Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708583#p708583:31ms9f3h je napisao(la):
stex_pb » Sub Feb 15, 2020 12:34 pm[/url]":31ms9f3h]RTS javlja da na putu Pakovraće - Užice na jednom mestu ima naizenično propuštanje jednom trakom. Da li je moguće da su počeli neki radovi na autoputu ?

Subota, drzavni praznik da postoje ikakvi radovi, pa to je nemoguce :).

Pre ce biti da je neki odron ili raniji radovi koji su samo obelezeni a sad se svi razbezali kuci.
Na sajtu puteva srbije pise da ce na toj deonici radovi trajati do 07.02.2020

Odrzavanje.jpg
 
Sanacija odrona, verovatno.
Idem sledeće nedelje pa ću videti
 
@Zak Свеједно , источна или западна варијанта. Можда мало више сам за западну, да се колико толико задржи преостало становништво. Направио бих добар магистрални пут преко Пештера од Нове Вароше преко Сјенице до НП-а. Све после Златибора би било доста тешко али није теже од Грделице. Пут би био проходан увек. Можда за великог невремена буде проблема, али вероватно на кратко.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708636#p708636:3ibdy9rx je napisao(la):
мајстор » Sub Feb 15, 2020 2:56 pm[/url]":3ibdy9rx]@Zak Свеједно , источна или западна варијанта. Можда мало више сам за западну, да се колико толико задржи преостало становништво. Направио бих добар магистрални пут преко Пештера од Нове Вароше преко Сјенице до НП-а. Све после Златибора би било доста тешко али није теже од Грделице. Пут би био проходан увек. Можда за великог невремена буде проблема, али вероватно на кратко.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
Ne vidim argumente. Sve trase idu manje ili vise pored Pestera i sve su izlozene manje ili vise sneznim padavinama kao i temperaturama slicnim onim na Pesteru. Ako se ide dolinom, svakako su temperature manje, ali ne znam koje su to doline kuda moze da prodje i na kojoj nadmorskoj visini su te doline.

Autoput prolazi pored Jagodine i Paracina pa se narod iseljava odalte. Autoput je prosao pored Vladicing Hana. Kad prosetate Vladicinim Hanom, nemate koga da sretenete na ulici da pitate za bilo sta. Ljudi se iseljavaju iz Beograda i Novog Sada a imaju vece pogodnosti od ljudi u ostatku zemlje. Autoput da prodje preko zapadne ili istocne varijante nece zadrzati stanovnistvo. Autoput vam ne znaci nista ako nemate para da se vozite njime. Zakljucak: Autoput ne zadrzava stanovnistvo da se iseljava.

Autoput prelaze preko Zlatibora. Svi argumenti vezani za sneg i zimu se mogu primeniti i na Zlatibor pa samim tim ne vidim zasto je onda Pester losija varijanta.

U slucaja istoka i zapada, pravi se gomila tunela, vijadukata, mostova. Sve to treba odrzavati. Placati licence za software. Placati ljude i monitoring tunela i ostalo. Placati gorivo tako sto se ide duzom rutom (ne placa drzava direktno ali sve je to trosak populacije sa jedene teritorije). Neka ciscenje snega u tih 30 dana kosta po 3 miliona evra (100 000e na dan) to je oko oko 90 miliona evra za 30 godina. Za 30 godina pola ovih konstrukcija (tuneli, vijadukti mostovi) ima da ostare (ostari beton, gvozdje , izgube svojstva) da ce biti zreli za rekonstrukciju ili ponovnu izgradnjiu. Ovo nisu objekti u ravnici u Pomoravlju nego u brdima gde je erozija vodom, vetrom i klimom itekako izrazena. Koliko to kosta ? Sve ovo nema na 30km Pesterske ravnice.

Opet ispada da je Pester povoljija varijanta. Kakv god sneg da padne , kakve god masine da ciste sve je to jeftinije od ostale dve varijante. A sto se tice prohodnosti zbog znega, zapadna varijanta je ista kao i Pester dok je istocna neznatno povoljnija.
 
