10:07 pm[/url]":24r1gkk5]Otvorena je pumpa pre 5 meseci kod Preljine
Benzinske stanice se otvaraju gde ima posla. Od BG do Niša ima ih dosta i sve rade odlično, čak i noću. Ove godine je i policija dodatno obezbeđivala.
 
U vezi rasprave gore, za GM su morali da izgrade još jednu petlju južnije, tu je Ibarska samo na 1500 udaljenosti, a pritom je najbliža industrijskoj zoni. To bi i sada naknadno bilo veoma korisno dograditi.

Screenshot_2021-10-10-02-33-24-202_com.google.android.apps.maps_1-01.jpeg
 
U kontekatu sremske strane se slažem. To možda nine bilo najbolje rešenje. Ako isključivo pogledamo sadašnju trasu reći da je loše projektovana zato što ne prolazi blizu naselja je netačno.

Trasa Valjevo-Kosjerić-Pozega bi tek koštala, a nema toliko smisla kao trasa koja od Čačka ide na sever. Prvo Čačak je veći grad i kada se dodaju putnici iz Pazara, Kraljeva… oni nikada ne bi išli na zapad 30km da bi onda išli na sever ka Beogradu preko Kosjerića. Postoji dobar razlog zašto je Ibarska toliko dugo bila opterećena dok je ruta preko Kosjerića uglavnom služila kao alternativa.

Za Unsku prugu i autoput. Taj predeo je sada pustinja i slično bi bilo da nije bilo rata (pošto kažeš da je lički autoput pustinja). Čak ni SFRJ nije mogla da uradi asfaltni put od Martin Broda na primer do Bihaća. Toliki je značaj bio tog kraja, a kamoli da se radi autoput tuda. Unsku prugu su uglavnom završili pre rata u doba kraljevine.

Putevi se ne projektuju tako što se samo pogleda mapa, već se gleda mnogo više faktora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888049#p888049:2wutt35q je napisao(la):
branik » Ned Okt 10, 2021 12:37 am[/url]":2wutt35q]U prvoj varijanti ispod Maljena, ap ne bi Čačku nigde prišao, već bi pravo u Požegu. Ali, onda je došao Veljo. Oatalo posle je odsustvo bilo kakve strategijw i menjanje planova u hodu.

Mislim da sam gledao mapu instituta za puteve za ovaj autoput napravljenu pre više decenija i da ovo što tvrdiš nije tačno.

Ne verujem da iko u svetu pravi autoput da gađa sela i palanke, što bi u ovom vašem alternativnom scenariju, izuzimajući Valjevo, bio slučaj.
 
Mnogo toga fali i izgrađenoj trasi da bi moglo da se kaže da je dobra.

Niti vezuje Lazarevac, niti G. Milanovac kako treba. Valjevu ni blizu, a od Lajkovca do Obrenovca bukvalno ništa bitno.
 
Vrh