Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Lično veoma dobro poznajem Zapadnu Srbiju i znam jako veliki broj ljudi odatle, premda to nije moj kraj.

Ono što mogu reći iz komunikacije s njima je da veliku većinu ljudi tamo niti malo ne raduje, niti zanima ovaj AP. Da je građeno pre 40 godina, pesme bi se pevale. Znaju tamo ljudi dobro da to neće doneti ništa epohalno. Znaju oni u kakvom su stanju Valjevo, Bajina Bašta, Ljubovija, Mali Zvornik, Požega, Mionica, pa i Čačak i Užice itd. koliko je situacija tamo loša i većini je na umu ili odlazak u Bg ili inostranstvo. Ono što je poražavajuće je da sve manje uopšte razmatra doseljavanje u Bg, već većina pali nažalost napolje.

Šta tu može AP da pomogne, osim da im koristi jednom godišnje da nešto brže autom stignu u posetu starcima?

Podseća me sve ovo na onu često viđanu priču kada jedno selo 100 godina čeka asfalt, a onda kada asfalt dođe, shvate da više nema nijednog deteta u seoskoj školi. Par godina kasnije u selu više nema nikog, osim ponekog starca koji čeka da umre.

Uostalom, šta Srbija može da očekuje kada podstiče skoro sve visokoobrazovane ljude da odu iz zemlje, jer ne zna šta će s njima, a imamo skoro najmanji procenat visokobrazovanih u Evropi? U Republici Srpskoj još gora situacija i to je objektivno i trajno izgubljena teritorija. Pametniji to vide.. Znamo i šta se dešava u Crnoj Gori....

Beograd i okolina uz Novi Sad generišu preko 50 posto privrede Srbije i jedino tu još ima smisla ulagati. Ovo ostalo je osuđeno na polaganu i postepenu propast. Ako se pak ni u Bg ni NS ne bude ulagalo, propašće i to.

Sve ovo može da izmeni samo veliko čudo, a to nije nikakav AP.
 
Zbog inteligencije onih koji takve zaključke izvlače iz onoga što je napisano i jeste sve takvo, kakvo jeste i neće se promeniti. Ne pomaže tu AP.

Treba ulagati u pamet, ingenioznost, ideje, visoku inteligenciju, natalitet i poboljšanje života pametnih ljudi, a ne u solitere i autoputeve koji sami po sebi ne donose ništa epohalno.

Tu je problem.

U većini gradova u Srbiji nema dovoljno vrtića ni za to malo i nedovoljno dece što se rađa. Ne grade se novi. U Bg-u nijedan.

I to malo inženjera što imamo ne mogu da dobiju nikakva sredstva za sopstvene projekte. Alarmantan deficit lekara u zdravstvenom sektoru Srbije i više od 3000 lekara na birou. (Imamo skoro 3 puta manje lekara po glavi stanovnika, nego Nemačka, Francuska ili V. Britanija).

Ali zato gruvaj milijarde u autoputeve, nacionalne stadione, pogane solitere BnV-a, stranim kompanijama za radna mesta u šrafciger industriji itd......

Pitaću samo još koliko to recimo Kraljevina Norveška gradi autoputeva i zašto ne povezuju sve veće gradove AP-evima, kad imaju mnogo više novca nego mi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658697#p658697:3j716gqv je napisao(la):
Propeler » Mon Sep 09, 2019 10:51 pm[/url]":3j716gqv]
Pitaću samo još koliko to recimo Kraljevina Norveška gradi autoputeva i zašto ne povezuju sve veće gradove AP-evima, kad imaju mnogo više novca nego mi?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HCT-FurFVLQ[/youtube]
 
Kao neko ko je čitao ovu temu od početka, ko je sa radošću pratio svaki razvoj, tek sada dobijam poriv da nešto napišem usled velikog pesimizma i netačnih zaključaka koji se ponavljaju ovde. Pokušaću da adresiram neke od tih stvari.


