Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Mislim da su ova zaglavljivanja na regionalnim pravcima više problem neodržavanja nego same nepogode. Kod nas važi nepisano pravilo, očigledno postavljeno od skoro, da se sneg ne čisti dok ne prestane da pada, što se može videti i u samom Beogradu. Putari bi najradije da jednom prođu grtalicom i da to bude čisto. Tako dolazimo do situacije da napada 30 cm snega na samom kolovoz jer satima niko nije čistio.
AKo se ne zna kako se čisti sneg na visoravni neka se prepiše od Švajcaraca, Norvežana, Rusa.....


JA sam recimo 27 godina života proveo u Priboju i Zlatibor i Romanija su mi domaći teren a ne znam kako se stavljaju lanci. Nikad nisam imao potrebu da ih stavim jer su mi zimske gume uvek bile dovoljne da izadjem do samog vrha tako da mislim da ima malo i do vozača koji su nespremni što tehnički, što bez iskustva za vožnju zimi. Lično sam se popeo do vrha Jahorine po mećavi bez lanaca zaobiviši bar 10 vozača koji su mi mahali da ne idem jer ne može bez lanaca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705706#p705706:1od25fq1 je napisao(la):
stex_pb » Čet Feb 06, 2020 1:08 pm[/url]":1od25fq1]Mislim da su ova zaglavljivanja na regionalnim pravcima više problem neodržavanja nego same nepogode. Kod nas važi nepisano pravilo, očigledno postavljeno od skoro, da se sneg ne čisti dok ne prestane da pada, što se može videti i u samom Beogradu. Putari bi najradije da jednom prođu grtalicom i da to bude čisto. Tako dolazimo do situacije da napada 30 cm snega na samom kolovoz jer satima niko nije čistio.
AKo se ne zna kako se čisti sneg na visoravni neka se prepiše od Švajcaraca, Norvežana, Rusa.....


JA sam recimo 27 godina života proveo u Priboju i Zlatibor i Romanija su mi domaći teren a ne znam kako se stavljaju lanci. Nikad nisam imao potrebu da ih stavim jer su mi zimske gume uvek bile dovoljne da izadjem do samog vrha tako da mislim da ima malo i do vozača koji su nespremni što tehnički, što bez iskustva za vožnju zimi. Lično sam se popeo do vrha Jahorine po mećavi bez lanaca zaobiviši bar 10 vozača koji su mi mahali da ne idem jer ne može bez lanaca.

Ja pak mislim da je ili teški nemar ili namera da neki delovi puta budu zavejani. Zašto to mislim? Imam jedan primer, verujem i da na mnogim drugim putevima je slična situacija. Postoji put Valjevo Bajina Bašta, odnosno Poćuta Rogačica, koji ide preko Debelog Brda odnosno planine Povlen. I postoji JEDNO mesto, dužine 50-100 metara (koje nije najviše na tom putu i za koje se kaže da ako to prođeš prošao si i ceo taj put), nezaštićeno od šume ili konfiguracije zemljišta gde kada padne i sneg od 30-ak cm a duva vetar napravi se smet i do 5 metara visine, koji onda utovarivač čisti ceo dan. Tu se može posaditi svašta, od šiblja pa do zimzelenog drveća u više redova i napraviti brana sa obe strane puta, ali to niko nije uradio. Takve tačke na takvim putevima postoje svuda. Postoji i na autoputu Bg Niš kod Aleksinca, ni tu nema bilo kakve zaštite a gde su se dešavali smetovi. Da li je to namerno, da bi neko imao posla ili nešto drugo?
 
