putanja kuda AP za CG treba da ide zavisio od postavljenih ciljeva.
ako postavite da je cilj 130km/h pun profil AP to ima svoju cenu, posledice i neophodne putanje jer teren nije takav da može da se provuče takav put bilo kuda.
ali onda imamo problem jer ni ljig preljina nije kako treba (projektovan je za 100km/h)
ali ako kažemo da nam je cilj da prosek do granice sa CG bude 100km/h, da bude dimenzija takva da protočnost tj kapacitet bude npr 2 x veći nego što je sadašnji promet, onda imamo puno opcija.
napominjem da je na 300km razlika da li vozite 130 ili 100km/h do granice 40 min. dakle ako idete na more duže biste vozili 40 min (umesto 2h i 20 min, vozili biste 3h)
za većinu ljudi koji ne idu dalje od moravskog koridora nema razlike u vremenu.
svi ćemo se složiti da je moravski koridor neophodan da se gradi.
nećemo se svi složiti da li to treba da bude 3+3 sa naplatom ili 2+2 bez ili sa naplate.
i ako kažemo da ćemo od užica do kruševca imati koridor, pitanje je odakle treba spustiti krak ka cg.
da li spustiti 1 ili 2 kraka?
da li ići na varijantu od kraljeva preko n.pazara do rožaja? time dobijamo da veliki grad pazar ima vezu sa ostatkom srbije, zatim kopaonik sa puno turista makar zimi, ali i kosovska mitrovica pa i priština gde bi puno albanskih gasterbajtera tuda išlo za kosovo i albaniju dalje. dakle svakako ima dovoljno prometa da se postojeći put na neki način menja.
da li tuda može da se provuče 3+3? ja mislim da ne može.
može ili široki 1+1 sa puno tunela ili 2+2 koji bi se negde suzio i na 1+1 gde nema nekog lakog rešenja.
promet je toliko mali da ni u sezoni ne bi bilo gužve.
kraljevo se može vezati sa kragujevcem AP i onda dobijate brzu i da kažemo duplu vezu sa CG.
varijanta od užica do bjelog polja opslužuje zlatibor, zlatar, prijepolje, priboj, bijelo polje, pljevlja... po mojoj proceni ni tu ne može racionalno 3+3 ali može preko zlatibora 2+2 a kasnije neki široki 1+1 za 100km/h.
promet nakon zlatibora je toliko mali da je praktično svejedno da li gradite 2+2 ili 1+1.
složićemo se da o varijanti preko peštera ako se gradi bilo koja od ove dve varijante nema svrhe ni razmišljati.
treba ispraviti i proširiti put Požega Ivanjica ali sve ostalo je bacanje para.
i sada probajte da uporedite, da li je bolje imati npr pazarsku i zlatiborsku varijantu sa 2+2 ili delimično i 1+1 ali široki za 100km/h ili imati samo jednu 3+3 preko peštera koja ne bi ni bila projektovana za 130km/h celom dužinom.
šta više doprinosi lokalnim zajednicama, ekonomiji, zadržavanju stanovništva, korišćenju tih puteva... koliko dana bi se put mogao koristiti i kojim brzinama.
mi smo megalomanska nacija. nama kad bi rekli da se do kopaonika ili do zlatibora neće graditi 3+3 nego samo 2+2 to bi bilo okarakterisano kao nacionalna izdaja.
i onda to političari znaju i kažu ok, mi želimo popularnost a to su ionako vaše pare, pa ćemo ih baciti na megalomanske projekte da biste bili srećni a vi se onda lečite i školujte privatno jer ste vi to tražili.
ako bih imao dokonih para, ne bih gradio AP ka boru nego bih spojio nekom brzom saobraćajnicom užice sa valjevom i šapcem.