Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747578#p747578:b9ee7iuf je napisao(la):
KrCan » Sub Jun 13, 2020 3:04 pm[/url]":b9ee7iuf]Miki petlja u Preljini je privremena. Ona ce umesto ceone biti u selu Konjevici, napred nize ka pravcu Kraljevo, nekoliko km! Tacno na istoku Cacka. Sa tom petljom ce biti Cacak simetricno pokriven. Bojim se da bi jos jedna extra u Trbusanima ipak bila previse tri cvorista za grad velicine Cacka!
Drugo, zelim da se osvrnem za jucerasnje gostovanje drzavnog vrha ulaznom portalu tunela Laz! Totalno neznanje i dezinformacije! Mogu slobodno da konstatujem!
Prvo, Atlas Copco masina koja radi u tunelu /inace identicna masinama koriscenim na 3 i 4 sekciji na AP u CG, koje sam prikazao na reportazi prosle godine sa trase kroz Cg/ a za koju kazu da je "naj jaca i najbolj" je svedska, a ne njemacke proizvodnje! Burgije kojima busi se izvlace od 3-6m i zaboravio sam tacno koliko desetina rupa izbuse u jednom turnusu! Pitacu inzinjera Koprivicu pa cu vam preneti, tako da je to otprilike dnevno oko 5 do 6m moguceg busenja dnevno, bez obzira na vrstu materijala! I to naravno u jednom pravcu. Dalje sipovi koji se pominju su na izlaznoj strani tunela Laz u onom delu u nastavku leve cevi gde je veci uspon sa te leve strane!
Moram i ja priznati da sam bio odusevljen "zabezeknutoscu" gazde kad je u trenu ukapirao da mu brzinom puza od 0,8m po danu treba bar tri godine za probijanje :lol:
E sad da vam kazem jos jedan podatak, a vi me proglasite idiotom! To je ako zaista ne bude nekog dodatnog velikog poremecaja zbog ove korone, za Vidovdan 2022 ce te se voziti Ap do Pozege
P.S sto se tice prioritetnog zavrsetka prvog dela do Pakovrace, to zaboravite! :kk:

Koliko se ja radujem ovim Krcanovim demantima i eksluzivama pa to je za pricu. Imam utisak ponekad da KrCan ima neke "sifre" :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747671#p747671:3hba9iun je napisao(la):
Marek » Sub Jun 13, 2020 9:19 pm[/url]":3hba9iun]..danas je u mom selu, Potpece, na 15 km od Uzica... bile su ""masine" za merenje strukture, tvrdoce tla ( nadam se da cete mi oprostiti ako sam bas gadno lupio, ipak sam ekonomista) , al ono sto su radnici "na" toj masini rekli, da se radi ozibiljno , da ce projekat biti gotov do novembra, i da bi radovi trebalo da krenu od proleca.. :)

Vau! Hoćeš da kažeš tj oni kažu da će Požega - Kotroman krenuti da se radi paralelno sa Čačak - Požega? To mi zvuči kao SF, ali bi bilo sjajno da je tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748201#p748201:14bv2tb2 je napisao(la):
Cheyenne » Pon Jun 15, 2020 2:38 pm[/url]":14bv2tb2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747671#p747671:14bv2tb2 je napisao(la):
Marek » Sub Jun 13, 2020 9:19 pm[/url]":14bv2tb2]..danas je u mom selu, Potpece, na 15 km od Uzica... bile su ""masine" za merenje strukture, tvrdoce tla ( nadam se da cete mi oprostiti ako sam bas gadno lupio, ipak sam ekonomista) , al ono sto su radnici "na" toj masini rekli, da se radi ozibiljno , da ce projekat biti gotov do novembra, i da bi radovi trebalo da krenu od proleca.. :)

Vau! Hoćeš da kažeš tj oni kažu da će Požega - Kotroman krenuti da se radi paralelno sa Čačak - Požega? To mi zvuči kao SF, ali bi bilo sjajno da je tako.

Voleo bih da je tako ali treba biti prezan s zaključcima, izbori su na vidiku. Sada svi teraju sve radnike i sve mašine na teren da se dodatno zamažu oči, besplatna predizborna kampanja. Idem u Zlatiborski kraj 5-6 puta godišnje, jako bih bio srećan kada bi ove dve deonice paralelno radili, u svakom slučaju ćemo ih pratit budnim okom da nas dodano ne slažu kao ostale građane pred televizorom - to i jeste jedan od ciljeva ove teme i blagodati foruma :sesir:
 
Ma u pravu si @Arcus, ja sam sličnog mišljenja mada ne znam kolikk je zbog izbora a koliko redovni predradovi....