Isto takvo mesto postoji i na relaciji Zlatibor-Prijepolje, nekoliko kilometara nakon centra Zlatibora. Bukvalno ista priča, nema prirodne ili veštačke zaštite i put je ostavljen na milost i nemilost vetru i snegu. Svega 50ak metara, pre i posle toga je potpuno drugačija situacija na putu
 
svake godine udavi se podosta ljudi, da li to znaci da treba da zatrpamo sve bazene i kupamo se samo u koritu?
svake godine neko pogine u kupatilu, dok se tusira, da li to znaci da se treba tusirati hladnom vodom?
malo malo pa cujemo da je neko poginuo u liftu, da li to znaci da treba da ukinemo liftove i idemo samo stepenicama?
ukinimo vozove, poginuse toliki ljudi na neobelezenim prelazima?
svake godine neki pop drpne nekog deckica za prepone, savke godine neki doktor operise pogresno plucno krilo.. da ukinemo i crkve i bolnice?
svake godine na autoputevima nam pogine jedan zaselak, da izoremo mi te autoputeve i sacuvamo zivote?

ili ipak ne nego bolje da uvedemo plivanje kao obavezan predmet u skole, vodimo racuna o instalacijama, budemo moralni, da postujemo saobracajne propise i da se generalno ponasamo odgovorno

zao mi je ljudi sto strdase, iskreno. ali da se ne lazemo oni nisu stradali zasto sto postoji put izmedju senice i n.pazara. usudio bih se reci da su oni i ziveli tu zato sto postoji taj put.
 
U Krstackom polju kamp je gotov. I firma Cemprom iz Cacka je zavrsila bazu. Sto se tice tunela jos uvek nisu srusili kucu gde treba da bude ulaz u tunel. Tako da javljam cim bude novosti. Ali ne izgleda da ce ih biti uskoro.
e529ddce3306b811da1ba0b301515073.jpg
8dc6c2010b514ecae94e0c7aeb0d53fb.jpg


Poslato sa CLT-L09 pomoću Tapatoka
 
Zaklonilo ih brdo. Ozbiljno,ovde su neki delovi zavejani,a neki sa 2cm snega. Kako vetar duva....
 
I kod mene. Negde ceobnetar, negdetek koji cm.
Vetar je odrešivao gde če padati
 
ako izuzmemo naš javašluk i nesposobnost koji su prisutni u mnogim oblastima, putevi se ne čiste brzo jer nema dovoljno novca.
glupo je da se tu poredimo sa austrijom i švajcarskom.
čišćenje puteva je skup posao.
držite u pripravnosti mnogo kamiona i mnogo ljudi i plaćate ih višemesečno ili cele godine da biste ih iskoristili 10tak dana godišnje.
ali kada imate neki deo zemlje gde je teško i vrlo skupo 2 trake održavati prohodnim za 60km/h, koliki koeficijent inteligencije ima neko ko želi da tu pravi 6 traka i da ih drži prohodnim za 120km/h kako bi neko uopšte tu platio putarinu koja nije jeftina?
jer ako će da ide 40 ili 60km/h zašto bi išao tim AP?
imati crn asfalt nakod 48h nego ga imati posle jedog ili dva sata nakon što sneg počne da pada nije malo jeftinije nego verovatno 10 puta jeftinije.
a pošto su radni h našeg čoveka 10 puta jeftiniji nego švajcaraca onda svaka vlast sračuna da je bolje da uštedi puno novca i osposobi puteve tek kada stane sneg da pada.
srećom je to 7-15 dana godišnje pa im se više isplati da proglase i vanrednos stanje nego da očiste sneg dok isti pada.

P.S. tuširati se treba i toplom vodom, ali tada bojler treba ugasiti :)
 
Sto se tice ciscenja u udaljenijim od gradova delovima, moguce je sklopiti ugovore da se po potrebi angazuju lokalni ljudi. Znaci, putari sklope ugovor sa njih 10oro, kad padne sneg recimo 7-orica su tu, slobodni da odrade taj dan, I kad odrade, plate im ugovorenu cenu po satu. Takodje, ti ljudi se mogu obuciti da voze kamion za ciscenje snega, koji je uskladisten.
To je jeftinije nego da se za celodnevan posao plate ljudi koji 90% vremena nece imati posla, a I brze je jer na put izlaze ljudi koji zive blizu puta umesto da dolazi ekipa iz grada 20km daleko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705820#p705820:lt5bj3sy je napisao(la):
MiraC » 06 Феб 2020, 17:02[/url]":lt5bj3sy]Zaklonilo ih brdo. Ozbiljno,ovde su neki delovi zavejani,a neki sa 2cm snega. Kako vetar duva....

