Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703720#p703720:3m27gniv je napisao(la):
Mac » 31 Јан 2020 04:21 pm[/url]":3m27gniv]https://biznis.telegraf.rs/info-biz/3149007-cepaju-se-parcele-zbog-milosa-velikog-ovo-je-trasa-novog-beogradskog-bulevara
Телеграф по обичају касни са објавом овог чланка.
Иначе имамо и посебну тему за ову деоницу Сурчин-Нови Београд.
 
Pise da je ispred 19h bio udes a vest je objavljena posle pola 9. Nesto mi neverovatno da treba preko sat ipo da se osposobi makar jedna traka za nastavak voznje na pravcu. Jedino mi je logicno ako je doslo fo curenja goriva ili neceg drugog pa zbog bezbednosti a ne " jer se ceka dizalica " jel moguce da to toliko traje? Zar vatrogasci ili vojska nemaju neku opremu za ove situacije ako vec u Putevima niko ne dezura?
 
Vatrogasci nemaju. Nema ni vojska. Imaju firme. Pa traje dok se ne angažuje neka auto dizalica dok dodje do mests nesreće suprotnim smerom itd...

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Ja se izvinjavam ako se ponavljam, ali zasto je, po GMaps, jedna traka kod Ljiga zatvorena?

42c7298573a9b3a357c1a4a3f24a1678.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704094#p704094:vwr8nfes je napisao(la):
drvopro » Sub Feb 01, 2020 11:03 pm[/url]":vwr8nfes]Vatrogasci nemaju. Nema ni vojska. Imaju firme. Pa traje dok se ne angažuje neka auto dizalica dok dodje do mests nesreće suprotnim smerom itd...

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
Hvala na odg
Mislim da bi moralo / trebalo da se organizuje brze a shvatam kakav je problem. Ne bi se toliko cekalo da je radni dan i nije noc,ali mogli je biti i da zrtve cekaju u vozilu i ne m9gu da se izvuku ( hvala Bogu nije bilo tako). A da ne govorim-rizicno cekanje u koloni ali valjda je policija sve obezbedila.
Nadam se da ovakvih nesreca ipak nece biti vise!
 
Ključno je brzo obaveštavanje i reagovanje. Trebalo bi nakon obezbeđivanja mesta nesreće ljudima kojisu se zateklibu koloni omogućiti prolazakbjednom trakom, a na pre ulaska naap preusmeravati saobraćaj. Ali kd nas ne funkcioniše ni čišćenje puta, a kamoli nešto tako softiscirano.
 
branik":1l1u5iyq je napisao(la):
Ključno je brzo obaveštavanje i reagovanje. Trebalo bi nakon obezbeđivanja mesta nesreće ljudima kojisu se zateklibu koloni omogućiti prolazakbjednom trakom, a na pre ulaska naap preusmeravati saobraćaj. Ali kd nas ne funkcioniše ni čišćenje puta, a kamoli nešto tako softiscirano.
Ајде да на тренутак замислимо да се ово догодило на Пештеру, колико би овим сјајно организованим службама требало времена. Замислимо просечан јануарски дан од -20 са јаким ветром и наносима. Шта ће се десити са људима у километраским колонама кад им нестане бензина и не буде грејања? Како онда извући хиљаде заробљених људи који могу бити и затрпани. Хеликоптери не могу летити па мећави и јаком ветру. Колико ратрака је потребно и моторних санки? Колико их сада има ?

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704252#p704252:2fr7mvp8 je napisao(la):
мајстор » Ned Feb 02, 2020 3:42 pm[/url]":2fr7mvp8]
branik":2fr7mvp8 je napisao(la):
Ključno je brzo obaveštavanje i reagovanje. Trebalo bi nakon obezbeđivanja mesta nesreće ljudima kojisu se zateklibu koloni omogućiti prolazakbjednom trakom, a na pre ulaska naap preusmeravati saobraćaj. Ali kd nas ne funkcioniše ni čišćenje puta, a kamoli nešto tako softiscirano.
Ајде да на тренутак замислимо да се ово догодило на Пештеру, колико би овим сјајно организованим службама требало времена. Замислимо просечан јануарски дан од -20 са јаким ветром и наносима. Шта ће се десити са људима у километраским колонама кад им нестане бензина и не буде грејања? Како онда извући хиљаде заробљених људи који могу бити и затрпани. Хеликоптери не могу летити па мећави и јаком ветру. Колико ратрака је потребно и моторних санки? Колико их сада има ?