Ne mogu da se setim kada su rekli da su u mestu Lučani bili da ispituju brdo ali to je sigurno bilo godinu pre otvaranja radova( ovog pre godinu dana). Znaci 2g a oni i sa koronom i bez nje nebi do proleca poceli.
Jos nesto, treba nesto da se obeca i za predsednicke izbore. Taj deo kao treba da pocne mislim 2021, 2022... koliko je to verovatno mislim da svako od nas predpostavlja. Ali da se nešto
radi. Ja svakako pozdravljam aktivnost, mada je pitanje sta i kako ce biti za taj pravac.

Evo citam na temi o epidemiji Korone kako u Pekingu se otkrilo zariste ili nesto tako....ko zna sta nas sve čeka do kraja 2020....
 
mislim da bi čačak trebalo da ima kraću vezu sa AP nego što su izlazi u konjevićima i u pakovaći.
razlog je to što je neophodno što više saobraćaja usmeriti na njega a to se postiže samo ako se što više približi najvećim gradovima.
čačak je veći grad i nema problema da ima čak i 3 izlaza.
ako imamo dileme da li jedno jakovo treba da ima izlaz na AP, ako smeswrevo ima 2 ili 3 izlaza sa AP, ako pirot i dimitrovgrad imaju više od jednog, zašto bismo imali dileme oko toga da li je normalno da centar čačka bude bliži AP nego što je sada (mislim da su 6 km daleko izlazi).
tunel u trbušanima je isto na nekih 4km od kružnog toka u ljubiću.
ja bih stavio izlaz kao na slici (mislim da je 2-2.5km), mesta na AP ima dovoljno,
treći izlaz bi rasteretio dva izaza i povećao protočnost saobraćaja na ulazno izlaznim rampama. (makar i bio samo za ENP vozila)
tako bi istočni deo čačka imao svoj izlaz a ostali bi izlazili pre trbušana.
niko iz pravca BG-a ko ide u čačak nema račun da izlazi u pakovaći jer je duže i u km i vremenski a i skuplje.

objavljeni su rezultati brojanja saobraćaja za 2019tu.
tu se vidi da se i automobili i kamioni ponašaju racionalno.
na delu ČA-Ljig idu AP jer je 10km kraće i dosta brže, a zatim se saobraćaj deli.
to je problem projekta ovog AP što je pravljen kao tranzitni i ne ide blizu većih mesta (Milanovac i Lazarevac) i ulazi u BG suviše zaobilazno i onda ga puno ljudi ne koristi jer nije racionalno, što dovodi u pitanje njegovu opravdanost tj isplativost.

https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf ... u-2019.pdf

https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf ... S-2019.pdf

https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf ... S-2019.pdf
 

Prilozi

  • čačak (2).JPG
    čačak (2).JPG
    493,8 KB · Pregleda: 3.377
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748310#p748310:24t1as13 je napisao(la):
Mrguddd » Pon Jun 15, 2020 9:23 pm[/url]":24t1as13]Branik, ovo odlicno izgleda?? Zna li se kada ce da se zavrse radovi??
Ne znam, bojim se da neće skoro. Ima još poprilično da se radi. Ovih dana sam bio prilično statičan. Do kraja nedelje ću na tu stranu pa ću videti.
 
Добри Самарићанин, нисам сугуран да би Чачанима, барем овима што гравитирају центру града много значило пар стотина метара колико би скратио пут кад би постојала петља тамо где си је нацртао. Свакако не вредно неке веће инвестицији.
 
Ja sam bio pobornik 3. izlaza u Trbušanima kod Čačka. Ali sa izlazom u Baluzi sa novim putem ka ul. Đorđa Tomaševića, nema neke velike potrebe za tim, bar za sada. Ja kada budem išao kući u Čačak verovatno ću koristiti izlaz u Pakovraću, jer su mi centar i moja kuća s te strane dostupniji.

S druge strane, Beograd nema baš najbolju vezu sa A2. Ideš severozapadno iz centra, pa se spuštaš ka jugu. Definitivno treba urediti pravac ka Obrenovcu za brži i veći saobraćaj. Još jedna varijanta o kojoj smo ovde davno pričali je i veza Ibarske sa A2: da se proširi Ibarska do Meljaka na 2+2 i da se zatim po izlasku iz Lipovačke šume odvoji krak ka Draževcu i uključi na A2. Time bi A2 postao daleko dostupniji Beograđanima.
 
