Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Sve sto treba da se uradi jeste kada prognoza najavi sneg da se zatvaraju putevi i ovoga nece biti. Jednostavno se postavi policija i barikada i gotovo ili neka idu okolo ili neka ne idu na tu lokaciju gde mogu da naprave problem i sebi i drugima.
 
vradovic":ndagjw2f je napisao(la):
Sve sto treba da se uradi jeste kada prognoza najavi sneg da se zatvaraju putevi i ovoga nece biti. Jednostavno se postavi policija i barikada i gotovo ili neka idu okolo ili neka ne idu na tu lokaciju gde mogu da naprave problem i sebi i drugima.
Сада је и без полиције пола југозападне Србије одсечено. Тренутно је код нас пало преко пола метра новог снега, са старим то је око 70 цм. Значи да има сметова преко два метра, јер ветар не посустаје. Кажу ми да је на Голији преко метар снега пало. Видећемо сутра колико је лоше. С обзиром да ноћас темп иде испод -10. Ко баш не мора на пут, боље да не иде.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705438#p705438:18z5z8sd je napisao(la):
vradovic » Sre Feb 05, 2020 6:42 pm[/url]":18z5z8sd]Sve sto treba da se uradi jeste kada prognoza najavi sneg da se zatvaraju putevi i ovoga nece biti. Jednostavno se postavi policija i barikada i gotovo ili neka idu okolo ili neka ne idu na tu lokaciju gde mogu da naprave problem i sebi i drugima.
Kako to misliš da izvedeš? Zbog jedne nesposobne službe i nekoliko neodgovornih pojedinca ti bi zaustavio celu zemlju?
Verovatno živiš u gradu koji može neko vreme da funkcioniše samodovoljno.
Znaš li, recimo, koliko ljudi iz Užica radi na Zlatiboru i obenuto, znaš li da je užička bolnica jedina veća sve do granice sa CG i BiH? Znaš li da na tom području živi 300 000 ljudi? I ti bih ih ostavio tu gde jesu dok ne proše mećava? Narod u ovim krajevima odlično zna da ss snalazi u ovakvim uslovima. Po selima ne čekaju da im neko dođe i očisti sneg, već se sami organizuju i svojim vozama očiste. A i oni su građani ove države kojoj plaćaju sve dažbine.
Ti bi zaustavio život, po cenu i da neko umre jer ne može da dođe do bolnice, zato što je nekom panduru bilo hladno da izađe napolje iz zagrejane škode i na vreme isključi šlepere na sat dva dok se zimska služba izbori sa mećavom na Ćetenu (deo Čajetine ispod tunela gde se uvek dogode zastoji), ili što nekog maminog sina ne može da natera da svoje manikirane nokte lomi stavljajući lance na neodgovarajuće gume?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705438#p705438:3pqkpnun je napisao(la):
vradovic » Sre Feb 05, 2020 6:42 pm[/url]":3pqkpnun]Sve sto treba da se uradi jeste kada prognoza najavi sneg da se zatvaraju putevi i ovoga nece biti. Jednostavno se postavi policija i barikada i gotovo ili neka idu okolo ili neka ne idu na tu lokaciju gde mogu da naprave problem i sebi i drugima.
Može i to ali mora da postoji efikasan sistem obaveštavanja, autonomni (auto radio, TA, RDS) kao i putem medija. Kada kažem medija, mislim na SVE medije, radio, televiziju, internet, momentalni prekid programa i obaveštenje preko celog ekrana u slučaju televizije, kao i putem kajrona. Radio takođe prekida program i povremeno daje obaveštenje. Internet portali na glavnoj strani daju obaveštenje itd.
Te poslove obaveštavanja neuspešno (NE)obavlja Auto moto savez duži niz godina. Tek mediji NISU uključeni u ovu priču. Jer ne možeš tek tako da zaprečiš put a da nisi obavestio javnost na svaki mogući način.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705472#p705472:3r5hk29a je napisao(la):
branik » Sre Feb 05, 2020 8:09 pm[/url]":3r5hk29a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705438#p705438:3r5hk29a je napisao(la):
vradovic » Sre Feb 05, 2020 6:42 pm[/url]":3r5hk29a]Sve sto treba da se uradi jeste kada prognoza najavi sneg da se zatvaraju putevi i ovoga nece biti. Jednostavno se postavi policija i barikada i gotovo ili neka idu okolo ili neka ne idu na tu lokaciju gde mogu da naprave problem i sebi i drugima.
Kako to misliš da izvedeš? Zbog jedne besposobne službe i nekoliko neodgovornih pojedinca ti bi zaustavio celu zemlju.
Verovatno živiš u gradu koji mome neko vreme da funkcioniše samodovoljno.
Znaš li, recimo, koliko ljudi iz Užica radi na Zlatiboru i obenuto, znaš li da je užička bolnica jedina veća sve do granice sa CG i BiH? Znaš li da na tom području živi 300 000 ljudi? I ti bih ih ostavio tu gde jesu dok ne proše mećava. Narod u ovim krajevima odlično zna da ss snalazi u ovakvim uslovima. Po selima ne lekaju da im neko doše i očisti sneg, već se sami organizuju i svojim vozama očiste. A i oni su građani ove drmave kojoj plaćaju sve dažbine.
Ti bi zaustavio život, po cenu i da neko umre jer ne može da dođe do bolnice, zato što je nekom panduru bilo hladno da izađe napolje iz zagrejane škode i na vreme isključi šlepere na sat dva dok se zimska služba izbori sa mećavom na Ćetenu (deo Čajetine ispod tunela gde se uvek dogode zastoji), ili što nekog maminog sina ne može da natera da svoje manikirane nokte lomi stavljajući lance na neodgovarajuće gume?
Pretpostavljam da je čovek mislio zatvaranje puta na sat dva max, da se očisti neka deonica. Ali tu mora da postoji saradnja, organizacija itd... I kako rekoh, obaveštavanje javnosti.
 
