Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Mislim da ljudski zivot vrijedi vise od milijardu eura/evra koliko vrijedi auto-put... Isto tako u CG kroz kanjon Morace je poginulo vise od 2000 ljudi... Zar ne mislite ds bi njihove porodice dale sve sto imaju samo da se vrate? jer mnogi od njih nisu poginuli svojom krivicom vec nepaznjom drugih... njihove porodice ce prve podrzati auto put bas zato da niko vise ne dozivi ono sto su oni dozivjeli
 
Rentabilnost?
Možda je sad pravo vreme za uvodjenje vinjeta na državnom nivou?
Neka iskalkukisu vrednost vinjeta različitih rokova trajanja u odnosu na putnu mrežu i ostale zemlje u Evropi.
To je rešenje i za kamionski saobraćaj, pogotovo medjunarodni.


Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
postoje 2 mita vezana za AP u koje većina Srba veruje.

prvi da je broj poginulih manji ako imate AP nego ako imate magistrale.
demantuje podatak da hrvatska gde su ljudi slične kulture saobraćaja imaju AP 3 puta više nego što im je potrebno i ima 77 poginulih na milion stanovnika,
a Srbija sa značajno manje AP ima 78 poginulih na milion stanovnika.
broj nesreća je sigurno manji bez AP ali je svaka nesreća zbog velikih brzina sa teškim posledicama.
prosek razvijenih zemalja EU je pola od toga.
da li mislite da oni imaju više AP po stanovniku od HR ili je nešto drugo u pitanju?
da li možda voze automobile slabijih performansi ili je nešto drugo u pitanju?

drugi je da će AP dovesti industriju, zapošaljavanje i sl.
pitajte ljude iz manjih i srednjih gradova duž K10 kako im je dobro jer već decenijama imaju AP.
trenutno se investicije u Srbiju dovode tako što platite investitoru da dođe.
Zrenjanin je dobio veliku fabriku, nema AP ni blizu.
Leoni Kraljevo itd
nekada su se fabrike gradile u rodnim mestima narodnih heroja ili u zapadnoj srbiji u strahu od okupacije SSSR-a pa su fabrike iz vojvodine i istočne srbije izmeštane u centralne delove bivše SFRJ.
tako je Sevojno dobilo valjaonicu bakra iako bakra nema nigde blizu a ne Niš kako je planirano.
da ste investitor i da želite da uložite u neku veću fabriku u Požegi od par hiljada mesta da li bi vam falilo što je AP 30km daleko ili što nemate gde da nađete radnike.
ne mogu se naći ni lekari, nastavnici u škoalama, ma ni berači malina.
ako date dobre plate ceo grad će raditi kod vas ali onda neće imati ko da leči, ko da održava komunalne potrebe, ko da radi u EDB-u, ko da uči i vaspitava ko da leči. i imate raspad sistema
a šta mislite koliko više treba platiti nekog vrhunskog inženjera, hirurga ili menadžera da se preseli sa svojom familijom iz npr BG ili NS-a ili iz inostranstva u gradić u kome fale te elementarne stvari?

ja mislim da ljudski život nema cenu i da imamo neograničena sredstva zabranio bih da se vozi bilo šta sem Volvo-a. ali kako imamo jako malo, moramo i na bezbednost da trošimo pametno, mnogo pametnije nego zapad koji ima viškova i može tu i tamo i da neracionalno baci neki novac.
i kolektivno i individualno moramo svaki din pametno investirati.
što više novca budemo davali na puteve koji nam nisu neophodni, ti putevi će biti u lošijem stanju i nebezbedniji. AP sa kraterima je nebezbedniji nego magistrala sa novim asfaltom.
kupovaćemo lošije automobile jer ćemo više davati na dažbine, lošija dečija sedišta, manje će biti novca za edukaciju i prevenciju nesreća.
mi nemamo novca da obezbedimo pružne prelaze na kojima nam ginu ljudi iako nam je železnički saobraćaj bedan i vozovi su prava retkost.
obezbeđivanje svih pružnih prelaza u srbiji košta 200M eur a to nam je 10-15km AP.
sami procenite da li nam više treba 15km AP ka Boru ili da obezbedimo sve pružne prelaze.
da ne nabrajam koliko se trotoara, pasarela, besplatnih dečijioh sedišta, floroscentnih prsluka, osvetljenih pešačkih prelaza i sl može kupiti za novac koji slupamo za 1 km AP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658554#p658554:xjjrq565 je napisao(la):
dobri_samaricanin » Pon Sep 09, 2019 3:06 pm[/url]":xjjrq565]postoje 2 mita vezana za AP u koje većina Srba veruje.

