Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nije to generalizacija, već iskustvo sa preko 1 000 000km i skoro 40 zima za volanom svega što se kotrlja i isto toliko sa perom i tastaturom.
Majstore, i u Ue jje toku prošle noći sa juga okrenuo na sever, pa su gornji slojevi ovih tridesetak cm rastresiti i manje klizavi, a sa ravnih površina odneo ga je vetar.
Kako li bi se tek pelo na Pešter kad na pitome Divčibare nije moglo?
 
prošao popodne A2 od preljine ka BG-u.
preljina - ljig 60km/h, samo jedna traka kojim može da se vozi.
udes kod tunela veliki kik.
kako se prođe kroz tunel u ljigu, druga klima, moglo i 100 na sat.

temperatura oko nule, blago padao sneg.
dakle to je jedan lep jesenji dan na pešteru.

za čije babe zdravlja bi se pravio put preko peštera gde bi uz ogromne napore i troškove 5 meseci godišnje mogla da bude sposobna eventualno jedna traka kojom bi se vozilo oko 60km/h.
i to sve da bi par hiljada vozila na dnevnom nivou imalo AP umesto magistralnog puta.
kapiram i rijaliti i ratove i sankcije, ali valjda je ostalo i neko pametno čeljade u Srbiji.

drored štiti od nanosa vetra ali sneg pada ipak sa neba a ne sa strane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693632#p693632:cohsj555 je napisao(la):
drvopro » Sub Dec 28, 2019 11:01 pm[/url]":cohsj555]@dobri_samaricanin Napiši šta je poluneophodno a šta nepotrebno.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
po meni neophdna deonica A2 je bila Beograd-Ćelije (26-16k vozila dnevno)
poluneophodna deonica je od Ćelija do Liga (9-10k vozila dnevno)
nije bila neophodna od Ljiga do Čačka ( oko 5k vozila dnevno)
nije potrebna deonica od Čačka do Požege. (7k vozila dnevno)
krajnje je nepotrebna svaka deonica dalje od Požege ka CG. (preko zlatibora je to ispod 4k vozila dnevno a preko peštera ispod 1000 vozila dnevno)

kriterijum potrebnosti nije gde je moje ili nečije selo već broj vozila koja sada prolaze tim deonicama i koja će u narednih par decenija tuda prolaziti.

to ne znači da nije bilo neophodno neke deonice postojećih puteva proširiti, ispraviti krivine i probušiti neke tunele kako bi se povećala bezbednost i prosečna brzina na tim deonicama i omogućilo sirotinji zapadne i centralne srbije da putuju bezbedno i udobno bez ponovnog plaćanja korišćenja tih puteva jer su iste već platili preko poreza i pri registraciji vozila a i plaćanjem bezobrazno visokih akciza svaki put kad svrate na pumpu.

a mislim da je više nego neophodno da sva mesta i sela u Srbiji u 21. veku imaju: kanalizaciju, pitku vodu, stabilno snabdevanje el energijom, stabilanu konekciju mobilne telefonije i interneta, školu bez poljskog wc-a i čučavca, asfaltni put sa trotoarom.
 
Ja se ne slazem. Mislim da ce se vremenom povecati broj vozila. Kao kada su otvorili obilaznicu saobracaj se saobracaj preusmerio odjednom. Tako ce i ka Baru da se poveca tranzit cim bude brze/jeftinije od Rijeke.
 
Моје мишљење је увек било, супер је имати АП, ако га можеш финансијски поднети, редовно сервисирати, одржавати зими. Генерално све после Мачката, нема потребу да се гради АП. Бар што се Србије тиче. Боље је градити брзе цесте, са трећом траком на успону. На правцима и ка Котроману и према Ариљу и Ивањици. Од Ниша ка Мердару тек никаквог смисла нема АП за Србију, али има за Немачку, Аустрију, Турску и Албанију. Много је битније од НС до Руме направити АП. Моравски коридор има смисла. Највећи проблем остаје Бг. Будалаштине зване дигитални АП за непросвећене масе су обичан ПР, а непостојање адекватне зимске службе је право чињенично стање организације ове државе.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Могу само још додати, када снег изненади зимске службе пред Нову годину у планинама. Почне човек да размишља о петицијама у облику мотика или јачих средстава за уразумљивање надобудних партијских полтрона

