NA LICU MESTA
Beograd - Čačak od septembra za jedan sat
Sa neimarima, na delu novog auto-puta, od prestonice do Preljine. Radi više od 1.000 radnika. U tunelima u tri smene Uskoro probijanje "Savinca"
OVA godina, zasigurno, ostaće upamćena i po tome što će od kraja avgusta biti pušten u saobraćaj auto-put od Beograda do čačanske Preljine. Iako je godina tek počela, već sada se, prema stanju na ovoj budućoj saobraćajnici, može reći da će rokovi za završetak radova biti ispoštovani, odnosno da će se od Beograda do Čačka od septembra putovati za samo šezdesetak minuta!
Na trasi auto-puta od Ljiga do Preljine svakodnevno je, u šta se uverila patrola "Novosti", angažovano 1.075 radnika i oko 350 građevinskih mašina. Do sada je asfaltirano ukupno 37 kilometara u punom profilu i 17,5 kilometara habajućeg sloja u punom profilu. Asfaltirano je, takođe, ukupno 19,5 kilometara lokalnih puteva. Procena je da je 84 odsto od ukupnog obima radova završeno.
- Radovi se, uprkos vremenskim oscilacijama, odvijaju nesmetanim intenzitetom. U tunelima se i tokom zimskog perioda radi u tri smene. Zemljani radovi na čitavoj trasi su u potpunosti završeni. Betonski radovi na potpornim zidovima su gotovi, mostovske konstrukcije su završene na 65 mostova, preostala je izgradnja poslednjeg mosta na ovoj deonici - kažu u JP "Koridori Srbije". - Osim toga, intenzivni radovi se odvijaju i na zaštiti kosina duž cele trase, kao i na postavljanju zidova za zaštitu od buke tamo gde je projektom predviđeno, odnosno u blizini stambenih objekata gde buka prelazi dozvoljeni intenzitet. Trenutno se obavljaju radovi na uređenju zelenog razdelnog pojasa između traka i uređenje kosina, kao i sadnja biljaka.
Inače, najobimniji radovi u ovom trenutku izvode se na desnoj cevi tunela "Savinac", čije se probijanje očekuje ovih dana. Sanacija klizišta na Velikom Kiku je završena, pa je počela izrada tunelske konstrukcije, koja se radi metodom otvorenog iskopa.
- Na izlaznom preduseku tunela "Šarani" trenutno se izvode radovi na izgradnji produžetka desne i leve tunelske cevi, koja je bila neophodna zbog nestabilnih kosina, kako bi se osiguralo bezbedno odvijanje saobraćaja u fazi eksploatacije - poručuju vredni neimari. - Pored toga, u produžetku tunela desna tunelska cev će biti nastavljena galerijom, ukupne dužine 115 metara. Na tunelu "Brđani" u toku je izrada sekundarne konstrukcije, kao i kolovozne konstrukcije.
Mašine na izlazu iz budućeg tunela "Šarani"
Zbog povoljnijih geološko-tehničkih uslova na terenu, odlučeno je da se tunel "Golubac" neće raditi, trasa ostaje u otvorenom iskopu, čime je postignuta velika finansijska ušteda na projektu. Preostalo je da se još završe asfalterski radovi, elektromašinske instalacije u tunelima, produžetak tunela "Šarani", sanacija kosina... Majstori će "našminkati" buduće petlje u Takovu i Preljini, pa će ova deonica u novom ruhu zaživeti krajem avgusta 2016.
TUNELI, MOSTOVI...
NA ovoj trasi nalazi se 5 tunela: "Golubac", "Veliki Kik", "Savinac", "Šarani", "Brđani", kao i 66 mostovskih konstrukcija i nadvožnjaka ukupne površine 60.000 kvadratnih metara.
MAJSTORI izrađuju 40 regulacija vodotoka sa delimičnim izmeštanjem korita reka u dužini oko 21,5 kilometara, 46 potpornih zidova ukupne dužine 6,1 kilometar, kao i 28 zaštitnih zidova u dužini od 7,3 kilometra.
Radovi na jednoj od 66 mostovskih konstrukcija
FINANSIRANjE
PROJEKTNU dokumentaciju izradili su Saobraćajni institut CIP (za deonicu Takovo - Preljina) i Institut za puteve (za deonicu od Ljiga do Boljkovca i deonicu od Boljkovca do Takova). Vrednost radova na deonici Ljig - Preljina je 308 miliona evra (kredit Republike Azerbejdžan 300 miliona evra, Republika Srbija osam miliona evra).
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.h ... -jedan-sat