1. Autoput nije potreban / ljudi neće koristiti autoput i ićiće Ibarskom
Apsurdno je uopšte raspravljati o ovome u konvencionalnom smislu jer su mnogi članovi foruma već to stručno argumentovali. Ja ću to argumentovati sa neke prizemnije i lične strane.
Pre ovog autoputa za mene Zapadna Srbija nije postojala kao destinacija. Ne mislim to u nekom negativnom smislu niti imam išta protiv tog regiona, volim ga kao i svaki drugi deo otadžbine. Već u praktičnom smislu, kao neko ko je na relaciji Srem - BG, nikad mi nije padalo na pamet da idem u te delove (osim ako ne moram) upravo zbog nedostatka autoputa. Kada god bih razmišljao gde mogu da odem za vikend ili na odmor, uvek bih birao negde gde mogu da stignem brzo, bezbedno i sa što manje stresa. Ibarska je sušta suprotnost tome. Zašto bih išao do Požege ili Zlatibora i stresirao se, kada za slično vreme, uz manje stresa mogu da stignem do Budimpešte, Slovenije, Banja Luke, Niša ili bilo kog drugo mesta koje je bolje povezano autoputevima. Iz istog tog razloga ne idem ni u Crnu Goru, ma koliko je voleo. Ranije kad sam bio mlađi sam išao vozom, sada mi ne pada na pamet kada mogu da stignem do hrvatskog primorja autoputevima za 5 sati uz zanemarljiv zamor u vožnji. Verujem da ovakvih kao ja ima mnogo i da će mnogo više ljudi ići ovim putevima. Nije dovoljno samo gledati puke brojeve trenutnog saobraćaja već i novi saobraćaj koji se može generisati.
Živim za dan kada će biti gotov ceo autoput do Crne Gore i kada ću moći opušteno da odem do tamo, i rado ću ga tada koristiti. Ali, do tada, neću rizikovati svoju bezbednost, bezbednost svoje porodice i trošiti nerve razmišljajući da li će neko negde da mi izleti. Isto to važi i za ostale puteve koji su u planu.
Ovo sve naravno ne znači da ne shvatam koncepte rentabilnosti i da možda postoje bolji načini investiranja novca kako bi se poboljšala država. Isto tako znam i da ovo neće dovesti brdo investicija i preporoditi te krajeve, ali činjenica je da je ovaj put potreban tj. da je bio potreban još pre 20-30 godina.

