Earthmoving
Expert
Argument za izgradnju. Beograd izgradnjom ne samo ovog nego i ostalih radijalnih auto puteva, postaje geografska tačka koja ima najkraću prosečnu razdaljinu u odnosu na bilo koju tačku Balkana tj. tržišta od 60 miliona stanovnika, nego bilo koji drugi grad u regionu. Nije glavna stvar u tome, kao što se ovde često pominje, da li kamiondžija stiže 3 ili 5 sati brže nego što svaku tačku Balkana firma može da sa velikom sigurnošću snabde robom ili uslugom u roku od jednog dana. Svako ko sa strane želi da posluje u ovom regionu treba to imati u kalkulaciji. Sa nestankom granica pristupom EU to će sve više biti očigledno, jer tada okolne zemlje neće moći raznim barijerama koje sada postoje da spreče da prirodni centar postane i realni centar. Naravno postojaće njihov otpor ali geografija je ovde na našoj strani.
Dakle isplativost kroz promet vozila je samo jeda deo priče. Time sem tema o troškovima izgradnje, bržem i sigurnijem prevozu lokalnog i tranzitnog stanovništva, dolazimo i do dugoročnog ekonomskom dobitka Bg-a i njegove okoline. Beograd time može privući sedište većine velikih kompanija baš kod sebe jer one žele da budu u centru tržišta a ne na slepom crevu, i time svom stanovništvu obezbediti više posla i veće plate zbog kvalitetnijih poslova. Zato sem deonice ka Pg, Sa i Bl treba izgraditi i deonicu Bg-Vš tj. povezati je na auto put ka Bukureštu koji se gradi. Ako je povezan sa glavnim gradovima svih okolnih zemalja Bg ima šansu da za sebe ugrabi veći deo poslova i postane korporativni centar jugoistočne Evrope. Tu ulogu danas dobro eksploatiše Budimpešta ali izgradnjom, i pod pretpostavkom političke stabilnosti, to će se promeniti.
Dakle isplativost kroz promet vozila je samo jeda deo priče. Time sem tema o troškovima izgradnje, bržem i sigurnijem prevozu lokalnog i tranzitnog stanovništva, dolazimo i do dugoročnog ekonomskom dobitka Bg-a i njegove okoline. Beograd time može privući sedište većine velikih kompanija baš kod sebe jer one žele da budu u centru tržišta a ne na slepom crevu, i time svom stanovništvu obezbediti više posla i veće plate zbog kvalitetnijih poslova. Zato sem deonice ka Pg, Sa i Bl treba izgraditi i deonicu Bg-Vš tj. povezati je na auto put ka Bukureštu koji se gradi. Ako je povezan sa glavnim gradovima svih okolnih zemalja Bg ima šansu da za sebe ugrabi veći deo poslova i postane korporativni centar jugoistočne Evrope. Tu ulogu danas dobro eksploatiše Budimpešta ali izgradnjom, i pod pretpostavkom političke stabilnosti, to će se promeniti.