аха, ок. знам да су ми јавили да је у Гучи било, па ми је зато чудно. но, да не ширимо оф
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705965#p705965:skimg92p je napisao(la):
Earthmoving » Pet Feb 07, 2020 9:27 am[/url]":skimg92p]Sto se tice ciscenja u udaljenijim od gradova delovima, moguce je sklopiti ugovore da se po potrebi angazuju lokalni ljudi. Znaci, putari sklope ugovor sa njih 10oro, kad padne sneg recimo 7-orica su tu, slobodni da odrade taj dan, I kad odrade, plate im ugovorenu cenu po satu. Takodje, ti ljudi se mogu obuciti da voze kamion za ciscenje snega, koji je uskladisten.
To je jeftinije nego da se za celodnevan posao plate ljudi koji 90% vremena nece imati posla, a I brze je jer na put izlaze ljudi koji zive blizu puta umesto da dolazi ekipa iz grada 20km daleko.

Bravo!!! To je prava ideja i put kojim treba ici!
To sam video u Svjacarskoj u udaljenim selima. Lokalni seljaci su na traktore stavljali dodatke za razgrtanje snega. I sve te lokalne puteve cistili od ranog jutra. Ne znam da li su dobili direktivu za ciscenje ili kako ali odjenom nekoliko ljudi iz sela cisti puteve da ujutro ljudi mogu normalno na posao i u skolu. Nisu cekali da dodje neka ekipa iz grada ili tako nesto. Verovatno im je placeno po ucinku. To im je dodatni izvor prihoda zimi, posto zimi ionako nemaju neka posla u polju :). Kod nas je nesto slicno organizovano za protivgradne rakete. Mogli bi putevi srbije da naprave neki pilot projekat u npr Sjenici pa da vide da li im se isplati ili ne. Prilicno sam ubedjen da bi bilo ekonomski opravdano i svrsishodno kada pogledamo durstvo u celini ali opet pitanje je sta su ciji interesi.
 
Dosta ljudi to vec radi, bar znam da u nekim Golijskim selima vecina ljudima ima traktore i mehanizaciju pa normalno je da ne mogu cekati drzavu i Puteve Srbije da im ociste put... Ali ne mogu sve sami, treba im pomoc. Cini mi se da je najveci problem organizacija, nije sve ni u novcu.
A opet i znam i za slucaj u jednom selu (nije na planini) gde je ljudima bilo tesko da ociste sneg desetak metara ispred svoje kapije/ograde, cekali su da neko dodje da im ocisti ceo put. Po sistemu, mene to ne zanima.
Ima nas raznih :)
 
Moze li neko ko je strucan da prokomentarise planiranu pristupnu saobracajnicu iz GM? Nista ne verujem slepcima iz opstine, a jos manje verujem "privrednicima" (citaj: kapitalistickoj bagri kod koje se radi za minimalac).Jel ok sirina traka od po 3 m i projektovana brzina od 60km/h? Najvise me brine postojeca polovina puta. Tu je muzej, skola, jedna hala na najvecoj krivini i 20 ak kuca uz put. Ko ce da plati eksproprijaciju za to sve? A krivine se moraju peglati. Slepci jednu obicnu ulicu 40 godina me umeju da urade. Sramota za ovaj grad cije su fabrike (sada unistene) davale dobar deo budzeta svih prethodnih drzava u kojima smo ziveli


Miro sinoc na Preljini nije htelo TAG da mi ocita a zive duse nema :roll: izasla ona teta iz kucice i mahala tagom i ono se otvorilo :roll:




 
Po selima ljudi se samoorganizuju. Ne plaća im se to, već im je to imperativ preživljavanja. U svalom zaseoku neko ko ima jači traktor, volove, sprema vozu - drvenu ili metalnu trouglastu napravu koju vuče traktor ili zaprega.
U novije vreme traktore opremaju raonicima, najčešće pozadi zbog hidrauličnih izvoda (samo noviji traktori imaju hidrauliku napred, a takvi su kod nas retkost).
Lokalne samouprave uglavnom daju neku količinu goriva MZ koje one raspoređuju ljudima koji prihvate taj posao. Ima i uglavnom napravljenih raonika za kačenje napred, a u šumovitijim krajevima često koriste ex vojne stodesetke (tam 110t7) koji odlično gazi sneg i vuče vozu, a neretko su ih kupovali i sa pratećom opremom za čišćenje (raonik napred ili za veće nanose spiralni odbacivač)
Inače, to se često pretvori u hepening. Krene se rano ujutro, a da bi bolje čistila, na vozu posedaju komšije kao balast. Usput se pridruži još neko, iznese opet rakiju, ili se svrati na vruću, a ceo pohod završi u kafani koja je obično u centru sela gde se ukrštaju seoski putevi, a sretnu se voze sa njih. Po potrebi prolazi se više puta i to savršeno funkcioniše.
Živim u selu i često sam deo te priče. To je jedan vrlo živopisan deo folklora.
Ovaj sa snimka kombinuje tanjiraču koja se inače koristi u njivi za sitnjenje osušenih busenova i vozu jer čisti utaban sneg, a nema nikog da sedne da optereti.
https://youtu.be/90rGJtCMLks
 
Ali zasto bi se placalo putarskim firmama za ciscenje snega, a drugima ne? Ispada da onaj ko pomaze besplatno drugima ispada glup, a onaj koji sve radi za pare ispada pametan i uspesan, skroz nakaradno vrednovanje.
Inace, traktor sa hidraulikom je skoro vec pa mali utovarivac ili i kombinirka :) Ove masine i jesu nastale od traktora, s tim da je kod utovarivaca kasnije (1940ih) motor prebacen nazad kao kontrateg da se napred moze staviti veca kasika. Ovo me podseti na pricu kako je nastala masina buldozer, kada su 1920-ih ljudi na traktore gusenicare (izumete za mocvarno zemljiste tj za vece trenje gusenica, za razliku od traktora tockasa) montirali nozeve napred, slicne ovima za sneg, i plugove tj ripere nazad. Zapravno gradjevinske masine su i nastale od poljoprivrednih (neki proizvodjaci su kasnije bili istovremeno proizvodjaci i vojnih i gradjevinskih masina, cest primer su fabrike koje su pravile tenkove i buldozere, a prvi tenk mislim da je bio Britanski Mark 1 iz 1916), a poljoprivredne su kao i kola nastala ubrzo nakon pojave motora sa unutrasnjim sagorevanjem, krajem 19 veka. Rudarske masine su imale malo drugaciji razvoj, one su nastale ranije, prvo kao parni bager na sinama koje su koristili za gradnju americkih pruga sredinom 19 veka i kasnije za kopanje ruda, uglavnom gvozdja za pruge i uglja kao energenta. Pre asfaltnih puteva i pruga, gradili su se kanali (masa ljudi sa pijucima, lopatama, kolicima) kao najbrzi i najjeftiniji vid prevoza (cak i 10 puta jeftinije nego tadasnjim putevima), jedan od prvih je Veliki Kanala Kine od 5 veka pre nove ere - 6 veka nove ere izmedju Pekinga i okoline Sangaja dug oko 1700km, a prvi veliki evropski kanali u 17 i 18 veku, npr kanal Midi koji je kroz Francusku povezao Mediteran sa Atlantikom, zapocinjanje naseg Dunav-Tisa-Dunav (do 1944-e izgradjeno oko 170km, a do 1977 zavrsen, oko 960km), zatim u 18 veku prednjaceci u Engleskoj, Francuskoj i Nizozemskim zemljama (Holandija, Belgija, Luksemburg, severna Francuska, zapadna Nemacka) sto im je dalo infrastrukturu za industrijsku revoluciju.
 