2. Autoput kruži / ljudi će koristiti Obrenovački put i Ibarsku za pristup
Vidim da ljudi stalno spominju kako je potrebno da se odradi novi pristupni put na desnoj obali Save jer trenutna trasa do Surčina mnogo kruži ili čak predlažu da se pravi dodatan put da se spoji novi most kod Obrenovca sa obilaznicom bliže Ostružničkom mostu. Smatram da je to potpuno nerealno. Vrlo je jasno da je ova varijanta tj. putanja ustvari samo obilzanica za klizište i da se spaja na obilaznicu na najbližoj tački gde je to bilo racionalno da se uradi. Mnogi kritikuju to kruženje oko Jakova kao da je to kruženje od ne znam koliko, a u pitanju je samo par kilometara razlike koji se pređu za par minuta pri autoputskim brzinama. Međutim, još bitnija stvar je da povezivanje direktnije na obilaznicu tj. sa južne strane Jakova i nije nikad bilo racionalno izvesti. Svakom ko je tamo prošao peške ili biciklom nekad, a ne samo gledao na mapi je to jasno. To je zaštićeno područje jako blizu Save koje treba sačuvati po svaku cenu a ne uništiti autoputem. Dodatan faktor, ako se ne gleda samo dugoročni interes, već kratkoročni finansijski, je da bi to značajno povećalo cenu izgradnje petlji jer bi morale biti napravljene na početku mosta. Takođe bi veći deo autoputa tada bio bliže obali gde je uvek nepogodnije zemljište za izgradnju i postoji veći rizik od plavljenja, pa je i cena veća. Mnogi su ovde pravili paniku oko toga da autoput krivuda po "ravnom Sremu" potpuno zaboravljajući da ovo nisu klasične sremske njive u sred Srema već plavno područje reke Save. I ne treba zaboraviti da se putevi trasiraju dugoročno a da reke menjaju svoj tok vremenom, ne drastično, ali menjaju.
Mnogi su ovde tvrdili kako im ne pada na pamet da sa npr. Voždovca kruže već da će koristiti Obrenovački drum. To pričaju sada, u praksi će biti potpuno drugačije, pogotovo kada bude završeno sve do NBG. Iz ličnog iskustva kada sam počeo da vozim i ja sam tako razmišljao. Konkretno sam tada često bio na relaciji Konjarnik - Stara Pazova. Starim putem ima ~35km i treba uvek preko sat, makar bilo u 2 ujutru nedeljom. Autoputem preko obilaznice ima 50km i može se u sred dana stići za 40 minuta lagano ako se poštuju ograničenja. Znači, ne pričamo ovde o nekome ko ide iz Sombora za Čačak, već o sličnoj relaciji kao što je do Obrenovca. Posle nekog vremena se ispostavilo da u 9 od 10 slučajeva idem autoputem. Isto tako će biti i sa Obrenovčanima. Koliko god nešto bilo kraće u kilometrima, lakoća vožnje autoputem i brzina stizanja pobede vremenom. A Beograđane koji npr idu negde dalje na A2 tek da ne spominjemo. Ostaće naravno oni iz južnijih delova grada kojima će još uvek biti lakše da idu prvo Ibarskom malo, pa se spoje na A2, ali njima ni prošireni obrenovački drum ne bi pomogao ni ovako ni onako. Tu može pomoći samo spajanje Ibarske od Meljaka ka A2, ali to je već druga tema.

Zaključak je da trebamo sagledati dobre stvari kao dobre. Čekali smo ovaj autoput godinama, uskoro će biti gotove i sve pristupnice, a vremenom će se produžavati autoput i sa druge strane. Ovaj autoput će mnogo značiti svima nama, i koji živimo u tim krajevima i koji ne živimo, i onima koji tu tek navrate i onima koji samo prolaze da bi došli do istočnog dela RS, Crne Gore, Pazara ili gde već idu. Biće sačuvano mnogo života u sledećim decenijama, ušteđeno puno vremena i novca, i firmama i ljudima.

Zalažem se uvek za oštru kritiku vlasti i svega što ne valja, ta želja da uvek sve bude najbolje što može je najveća ljubav prema svom okruženju i domovini. Međutim, mislim da smo sada došli u fazu kada je već dobar deo ovog projekta pri kraju, kada možemo odahnuti i polako početi uživati u blagodetima istog. To će biti očiglednije uskoro kada se otvori deonica do Surčina. A posle toga imamo godine pred nama da polako gledamo kako drugi kraj autoputa napreduje ka RS i CG.
Nije strašno što autoput kruži oko Jakova. Nije strašno što magistrala Surčin - Novi Beograd košta koliko košta (to takođe razume svako ko je prošao tim terenom i video kakvo je tu zemljište, koliko tu kanala ima i koliko parcela ima). Nije strašno što neće biti proširivan Obrenovački drum. Nije strašno što neće biti sada ili možda ikada sanirano klizište. Da je trebalo sve ovo biti ranije to stoji, pogotovo redosled deonica, ali preživećemo i ovako ovih nekoliko meseci.
 
Јел може неко поуздано да потврди, да ли у ове цене изградње АП које се помињу (нпр 80М за Обреновац-Сурчин) улази и експроприација земљишта, или је то додатни трошак. Из неких ранијих постова сам схватио да је то додатни трошак и не улази у помињане цене, а сад у неким постовима видим да се цене оправдавају скупим откупом парцела, па сам остао збуњен.
 
