Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ovo i dalje nije glavna građevinska, već za pripremne radove. Doduše, obuhvataju postavljanje šipova, ali...
 
MiraC":3fk1mrd4 je napisao(la):
@Earth samo za vas Beograđane. Znam da nije tema, ali mene je slatko nasmejalo, pa sad dok cekate u koloni mozda nasmeje i vas ili da znate zasto ste depresivni.... hahahhahahahaha
Zasto bi neko u 17h isao preko brankovog i trazio parking mesto na dorcolu? Postoji veliki izbor autobusa za tako nesto. Kada bude sve vise onih kojima ne treba auto da se setaju po gradu, guzve ce biti manje.
 
Što bi ljudi išli Vesićevim autobusima, ne razumem, nabacuješ im mušterije? Saće ovi vaši još malo završe metro, pa neće biti gužve, vredno radite na tome. Inače, za bar zadnjih 100 godina Beograda, nije bilo gore vlasti da se manje novih ulica i bulevara, mostova, parkova, parkinga gradilo, nego sad. A nikad se nije više zgrada neplanski trpalo, da prave još veće gužve. Čak nemate ni tih autobusa kojim se hvališ dovoljno, kod mene ne možeš uđeš na posao u njih od gužve. Raspad ste.
 
Evo braćo i sestre. Nadam se da ću od juna brže stizati do vas... Ovo je trebalo biti završeno prije 20 godina a ne sada....
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p8GOiZykUfU[/youtube]
 
Jel to negde zaista najavljeno da ce biti otvoreno u junu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786430#p786430:2e5jjt32 je napisao(la):
octonove » Pet Okt 23, 2020 6:52 am[/url]":2e5jjt32]
MiraC":2e5jjt32 je napisao(la):
@Earth samo za vas Beograđane. Znam da nije tema, ali mene je slatko nasmejalo, pa sad dok cekate u koloni mozda nasmeje i vas ili da znate zasto ste depresivni.... hahahhahahahaha
Zasto bi neko u 17h isao preko brankovog i trazio parking mesto na dorcolu? Postoji veliki izbor autobusa za tako nesto. Kada bude sve vise onih kojima ne treba auto da se setaju po gradu, guzve ce biti manje.
Pazi, ja ne znam, ali ljudi imaju pravo da voza automobile kad hoce. Autobusi bi trebali biti daleko komforniji, udobniji, a linije češće pa da to funkcionise sto ti kazes.
Mi kad dolazimo u Bg gledamo kako su ljudi kao sardine natrpani, a da imaju npr 3 autobusa na liniji u razmaku od 5min sve bi bilo bolje. Ali ni vozaca nema to preduzece pa da pricamo o autobusima ( govorim o onim niskopodnim,...čistim, urednim)

A onda neko izadje i od stanice ima jos da ide i ide do stana....ni to nije zgodno.

Mi smo samo par puta upali u taj špic i dobro pazimo kad cemo proci da ga izbegnemo.

@ earth, da li se u Bg postuje da postoji dovoljan broj parking mesta koliko ima stanova pri izgradnji? Ovde u Pz ne mogu da dobiju upotrebnu dozvolu, ili tako nesto, ako nema isti br parking mesta kao sto je i broj stanova. Kako je kod vas, jer mi deluje da se samo gradi a parkinga nigde. Mozda i gresim pa mi napisi kako je?
 
Miro, u Beogradu je ukinuta Studija visokih zgrada 2013. ili 2014. godine. Sada je prilikom gradnje sve neumereno. Da, upotrebna dozvola je uslovljena brojem parking mesta, ali investitori ih ne prodaju uz stanove, već ih nude odvojeno. Pri tom, i to što izgrade, u normalnim slučajevima je malo. Mislim da više nema dela grada gde nije gužva.

A gradski prevoz u Beogradu je smešan. Ma kakvi smešan - groteskan, najblaže rečeno. Evo, neka @octonove odgovori kojim će to autobusom da dođe od Brankovog mosta do ulice Cara Dušana na Dorćolu danas, primera radi. Ako odgovori, da čoveku damo neku nagradu.
 
Skroz si u pravu Miro. Bar što se mene tiče. Za parkinge, ne znam, oni imaju kao neka pravila verovatno kao ta na koja ti misliš, ali kad pogledaš realnost, vidiš da od toga nema ništa, gužve za parking sve gore. Imao bi svašta o tome reći al ajd ovako ukratko da drugima ne skrećem sa teme, draga Mirka :)
A ovo što reče Ivchonny, da dodam i neka odgovori i kolko za 6-7km od Liona do preko Pančevca treba promeniti prevoza. Kolko sam ja našao, minimum 3, plus čekanje, znači sat i po vremena bajnim Vesićevim prevozom, kolko i peške. Ako uspeš u vreme odlaska na posao da uopšte uđeš u neki prevoz na Lionu jer je sve već popunjeno onima koji iza sa Kaluđerice, MMLuga, Konjarnika, Olimpa, Mirjeva... kreću u istom smeru.
Vezano za nastavak u CG, nisam skapirao zašto tek u junu, ako ovo deluje skoro gotovo?
Pošto je ova tema relativno mrtva, bilo je bolje da je u njoj i ovaj deo autoputa u CG gde je življe, kao i nastavak Surčin-Novi Beograd, meni je glupo što je jedan put podeljen na 3 teme, tema bi bila življa i sve na jednom mestu, a ne ovako na 3 mesta, često i zaboravim gde je tema Surčin-NBg pa i ne vidim postove.
 
