Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da li je realno da put kroz ravnicu (taj deo koji se gradi je skoro pod libelom) od 13km kosta 73m eur?
 
Kartograf":201r7tco je napisao(la):
Da li je realno da put kroz ravnicu (taj deo koji se gradi je skoro pod libelom) od 13km kosta 73m eur?

Uključujući veliku petlju kod Nepričave :grand:
 
GOJE":2dig507n je napisao(la):
Uključujući veliku petlju kod Nepričave :grand:


Pitate li svoje graditelje,
kad put prave, kako troše evre,
da li im je iko ikad reko,
za pun profil, s nadvožnjakom preko...


...
Velike i male stranke,
sve su one Nepričavke,
i mafije Nepričavke
...


Ova trasa nije sada glavna,
al je lepa, baš je nepričavna,
tu putari tri godine bave,
i petljaju petlju kod Nepričave!



Možda ćemo ovakvu verziju čuvene pjesmice pjevati našim unucima...
 
Изгледа да у скорије време неће бити ништа од првог аутопута у Црној Гори. Дневне новине ДАН из Подгорице на он-лајн издању су објавиле:

NA KONKURS ZA IZBOR KONSULTANTA ZA CESTU BAR–BOLjARE STIGLO 14 PONUDA

Tender za autoput u maju 2012

Na oglas za izbor konsultanta za autoput Bar–Boljare stiglo je 14 ponuda, a pobjednik će biti proglašen do kraja godine, saopšteno je Danu iz Ministarstva saobraćaja.
U ministarstvu trenutno prave tzv. šortlistu sa šest najboljih kandidata, koju treba da aminuje Evropska investiciona banka. Vlada i EIB će potom zajedno izabrati konsultanta, zaduženog za reviziju postojeće dokumentacije, izradu tehničke studije i elaborata procjene uticaja na životnu sredinu za kompletan autoput.
Sredinom decembra se očekuje odobravanje granta za finansiranje izrade studije i elaborata. Ministarstvo vanjskih poslova je početkom septembra apliciralo za grant Investicionom okviru za zapadni Balkan.
Od budućeg konsultanta se očekuje da završi posao do maja naredne godine, kad bi se raspisao novi tender po ubrzanoj proceduri. Iz ministarstva su podvukli da ne odustaju od punog profila autoputa, dok u EIB-u smatraju da je projekat najlakše pojeftiniti svođenjem na tri trake. Banka naglašava da bi se na novom tenderu mogla postići bolja cijena, imajući u vidu da su cijene na građevinskom tržištu pale za četvrtinu u odnosu na 2009. godinu.
Tender za izbor graditelja autoputa do granice sa Srbijom raspisan je 15. oktobra 2008, a tačno godinu kasnije je u Gornjim Mrkama svečano obilježen početak radova, uz prisustvo tri premijera. Međutim, prvorangirani hrvatski Konstruktor konzorcijum nije uspio da obezbjedi neophodne bankarske garancije. Istu sudbinu doživio je i drugorangirani grčko-izraelski konzorcijum Aktor-Šikun binui, nakon čega se o realizaciji najskupljeg infrastrukturnog projekta u istoriji Crne Gore pregovaralo sa kineskim kompanijama. Njihova ponuda je odbijena jer se nije bazirala na principu privatno-javnog partnerstva, koji je konsultantska kuća „Luj Berže” preporučila kao jedini održivi model gradnje autoputa.
S.G.

Lompar razočarao komuniste

Stranka „Savez komunista Jugoslavije- komunisti Crne Gore” saopštila je da su razočarani razvojem događaja oko izgradnje autoputa Bar–Boljare.
– Rad resornog ministra Andrije Lompara je za neprelaznu ocjenu. Neozbiljno je igrati se sa narodom i ugledom Crne Gore na ovakav način. Niko ga nije tjerao da počinje nešto za šta ne postoje elementarni uslovi. Narodu treba reći punu istinu – da zasad nema autoputa jer nema para ni unutra ni spolja i jer vladaju glad, siromaštvo i recesija – naveli su komunisti.

http://www.dan.co.me/?nivo=3&rubrika=Ekonomija&datum=2011-11-08&clanak=305400
 
Jel moze neko da objasni zasto je poceta prvo da se radi deonica Ub-Lajkovac kada je ona na sredini "Koridora 11" i nema skoro nikakvu svrhu dok se ne spoji skroz autoputem sa Beogradom?

Ako bi se radilo sa solidnom brzinom gradnje autoputa ,sta mislite za koliko godina ima sanse da bude spojena da deonica sa Bgom? Ima li nade da bude gotovo za 2-3godine?
 