Ljude koji kritikuju izgradnju autoputa i koji pricaju da nista dobro nece doneti tom kraju ja ne znam kako da ih nazovem.Najgore od svega je sto mrznju prema trenutnoj vlasti poistovjecuju sa ovim projektom .
Moj rodni kraj je sa druge strane Drine vise se tamo vesele svakom metru puta nego ovde ( jednostavno ne interesuje ih koje na vlasti u Srbiji) i mnogo realnije vide stvari nego mnogi ovde.
Koliko je recimo Uzice bilo slepo crevo pa kad student krene na studije u BG bukvalno prave ispracaj kao da ide u London a ne 90 min od kuce koliko ce biti potrebno kad zavrse.Ovo je jedan banalan primer a ima ih na stotine.
Ja to ne mogu da shvatim...
 
to: NoLimit, Darko78

Do poslednje reči sa slažem sa vama. Nema tu šta više dodati. Bravo !


:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658743#p658743:150i5vhq je napisao(la):
Darko78 » Уто Сеп 10, 2019 8:50 am[/url]":150i5vhq]Ljude koji kritikuju izgradnju autoputa i koji pricaju da nista dobro nece doneti tom kraju ja ne znam kako da ih nazovem.Najgore od svega je sto mrznju prema trenutnoj vlasti poistovjecuju sa ovim projektom .
Moj rodni kraj je sa druge strane Drine vise se tamo vesele svakom metru puta nego ovde ( jednostavno ne interesuje ih koje na vlasti u Srbiji) i mnogo realnije vide stvari nego mnogi ovde.
Koliko je recimo Uzice bilo slepo crevo pa kad student krene na studije u BG bukvalno prave ispracaj kao da ide u London a ne 90 min od kuce koliko ce biti potrebno kad zavrse.Ovo je jedan banalan primer a ima ih na stotine.
Ja to ne mogu da shvatim...
Мислим да је мали број оних који критикују саму изградњу, мада смо видели да има и таквих и треба их саслушати, није њихова аргументација без смисла, али реко бих није довољно дубока, занемарује многе споредне ефекте. Региони који се повезују новим АП свакако неће доживети бум, али је то неопходан фактор (не и довољан) за дугорочни опстанак неког региона. У пословном свету се зна колико кошта сат времене, а изградњом АП-ова се штеде милоини радних сати. Свакако приликом прорачуна треба имати у виду и да се велики део новца врати и то у оној мери у којој се ангажују домаћа предузећа, домаћи радници, материјали ... Свакако и геополитички интереси се не могу занемарити, а о безбедноси је већ доста причано.
По неком мом осећају неопходно и оправдано је поред постојећих завршити АП до Црне Горе, крак до РС и изградити Прељина-Појате који је неопходан јер морамо имати и барем један хоризонтални (запад-исток) правац и вероватно још неки крак до источне Србије. Што се тиче помињаног АП "Вожд Карађорће" нисам сигуран да је оправдан, и мислим да је то само предизборна прича. у осталом поред сиромашног избора АП у Србије, сиромашни смо и са брзим магистралним путевима (ограничења до 100) и треба и о томе размишљати. Ако је изградња 2+2 магистралном пута значајно јевтинија од АП, зашто не би и то користили.
Што се тиче цена изградње ту сам става да увек треба постављати питања да ли је цена одговарајуће, да ли је могло јевтиније, и инсистирати да се оправда сваки динар буџетских средстава. Уколико се овде попусти, а мени делује да већ јесте, оде све у .... У крајњем случају треба се питати да ли се са истим парама могло изградити више и квалитетније.
 
Ovo samo pokazuje da je vlast pre 50-100 godina bila bolja nego danas. Kada su pocela prva "luksuzna" asfaltiranja puteva I ulica, putarina za to je bila, zamislite koja? Nula dinara. A sada se za svako novi kilometar, za svoje vreme, "luksuznog" autoputa svaki prolaz svakim kilometrom naplacuje oko 4 dinara.
Eto, jos jedan pokazatelj kolko vlast danas vise cedi I jase stanovnistvo nego ranije. Mislim da je vreme da se taj los trend zaustavi I obrne, da krenu da se ljudima smanjuju troskovi, da budzet republike pocne iz godine u godinu da se smanjuje, umesto da raste po nasim dzepovima kao do sad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658743#p658743:yteb8n83 je napisao(la):
Darko78 » Tue Sep 10, 2019 7:50 am[/url]":yteb8n83]Ljude koji kritikuju izgradnju autoputa i koji pricaju da nista dobro nece doneti tom kraju ja ne znam kako da ih nazovem.Najgore od svega je sto mrznju prema trenutnoj vlasti poistovjecuju sa ovim projektom .