Поззз свима са Таре, били смо одсечени три дана. Првобитна прогноза је била 30 цм снега, два дана пре невремена подигли су авионе и лепо искрстили небо. Снег је падао 28 сати без престанка и нападало је 65-70 цм, ветар је имао ударе од преко 100 на сат. Наравно пут је био затрпан и далеководи покидани. Доста дрвећа је поломљено и ишчупано. Данас су некако обновили струју. Нажалост за уторак имамо најаву за још 30-40 снега. Чуо сам да је на Голији још горе.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Не смета мени снег, имамо и своју струју, репетитор је остао без струје. Следећа набавка ми је КТ станица.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Biće: Soko zove Orla... Majstore javi se...
Na Zlatiboru je duvao čist severac i na svakoj severnoj padini nema ni pahulje. Ali zato na suprotnoj strani...
I u okolini Užica mnogo je palog drveća, slomljenih bandera, pokidanih žica, nanosa... Čak i tamo gde vetar tradicionlno, skoro nikad ne duv jako. Jedno takvo mesto je Lužnička dolina (krak požeške kotline kojim ide onaj jesenas pominjani alternativni put Ue - Pž. Kako je tamo duvalo, sneg nije mogao ni da padne. Skoro da ga u dolini nema, a po brdima koja je okružuju i do blizu metra.
Ko se sprema na Zlatibor, imaće ga dovoljno i narednih dana.
 
ne bi bio nikakav problem da je na pešteru "problematično vreme" kao u Beogradu 10 dana godišnje.
zatvorite AP na 10tak dana kad meterolozi najave frku i sve je ok.
ali na pešteru to stanje ili potencijalno stanje traje 3-4 meseca.
nije problem da se organizuje čišćenje snega kad prođe nevreme i grane sunce.
tada to mogu putari, mogu meštani, političari, svi koji to žele i da rade i da se slikaju.
ali problem je kad je mećava i ima ugroženih ljudi na toj deonici, koga poslati da spašava ljude a da znate da nećete i te koje ste poslali morati da spašavate.
mnogi od nas znaju da plivaju sasvim dobro ali ne mogu da spašavaju davljenike na otvorenom moru.
mnogi od nas lepo skijaju ali kad je nevreme ne idemo mi da skidamo ljude sa žičara i iz mećave već to radi gorska služba spasavanja.
naše babe su se porađale kući ali danas žene ipak idu u porodilište iako priroda dosta toga sama odradi.
narodno samoorganizovanje je pozitivno i potrebno ali u bezbednim uslovima.
u vanrednim uslovima nastupaju profesionalci za koje svi odvajamo novac kroz porez.

kao uređena država treba da sračunamo i odredimo šta koliko košta i da to platimo da se radi profesionalno.
ako nemamo para da održavamo neke puteve treba ih zatvoriti ili ne izgraditi.
kao i kod poplava, označiti koja su branjena a koja nebranjena područja da bi ljudi znali gde "smeju" a gde "ne smeju" da žive.
malo nas je i sve nas je manje i bitno je da uredimo tako zemlju i rasporedimo ljude na način da niko ne bude ugrožen, da svako ima put, struju i brz pristup snabdevalju i zdravstvenim i školskim ustanovama.
 
Свима нам је јасно да држава треба бити на потпуно другачијем организационом нивоу. Како сада влада партијско запошљавање и непотизам. Јасно је да је немогуће озбиљно организовати службе одржавања. Плус одлив огромног броја пре свега квалитетног кадра у најбољим годинама из земље, само још драстично погоршава ситуацију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706400#p706400:1nxuii0x je napisao(la):
мајстор » 08 Feb 2020 04:28 pm[/url]":1nxuii0x]Поззз свима са Таре, били смо одсечени три дана. Првобитна прогноза је била 30 цм снега, два дана пре невремена подигли су авионе и лепо искрстили небо. Снег је падао 28 сати без престанка и нападало је 65-70 цм, ветар је имао ударе од преко 100 на сат. Наравно пут је био затрпан и далеководи покидани. Доста дрвећа је поломљено и ишчупано. Данас су некако обновили струју. Нажалост за уторак имамо најаву за још 30-40 снега. Чуо сам да је на Голији још горе.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Godina Grete Tunberg, to ti je to. Mora silom kad nece sa Milom. Samo da nam taj aluminijum koji bacaju ne napravi pozare kao u australiji .
 
Vrh