Претпостављам Зак, да никада ниси био на Пештеру зими чим мислиш да је сличан Златибору. Када доживиш на Пештеру -35 са мећавом биће ти јасније.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708731#p708731:1wq5car3 je napisao(la):
мајстор » Sub Feb 15, 2020 9:04 pm[/url]":1wq5car3]Претпостављам Зак, да никада ниси био на Пештеру зими чим мислиш да је сличан Златибору. Када доживиш на Пештеру -35 са мећавом биће ти јасније.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Nisam nikad bio zimi na Pesteru. Ali hajde da pogledamo klimu i merenja na Pesteru. Uzeo sam za primer Sjenicu.
https://www.vremenska-prognoza.rs/sr/srbija/sjenica-klima

Na slici ispod je prikazana Prosecna Max/Min temperatura tokom godine.

Sjenica Merenja.jpg


U proseku je u Sjenici u januarau oko -8,2. Sigruno zna da ide i do -20 (nekim danima) ali nekad ide u u plus ali je to u proseku oko -8,2. Ovo su merenja tokom dugog niza godina. U Sjenici je jednom izmerena najniza temperatura -35.6 oC a najhladnija ikada zabelezena u Srbiji je -39.5 oC, izmerena je 13.01.1985. godine u Karajukića Bunarimana na Pešterskoj visoravni.
http://www.hidmet.gov.rs/podaci/meteoro ... Srbiji.pdf

Dakle, postoje ekstremi i Pester jeste mesto gde se to moze javiti ali u 98% slucajeva nece biti ekstrem. Za preostala 2%, moze se i zatvoriti put. Jednom se izmeri -35 i onda se to uzema za referentnu vrednost. Pa kada je u Vojvodini bilo -24 i putevi zavejani, isto je sve stalo. Tako ce biti i na Pesteru.

To sto su putevi cesto zimi zavejani, sto je drizava neorganizovana na tom delu, to se mozda promeni kad prodje autoput, i kad se postavi granicni prelaz. To sve prati odredjena infrastruktura kao i da putevi prvog reda imaju prioritet ciscenja. Kada se redovno cisti i odrzava cak i kad su mecave i oluje sigurno ce biti bolja slika. Sad niko i necisti dok ne stane oluja. Jednostavno nije prioritet i cekaju da se sneg sam otopi a pare od odrzavanje stave u dzep ako ih uopste i dobiju.

Samo da dodam da je Zlatibor za nijansu bolji.

ZlatiborMerenja.jpg
 
Sve može u teoriji. U praksi je mnogo drugačije.. Doživeo sam mećavu u planini na 1200 metara visine. Na -15. Sreca je ako se probije staza sirine pola metra u snegu visine 2 metra. Na Pešteru, oko auto-puta, moraju da se organiziju kako u Srbiji nikad nisu bili organizovni u održavanju, opremi i taktici za jaku zimu i padavine. Praksa i iskustvo sa našim društvom i našim pristupom ozbiljnoj organizaciji, nam govore da bi 2-3 meseca bilo pametnije izbegavati taj deo budućeg auto-puta. Cost-benefit analiza Požega-Boljare, je nepriznata kategorija razmišljanja u Srbiji. Gubite vreme sa tim racionalnim pristupom. Ovde se drugačije donose odluke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708746#p708746:onofmyj0 je napisao(la):
Zvezdara64 » 15 Feb 2020 09:47 pm[/url]":onofmyj0]Sve može u teoriji. U praksi je mnogo drugačije.. Doživeo sam mećavu u planini na 1200 metara visine. Na -15. Sreca je ako se probije staza sirine pola metra u snegu visine 2 metra. Na Pešteru, oko auto-puta, moraju da se organiziju kako u Srbiji nikad nisu bili organizovni u održavanju, opremi i taktici za jaku zimu i padavine. Praksa i iskustvo sa našim društvom i našim pristupom ozbiljnoj organizaciji, nam govore da bi 2-3 meseca bilo pametnije izbegavati taj deo budućeg auto-puta. Cost-benefit analiza Požega-Boljare, je nepriznata kategorija razmišljanja u Srbiji. Gubite vreme sa tim racionalnim pristupom. Ovde se drugačije donose odluke.