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693845#p693845:bwxwvrpa je napisao(la):
drvopro » Ned Dec 29, 2019 10:05 pm[/url]":bwxwvrpa]@msc Ni u afričkim državama se više tako ne radi. I ako se radi ipak se to malo i krije. Nešto se namesti. Više se ni ne krije kako se to ovde radi. Na osnovu pausalnih procena za moravski koridor potpisan je ugovor. Sa dodatnih 20% novca. Ovde nema strategije šta ide prvo pa drugo itd... Nema na osnovu toga pripremljenih planova. Nema naposletku takmičenja za neki posao.
Zamisli da tako neko vodi svoje imanje, svoju firmu?
Građani su po pitanju troškova jako jako nategnuti. U jednom trenutku će to pući prestaće da plaćaju račune izvršitelji će tu biti nemoćni zbog ogromnog broja i sistem će početi da se urušava. Iz aviona se vidi da su neki troškovi debelo prestigli ono povećanje penzija. Bukvalno je sve sistemski pripremljeno da se ne samo uzmu pare penzionerima mnogo više od povećanja penzija.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Zamisli da tako neko vodi svoje imanje, svoju firmu?
Heheh ta dva su neuporediva. Vodjenje drzave i uopste javnih stvari nije isto sto i vodjenje privatne firme. Kod privatne firme imas dugorocni interes da firma radi i da si produktivan kako bih zaradio vise novca. U slucaju drzave ne moras da vodis racuna o produktivnosti i zaradi novca. Dovoljno je da samo povecas poreze, akcize, takse, kako ih ko zove i da imas novca. Naravno dugorocno je ovo neodrzivo ali svako ko je na vlasti zna da ce ostati 1 ili 2 mandata pa ga za posle ne interesuje. Zato i treba da ekstrakuju sto vise bogastva dok su na vlasti. Zaduzivanje i deal-ovi kakvi se samo pozelete mogu. Posle nas boli uvo sta ce biti :). Naravno, imas i troskova da podmiris odredjene interesne grupe ali tu je Kolubara, tu je Bor to su javna preduzeca, GSP i ostalo gde se samo dugovi prepisu gradu ili opstini i idemo dalje :). Malo zakines penzionerima, pa kao njima povecas a zakines pausalcima, pa onda kad ti treba para ti doneses tumacenje zakona 3 godine unazad (retroaktivno) da pausalci moraju da ti plate po 100e svaki itd itd. Uz ogromnu kontrolu medija ovo moze da traje dok se "zaba ne skuva". Tj bicemo skuvani necemo ni znati da smo skuvani :D.
Zao mi je sto odoh malo u off pa prestajem ovde.
 
Kao neko ko živi u Novoj Varoši imao sam prilike da naučim šta je sneg i vožnja po istom. Trougao Zlatar, Golija i Jadovnik ima velike količine snega uglavnom skoro svake zime. Pitanje zimskog održavanja biće na budućoj deonici veliki znak pitanja. Mi ipak nismo neka uređena i organizovana zemlja, pa da smo to rešili. Evo pišete o problemima sa čišćenjem na novom autoputu A2, a šta će tek biti ovamo kod nas. Mada Sjeničaci i Pazarci su navikli na ogromne smetove, jer često zaveje od Brnjice do Duge Poljane. Oni se solidno bore sa tim, ali kako će sve to ići na velikim deonicama autoputa ne znam zaista. Uostalom videćemo (verovatno). Postavljanje pitanja rentabilnosti tog dela AP je sasvim opravdano.
Pozdrav iz snegom zasute NV (> od 45cm)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693900#p693900:1s494z28 je napisao(la):
vradovic » Pon Dec 30, 2019 2:56 am[/url]":1s494z28]Ja se ne slazem. Mislim da ce se vremenom povecati broj vozila. Kao kada su otvorili obilaznicu saobracaj se saobracaj preusmerio odjednom. Tako ce i ka Baru da se poveca tranzit cim bude brze/jeftinije od Rijeke.
Da li neko zna podatak odnosa broja vozila ovim autoputem 1.kada je bio u prometu samo Ljig-Cacak, pa uporedno sa 2. kada je bio u prometu Obrenovac-Cacak ili Surcin-Cacak? Drugim recima, da li se povecao broj saobracaja kada se povecala kilometraza autoputa?
Ja bi isto intuitivno rekao da bi trebalo da se poveca, doduse to ce se najbolje videti za 2-3 godine kada se ukoreni koriscenje ovog autoputa, a mislim i jos malo kada se izgradi do Novog Beograda i Pozege i Kraljeva. Jer ipak, ako neko moze za 1-2 sata da ode do Divcibara, Zlatibora, Vrnjacke Banje, Zlatara, Tare... i da se vrati za isto toliko, onda to sigurno menja obicaje putovanja ljudi nego kada mu je trebalo 5 sati tamo i vamo, pa dolazi i do rasta prometa.
 
