Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Argument za izgradnju. Beograd izgradnjom ne samo ovog nego i ostalih radijalnih auto puteva, postaje geografska tačka koja ima najkraću prosečnu razdaljinu u odnosu na bilo koju tačku Balkana tj. tržišta od 60 miliona stanovnika, nego bilo koji drugi grad u regionu. Nije glavna stvar u tome, kao što se ovde često pominje, da li kamiondžija stiže 3 ili 5 sati brže nego što svaku tačku Balkana firma može da sa velikom sigurnošću snabde robom ili uslugom u roku od jednog dana. Svako ko sa strane želi da posluje u ovom regionu treba to imati u kalkulaciji. Sa nestankom granica pristupom EU to će sve više biti očigledno, jer tada okolne zemlje neće moći raznim barijerama koje sada postoje da spreče da prirodni centar postane i realni centar. Naravno postojaće njihov otpor ali geografija je ovde na našoj strani.
Dakle isplativost kroz promet vozila je samo jeda deo priče. Time sem tema o troškovima izgradnje, bržem i sigurnijem prevozu lokalnog i tranzitnog stanovništva, dolazimo i do dugoročnog ekonomskom dobitka Bg-a i njegove okoline. Beograd time može privući sedište većine velikih kompanija baš kod sebe jer one žele da budu u centru tržišta a ne na slepom crevu, i time svom stanovništvu obezbediti više posla i veće plate zbog kvalitetnijih poslova. Zato sem deonice ka Pg, Sa i Bl treba izgraditi i deonicu Bg-Vš tj. povezati je na auto put ka Bukureštu koji se gradi. Ako je povezan sa glavnim gradovima svih okolnih zemalja Bg ima šansu da za sebe ugrabi veći deo poslova i postane korporativni centar jugoistočne Evrope. Tu ulogu danas dobro eksploatiše Budimpešta ali izgradnjom, i pod pretpostavkom političke stabilnosti, to će se promeniti.
 
Moje неко мишљење је да би сада било брже и исплативије изградити за почетак путеве резервисане за моторна возила профила 2+2, уз остављање простора за евентуално додавање зауставне траке у будућности и изградњу профила 3+3 код петљи и денивелисаних укрштања. Наравно, оно што се тренутно гради - обилазницу око Београда, коридор 10 и тзв. коридор 11 завршити како је већ испланирано, а унутрашње правце (Појате-Прељина, Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница-Зворник, Ниш-Куршумлија-Приштина, Краљево-Рашка-Косовска Митровица) урадити као мотопутеве, или "шнелштрасе". Можда још само треба додати међу аутопутеве и правац Бијељина-Богатић-Сремска Митровица као везу аутопута који планира Република Српска.
 
Niko ne mari za to da li je auto put ili je brzi put. Ovde je u pitanju da li imas put ili nemas put. Niko ispred nas nije stavio predlog ovaj ili onaj nego je stavio predlog nema puta ili ima puta.
 
I da, lako je nama u Bgu gde se izgradilo/gradi 4 auto puta plus obilaznica, SMT, kvazi autoput ka Pančevu i sl...da sad kad smo svoje skoro rešili pričamo onome u Užicu, Požegi, Šapcu, Kraljevu, Zrenjaninu ... ej tebi ne treba autoput, mi bolje znamo od tebe niko te ne pita, ali ćeš zato zajedno sa nama otplaćivati kredite gradnje ostalih auto puteva. To nije pošteno, oni ljudi imaju pravo na svoje interese isto kao i mi na svoje koje sam gore naveo.
 
То све или ништа је лоша понуда. Мада ја мислим да је и проблем што сви сањају баш аутопутеве. Боље изградити два мотопута него један аутопут. А за Београд сва та градња треба да се исто рационализује, посебно ова сулуда идеја повезивања Београда и Обреновца преко Сурчина са новим мостом преко Саве.
 
Auto-put uskoro, videćete od marta brze radove"

Kragujevac -- Premijer Srbije Aleksandar Vučić najavio je u Kragujevcu da će auto-put biti vrlo brzo završen.

“Uskoro ćete videti mnogo brze radove. Od marta kreće nova sezona radova”, najavio je Vučić.

Vučić je tom prilikom kazao da su izjave da vlada ne vodi računa o Fijatu neodgovorne i poručio da će nastojati da proizvodnja ove godine u toj fabrici ne bude smanjivana.

Gradonačelnik Radomir Nikolić predstavio je Vučiću glavne projekte ovog grada, među kojima je auto-put Kragujevac-Batočina, koji treba ovaj grad da poveže sa Koridorom 10, a među prvima je Fijat sa kompanijama dobavljačima.