Moze autoput da bude 'iskljucen' iz upotrebe nakon mecave po 1-2-3 dana. Nista strasno. Ukupno koliko moze da bude da nece raditi je tipa 10-15 dana godisnje. Jaka stvar to se tako resava. Neka idu okolo. Postavis policiju i rampu i blokiras put. Kad se ocisti nakon dan dva pustis u rad.
 
Kao sto sam napisao, to je teorija. Evo samo jedan primer, pre nekoliko godina, po ko zna koji put, su spašavali ljude iz smetova na putu Sombor-Kula. Nije Vojvodina baš divlja kao Pešter. Ali to je praksa u Srbiji.

Највећа драма одвијала се на деоници магистралног пута код Стајићева. Тамо су четрдесет храбрих ватрогасаца-спасилаца после више од 15 сати борбе са снежним наносима, успели да евакуишу већину од око 150 завејаних. Током претходне ноћи спасиоци су на сигурно извели кроз сметове око 80 путника из камиона, аутобуса и аутомобила, а у петак ујутру наставили су са евакуацијом најугроженијих. У спасавање су се укључили и припадници Војске Србије, а у поподневним часовима око седамдесет завејаних пребачено је у зрењанинску болницу војним транспортним хеликоптером.

https://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1% ... 0%BB%D0%B0

Danas, na Goliji

DRAMA NA GOLIJI Satima su bili zavejani na debelom minusu, a onda su se pojavili Ivanjičani i spasili ih iz metarskih smetova

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/drama ... li/2mq2sw0
 
Pa unesto da su sa prvim snegom odmah poslali saobracajnu policiju da blokira put rizikujemo zivote ljudi i imovine.
Blokiraj put covece ko se buni ili pokusa da prodje oduzmi mu vozacku trajno do kraja zivota i zavsis to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708583#p708583:r4ua9702 je napisao(la):
stex_pb » Sub Feb 15, 2020 12:34 pm[/url]":r4ua9702]RTS javlja da na putu Pakovraće - Užice na jednom mestu ima naizenično propuštanje jednom trakom. Da li je moguće da su počeli neki radovi na autoputu ?
I ja mislim da je rec o nekim radovima na odrzavanju kosina itd. Mada ne bi me cudilo da neko pamrtan radi i krpljenje u feb.
Ne verujem da je ista vezano za AP jer i nema nikakve veze. Kada budu napravili petlju pakovrace i krenu spajanje ka markovici tada ce premostiti magistralu i bice radovi. Tako mislim.
Sve se ovo bas oduzilo.... kada je minist.Mihajlovic najavljivala jedan od rokova bio je pocetak radova 1 mart.eto godinu dana nigde ne vidimo metar trasiranja puta. One kampove da su zidali ciglom za godinu dana zavrsili bi, zgradu naprave za godinu...
Kuvaju nas kao zabe. Prvo odlazu pocetak par godina, pa proglase pocetak sa rokom, pa odloze samo startovanje radova, pa i rok produze za 1-3g.. kad se sabere bude to lep broj godina
 
Миро, они су професионални преваранти. Приче за будале о суфициту у буџету. Србија издаје обавезнице да репрограмира дугове. Њихово је да лажу и мажу, нажалост доста се људи прима на то. На нашу жалост већина Србије је Пинк конзумент и то се види у свим порама друштва. Када, како и по којој цени ће бити направљени најављени АПи само Бог зна! Можда и Драган :)

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Kad bi bar prioritetno uradili deo oko Čačka, do Morave i magistrale.
O lažima više ne vredi govoriti. Narod tako pamti da je kroz dva TV Dnevnika moguće nacionalni interes okrenuti za 180 stepeni. Da su radovi počeli kada su krajem prošle zime najavljeni i pompezno otvoreni, do sada bi pola posla bilo gotovo i kraj bi se nazirao. Ovako, ne nazire se ni početak, a mart je za koji dan.
A opešterskoj trasi sam rekao da neću više, ali mi je neverovatno da ovde imamo ljude bez toliko životnog iskustva da ne znaju da se zima na toj visoravni prečnika tridesetak km na oko1200mnmv ne može porediti ni sa zimom ni na jednoj srpskoj planini. Isto tako, već je previše otrcana priča o statistici koja ne vidi razlike između mesa i kupusa, već poznaje samo sarmu.
 