Rade tu deonicu jer tu nema previse ekspropriacije.S obizrom da ce svaki patrljak od po 10tak km da rade po 2 godine moja procena je da cemo 2020 imati autoput do cacka u najboljem slucaju.
 
Најпре се ради ту јер се још увек не зна куда ће кроз Београд ићи аутопут, мада је, на жалост, сремска варијанта извесна.
 
Ok ali cemu ce koristiti taj deo autoputa , cini mi se da nece biti alternativa nijednoj bitnoj saobracajnici?
Jel ima sanse da rastereti iole bar neki deo Ibarske magistrale?
 
postoji mogućnost da neko ko iz bg-a želi za valjevo ne ide preko ibarske nego obrenovačkim putem do obrenovca, pa odatle na ub, lajkovac i dalje ka valjevu, ali ne verujem da će mnogo ljudi tako ići, pogotovu ako odmah krene naplata tog patrljka auto puta.
 
MilisaV":1jrg6jos je napisao(la):
postoji mogućnost da neko ko iz bg-a želi za valjevo ne ide preko ibarske nego obrenovačkim putem do obrenovca, pa odatle na ub, lajkovac i dalje ka valjevu, ali ne verujem da će mnogo ljudi tako ići, pogotovu ako odmah krene naplata tog patrljka auto puta.
Tuda je bliže i brže ići prema Valjevu nego Ibarskom magistralom, provereno!
Ja sam xy puta išao tuda
 
Izgleda da radovi na polovini deonice napreduju dobro, ali je problematično što sa ubske strane i dalje nema radova.

www.b92.net

Tehnički direktor "Puteva Užice" Leko Korićanac je rekao da radovi na trasi autoputa od Uba do Lajkovaca napreduju dogovorenim tempom, podsetivši da na toj deonici treba da se izgradi 13 mostova od čega sedam velikih.

Korićanac je podsetio da deonicu od Uba do Lajkovaca, u dužini od 12,5 kilometara, grade domaća preduzeća "Putevi Užice" i "Planum" i da je vrednost tih radova oko 8,65 milijardi dinara.

Zamenik predsednika ubske opštine Sava Sarić rekao je da se na delu deonice kroz tu opštinu "i dalje ništa ne radi" i dodao da nije ni znao da je ministar Mrkonjić bio na gradilištu u Nepričavi.

"Preduzeće za puteve Beograd je, kao deo Nibens grupe, u velikim problemima; bilo je govora da će radove i na području opštine Ub preuzeti Putevi Užice, ali se do danas ništa nije promenilo, radovi nisu nastavljeni", kazao je Sarić.
 
У Црној Гори се поново шушка о изградњи аутопута Бар-Бољаре. Само ми није јасно шта ће се градити, ауто цеста, брза цеста или аутопут (задња три пасуса у тексту) !!!

IGH će imati prednost ?