Možda je neko čitao forum :wink:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=02&dd=15&nav_id=1097038
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371823#p371823:1rtg990j je napisao(la):
Дошљак » Uto Feb 16, 2016 4:48 pm[/url]":1rtg990j]То све или ништа је лоша понуда. Мада ја мислим да је и проблем што сви сањају баш аутопутеве. Боље изградити два мотопута него један аутопут. А за Београд сва та градња треба да се исто рационализује, посебно ова сулуда идеја повезивања Београда и Обреновца преко Сурчина са новим мостом преко Саве.
Od moto puta ne mozes da zaradis NISTA, od auto puta od cena putarine mozes poprilicno
 
Ako pričamo o zaradi zarada je moguća samo ako ljudi koriste taj put.


A vi i dalje živite u ubeđenju da putevi dovode investicije. Otrežnjenje će biti surovo.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Izgleda da neki ne shvataju da ekonomija postoji zbog čoveka, a ne čovek zbog ekonomije...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371830#p371830:2wjdzxi7 je napisao(la):
MilisaV » Uto Feb 16, 2016 5:28 pm[/url]":2wjdzxi7]Ako pričamo o zaradi zarada je moguća samo ako ljudi koriste taj put.


A vi i dalje živite u ubeđenju da putevi dovode investicije. Otrežnjenje će biti surovo.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
Zivis u zemlji koja je na raskrsnici svega. Svi moraju da prodju kroz nasu zemlju jer je najkraci put.
Imaces zaradu od autoputa Prosek Dimitrovgrad uvesce se naplata putarina, pa na istoku od Grdelice do Bujanovca.
Ne znam sta je tu nejasno?

Istorija ce da pokaze
 
ako je samo do raskrsnice, onda K11 i ne mora a se gradi u profilu autoputa dalje od Cacka. Isto tako ne verujem da mozemo da povucemo Rumune da koriste tranzit kroz srbiju umesto kroz Madjarsku sto je njima prirodnije i krace.
 
Nije prvenstveni cilj da privucemo Rumune na tranzit nego da na nasoj teritoriji bude centar poslovnom svetu i za poslovanje u Rumuniji i za ceo Balkan. Nije bas da nema nikakvih stranih investicija na Balkanu, Madjarskoj, Rumuniji i sl. koje bi mi mogli preuzeti. Jer iz Bga moze sa manje troskova i vremena pokrivati i Ru i npr Slo,a iz Ru ili iz Slo mu je to dalje. To ti je kao na plazi recimo kad dvoje prodaju sladoled duz setalista, najveci promet uzima onaj na sredini setalista a manje onaj na kraju. Ako je jedan na sredini a drugi na kraju, prema prvom gravitira 75% prolaznika a prema drugom tek 25%. Neko ce reci da se svako moze uzeti kao sredina u zavisnosti odakle se posmatra, pa zasto ne i Rumunija npr, ali geografija naseg poluostrva je dala da Bg-a bude u centru ajde da to unovcimo konacno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371836#p371836:13syv2m7 je napisao(la):
bobcha78 » 16 Feb 2016 05:51 pm[/url]":13syv2m7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371830#p371830:13syv2m7 je napisao(la):
MilisaV » Uto Feb 16, 2016 5:28 pm[/url]":13syv2m7]Ako pričamo o zaradi zarada je moguća samo ako ljudi koriste taj put.


A vi i dalje živite u ubeđenju da putevi dovode investicije. Otrežnjenje će biti surovo.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
Zivis u zemlji koja je na raskrsnici svega. Svi moraju da prodju kroz nasu zemlju jer je najkraci put.
Imaces zaradu od autoputa Prosek Dimitrovgrad uvesce se naplata putarina, pa na istoku od Grdelice do Bujanovca.
Ne znam sta je tu nejasno?

Istorija ce da pokaze


Da, svi moraju. Ovo je pupak svemira. I zato će, uprkos letnjem špicu, naplata putarine i kod Grdelice i kod Pirota biti jedva dovoljna da se pokriju troškovi održavanja, a da se vrate dugovi - pa, kroz 450 godina.

Kako pametni ljudi ne plaču za prosutim mlekom, ne treba se baviti putevima koji se već grade, nego sada treba poraditi da se "pravo na autoput" u Srbiji ne shvati isuviše široko, da, ne daj Bože, u svom pravdoljublju ne napravimo kriterijume poput Nemaca koliko neko mesto najviše treba da bude udaljeno od autoputa, jer će nam onda preostati za prehranu taman toliko da kolektivno pasemo habajući sloj asfalta i ližemo dilatacione spojnice za desert.