Jel moze sa oznaci na mapi tacno gde ce biti nova petlja koja ce zameniti petlju Preljina? Jel to negde kod sadasnjeg Atrijuma?
 
Залеђина Аутогаранта - продавца фијата. Имаш на слици пар постова изнад врло јасно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748434#p748434:21q3vco2 je napisao(la):
ivchonny » Uto Jun 16, 2020 10:32 am[/url]":21q3vco2]Ja sam bio pobornik 3. izlaza u Trbušanima kod Čačka. Ali sa izlazom u Baluzi sa novim putem ka ul. Đorđa Tomaševića, nema neke velike potrebe za tim, bar za sada. Ja kada budem išao kući u Čačak verovatno ću koristiti izlaz u Pakovraću, jer su mi centar i moja kuća s te strane dostupniji.

S druge strane, Beograd nema baš najbolju vezu sa A2. Ideš severozapadno iz centra, pa se spuštaš ka jugu. Definitivno treba urediti pravac ka Obrenovcu za brži i veći saobraćaj. Još jedna varijanta o kojoj smo ovde davno pričali je i veza Ibarske sa A2: da se proširi Ibarska do Meljaka na 2+2 i da se zatim po izlasku iz Lipovačke šume odvoji krak ka Draževcu i uključi na A2. Time bi A2 postao daleko dostupniji Beograđanima.
О том изласку/уласку а2 у Београд писао сам већ. Треба да прођеш цео Београд да би тек био на почетку путовања. Само је пре Обреновца требало да оде ка истоку и заобиђе клизиште и ондапређе остружничку петљу, а од Умке ка Железнику на мотопут 2+2. Тако би имало много више смисла. Избегао би се мост, и дуплирање пута на малом простору.
 
Zavisi odakle ides, ne prave se autoputevi samo za Beogradjane iz centra. Ovako je lakse svima koji idu iz Srema, Backe i veceg dijela Banata, kao i dobrom dijelu Bg-a (NBG, Zemun, Borca). To naravno ne znaci da ovo treba da bude jedini nacin izlaska na A2 iz Beograda. Treba napraviti i taj dio Orlovaca-A2. Mada nesto kontam da, kada se napravi pun profil obilaznice do Orlovace, nece biti tako strasno ici sa Orlovace obilaznicom pa na A2. Jeste malo okolo, ali ne placa se putarina :D
 
@dobri samaricanin U Cacku ce sve biti "na 5 minuta", kad se vecina tranzita bude preselila na AP. Velika vecina male privrede Cacka (proizvodnja, veletrgovine i predstavnistva) koja generise vecinu saobracaja je u Preljini, Konjevicima, uz magistralu/ obilaznicu. Divlje i lose urbanisticki organizovana, sa losom infrastrukturom. Petlja u Konjevicima je idealna da preuzme taj saobracaj. Za razvoj Cacka bi bilo bolje novac uloziti u infrastrukturu novih privrednih zona oko buduceg auto-puta u Trbusanima, Preljini i Konjevicima. Da se dobije urbanisticki i infrastrukturno pametno resena privredna celina. I naravno, da sadasnja obilaznica "malo prodise".
Cacani su preduzetni i vredni ljudi. Iskoristili bi pametno taj deo oko AP
 
Privredne zone u Preljini i Konjevićima su u razvoju, uložena su velika sredstva u njih. Baš je V... bio danas na otvaranju fabrike u Preljini (iako ona posluje već godinu dana)

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
@Branik, u pravu si, obilazak oko klizišta bi bila možda i bolja varijanta. Moje razmišljanje se oslanja na naviku da je Ibarska jedan od glavnih pravaca koji vodi iz Beograda. A sada to možda i nije više.
 
i dalje mislim da bi grad Čačak trebalo da ima najkraći mogući izlaz na AP.
sadašnje stanje je takvo da vam treba 10-15 min da bi u preosečnom saobraćaju na obilaznici oko čačaka došli do AP.
to je previše i trebalo bi omogućiti kraću vezu.
za tih 6-7 km potrošite vreme kojim na AP pređete 30km tj 30% puta do BG.
da li mislite da će Čačani koji idu za kraljevo ići novim AP ako su im priključci na isti daleko ili će ići magistralom koja će biti poluprazna da ne kažem prazna. kolika će biti ušteda u vremenu, 6 min?