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
Slazem se dosta sa Vama. Ali neznam dali ste primetili da su svake godine zime sve blaze i blaze na Pesteru. Imam dosta prijatelja tamo a i bio sam sada i u decembru. Sve manje takvih snegova, mrazeva i mecava.
 
2012 и прошла 2019 су биле катастеофалне код мене на Тари 2012 преко 120 цм снега дуже од месец дана у тренутцима по 200 цм, 2019 80 цм са минусом преко 40 дана, а то је на мало преко 1000м. Тада је на Пештеру било лудило део АП прелази 1300 м. Ако доживимо да направе тај АП, видећемо како ће то бити. Да се разумемо ја сам за то да се Србски етнички простор споји АП и са Цг и са Реп. Србском. Пештер је једноставно правац који оваква земља не може зими држати отвореним и безбедним. Што показују сада на делу АП који је на 600 м.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Možda i jesu blaže, ali neka se jednom desi, a desiće se, onima u koloni to uopšte neće biti važno.
Zaboravljaju da nije dovoljno samo napraviti put i naplaćivati putarinu, već se nešto mora uložiti i u službe koje brinu o bezbednosti.
 
Na put preko planina se ne ide zimi, da pojednostavljeno kazem. To znaju dobro stariji ljudi koji zive u takvim krajevima, meni moja baba u Bosni uvek govorila vidimo se na prolece, kad prodje zima, tj da je bolje da ne dolazim od kraja novembra do pocetka marta. Zatim znali su da, kada putujes, uvek moras imati hrane I vode sa sobom za slucaj da se nesto desi I zaglavis se na putu. Sprema meni ujna sendvice kad krecem od nje, ja kazem ne treba, a ona kaze zamisli zaglavis se u koloni I pomislis daj one lepe sendvice sto mi Lidija spremila.... Pratim trend zadnjih par decenija da ljudi jesu sve vise konformisti, ali Prirodu zabole za to. Naravno, to ne znaci da se put treba cele zime zatvarati, vec da ko putuje mora biti spreman da se povinuje sili Prirode. I da kod sebe ima hrane I vode za svaki slucaj. Autoput na samom Pesteru 30tak km nije mnogo skup, ravno je I cvrsta je podloga, skup je uspon do Pestera od Ivanjice. Ali autoputevi spajaju dve tacke, a izmedju tih tacaka postoji neretko I neprometan prostor, ali neophodan da bi se spojile te dve tacke.
 
NIje problem samo planina i zima. Nama se dešava da kolone budu zavejane u Vojvodini na auto-putu. Na magistralnim putevima kao Sombor - Kula je to česta pojava. Problem je u održavanju i prevenciji. Zaštitni pojasevi, adekvatna priprema službi...
 
Baš tako!
Smetovi po Vojvodini i Pomoravlju su češći nego na planinama. Ali nikog nije briga.
Autoput kod Niša bude zavejan bar jedan dan godišnje.
 
moram priznati da nisam nikad bio na pesteru, verujem ljudima koji poznaju taj kraj da zimi ume da bude bas zeznuto i da treba misliti o tome u toku projektovanja ali odbijam da poverujem da zivim u zemlji koja ne bi mogla da odrzava ptohodnim tih par desetina kilometara barem 363 dana u godini. dan dva.... pet dana godisnje nek bude i zatvoren zbog snega, neka svake trece godine bude neprohodan i deset dana, opet ce beskrajno znaciti preostalih tristoninak u toj godini.

sve ovo pisem kao neko ko misli da je nekada sumska staza pa kasnije utaban put pa jos kasnije kalrdama a danas autuput ono sto civilizaciju razlikuje od vuko-ebine
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704634#p704634:3duq8f7a je napisao(la):
razgradjevinar » Pon Feb 03, 2020 5:27 pm[/url]":3duq8f7a]moram priznati da nisam nikad bio na pesteru, verujem ljudima koji poznaju taj kraj da zimi ume da bude bas zeznuto i da treba misliti o tome u toku projektovanja ali odbijam da poverujem da zivim u zemlji koja ne bi mogla da odrzava ptohodnim tih par desetina kilometara barem 363 dana u godini. dan dva.... pet dana godisnje nek bude i zatvoren zbog snega, neka svake trece godine bude neprohodan i deset dana, opet ce beskrajno znaciti preostalih tristoninak u toj godini.

sve ovo pisem kao neko ko misli da je nekada sumska staza pa kasnije utaban put pa jos kasnije kalrdama a danas autuput ono sto civilizaciju razlikuje od vuko-ebine

teski su uslovi gore. a odrzavanje je skupo, plus radne snage sve manje, pa ce biti sve skuplja.

to je po meni izvodljivo jedino uz neka inovativna inzenjerska resenja. neki krov, galerija, tunel sa prozorima. NNesto prakticno, a opet jeftino na dug rok. klasican autoput.. tesko po mom misljenju.