gledam ovaj snimak mosta i pitam se da li neko moze da objasni koliko je ovakav most koji je da kazem saliven od betona otporan na zemljotrese. Izgleda mi da su na taj nacin radjeni i drugi kineski mostobi u Srbiji dok npr Zezeljev u NS ima ploce sa granivnicima koje dopustaju mostu da u slucaju zemljotresa klize po njima i time umanjuje stres na konstrukciju. Takodje i na mnogim drugim objektima sam video slicne sisteme dok npr visoke zgrade znaju imati i kontra teg na vrhu zgrade koji se krece suprotno silama i balansira objekat. Da li neko mozd da objasni kakva je situacija sa ovim i ostalim kineskim mostovima po Srbiji?
 
Dalmatimac, samo nam jos zemljotres fali....
Hahahahhahahahahaha
Salim se ja malo, ja ne znam odgovor ali razmiljanje o zeljottesu dok si na mostu deluje strasno

Hvala za pojasnjenja od Earth i Ivchonny, jer mi se cini da sa vecim naseljavanjem nije reseno da svako ima mesta za po jedan auto, mogu misliti koliko kosta garaza u Bg. Barem da ljudi imaju gde da stanu kad dodju kuci, nego i tu haos kao sto sam i oredpostavljala.
Nista, svi pakujte kofere i selidba u Beograd na vodi - naselje buducnosti. :bash:
 
U San Francisku projektuju metro koji može da izdrži ne znam tačno koliko stepeni Rihtera, gledao sam neku emisiju o tome. U stvari, sve što se projektuje u SF može da izdrži zemljotrese te magnitude. Ovaj most je šupalj iznutra, bile su slike gde se to videlo. To mu sigurno dozvoljava da "radi". Čak bi bilo zanimljivo pitati projektante koliko se most pomera kada recimo duva jak vetar jer je poznato da se neboderi pomeraju. Tako da sam siguran da bi izdržao potrese. Ja bih se radije našao na ovom mostu u slučaju zemljotresa nego u svojoj kući koju je "projektovao" ko zna koji samouki majstor. Jedino čega bih se plašio jeste panika u slučaju zemljotresa.
Ali pu pu pu daleko bilo, pomeram se sa mesta, vučem se za uši i šta sve ne što je moja pokojna baba radila. Gledao sam skoro one slike zemljotresa u CG tamo u 70im ili 80im. Ne ponovilo se....
 