Mislim da ljudi kritikuju način ulaganja novca u Srbiji. Auto-put nije u Leskovcu, Nišu, Svilajncu, Ćupriji, Vrbasu doneo veći standard i bolji život nego što imaju Užičani. Naprotiv, Užičani imaju dosta bolje plate u proseku od gradjana tih mesta.

Iako se ne slažem u nekim stvarima, mislim da ljudi koji kritikuju imaju dobru poentu. Razmisliti na državnom nivou, šta se gradjanima tih mesta više isplati. Auto-put ili taj novac uložiti u zdravstvo(plate i specijalizacije), dobro obrazovanje i dobru lokalnu infrastrukturu. Po meni to privlači prave investitore i omogućava bolji standard stanovništva. Auto-putevi su nadogradnja.

Auto-put od Obrenovca do Čačka je, po meni, odavno opravdan. Za deo Požega - Boljare nisam siguran. Nisam čitao studiju prethodne opravdanosti ali sam od par kolega čuo da je napisana površno i loše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658803#p658803:3ds3wdrn je napisao(la):
Zvezdara64 » 10 Sep 2019 02:24 pm[/url]":3ds3wdrn] . . Auto-putevi su nadogradnja. . .
"Autoputevi su nadogradnja" ?! . . . Infrastruktura država je osnova, a ne nadogradnja.

Po tebi bi trebalo potrošiti pare na plate, a to smo već jednom videli kako se završilo.

A, zna se šta traže investitori : infrastrukturu, tj. autoputeve, gasovod, trafo-stanice, . .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658809#p658809:8r3zzvdp je napisao(la):
dragan » Tue Sep 10, 2019 2:03 pm[/url]":8r3zzvdp]
Po tebi bi trebalo potrošiti pare na plate, a to smo već jednom videli kako se završilo.
A, zna se šta traže investitori : infrastrukturu, tj. autoputeve, gasovod, trafo-stanice, . .

Nije tačno i ne zna se. Tj. ne znaš.

Traže pre svega i iznad svega, sredjenu lokalnu infrastrukturu i dobro tržište rada.

Kad su to pare potrošene na plate zdravstvenih radnika i profesora? Navedi mi tačno. Ne izmišljaj! Evo ti primer iz realnosti, raspitaj se zašto ceo Čačak i okolina i za najmanju hiruršku intervenciju ide u Beograd. A i za sve ostalo. Pa onda pričaj kako ne treba povećati plate i obučiti osoblje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658796#p658796:2sk45lwm je napisao(la):
Earthmoving » Tue Sep 10, 2019 12:28 pm[/url]":2sk45lwm]Ovo samo pokazuje da je vlast pre 50-100 godina bila bolja nego danas. Kada su pocela prva "luksuzna" asfaltiranja puteva I ulica, putarina za to je bila, zamislite koja? Nula dinara. A sada se za svako novi kilometar, za svoje vreme, "luksuznog" autoputa svaki prolaz svakim kilometrom naplacuje oko 4 dinara.
Eto, jos jedan pokazatelj kolko vlast danas vise cedi I jase stanovnistvo nego ranije. Mislim da je vreme da se taj los trend zaustavi I obrne, da krenu da se ljudima smanjuju troskovi, da budzet republike pocne iz godine u godinu da se smanjuje, umesto da raste po nasim dzepovima kao do sad.