prvi da je broj poginulih manji ako imate AP nego ako imate magistrale.
demantuje podatak da hrvatska gde su ljudi slične kulture saobraćaja imaju AP 3 puta više nego što im je potrebno i ima 77 poginulih na milion stanovnika,
a Srbija sa značajno manje AP ima 78 poginulih na milion stanovnika.
broj nesreća je sigurno manji bez AP ali je svaka nesreća zbog velikih brzina sa teškim posledicama.
prosek razvijenih zemalja EU je pola od toga.
da li mislite da oni imaju više AP po stanovniku od HR ili je nešto drugo u pitanju?
da li možda voze automobile slabijih performansi ili je nešto drugo u pitanju?

drugi je da će AP dovesti industriju, zapošaljavanje i sl.
pitajte ljude iz manjih i srednjih gradova duž K10 kako im je dobro jer već decenijama imaju AP.
trenutno se investicije u Srbiju dovode tako što platite investitoru da dođe.
Zrenjanin je dobio veliku fabriku, nema AP ni blizu.
Leoni Kraljevo itd
nekada su se fabrike gradile u rodnim mestima narodnih heroja ili u zapadnoj srbiji u strahu od okupacije SSSR-a pa su fabrike iz vojvodine i istočne srbije izmeštane u centralne delove bivše SFRJ.
tako je Sevojno dobilo valjaonicu bakra iako bakra nema nigde blizu a ne Niš kako je planirano.
da ste investitor i da želite da uložite u neku veću fabriku u Požegi od par hiljada mesta da li bi vam falilo što je AP 30km daleko ili što nemate gde da nađete radnike.
ne mogu se naći ni lekari, nastavnici u škoalama, ma ni berači malina.
ako date dobre plate ceo grad će raditi kod vas ali onda neće imati ko da leči, ko da održava komunalne potrebe, ko da radi u EDB-u, ko da uči i vaspitava ko da leči. i imate raspad sistema
a šta mislite koliko više treba platiti nekog vrhunskog inženjera, hirurga ili menadžera da se preseli sa svojom familijom iz npr BG ili NS-a ili iz inostranstva u gradić u kome fale te elementarne stvari?

ja mislim da ljudski život nema cenu i da imamo neograničena sredstva zabranio bih da se vozi bilo šta sem Volvo-a. ali kako imamo jako malo, moramo i na bezbednost da trošimo pametno, mnogo pametnije nego zapad koji ima viškova i može tu i tamo i da neracionalno baci neki novac.
i kolektivno i individualno moramo svaki din pametno investirati.
što više novca budemo davali na puteve koji nam nisu neophodni, ti putevi će biti u lošijem stanju i nebezbedniji. AP sa kraterima je nebezbedniji nego magistrala sa novim asfaltom.
kupovaćemo lošije automobile jer ćemo više davati na dažbine, lošija dečija sedišta, manje će biti novca za edukaciju i prevenciju nesreća.
mi nemamo novca da obezbedimo pružne prelaze na kojima nam ginu ljudi iako nam je železnički saobraćaj bedan i vozovi su prava retkost.
obezbeđivanje svih pružnih prelaza u srbiji košta 200M eur a to nam je 10-15km AP.
sami procenite da li nam više treba 15km AP ka Boru ili da obezbedimo sve pružne prelaze.
da ne nabrajam koliko se trotoara, pasarela, besplatnih dečijioh sedišta, floroscentnih prsluka, osvetljenih pešačkih prelaza i sl može kupiti za novac koji slupamo za 1 km AP.

Odavno sam sebi rekao da necu citati tvoje postove i opet sam se zeznuo.
Ja verujem da si ti neki trol.
 
Ja mislim da @dobri samaricanin nije trol i da racionalno razmislja. I ja mislim da se ljudski životi ne mogu svesti na cifru i trošak. Tj. da je to nehumano. Na žalost statističari su našli način da otprilike izračunaju.

U Republici Srbiji još uvek nije zvanično prihvaćen (usvojen) model za procenu štete u saobraćajnoj nezgodi. Na
osnovu modela računanja visine štete po istraživanjima u Republici Srpskoj (Ros i dr, 2012) procenjeno
je da troškovi jedne saobraćajne nezgode sa poginulim iznose 317.317 €, jedne saobraćajne nezgode sa
teško povređenim 34.094 €, a jedne saobraćajne nezgode sa lako povređenim 3.181 €.
Računajući troškove saobraćajnih nezgoda u Republici Srbiji, primenom metodologije (Ros i dr, 2012)
izračunata je šteta na osnovu svih posledica za 2012. godinu od 321.300.000 €, što za 2012. godinu,
svedeno u odnosu na jednog poginulog, iznosi više od 467.000 €.