Kada bi se napravilo neko doista SMART resenje.. to bi moglo da bude dobro i za marketing nasih inzinjera i za turizam delimicno, ali i isplativo, posto su smart resenja obicno ispplativa :D
 
Nemojte ljudi vise o tim pokrivanjima, grejanjima i slicnim resenjima, zivi bili. O takvim resenjima mogu razmisljati malo bogatije zemlje nego sto smo mi.
Nemojte mi reci da u danasnje vreme ne postoji mehanizacija koja ne moze ocistiti sneg. Platite ljude dobro, zaposlite pouzdane ljude sa iskustvom bez rodbinskih i slicnih veza koji ce doci odraditi smenu kako treba a ne provesti pola radnog vremena na telefonu.
A vozaci koji krenu na duze putovanje bez punog rezervoara, hrane, vode, lanaca, u letnjim patikama trebalo bi da se zapitaju.
Koliko ljudi je zapravo pokusalo da zameni tocak na svom automobilu? Da stavi lance? E sad zamisli da ti se to desi negde u sred nedodjije, na autoputu. Sa malom decom u automobilu, po noci, po kisi ili snegu. Kako bi to izveli na minusu bez rukavica? Po kisi bez kabanice? Ja sebi polako pravim spisak stvari koje cu imati u automobilu kada krenem na takvo putovanje.
Pocinjemo sve vise liciti na Amere. Nikada lakse nije bilo doci do informacija. Ovaj forum je jedan od nacina. Objasnise ljudi kako je i na Tari i na Pesteru i preko Bosne. Pa naoruzajte se za takva putesestvija.
Na kraju krajeva pitanje je kakvi bi uslovi bili da ovaj autoput ide drugom trasom. Svejedno treba preci planine. Secam se prosle godine, pocetak Juna. Vracao sam se iz CG preko GP Brodarevo. Ljudi jos loze po kucama! Ej bre, Jun mesec.
 
Kada bi nastavak autoputa isao dolinom Lima kao sto danas ide magistrala, tu bi bilo manje snega zimi nego na Pesteru. Ta trasa je 14km duza, sto je po sadasnjim cenama oko 140 mil evra. Medjutim trasa preko Pestera je dobra jer pokriva siru okolinu autoputem, sa jedne strane Novi Pazar, Rasku, Tutin, Sjenicu, Ivanjicu, a sa druge strane Novu Varos, Prijepolje, Priboj, Pljevlju. Nekim od tih mesta bi trebalo i sat vremena do autoputa, ali bi se sa tom razlikom 140 mil evra, mogli napraviti tako dobri i brzi putevi da bi vecina mogla stici do autoputa, petlje Sjenica za oko pola sata. Ti putevi mogu biti i sa po jednom trakom ali da ravno seku brda i doline. tj da im brzina bude oko 80km/h. Tu najvise mislim da je od autoputa potrebno napraviti takve brze puteve ka Novom Pazaru, Novoj Varosi i Prijepolju. Time bi ceo taj deo Srbije bio pokriven autoputem, a uopste nije mali, sirine oko 100km.
 