U komunizam da se vratimo, sve džabe da bude, i putevi i školstvo i zdravstvo, bog (forica uz komunizam) da nas vidi!
/sarcasm off
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658821#p658821:18drg9w8 je napisao(la):
Zvezdara64 » 10 Sep 2019 03:29 pm[/url]":18drg9w8] Kad su to pare potrošene na plate zdravstvenih radnika i profesora?
Navedi mi tačno. Ne izmišljaj!
Verovatno si ti mladji i ne pamtiš čuvenu hiperinflaciju, ali
možeš da vidiš ako ukucaš "Inflacija 1993 u Jugoslaviji".
Sve je to krenulo tako što su dizane plate, pa onda cene . . .

Priča da ne treba graditi autoputeve, već dizati plate je besmislena.
 
У време комунизма се плаћала путарина, само су странци плаћали више од домаћих.
 
Deo offtopica obrisan, kada budem pri racunaru prebacicu post fraivaj-a u drugu temu tako da bih zamolio sa se nastavi u okviru teme.
 
Da se nadovezem na gornje postove, para ima def ljudi sta vam je :grand: samo je potrebno okrenuti par telefona i inacemo vise AP nego nemacka: to je onih 1000 milijardi evra. Npr treba zovnuti Nato da plate stetu od bombardovanja, treba zovnuti sve korporacije i sve domace gazde sa merc GLS i BMW X7 da vrate pare radnicima sto su pokrali, onda zvati Marka Milosevica, Miskovica, Kostica, Djilasa, Mikija Mausa, Vuka Jeremica i Gospodara da sve do poslednjeg centa vrate u drzavnu kasu a na kraju i Mitrovica i sve pevaljke. I onda cemo svi imati 2000 evra platu, sve zelje svih sa foruma za svim mogucim i memogucim AP ce se istvariti a gore navedeni ce da rade za 200 evra. Svako ko bude imao skup auto i cija cerkica bude letovala na Hvaru i Mikonosu ima da plati debelo. A ko kaze da ce im ta plata biti redovno isplacivana :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658899#p658899:y00skbbi je napisao(la):
msksim1 » 10 Sep 2019 19:08[/url]":y00skbbi]Da se nadovezem na gornje postove, para ima def ljudi sta vam je :grand: samo je potrebno okrenuti par telefona i inacemo vise AP nego nemacka: to je onih 1000 milijardi evra. Npr treba zovnuti Nato da plate stetu od bombardovanja, treba zovnuti sve korporacije i sve domace gazde sa merc GLS i BMW X7 da vrate pare radnicima sto su pokrali, onda zvati Marka Milosevica, Miskovica, Kostica, Djilasa, Mikija Mausa, Vuka Jeremica i Gospodara da sve do poslednjeg centa vrate u drzavnu kasu a na kraju i Mitrovica i sve pevaljke. I onda cemo svi imati 2000 evra platu, sve zelje svih sa foruma za svim mogucim i memogucim AP ce se istvariti a gore navedeni ce da rade za 200 evra. Svako ko bude imao skup auto i cija cerkica bude letovala na Hvaru i Mikonosu ima da plati debelo. A ko kaze da ce im ta plata biti redovno isplacivana :roll:

А нећеш моћи то телефоном. Али зато да служба проради и не да им да побегну, па да се од једног направи пример за остале у картеловском стилу, е онда ће и с каматом да врате!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658881#p658881:p0vg2pfc je napisao(la):
vratonja » Uto Sep 10, 2019 6:44 pm[/url]":p0vg2pfc]Evo u linku price o AP dalje od Pozege oko Arilja i Ivanjice.
https://infoliga.rs/2019/09/10/autoput- ... asu-video/
Odakle vade ove slike na link?

43% trase Požega - Ivanjica je pod konstrukcijama (tuneli, mostovi...)!?
Ma od ovoga nema ništa. Sećate se muke oko jednog tunela (Brancic). A ovde ih ima samo 50.
 
Кинези могу направити, ако ми можемо платити!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Joe, meni je sve to na dugom štapu. Sa jedne strane bitno je da se i dalje priča, ali sa druge nisu ni do Pž poceli, treba svemu ovome vremena.
Ono sto mi se ne dopada je da se ućutalo za deo do Kotromana.
 
Vrh