tužno je da se iz ČA u GM i dalje ide kroz klisuru a ne AP.
AP mora da štedi vreme i km tj novac da bi ga ljudi koristili.
kada se pogrešno projektuje, i preplati u izgradnji pa se pogrešno zatim odredi visina putarine imate kao rezultat da se slabo koristi.
pa onda iz jedne grške idemo u drugu gde pokušavamo zabranama da nateramo kamione da idu AP.
a oni se jednostavno ponašaju logično i tržišno, idu putem koji im je najkraći i najjeftiniji.

nije sramota da se greške koje su napravljene poprave.
ukljuučenja da se poprave, i dodaju,
da se napravi kraća veza kod lajkovca tamo gde su ibarska i AP najbliži.
da se stavi asfalt u tunele.
da se napravi neka pumpa.
da se na odmorištu napravi i neki natkriven deo da se ljudi sklone od sunca, neki bolji WC itd.
da se doda bankina gde se zaboravilo.
da se stave zaštita od svetla iz suprotnog smera

deluje mi da je i kod požege uključenje daleko od samog grada i bojim se da ga u lokalu (ČA - PŽ) neće više od polovine koristiti.
taj AP nije tranzitni kao K10 pa da se očekuje od tranzita neki veliki saobraćaj / prihod.
on povezuje domaće gradove i ljude i treba da bude tako osmišljen kako bi podstakao da ljudi pored uživanja imaju i racionalne razloge da ga koriste.

najskuplji je AP koji se ne koristi (dovoljno).

udaljenost je relativna stvar, posebno kad je razlika u mentaliteu i u dimenzijama gradova tolika.
čačani misle da je 2km od centra teška periferija, a novobeograđani, zemunci, banjica, žarkovo, svi misle da je 10km od centra veoma urbano.
mladenovčani i obrenovčani, ljudi iz batajnice, svi misle da žive u BG-u iako su daleko desetinama km.

ulica đorđa Tomaševića u čačku je zamišljena kao neki bulevar a ograničenje je celom dužinom 40km/h,ležeći policajci kao da smo u pešačkoj zoni ili pored neke škole, trotoari su preuski, bandere i znakovi na sredini trotoara pa ljudi idu više ulicom jer nemaj kud, šahtovi su čudno postavljeni celom dužinom ulice.
ko je to projektovao i šta je taj po struci, nije mi jasno...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748634#p748634:2bic2bow je napisao(la):
ivchonny » Uto Jun 16, 2020 10:16 pm[/url]":2bic2bow]@Branik, u pravu si, obilazak oko klizišta bi bila možda i bolja varijanta. Moje razmišljanje se oslanja na naviku da je Ibarska jedan od glavnih pravaca koji vodi iz Beograda. A sada to možda i nije više.
То би био логичан правац, готово праволинијски. Нови обреновачки пут тако је ваљда и био замишљен, док се нису осамдесетих уплашили клизишта и стали. Знам само да док са Трга Републике изађеш на А2, Ибарском си скоро у Лазаревцу и у Лајковцу можеш да се укључиш. Била би паметна нека веза око Липовичких шума
 
dobri_samaricanin":1pku1wtj je napisao(la):
i dalje mislim da bi grad Čačak trebalo da ima najkraći mogući izlaz na AP.
sadašnje stanje je takvo da vam treba 10-15 min da bi u preosečnom saobraćaju na obilaznici oko čačaka došli do AP.
to je previše i trebalo bi omogućiti kraću vezu.
za tih 6-7 km potrošite vreme kojim na AP pređete 30km tj 30% puta do BG.
da li mislite da će Čačani koji idu za kraljevo ići novim AP ako su im priključci na isti daleko ili će ići magistralom koja će biti poluprazna da ne kažem prazna. kolika će biti ušteda u vremenu, 6 min?

tužno je da se iz ČA u GM i dalje ide kroz klisuru a ne AP.
AP mora da štedi vreme i km tj novac da bi ga ljudi koristili.
kada se pogrešno projektuje, i preplati u izgradnji pa se pogrešno zatim odredi visina putarine imate kao rezultat da se slabo koristi.
pa onda iz jedne grške idemo u drugu gde pokušavamo zabranama da nateramo kamione da idu AP.
a oni se jednostavno ponašaju logično i tržišno, idu putem koji im je najkraći i najjeftiniji.