putanja kuda AP za CG treba da ide zavisio od postavljenih ciljeva.
ako postavite da je cilj 130km/h pun profil AP to ima svoju cenu, posledice i neophodne putanje jer teren nije takav da može da se provuče takav put bilo kuda.
ali onda imamo problem jer ni ljig preljina nije kako treba (projektovan je za 100km/h)
ali ako kažemo da nam je cilj da prosek do granice sa CG bude 100km/h, da bude dimenzija takva da protočnost tj kapacitet bude npr 2 x veći nego što je sadašnji promet, onda imamo puno opcija.
napominjem da je na 300km razlika da li vozite 130 ili 100km/h do granice 40 min. dakle ako idete na more duže biste vozili 40 min (umesto 2h i 20 min, vozili biste 3h)
za većinu ljudi koji ne idu dalje od moravskog koridora nema razlike u vremenu.

svi ćemo se složiti da je moravski koridor neophodan da se gradi.
nećemo se svi složiti da li to treba da bude 3+3 sa naplatom ili 2+2 bez ili sa naplate.
i ako kažemo da ćemo od užica do kruševca imati koridor, pitanje je odakle treba spustiti krak ka cg.
da li spustiti 1 ili 2 kraka?
da li ići na varijantu od kraljeva preko n.pazara do rožaja? time dobijamo da veliki grad pazar ima vezu sa ostatkom srbije, zatim kopaonik sa puno turista makar zimi, ali i kosovska mitrovica pa i priština gde bi puno albanskih gasterbajtera tuda išlo za kosovo i albaniju dalje. dakle svakako ima dovoljno prometa da se postojeći put na neki način menja.
da li tuda može da se provuče 3+3? ja mislim da ne može.
može ili široki 1+1 sa puno tunela ili 2+2 koji bi se negde suzio i na 1+1 gde nema nekog lakog rešenja.
promet je toliko mali da ni u sezoni ne bi bilo gužve.
kraljevo se može vezati sa kragujevcem AP i onda dobijate brzu i da kažemo duplu vezu sa CG.

varijanta od užica do bjelog polja opslužuje zlatibor, zlatar, prijepolje, priboj, bijelo polje, pljevlja... po mojoj proceni ni tu ne može racionalno 3+3 ali može preko zlatibora 2+2 a kasnije neki široki 1+1 za 100km/h.
promet nakon zlatibora je toliko mali da je praktično svejedno da li gradite 2+2 ili 1+1.

složićemo se da o varijanti preko peštera ako se gradi bilo koja od ove dve varijante nema svrhe ni razmišljati.
treba ispraviti i proširiti put Požega Ivanjica ali sve ostalo je bacanje para.

i sada probajte da uporedite, da li je bolje imati npr pazarsku i zlatiborsku varijantu sa 2+2 ili delimično i 1+1 ali široki za 100km/h ili imati samo jednu 3+3 preko peštera koja ne bi ni bila projektovana za 130km/h celom dužinom.

šta više doprinosi lokalnim zajednicama, ekonomiji, zadržavanju stanovništva, korišćenju tih puteva... koliko dana bi se put mogao koristiti i kojim brzinama.
mi smo megalomanska nacija. nama kad bi rekli da se do kopaonika ili do zlatibora neće graditi 3+3 nego samo 2+2 to bi bilo okarakterisano kao nacionalna izdaja.
i onda to političari znaju i kažu ok, mi želimo popularnost a to su ionako vaše pare, pa ćemo ih baciti na megalomanske projekte da biste bili srećni a vi se onda lečite i školujte privatno jer ste vi to tražili.

ako bih imao dokonih para, ne bih gradio AP ka boru nego bih spojio nekom brzom saobraćajnicom užice sa valjevom i šapcem.
 
Mira me podseti. Jel se pravilno kaže mini Mihajlović ili ministarka Mihajlović? Zapravo predlažem da se naziv "ministar" koji je nastao u smislu služitelja, umanjenika građanima, a služi za suprotno - vladanje građanima, preimenuje u nešto primerenije tipa "maximus", jahač, teretnjak...
 