Uostalom, evo koja smo mi ekipa: https://www.youtube.com/watch?v=ZDOI0cq6GZM
 
Ja da probam (ponovo) da glumim glas razuma.

Odrastanje nas nauci da su zelje jedno , a realnost drugo.
nisam protiv autoputeva, vec sam to pisao vise puta. Volim da putujem a drumski saobracaj mi je najdrazi.
voleo bih DA MOZEMO sebi da priustimu gustu mrezu autoputeva.
Voleo bih da imamo pruge za +200km/h
Voleo bih ja i da imam platu 2k eur i da moja bude ispod republickog proseka.
To su zelje...

Realnost je da mi ne zaradjujemo ni ono sto potrosimo , bez ikakve kapitalne investicije.
Realnost je i da ne odrzavamo ono sto vec postoji.
Realnost je i da smo mali i nebitan narod, iako patimo od velicine.

I ma kako zvucalo surovo:
Autoput se ne pravi za potrebe regije sa 5-10 hiljada stanovnika! I u tom smislu je jadno i glupo `prozivati` Beograd i pricati o 4 autoputa i obilaznici i sl...

Ne radi se o tome ko gde zivi, vec o realnim potrebama, kao i mogucnostima.

p.S.
uostalom, treba li neko iz Ivanjice da ima prazan autoput, dok se do B.Baste i dalje klatimo preko debelog brda?
Ja ne! (a eto bas u tom kraju imam nekretninu i planiram jednog dana da se skrasim kao penzioner...)
Ja sam ipak za to da i jedni i drugi imaju kvalitetan i brz `moto put` koji ne prolazi kroz naselja. nista manje , ali i nista vise od toga.
 
Kako mislis zaraditi ako nista ne ulozis? Ni novac, ni vreme, ni milidzul energje... Cak i ameba mora da se pokrene tj. potrosi energije da bi se nahranila, kod ljudi je to evouliralo pa se iskazuje u novcu... ali sustina je ista, nazalost nema besplatnog rucka. A ako je to istina, u sta je bolje da ulozi tranzitna zemlja i to centralno pozicionirana
 
daj, prvo mi reci dal si ozbiljan???
Jer ja zaista ne prihvatam da ti zaista verujes da se od A2 moze zaraditi, a tek od nekih `novih` buducih i da ne pominjem...
 
Razumem te, ne kazem da je to to pricas nelogicno ali pitanje je buducih procena. Kao odgovor navescu ti primer Pariza. Kad se pre, kolko, 2 veka modernizovao, kralj je rasipao ogormne pare i narod je isto tako bio jako nezadovoljan jer nije imao za leba da jede a vidi na sta se ovaj rasipa. Cak su neki vladari izgubili glave zbog toga. E ako sad se vratimo u sadasnjost tj 2 veka kasnije videcemo kolko je u stvari Pariz profitirao od toga i koliko generacija i ljudi zive od toga, svakako da se ulaganje dugorocno iplatilo. Ima dosta takvih primera al da ne idem previse u off topic
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371866#p371866:1fwlse65 je napisao(la):
Earthmoving » Tue Feb 16, 2016 7:26 pm[/url]":1fwlse65]Razumem te, ne kazem da je to to pricas nelogicno ali pitanje je buducih procena. Kao odgovor navescu ti primer Pariza. Kad se pre, kolko, 2 veka modernizovao, kralj je rasipao ogormne pare i narod je isto tako bio jako nezadovoljan jer nije imao za leba da jede a vidi na sta se ovaj rasipa. Cak su neki vladari izgubili glave zbog toga. E ako sad se vratimo u sadasnjost tj 2 veka kasnije videcemo kolko je u stvari Pariz profitirao od toga i koliko generacija i ljudi zive od toga, svakako da se ulaganje dugorocno iplatilo. Ima dosta takvih primera al da ne idem previse u off topic

odlicno poredjenje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371844#p371844:34kyb613 je napisao(la):
Пантограф » Uto Feb 16, 2016 6:15 pm[/url]":34kyb613]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371836#p371836:34kyb613 je napisao(la):
bobcha78 » 16 Feb 2016 05:51 pm[/url]":34kyb613]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371830#p371830:34kyb613 je napisao(la):
MilisaV » Uto Feb 16, 2016 5:28 pm[/url]":34kyb613]Ako pričamo o zaradi zarada je moguća samo ako ljudi koriste taj put.