nije sramota da se greške koje su napravljene poprave.
ukljuučenja da se poprave, i dodaju,
da se napravi kraća veza kod lajkovca tamo gde su ibarska i AP najbliži.
da se stavi asfalt u tunele.
da se napravi neka pumpa.
da se na odmorištu napravi i neki natkriven deo da se ljudi sklone od sunca, neki bolji WC itd.
da se doda bankina gde se zaboravilo.
da se stave zaštita od svetla iz suprotnog smera

deluje mi da je i kod požege uključenje daleko od samog grada i bojim se da ga u lokalu (ČA - PŽ) neće više od polovine koristiti.
taj AP nije tranzitni kao K10 pa da se očekuje od tranzita neki veliki saobraćaj / prihod.
on povezuje domaće gradove i ljude i treba da bude tako osmišljen kako bi podstakao da ljudi pored uživanja imaju i racionalne razloge da ga koriste.

najskuplji je AP koji se ne koristi (dovoljno).

udaljenost je relativna stvar, posebno kad je razlika u mentaliteu i u dimenzijama gradova tolika.
čačani misle da je 2km od centra teška periferija, a novobeograđani, zemunci, banjica, žarkovo, svi misle da je 10km od centra veoma urbano.
mladenovčani i obrenovčani, ljudi iz batajnice, svi misle da žive u BG-u iako su daleko desetinama km.

ulica đorđa Tomaševića u čačku je zamišljena kao neki bulevar a ograničenje je celom dužinom 40km/h,ležeći policajci kao da smo u pešačkoj zoni ili pored neke škole, trotoari su preuski, bandere i znakovi na sredini trotoara pa ljudi idu više ulicom jer nemaj kud, šahtovi su čudno postavljeni celom dužinom ulice.
ko je to projektovao i šta je taj po struci, nije mi jasno...

Iskreno ne slažem se sa tim. Ukoliko u svakom gradu budu počeli da dodaju mnoštvo izlaza desice se isto sto i u Beogradu. Ljudi ce koristiti autoput kao gradsku saobraćajnicu cime se, bar se meni cini tako, usporava protok vozila.

Prateći ovaj forum nekako sam stekao utisak da bi svako hteo da mu ulaz na auto put bude 2 minuta od kuce. 10-15 minuta do ulaza na autoput nije puno. Zivot u centru svakog grada ima svoje prednosti i mane. Jedna od mana je da nisi blizu ulaska na autoput.

Sa druge strane potpuno se slažem sa tobom da treba uočiti i ispraviti greške koje su napravljene. Ne samo to nego i iskoristiti to iskustvo da se ne naprave ponovo prilikom izgradnje ostalih puteva.

Apsolutno se slažem da je rastojanje relativna stvar, ali upravo iz tog razloga postoje standardi koji su tu da se prate. Više mi se čini da je problem što smo toliko dugo kao društvo zanemarivali standarde da sada svi žele da im se ispune želje nezavisno od standarda struke.

Ja nisam saobraćajni inženjer, ali sam želeo da podelim sa vama moje lično mišljenje.

Hvala svima na ovom odličnom forumu, ovo je jedino mesto gde mogu da pratim realnu sliku prilikom izgradnje autoputeva. Citanjem vasih komentara i linkova toliko sam naučio.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Sta se desilo ovom dobrom samaricaninu do skoro je pricao da za deonicu Cacak - Pozega ne treba da se gradi auto-put vec brzi put zbog utroska naseg novca, a sad prica da bi Cacak trebao da ima 3 ulaza/izlaza na autoput :D
 
Juče prođoh lajkovačkom petljom, kad ono spektakl. Konceptualni performans - poređali 40 kamiona na autoput u funkciji, samo da bi bili dekor za slikanje - ne znam da li će neko da odgovara za tu budalaštinu. Na žalost nisam mogao da slikam tokom vožnje, ali zato u povratku sam uspeo da uslikam ostatak dekora:
20200617_140704.jpg

20200617_140700.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748786#p748786:2vwj17vj je napisao(la):
srdjanprpa » Sre Jun 17, 2020 1:31 pm[/url]":2vwj17vj]Sta se desilo ovom dobrom samaricaninu do skoro je pricao da za deonicu Cacak - Pozega ne treba da se gradi auto-put vec brzi put zbog utroska naseg novca, a sad prica da bi Cacak trebao da ima 3 ulaza/izlaza na autoput :D


Postao je bolji samarićanin.
 
Vrh