Podaci su preuzeti iz Strategije bezbednosti saobraćaja Srbije 2015-2020: http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/strategija/strategija_bezbednosti_saobracaja_2015-2020.pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658554#p658554:21ivkau6 je napisao(la):
dobri_samaricanin » 09 Sep 2019 02:06 pm[/url]":21ivkau6]postoje 2 mita vezana za AP u koje većina Srba veruje.

prvi da je broj poginulih manji ako imate AP nego ako imate magistrale.
demantuje podatak da hrvatska gde su ljudi slične kulture saobraćaja imaju AP 3 puta više nego što im je potrebno i ima 77 poginulih na milion stanovnika,
a Srbija sa značajno manje AP ima 78 poginulih na milion stanovnika.
broj nesreća je sigurno manji bez AP ali je svaka nesreća zbog velikih brzina sa teškim posledicama.
prosek razvijenih zemalja EU je pola od toga.
da li mislite da oni imaju više AP po stanovniku od HR ili je nešto drugo u pitanju?
da li možda voze automobile slabijih performansi ili je nešto drugo u pitanju?
Не ваља критеријум. Хрвати су имућнији и имају знатно више аутомобила по становнику, такође и више возе. По том критеријуму је друмски саобраћај у САД знатно опаснији него у Србији (мислим да је код њих чак 110 погинулих на милион становника), а ипак није тако, јер они готово сви возе сваки дан и на дуже релације од нас.

Једини меродаван податак је онај о броју страдалих на милион пређених километара.
 
Evo, ja tom d*** koji je izracunao da ljudski zivot vredi 317.000 evra platim tolko *****. Pristaje, jel tako? Posteno. Kome bre ljudski zivot vredi 317.000 Merkelinih toalet papira? Drzavi, porodici, kome? Jel ovo neko ismajavanje ljudi, pod****, provociranje ili sta?
 
Da se razumemo, to što sam pomenuo da AP neće biti rentabilan, ne znači da smatram da nije trebalo ni da se gradi. Naprotiv, podržavam što se gradi. Još manje iz te premise može da se izvuče zaključak da smatram da treba da se ruši. To je tek glupost na kub. Samo konstatujem da oni koji su tvrdili da će AP biti, ne samo rentabilan, nego da će donositi i dodatni profit, nisu bili u pravu, a bilo ih je mnogo. Već sad se nazire da će biti izrazito nerentabilan.

Drugo, davno sam napisao na ovoj temi da svi oni koji očekuju veliki privredni preporod u Zapadnoj Srbiji koji će pokrenuti ovaj AP, debelo greše. Značiće donekle, ali ne epohalno mnogo.

Ovaj AP nikad neće imati ni približno veliki značaj, ni tranzit, kao AP od Bg-a prema Nišu, jer se ne nalazi na značajnoj međunarodnoj osi. E75 je praktično na osi koja povezuje centralnu i zapadnu Evropu na jednoj strani i Tursku i Bliski Istok na drugoj. Tuda prolazi ogroman broj ljudi i mnoštvo roba i od značaja je za veliki broj zemalja. Zato je i rentabilan.

Ovaj AP u Zap. Srbiji je praktično slepo crevo kad je reč o međunarodnom saobraćaju. Da on kojim slučajem povezuje Istočnu Evropu, Rusiju i recimo Italiju i Španiju kopnenim putem, bio bi rentabilan.

Sva ova priča nije bitna konkretno za ovu situaciju, već je bitna za ideju današnjih vlasti da odobre finansiranje AP od Niša prema Prištini. Taj tek AP neće biti rentabilan, niti je od značaja skoro uopšte za populaciju ove zemlje, već skoro isključivo za Kosovare. Zašto bismo mi finansirali bilo šta za njih? To smo radili decenijama i znamo šta je na kraju bilo. No, to je ipak više za drugu temu.
 
Лепо раде Сурчин - Обреновац....све је тамније!
 
A izvinte da vas pitam, koliko je 10.000km lokalnih, regionalnih, magistralnih puteva (ne racunajuci autoputeve koji se placaju) RENTABILNO? Kolko smo zaradili na njima zadnjih 100 godina? A kolko smo ulozili? Kolka nam je razlika u zaradi/gubitku? Ako nisu zaradjivali, vec samo pravili troskove, jel bolje da se u Srbiji nije pravio ni jedan put zadnjih 100 godina?
 