@ZAK To pričaš o Srbiji. Ne vodi se baš tako svaka zemlja u svetu.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Waze ispravio mapu petlje. Sada dobro rutina preko nje.
7f8b7da18e4ded54b797fdab55eb5fb4.jpg


Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Da li ste zadovoljni informacijama o stanju na putevima?
Gde se o tome informisete?
Evo ja hoću da proverim put Valjevo Debelo Brdo Rogacica. Na AMSS postoje samo opšte informacije bez realnog sadašnjeg stanja puta.
Informacije tipa da li ima snega magle da li je čišćen put i slično.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693426#p693426:1uvhl6q9 je napisao(la):
inzenjer10 » Sub Dec 28, 2019 2:03 pm[/url]":1uvhl6q9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693145#p693145:1uvhl6q9 je napisao(la):
Žika » Pet Dec 27, 2019 2:12 pm[/url]":1uvhl6q9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692743#p692743:1uvhl6q9 je napisao(la):
inzenjer10 » Čet Dec 26, 2019 1:04 pm[/url]":1uvhl6q9]Budite zadovoljni i ovim sto smo uradili. Petlja je jedna od komplikovanijih kod nas. Mnogo truda je tu ulozeno, a vas par nije zadovoljno izgledom petlje.Ako ti se ne svidja prijatelju, uvek imas alternativu.

Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока

Od kad si ti moj prijatelj da me tako nazivaš ?
Sebi daješ malo previše slobode da bilo šta bilo kome određuješ , zar ne ?
Meni kao korisniku puta a pravilo se i od mojih delova plaćenih poreza daje puno pravo da kritikujem.
Alternativu sam savršenu našao i veruj mi uživam u vožnji bez naplatnih rampi i ograničenja.

A sad kad malo spustimo lopticu na razuman način da li bi ste bili ljubazni da mi / nam objasnite zašto projektani koriste ovaj vid petlje umesto deteline ? Hvala puno.


Pa ovako. Svrha autoputeva uopste je povecati pre svega bezbednost voznje, kao i vreme putovanja. Svi znaju da je Ibarska magistrala crna tacka. Ovim autoputem postignuta su oba cilja. Truba petlja je znatno bezbednija od deteline, jer nema ukrstanja vozila iz suprotnih pravaca. Dakle, leva i desna traka su fizicki odvojene, sto se tice ekonomicnosti, mozda nije toliko ekonomicno, ali nam je cilj bezbednost. Pozdrav

Dobro za autoput sve se zna.
I na detelini nema ukrštanja iz suprotnih pravaca, leva i desna traka su fizički odvojene. Ne vidim bitnije veću propusnu moć trube u odnosu na detelinu, isto oštra skretanja + na trubi daleko duža i skuplja. Skuplja jer se prave dva nadvožnjaka sa dugim pristupnim saobraćajnicama.
 
Ljudi, niti put može da se očisti "na crno" dok pada sneg, niti se kreće na put u decembru bez lanaca i zimskih guma.