Истина, много тога гравитира ка Ужицу. Около су планине и ноћна је мора за чишћење. Као што рече браник људи сами чисте са тракторима. Један од проблема је полиција која не искључује шлепере и возила са неадекватном зимском опремом. Добри су само за казне. И државни рекет за смешне казне, али када треба да раде свој посао на корист свима, што им је сврха тада их не можеш микроскопом наћи.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ne radi se tu o dugotrajnim zatvaranjima, bar na magistralnim putevima.
Kad sneg naglo počne da pada, kamionima za čišćenje je potrebno neko vreme da to srede, posebno, ako se radi o putu sa više traka. Ako tada uđu šleperi ili nepripremljena druga vozila, dogodiče se kolaps. Poprečiće se, zaustaviti saobraćaj, onda neko neće uspeti da krene na usponu... Nakon toga ni čistači više ne mogu da prođu, a sneg i dalje pada. Onda ručno mora da se oslobađa, lopatama čisti i podasipa i ispravlja šleper po šleper. A to traje satima.
Na putu Ue - Zl u svakom trenutku se nalazi bar jedna saobraćajna patrola. Imaju odličan uvid šta se događa. Baza zimske službe je u kamenolomu iznad Užica. Oni su već jako iskusni i ne čekaju da napada, ceć izlaze odmah. Samo je bitno da ne izostane koordinacija i da se najkasnije na Sušici kamioni nakratko zaustave dok čistači (rade u paru) završe tih 6km do Zlatibora. Kasnije, oni uspostavljaju redovan ritam i saobračaj funkcioniše, sem ako ne krene neko nepripremljen. Isto se tako dešava sa druge strane, od Kokinog Broda do Borove glave.
U velikom broju gradova po Srbiji sneg još uvek čiste fapovi 13 i 1921 i mašine iz sedamdesetih i osamdesetih čija je pouzdanost sporna.
Napravi se autoput, ali ne i nova služba koja bi je čistila, već se obaveza nametne lokalnom preduzeću koje nema kapacitet za tako sofisticiran posao kakav je čiščenje ap. To je ono kad smo pre videli očiščenu samo jednu traku.
 
Ovako to treba da izgleda.

Krene da pada bilo kakav sneg koji pocinje da se talozi na putu. Prvo sto se uradi odmah se postave dve barikade. Jedna na ovoj strani puta druga na onoj strani puta. Uzmimo recimo neku planinu. (nemam konkretan primer na zalost).

Recimo centar planine i pocetak penjanja na planinu.

Tu se prvo proverava da li imaju pogon na sva cetiri tocka i ako imaju mogu da prodju ako nemaju MORAJU odmah posle barikada da voze sa lancima. Barikada se postavlja tipa 1km pre mesta gde pocinje sneg da se talozi malo vise. Te barikade stoje tu 24/7 i ne pustaju nikoga ko nema 4wheel ili lance.

Ako krene mecava i krenu malo veci smetovi onda se saobracaj POTPUNO obustavlja i tako bude sve do daljnjeg. Vozaci cekaju da ih puste ili se vrate odakle su krenuli.

Evo primer zatvorenih autoputeva
https://www.eastidahonews.com/2020/02/5 ... r-weather/
 
Pa dobro nek sa jedne strane bude tim Barikaderi, a sa druge Razbijaci (kamiondzije, vozaci...), pa nek ko u svakoj fer utakmici bolji pobedi.
 
za ekstremne zimske uslove samo Lada Niva.
ovi džipovi za asfalt tu nemaju nikakve šanse.
ali ljudi vole komfor pa onda problemi.
sa nivom sam izlazio na relej na gobelji po dubokom snegu a tu se po suvom teško popne neki od ovig modernih džipova i suv-ova.
goodyear all season gume 4 vector su praktično zimske gume sa nešto boljim letnjim karakteristikama nego zimske.
pogodna je za ljude koji žive u mestima koja imaju više snežnih dana godišnje i puno ledenih dana
mishelin crosscimate više vuče ka letnjim i namenjena je uslovima koji vladaju npr u BG-u, dakle 5 dana snega, 30 dana ispod nule i sve ostalo u plusu.
da se ne raspravljamo, ko ih nije probao neka pogleda testove, gde pišu i dužina kočionog puta na raznim podlogama i vreme kruga po stazi po snegu i suvom i sl.
naravno da će ti prodavac i vulkanizer reći samo zimska guma jer bolje da ti proda 2 seta guma umesto jednog i da ti svakih 6 meseci stavlja i skida pa možda i čuva iste.
 