A vi i dalje živite u ubeđenju da putevi dovode investicije. Otrežnjenje će biti surovo.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
Zivis u zemlji koja je na raskrsnici svega. Svi moraju da prodju kroz nasu zemlju jer je najkraci put.
Imaces zaradu od autoputa Prosek Dimitrovgrad uvesce se naplata putarina, pa na istoku od Grdelice do Bujanovca.
Ne znam sta je tu nejasno?

Istorija ce da pokaze


Da, svi moraju. Ovo je pupak svemira. I zato će, uprkos letnjem špicu, naplata putarine i kod Grdelice i kod Pirota biti jedva dovoljna da se pokriju troškovi održavanja, a da se vrate dugovi - pa, kroz 450 godina.
Da li je tako? Ne znam koliki je prolaz vozila na deonici Leskovac - Bujanovac i Nis - Caribrod na godisnjem nivou, ali sam 1000% siguran da ce se povecati posle zavrsetka autoputa na tim deonicama.
Uostalom svako ko letuje u Grckoj a ide autobusom placa turistickoj organizaciji naknadu 10e zbog izgradnje auto puta
 
Earthmoving":1mt4kyeo je napisao(la):
Izgleda da neki ne shvataju da ekonomija postoji zbog čoveka, a ne čovek zbog ekonomije...
Ja bi to drugačije rekao:

Izgleda da neki ne shvataju da "ekonomija" gradi infrastrukturu, a ne infrastruktura ekonomiju.


"економија проучава привредне активности, како друштво користи оскудне ресурсе ради производње добара и услуга и врши њихову расподелу међу члановима друштва."

A u te propagande "centar regiona", i slično posebno ne verujem.



Ja verujem samo u "motike".

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
ko to normalan ide iz npr Austrije preko Srbije za Tursku a ne preko Rumunije i Bugarske.
prvim putem treba da čeka na granici HR-SLO pa HR-SRB, pa SRB-MK, pa MK-GR pa GR-TUR
i da ide lošijim putem, sa skupljom putarinom i skupljim gorivom, da ne govorimo o čekanju svako malo na nekoj aplatnoj rampi što ne rvira i nas a ne ljude iz zemalja koji su navikli na vinjete.
jeste kraće ali je neisplativo i isrpljujuće.

budućnost nije svetla. neće se ukinuti granice srbije sa ostalima već će se samo dodati nove tamo gde ih sada nema zbog ksenofobije EU.

to će smanjiti putovanja posebno u Tursku koja srlja u rat ili Grčku i HR koje srljaju u bakrot i bedu.

ksenofobija će porasti u evropi i više će ljudi letovati/zimovati u svojim zemljama.

nama je bolje da povežemo istočnu srbiju i Staru planinu sa ostatkom srbije nego da pravimo nepotrebne AP koje vode do nečijeg rodnog sela.

avionski prevoz je sve jeftiniji i dok ne budu elektrovozla postala dominantna više ljudi će putovati avionom a manje automobilima.
 
SVAKO normalan ide iz AUS za Tursku preko Srbije. Opcija preko Rumunije i Vidina još ni blizu nije konkurentna. Bez obzira na sve bisere srpske carine, putara i drzave uopšte.

PS: posle Srbije za Tursku ideš preko Bugarske, nikako preko Mk i Grčke. Bugari su upravo završili AP do turske granice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371978#p371978:2v3qqh73 je napisao(la):
severian » 17 Feb 2016 01:23 pm[/url]":2v3qqh73]SVAKO normalan ide iz AUS za Tursku preko Srbije. Opcija preko Rumunije i Vidina još ni blizu nije konkurentna. Bez obzira na sve bisere srpske carine, putara i drzave uopšte.

PS: posle Srbije za Tursku ideš preko Bugarske, nikako preko Mk i Grčke. Bugari su upravo završili AP do turske granice.


Eh prijatelju, pa da imaju neko predznanje to bi im bilo jasno...
Isto kao sto bi im bilo jasno da iz Veceg dela Austrije, kao i iz severnijih krajeva ne idu preko SLO i HR vec preko HU.
Sto zbog lakseg puta, sto zbog visestruko nize cene, sto zbog 1 granicnog prelaza manje .
(za neupcene, iako u EU Hrvatska ima granicni prelaz ka Sloveniji jer nije zemlja Sengenskog sporazuma) :dil:
 
Da dodam: takođe postoje i granične policijske kontrole HU-RO i RO-BG (carinske ne postoje, naravno). RO i BG nisu deo "Šengena", a kako stvari stoje sa ovom novom ksenofobijom stare Evrope, neće skoro ni biti...
 
Vrh