Mnogi su postali razmaženi i misle da se može voziti po snegu i ledu bez problema. Ne planiraju putovanja niti se za ista pripremaju (osim što sipaju gorivo).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693979#p693979:2m7yyqbn je napisao(la):
Žika » 30 Dec 2019, 13:05[/url]":2m7yyqbn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693426#p693426:2m7yyqbn je napisao(la):
inzenjer10 » Sub Dec 28, 2019 2:03 pm[/url]":2m7yyqbn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693145#p693145:2m7yyqbn je napisao(la):
Žika » Pet Dec 27, 2019 2:12 pm[/url]":2m7yyqbn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692743#p692743:2m7yyqbn je napisao(la):
inzenjer10 » Čet Dec 26, 2019 1:04 pm[/url]":2m7yyqbn]Budite zadovoljni i ovim sto smo uradili. Petlja je jedna od komplikovanijih kod nas. Mnogo truda je tu ulozeno, a vas par nije zadovoljno izgledom petlje.Ako ti se ne svidja prijatelju, uvek imas alternativu.

Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока

Od kad si ti moj prijatelj da me tako nazivaš ?
Sebi daješ malo previše slobode da bilo šta bilo kome određuješ , zar ne ?
Meni kao korisniku puta a pravilo se i od mojih delova plaćenih poreza daje puno pravo da kritikujem.
Alternativu sam savršenu našao i veruj mi uživam u vožnji bez naplatnih rampi i ograničenja.

A sad kad malo spustimo lopticu na razuman način da li bi ste bili ljubazni da mi / nam objasnite zašto projektani koriste ovaj vid petlje umesto deteline ? Hvala puno.


Pa ovako. Svrha autoputeva uopste je povecati pre svega bezbednost voznje, kao i vreme putovanja. Svi znaju da je Ibarska magistrala crna tacka. Ovim autoputem postignuta su oba cilja. Truba petlja je znatno bezbednija od deteline, jer nema ukrstanja vozila iz suprotnih pravaca. Dakle, leva i desna traka su fizicki odvojene, sto se tice ekonomicnosti, mozda nije toliko ekonomicno, ali nam je cilj bezbednost. Pozdrav

Dobro za autoput sve se zna.
I na detelini nema ukrštanja iz suprotnih pravaca, leva i desna traka su fizički odvojene. Ne vidim bitnije veću propusnu moć trube u odnosu na detelinu, isto oštra skretanja + na trubi daleko duža i skuplja. Skuplja jer se prave dva nadvožnjaka sa dugim pristupnim saobraćajnicama.

Ima ukrštanja pravaca tamo gde se listovi spajaju i to na četiri mesta na vrlo malom prostoru imaš ogroman intezitet saobraćaja i potencijala za nezgode zbog malog rastojanja, nesigurnih vozača i naglih kočenja. Nacrtao sam malu skicu da bi ti prikazao problem:

3nuSgIX.png


ove strelice što se isprepleću su mešanje vozila na tom (crvenom podlogom) obeleženom sektoru deteline. Takvih kritičnih sektora imaš čak 4x! Znači na četiri mesta na detelini vozila moraju da izađu i uđu u jednu jedinu traku koja nudi možda stotinak metara mesta za tako nešto.

Ne znam zašto toliko uporno odbijaš činjenicu da detelina nije više rešenje kojem inžinjeri teže, kao takvo je ono prevaziđeno i pokazalo se da je veoma nezgodno rešenje na duže staze. Dupla truba ima isto delova gde se mešaju trake ali samo na dva veoma dugačka sektora tako da je tolerancija za ispravljanje grešaka daleko veća. Svaki taj sektor (onaj centralni deo trube) ima po dve trake u svakom smeru.