Kakva smo mi država kad u temi o autoputu, gde bi trebalo da pišrmo o saobračaju i njegovoj protočnosti,, pišemo o nivi i vrstama gumama. Pa za nivu i dobre gume be trrba ni put, a kamoli autoput!
 
Pester je odlicna trasa za put samo ponekad ume da napravi problem zimi :mrgreen:

"NEKA NAM JE BOG U POMOĆI" Ispovest vozača zavejanog na Pešteru: Pet sati stojimo u mestu, vetar duva sve jače i ko zna kad će stati
Oko 30 vozila ostalo je zavejano večeras na putu Novi Pazar-Sijenica gde je zbog snežnih nanosa i jakog vetra sasaobraćaj u blokadi nekoliko sati.

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/neka- ... -u/cjs5dsw
 
Прошао сам деоницом од Сурчина до Обреновца, веома лоше, труцкаво и већ се извитоперило тако да се вода скупља на колотразима целом дужином.
 
abrines":2i2lv5gn je napisao(la):
Прошао сам деоницом од Сурчина до Обреновца, веома лоше, труцкаво и већ се извитоперило тако да се вода скупља на колотразима целом дужином.
To je na novom autoputu? Kad pre...

Послато са GT-I9505 помоћу Тапатока
 
Ali zanimljivo, kaze da se tokom jucerasnjih smetova na Pesteru samo od Ivanjice moglo doci. Znaci pravac kuda bi trebao provi autoput nije bio zavejan. Ako nije izuzetak, onda je dobro za pravac autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705646#p705646:3iohwu99 je napisao(la):
abrines » 06 Feb 2020 09:16 am[/url]":3iohwu99]Прошао сам деоницом од Сурчина до Обреновца, веома лоше, труцкаво и већ се извитоперило тако да се вода скупља на колотразима целом дужином.
Ја сам овде пре једно годину и мало више поставио информацију да је Кинезима допуштено да направе ту деоницу без читавог једног слоја, што је игнорисано.

Сад ћу да додам да је "довучен" и професор ГФ да потпише такво решење, у име надзора.

Па тужилаштво нека истражи, ако хоће. А није тешко: све је у папирима.
 
Tokom protekle noći, na putu Novi Pazar – Sjenica, pripadnici Vatrogasno-spasilačke jedinice Novi Pazar evakuisali su 20 osoba iz zavejanih automobila, među kojima je bilo petoro dece, a pretragom terena pronađeno je beživotno telo starijeg muškarca u jednom zavejanom automobilu, saopštio je MUP Srbije.

http://rs.n1info.com/Vesti/a567010/Meca ... azara.html
 
E, sad zamislite koliko je problema nastalo na jednom manje više lokalnom putu kojim se kreće uglavnom lokalno stanovništvo kojw je i naviklo i pripremljeno, a koliko bi bilo kada naiđu oni koji ove zime sneg nisu ni videli, i kad bude mnogo više vozila u problemu. Tu bi se zadesili šleperi, autobusi...
A ovo je bila samo jedna uobičajena zimska epizoda. Pa kakvo vreme treba da se očekuje početkom februara? Ovo je još i dobro jer se padavine završiše unutar 24h, a mraz nije veliki.
 
Čovek je umro zbog manje više 5-6 litara goriva. Odnosno 1000 dinara.

Послато са GT-I9505 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705654#p705654:2ojp3mb8 je napisao(la):
Пантограф » Čet Feb 06, 2020 10:44 am[/url]":2ojp3mb8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705646#p705646:2ojp3mb8 je napisao(la):
abrines » 06 Feb 2020 09:16 am[/url]":2ojp3mb8]Прошао сам деоницом од Сурчина до Обреновца, веома лоше, труцкаво и већ се извитоперило тако да се вода скупља на колотразима целом дужином.
Ја сам овде пре једно годину и мало више поставио информацију да је Кинезима допуштено да направе ту деоницу без читавог једног слоја, што је игнорисано.

Сад ћу да додам да је "довучен" и професор ГФ да потпише такво решење, у име надзора.

Па тужилаштво нека истражи, ако хоће. А није тешко: све је у папирима.

Znamo da neće. Kad je iko ovde odgovarao za svoj nestručan rad?
 
Мислим да није овде у позадини нестручност, него глад за... "јуанима".

Гледе јучерашњих догађаја, мислим да ипак не би требало да градимо ауто-пут преко Пештера.
 
drvopro":2p0qdq2o je napisao(la):
Čovek je umro zbog manje više 5-6 litara goriva. Odnosno 1000 dinara.

Послато са GT-I9505 помоћу Тапатока
Možda je i to razlog,ali kada je mećava i smetovi ovog tipa vrlo brzo auto bude okovan i blokiran,motor ne dobija vazduh i gasi se a takodje i vrata nije moguće otvoriti...
 
Vrh