Sećam se jedne decembarske noći pre trideset godina kada sam razmišljao kako je sve relativno i prolazno, a posebno moć, dok sam na ekranu gledao jednog sićušnog skupljenog starca kako izlazi iz vojnog transportera.
Tada sam u potpunosti shvatio filozofiju života oličenu u Lazarevim rečima: "Zemaljsko je za malena carstvo, a nebesko uvijek i dovj'eka!“
I njeno i tih koji su je tu doveli, jednom će proći.
 
Kamiona nema nigde,nisam video ni jedan.Beze ljudi zbog putarine...
 
Eh, da imamo vinjete tipa 50 evra godisnje za kola, ljudi bi trčali da se voze autpoutem a ne obratno, lošijim lokalnim putevima. Nestade priča o važnosti bezbednosti naših ljudi, pred ćutanjem vlasti da su im najvažniji prihodi u budžet. Budžet mora da im se napuni kolko su zamislili, pa dal u Srbiji živelo 10 ili 1 milion ljudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708929#p708929:1kxaegtp je napisao(la):
trialin » Ned Feb 16, 2020 3:04 pm[/url]":1kxaegtp]Kamiona nema nigde,nisam video ni jedan.Beze ljudi zbog putarine...
Mnogo plati, malo dobije, a promakle mu kafane za ručak na drugom putu.
 
Prvo da pozdravim sve forumaše posebno koje su aktivni na ovoj temi. Ne pratim forum/temu odavno kao što svi kaži nego sam krenuo od 499 stranice (broj mi nešto ostao u sećanju) sto je relativno od skoro.
Što se tiče radova Pakovraće Užice sinoć sam prošao i nigde nikakvih radova ni zastoja nije bilo. Pozdrav svima
 
Ja sam spičio jutros do UE preko Topole, nema žive duše ni magistralom. Tek pred Sevojno neka manja kolona.

Sada ću nazad, verujem da je isto stanje, super praznik i neradni ponedeljak :)

T-T
 
Slazem se sa vasim zakljucima, ne znam.samo koliko se struka pita oko pravljenja projekata i pocetka radova. Sve su to birokratije i neki dogovori.
@ Earth ja sam zgrozena danasnjom borbom.za ravnopravnost polova kroz davanje rodova funkcijama. Zensko.sam,ali sam protiv toga.
Neke titule su u govoru se ustalile poput - doktorka, profesorka, nastavnica.... ali kad cujem advokatica, ministarka, ne mogu da se setim jos primera...dodje mi da uši zapusim.
Funkcije, zvanja su muskog roda i tacka.
ja sam diplomirani ekonomista, a ne ekonomistiknja ( grozno). Jezik jeste ziva kategorija, ali ovo su neki uplivi koji meni nisu najjasniji i prema tome pricam kako je po meni ispravno.

A za ravnopravnost polova se borimo na drugi nacin i ne samo da zene imaju iste plate i isti tretman kao muskarci , vec i da muskarci imaju pravo da uzmu porodiljsko odsustvo, da ih ne diskriminisu na funkcijama koje su obicno zenske ( babice u porodilistu)....i tako tome slicno.
Izvinite ljudi za ovaj off
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708964#p708964:1u0la5et je napisao(la):
knezevic.tt » Ned Feb 16, 2020 5:07 pm[/url]":1u0la5et]Ja sam spičio jutros do UE preko Topole, nema žive duše ni magistralom. Tek pred Sevojno neka manja kolona.

Sada ću nazad, verujem da je isto stanje, super praznik i neradni ponedeljak :)

T-T
To je trasa koju i ja preferiram, posebno što je moj cilj uglavnom centar i istočni deo Bgd, jer mi onda krivudanje autoputa i điro d Srem traže vviše vremena.
 
TAG uredjaji na popustu... :sesir:
 

Prilozi

  • Screenshot_2020-02-17-11-54-49-1.png
    Screenshot_2020-02-17-11-54-49-1.png
    394,6 KB · Pregleda: 1.453
Vrh