Lepe slame se mi ovde namlatismo.
Pisao sam i pisaću dokle god bude trebalo: Pešteraka varijanta nije povoljna, posebno zbog zima koje tamo dugo traju - od oktobra do maja. Možda ima razlika od godine do godine, sa više ili manje snega, ali problem su i mrazevi. Nemojte da vas zavara ova blaža zima nego prosečne. Tamo je normalan mraz od - 25 i niže. Ne mora da pada sneg, veliki broj vozila staće zbog hladnoće. Ili će neki sklop otkazati ili će se dizelu jednostavno stegnuti gorivo.
Sve može da se održava, i uvek, ma kakva da je hladnoća i nevreme, saobraćaj da se održi. Samo je pitanje cene i mogućih posledica. Zato bi jednokratno trebalo uložiti u koju desetinu km više preko Starog Vlaha, nego svake godine rizikovati probleme i pojačano ulagati.
A da ljudibidu nespremni na put, već je odavno poznato i pisao sam o tome. Po raznim forumima ćete se načitati hvalospeva univerzalnim gumama (AS). Južnije od Beograda, na jugozapadu Srbije ne znamo da postoje. Ne zanimaju nas, jer su neupotrebljive. Svake zime se nagledam takvih pametnjakovića koji sa sve skijama na krovu krenu na Zlatibor na ol sizon gumama, a sneg iznenada (da li baš?) počne da pada i začas posla iznad Užica kod kamenoloma ili kroz Čajetinu naprave zastoj.
Prvo se prepadnu, pa voze 20-30km/h, a onda im tako sporima uzbrdo u prvoj ili drugoj, te kobojagi gume proklizaju. Onda zbog njih stanu i ostali. Nema zime da se ovde tako nešto ne dogodi bar jednom.
Mnogo putovanja ne može da se planira samo po lepom vremenu. Nekad se putuje kad se mora.
Evo, u Užicu ovog trenutka pada kišica koja počinje da liči na susnežicu. Sutra se očekuje sneg. I ako sutra ili prekosutra oko podne krene jača vejavica, siguran sam da će biti zastoja. U toku je migracija ka Zl zbog raspusta i sve ovo o čemubpričam je moguće i izvesno.
Možda zime nisu kao nekad, ali svejedno, pojedini dani još uvek mogu da zaprže čorbu onome ko se na putu nađe nespreman, ali i mnogim drugim koji će postati njegovi taoci.
 
Нама је на Тари од сутра вечери најављен снег. Тричавих пола метра, са јаким ветром од 15-20 метара у сек. Наравно темп пада од -10 до -5 преко дана. Шта ће од тога стварно бити , видећемо јер су дигли авионе и прскали. Можда буде и горе. О будалаштинама сјајних возача са гумама, не вреди ни говорити. Видећемо шта ће мали снегић преко Такова направити.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Može li mi neko odgovoriti kakav interes ima Srbija da spuca silne pare u deonicu Požega - Boljare,koja će prolaziti kroz skoro nenaseljenu teritoriju i jedan od najsurovijih klimatskih predela Balkana Pešter gde se zimi temperatura spušta do -40 i gde jaki vetrovi stvaraju nanose i smetove snega visine nekoliko metara,ko će to da održava i uz koju cenu,koji će tu uopšte biti promet vozila van turističke sezone u periodu od septembra do juna ka zemlji od jedva 600k stanovnika i uz informaciju da ogromna većina kontejnerskog prekomorskog i prekookeanskog saobraćaja vezana za firme i industriju u Srbiji se obavlja preko terminala u Rijeci i preko Dunava ka Crnom moru, takodje naplata tranzitnog saobraćaja ka CG će biti zanemarljiva,ima li neko jasan ekonomski ili bilo kakav odgovor?
 
Spajamo se sa drzavom gde zivi jos 300.000 nasih ljudi?
Luka Bar?
Ekonomsko ozivljavanje pesterske visoravni
Robna razmena sa CG je prilicno velika i poredjenja radi veca nego sa USA.
 
Dzigi Bau":3h3yucy9 je napisao(la):
Može li mi neko odgovoriti kakav interes ima Srbija da spuca silne pare u deonicu Požega - Boljare,koja će prolaziti kroz skoro nenaseljenu teritoriju i jedan od najsurovijih klimatskih predela Balkana Pešter gde se zimi temperatura spušta do -40 i gde jaki vetrovi stvaraju nanose i smetove snega visine nekoliko metara,ko će to da održava i uz koju cenu,koji će tu uopšte biti promet vozila van turističke sezone u periodu od septembra do juna ka zemlji od jedva 600k stanovnika i uz informaciju da ogromna većina kontejnerskog prekomorskog i prekookeanskog saobraćaja vezana za firme i industriju u Srbiji se obavlja preko terminala u Rijeci i preko Dunava ka Crnom moru, takodje naplata tranzitnog saobraćaja ka CG će biti zanemarljiva,ima li neko jasan ekonomski ili bilo kakav odgovor?
Biće bar turista avanturista. Još ako dozvole gume sa ekserima eto nam atrakcije svetskih razmera.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Vrh