Već sam pisao da moderne deteline imaju malo zajedničko sa originalnim one su više poludeteline kao npr. čvor Beograd (A3 i A1) a radi sigurnosti takve petlje zauzimaju dosta mesta i koštaju maltene ko i ovo rešenje sa dva nadvožnjaka kod duple trube. Nemci su svoju bazičnu mrežu autoputeva završili 80ih godina i skoro svuda su napravili deteline na ukrštanjima, ovu deceniju su obeležile mukotrpne i dugotrajne modifikacije deteline u poludeteline ili druge tipove petlje koje zauzimaju daleko više mesta nego stariji tipovi petlji. Ajde i mi da ne ponavljamo iste greške.
 
drvopro":2wdylx0r je napisao(la):
Da li ste zadovoljni informacijama o stanju na putevima?
Gde se o tome informisete?
Evo ja hoću da proverim put Valjevo Debelo Brdo Rogacica. Na AMSS postoje samo opšte informacije bez realnog sadašnjeg stanja puta.
Informacije tipa da li ima snega magle da li je čišćen put i slično.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
Аутобуси, нормално стижу без закашњења. Кажу ми да је доста добро очишћено.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Earth, ako nije vec neko odgovorio, znam da si pitao za brojke ja ih nemam, ali idući ovim AP od 2016 do sad tvrdim da se broz vozila povecao i to dosta od kako je pusten deo do Obrenovca. Mnogo je manje vozila bilo do Ljiga kad se samo dotle moglo putem AP . Verovatno je onaj saobracaj preko Topole i preko Obr i divcibara ovamo presao i to bas od otvaranja dela kod Obrenovca. Jako puno kamiona , o kolima i da ne govorim...i verujem da ce neko i sa brojkama ovo potvrditi.
 
Dobar deo Kraljeva, Raske i NP, sada ide preko Cacka i A2, umesto do sada preko KG i Batocine, tako da ima veliki broj i njih tu
 
Kod nas je isti slucaj, dosta cesce cemo putovati sada jer je dosta brze i bezbednije. Prosle nedelje je bilo dosta vise vozila nego prethodnih godina to je sigurno.
Mada svakako nam trebaju zvanicni podaci, kako bi precizno uporedili.
 
Сада замислите да нема акцизе од 90 дин.или рекета за ММФ, колико би се онда путовало и дружило!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Hvala Miro, i sretna ti Nova :) Sretna svima! Nadamo se pravom nastavku do Pozege u iducoj godini.
 
Sledeće godine bi trebalo da konačno krene izgradnja pristupne saobraćajnice Gornji Milanovac-petlja Takova (tačnije pola je nova severna obilaznica oko grada, a druga polovina je sređivanje trenutnog puta do Takova), danas su na skupštini usvojene izmene plana detaljne regulacije GM potrebne za taj projekat, a ovo je najavio predsednik opštine:

"CIP je pri kraju projektovanja, tako da očekujem u narednih mesec – mesec ipo dana da uđemo u pregovoro oko raspisivanja javne nabavke, kako bi smo mogli u građevinskoj sezoni početi sa izgradnjom pristupne saobraćajnice."

http://gmpress.rs/odbornici-dali-zeleno-svetlo-izgradnji-pristupne-saobracajnice/

Takođe, posredno je vezano za ap, ali radi se na projektu za izgradnju replike dvorca Obrenovića u Takovu (stradao u požaru), verovatno isto sledeće godine počinje izgradnja jer je država već namenila sredstva za to, nalaziće se odmah pored petlje u sklopu trenutnog spomen-kompleksa (na originalnoj lokaciji) tako da će biti vidljiv sa autoputa.
 
Svidja mi se ovo sa replikom dvorca, u proslosti je isuvise istoriskih spomenika unisteno,imqmo bogatu istoriju, bogate vladare...

Elem i tebi Earth i svima ovde srecna Nova i praznici! Da nas bude sto vise, onih koji žele prave informacije, i da svi uzivamo u novim km AP.

Zanima me stanje u Preljini? Jutros narandžasto u traci ka BG, naravno i mi iz unutrašnjosti sigurno hocemo u prestonicu na doček, a sta je u suprotnom smeru? Da li su rampe odradile posao jer ja mislim da je od juce guzva pocela?

Ono kao poslednji savet sa terena- idite magistralom za Ue, ovde je palo snega, ima leda i nije za neku voznju preko starog puta za Ue.
Mislim da i nema zastoja ka Ue pa srecan put svima i da bezbedno stignete na odrediste!
 
Vrh