Dalamtinac, pokušaću ja da ti ukratko objasnim. Naravno da se se svaki most projektuje da bude otporan na zemljotrese. Od seizmološkog zavoda se dobija karta sa seimičkim zonama i ubrzanjima tla za različite povratne periode (vremenski period za koji se očekuje da će se katastofalni zemljotres desiti). Obično je to 500 godina za značajne objekte. Znači pretpostavka je da će se jednom u 500 godina desiti katastrofalni zemljitres i most se projektuje da taj zemljotres izdrži. Kako se to postiže? Pa jednostavno dozvoliš konstrukciji da se pomeri. Na ovom mostu su stubovi visoki, vitki a pri tome je gornji deo stubova, na spoju sa rasponskom konstrukcijom ošupljen što još više omogućava konstrukciji da bude fleksibilna, da može da se pomera. Na nekim drugim mostvima to se postiže tako što se stave ležišta iznad stubova. To je značajno ne samo zbog zemljotresa nego i zbog temperature. Vrlo često, kod dugačkih mostova temepratura daje mnogo veće uticaje u stubovima od seizmike a ta dva uticaja na podjednak način opterećuju stubove. Seizmika nije toliko bitna za rasponsku konstrukciju koliko za stubove. Zahvaljući visokim i vitkim stubovima koji omogučavaju konstrukciji da „diše“ moguće su ovakvi spojevi stubova i rasponske konstrukcije. Da su niski i kruti koji bi sprecavali konstrukciju da se pomera most bi morao da se pravi iz nekoliko celina, tj da se stavljaju dilatacije između tih celina. Što naravno nije najsrećnije rešenje jer to treba održavati, pre ili kasnije procure, neudobne su za vožnju...Kolika su ta pomeranja zavisi od nekoliko faktora ali recimo da se otprilike može reći da se most širi i skuplja oko 6mm po dužnom metru mosta od temperturnog centra. Ako je most simetričan levo i desno temperaturni centar je na sredini, npr za takav most od 100m dužine pomeranja bi bila na sredini mosta 0mm i ±30mm na krajevima. Zato se na kod dužih mostova uvek stavljaju dilatacije i ležišta na krajevima i ovaj će to imati. Kod betonskih mostova, koji su teški a relativno imaju malu izloženu površinu, vetar retko, gotovo nikad ne daje značajne uticaje jer deluje na isti način kao seizmika a seizmika je u funkciji mase koja osciluje pa je ona uvek merodavna. Vetar je značajno opterećenje kod čeličnih mostova jer su oni lagani.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787136#p787136:cl7lh6vz je napisao(la):
miki-nbgd » Ned Okt 25, 2020 12:44 pm[/url]":cl7lh6vz]...Zahvaljući visokim i vitkim stubovima koji omogučavaju konstrukciji da „diše“ moguće su ovakvi spojevi stubova i rasponske konstrukcije. Da su niski i kruti koji bi sprecavali konstrukciju da se pomera most bi morao da se pravi iz nekoliko celina...
hehe, da, zamislimo da su napravili "niske" stubove za most 160m visine, ličilo bi na paradoks :)
Realno, za most ovakve visine i ovu cenu, mislim da nije bilo mnogo izbora. Stubovi veće zapremine/oblika bi koštali više, ovi deluju kao najjeftiniji, a autoput je ionako već preskup, mislim da nije bilo prostora za nešto skuplje. Što se tiče zemljotresa, mislim da je tu armatura u stubovima, dilatacija na rasponskoj konstrukciji za malo širenje usled temeperaturnih promena/ljuljanje levo desno, i to je to.
Ono čime se možda moglo uticati je visina mosta, stubova. Npr da je sa više, severne strane krenulo ranije ukopavanje terena, recimo 1km ranije, povećao bi se nagib i most je mogao biti niži za koju desetinu metara. Na snimcima mi deluje da većeg ukopavanja zarad nagiba tamo nije bilo (nije mi jasno zašto? bio bi dosta niži most), videćemo kakav je nagib kada se provoza otvorenim autoputem, iako je neosporno da postoji, da je velika visinska razlika u Pg i 10-20km kasnije.
 
Komentari na novo personalno rešenje ministra saobraćaja,da li će sada Zlatiborski kraj biti u fokusu,šta mislite?
 
Naravno, ali samo u priči. S obzirom da nema para, ništa neće biti u fokusu.
 
Moj komentar je: Izbori su pokradeni, ministri su neligitimni. Kao i svi zakoni i odluke koje bude donosio parlament pokradenih Izbora.
 
Ne očekujem ništa od novog ministra, sem možda info zašto Ča-Pž kasni, jer on sad kobajagi nema veze sa greškama prethodnika, ne kači njega lično, pa može kaže.
Inače sa vlasti je uvek taj fazon, novi nema veze da greškama starog i tako u beskraj. Zato su izbori svake 4 godine, da sistem pokuša prevari narod da se nešto menja, dok u stvari sistem ostaje isti, ali kad se duže ne bi menjao ljudi bi to lakše provalili da je problem u državi, pa bi je srušili. Ovo 4 godine je sigurnosni ventil. Ili možda grešim, možda će sad Pž- Cg granica i ka Kotromanu krak da eksplodira i izgradi se za neverovatne 3 godine :)
 
Tema je tamo za one koji priznaju Milov namešteni referendum 2006. Za one koji ne priznaju i nisu za Milovo delenje, tema je zajednička. Da, imamo i treću podelu na beogradsku temu Surčin-NBg, čudo je da nismo seckali ovaj autoput još po okruzima, gradovima, opštinama, do zaseoka...
 
Al ga Earth objasni :)
A kako bi bilo da se prizna realnost?

Vezano za Surčin - N Bgd, uskoro će predlog budžeta za 2021, treba pratiti i videti da li će sredstva biti izdvojena za ovo. To je najbolji pokazatelj da li planiraju da grade ili ne. Mogu da nas lažu, ali ako nije čak ni planirano budžetom, onda 100% nema ništa od toga ni sl godine.
 
Чекај, али зар није потписан уговор и у њему дефинисамо када крећу радови,рок и остало ?
 
Oni su trebali ove jeseni, tj sad da krenu petlju Jakovo ( ako se tako zove) a od proleća nastavak trase....ali su rekli joa na pocetku Kovida da su sredstva preusmerena zbog troskova oko pandemije, tako da mislim da za sad nema nista od toga, ovoga, svega....
 
Не Миро,није то разлог....Тек почетком ове године расписан је тендер за препарцелизацију и он је требао бити готов до почетка септембра ( на тој теми ,људи се лепо то објашњавали ) а Ковид су узели као разлог кашњења...
 
Vrh