Na međunarodni tender crnogorske vlade za izbor konsultanta za izradu tehničke studije i elaborata za autoput Bar-Boljare prijavilo se šest kompanija, među kojima je i Institut građevinarstva Hrvatske (IGH) u konzorcijumu s austrijskom kompanijom ILF consulting. I ostalih pet kandidata takođe su konzorcijski objedinjene ponude, piše hrvatski Poslovni dnevnik.
Italijanska kompanija C.Lotti prijavila se zajedno sa crnogorskim Put inžinjeringom, dok srpski Cowi nastupa s jednom kompanijom iz Danske. Njemački Gopa Consultants ide u takmičenje zajedno sa Putevima Vojvodine i Studijem K iz Crne Gore, a španska Typsa sa srpskim Institutom za autoputeve. Britanski URS Scott Wilson radi zajedno s grčkim firmama Sytas, TTA i Omikron Kappa consulting, dok je francuska kompanija Egis International jedina na konkurs pristupila samostalno.
U crnogorskom ministarstvu saobraćaja i pomorstva kažu, kako navodi Poslovni dnevnik, da će ponude prijavljenih kandidata za izradu tehničke studije i elaborata za autoput Bar-Boljare, koja je već dobila epitet najskupljeg projekta u istoriji Crne Gore, biti otvorene do sredine januara. Kome će povjeriti posao biće poznato ubrzo nakon toga, kažu u ministarstvu.
Odlična saradnja
Naravno, o ishodu konkursa za izbor konsultanta za izradu tehničke studije i elaborata za crnogorsku autoput odlučivaće specijalna komisija, ali bolje upućeni u čitavu situaciju vezanu za taj projekat smatraju da će hrvatski IGH ipak imati prednost u odnosu na ostale konkurente.
Poslovni.hr podsjeća da je ta firma u minule dvije godine već bila uključena u posao oko crnogorskog autoputa jer se nalazila u hrvatskom konzorcijumu kojeg je predvodio splitski Konstruktor. A upravo je Konstruktoru prvobitno bila povjerena izgradnja autoputa Bar-Boljare.
Jure Radić, direktor Instituta IGH, nekoliko je puta boravio u Crnoj Gori. Uspostavio je odličnu saradnju sa crnogorskim ministrom saobraćaja Andrijom Lomparom i do najsitnijeg detalja je upućen u trasu budućeg autoputa.
Priča oko izgradnje crnogorskog autoputa, projekta čija se vrijednost procjenjuje na približno tri milijarde eura, tako se nakon nekoliko godina vraća na sam početak. Na prvom tenderu, u jakoj konkurenciji poznatih evropskih kompanija, za izvođača radova bio je izabran hrvatski konzorcij, na čelu sa splitskim Konstruktorom. Tada je čak službeno bio objavljen i početak radova, ali se od kombinacije sa hrvatskim graditeljima na kraju odustalo jer Konstruktor nije nabavio valjane bankarske garancije.
Isplativa investicija
Potom je u igru za gradnju autoputa, podsjeća Poslovni, uskočio izraelsko-grčki konzorcij Aktor-Šikun-Binui, ali je i on ispao iz kombinacija zbog nedostatka bankarske garancije.
Na kraju se stupilo u pregovore s kineskom korporacijom Poly Group. Ni taj pokušaj nije donio rezultat, pa je sad sve vraćeno na početak. U pitanje je bio doveden čitav projekt pa su se čak javile ideje da se umjesto autoputa od Bara do granice sa Srbijom gradi brza cesta.
Takva bi saobraćajnica, govorilo se, bila znatno jeftinija i Crnu Goru ne bi uvela u dužničko ropstvo.
Dileme oko toga hoće li se graditi auto ili brza cesta ovih je dana razriješio crnogorski premijer Igor Lukšić izjavom da će Crna Gora ipak graditi autocestu, te da će to biti isplativa investicija bez štetnih dužničkih posljedica, navodi hrvatski Poslovni dnevnik u tekstu svog crnogorskog dopisnika.

http://www.rtcg.me/vijesti/ekonomij...i-prednost.html?param=qprmbac_]a^]eUPhrojojb2
 
Autocesta i autoput je isto, a tu pise da ce to da se gradi, mada ko zna...
 
а брза цеста је исто што и ауто пут, само без зауставне траке
 
Nema nista od toga: cela Crna Gora godisnje proizvede roba i usluga za 4.5 milijarde dolara, a autoput kosta 3.8 milijardi $. Dakle, nema sanse da to bude isplativo.

Sa druge strane, drzava Crna Gora sa slabom ekonomijom ne moze toliko da se zaduzi da bi finansirala ceo projekat, a privatno finansiranje tesko da ce doci u obzir iz gore-spomenutih razloga.

Jasno je da jedini interes da projekat krene imaju izvodjaci radova, ali to nije dovoljno. Proslo je vreme "projekata solidarnosti" kada su Srbi, Hrvati i Slovenci gradili puteve, luke i aerodrome po Bosni, Makedoniji i Crnoj-Gori i bili, kroz SFRJ, garanti za kredite koji su isli u nerazvijena podrcuja.

Pitanje je zaparvo koliko Vlada Crne Gore i zeli da gradi taj put, a koliko je po sredi obicna demagogija.

Oni treba da uloze u prugu zbog transporta roba, razviju aerodromsku mrezu (po ugledu na Hrvatsku) i to im je domet. Autoput je krupan zalogaj za Crnu Goru, ciji je celi GDP gotovo upola manji od prihoda koji samo po osnovu turizma prihoduje susedna Hrvatska. Svako treba da zna gde mu je mesto.
 
Ne znam da li je izvodljivo dodati jednu traku na postojeci put, kao na deonici Podgorica - Cetinje - Budva?
 
Verovatno da, ali to onda nije autoput - mozes po onim serpetinama dodati i jos pet traka - nikada nece biti bezbedno niti ce se tu moci voziti u skladu sa modernim tehnickim standardima.
 
Pocela je eksproprijacija na ostalim deonicama koridora 11, kazu da ce biti potrebno 50 miliona evra za eksproprijaciju.
 
Vrh