Земљани то је смислено питање! Генерално на губитку смо били када није било пута или довољно доброг пута!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658585#p658585:2l0v922b je napisao(la):
dragan » Pon Sep 09, 2019 4:04 pm[/url]":2l0v922b]" . . . da odobre finansiranje AP od Niša prema Prištini. "
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658560#p658560:2l0v922b je napisao(la):
dragan » 09 Sep 2019 03:33 pm[/url]":2l0v922b]" . . kao i ugovor o grantu (poklonu) od 40mil evra za prvu deonicu Niš - Pločnik dugu 34Km" . . .
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1588900

Poklanjaju 40 miliona evra, a mi plaćamo, tj. uzimamo kredit za 100 miliona evra, dakle dugoročno mnogo više, za nešto što nam nije skoro uopšte potrebno.

Pitaj ja vas, da li je bolje i korisnije za tih sto miliona da izgradimo most preko Ade Huje, teretni železnički most preko Dunava i deo SMT-a ili AP za Kosovare? Ovo prvo se očito ne gradi i pitanje kad će i da li će....

Uzgred, Niš Merdere 84 km- 140 miliona. Obrenovac Surčin 9 km- 80 miliona. :o :? :shock: Da nije tužno, bilo bi smešno. :D

Elem, svi oni koji su ubeđeni da će na ovom AP-u stradavati značajno manje ljudi nego do sad preko Ibarske i magistrala, treba da sačekaju prve višegodišnje statistike. Daj Bože da ne pogine niko, ali uzimajući u obzir krivine na ovom AP-u i činjenicu da će se voziti mnogo brže, nego na Ibarskoj, nisam siguran da će to sigurno biti manje pogibeljno. Još jednom, daj Bože da ne pogine nikad niko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658604#p658604:3ag20cea je napisao(la):
Propeler » Mon Sep 09, 2019 5:56 pm[/url]":3ag20cea]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658585#p658585:3ag20cea je napisao(la):
dragan » Pon Sep 09, 2019 4:04 pm[/url]":3ag20cea]" . . . da odobre finansiranje AP od Niša prema Prištini. "
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658560#p658560:3ag20cea je napisao(la):
dragan » 09 Sep 2019 03:33 pm[/url]":3ag20cea]" . . kao i ugovor o grantu (poklonu) od 40mil evra za prvu deonicu Niš - Pločnik dugu 34Km" . . .
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1588900

Poklanjaju 40 miliona evra, a mi plaćamo, tj. uzimamo kredit za 100 miliona evra, dakle dugoročno mnogo više, za nešto što nam nije skoro uopšte potrebno.

Pitaj ja vas, da li je bolje i korisnije za tih sto miliona da izgradimo most preko Ade Huje, teretni železnički most preko Dunava i deo SMT-a ili AP za Kosovare? Ovo prvo se očito ne gradi i pitanje kad će i da li će....

Uzgred, Niš Merdere 84 km- 140 miliona. Obrenovac Surčin 9 km- 80 miliona. :o :? :shock: Da nije tužno, bilo bi smešno. :D

Elem, svi oni koji su ubeđeni da će na ovom AP-u stradavati značajno manje ljudi nego do sad preko Ibarske i magistrala, treba da sačekaju prve višegodišnje statistike. Daj Bože da ne pogine niko, ali uzimajući u obzir krivine na ovom AP-u i činjenicu da će se voziti mnogo brže, nego na Ibarskoj, nisam siguran da će to sigurno biti manje pogibeljno. Još jednom, daj Bože da ne pogine nikad niko.

Samo deo deonice Niš Pločnik (38km) je 140 miliona evra a cela deonica je oko 212 miliona evra.Ceo autoput do Prištine je procenjen na preko 800 miliona evra, ali tu ne plaćamo sve iz jasnih razloga.

Za deonicu Novi Beograd-Surčin je jasan trošak od 80 miliona, jer moraju da otkupe sve privatne parcele na tom putu, a sigurno su svi cekali momenat otkupa, ko god je znao da će tu ići autoput. Ne verujem da je realan trosak izgradnje skuplji od 40-50 miliona, nema nijednog nadvoznjaka i petlje.
 
Ugovor je potpisan za izgradnju i nema nikakve veze sa eksproprijacijom zemljišta.

To ide dodatno :roll: :o :bash: .
 
Dobar deo zemljišta pripada PKB-u, koji nije prodat "arapima".

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Gladajuci danasnje slike satelita ostade veoma malo da spoje most i petlju Surcin.
A i ono sto nije pod asfaltom sem malo kod Boljevackog nadvoznjaka izgleda odlicno.Čak i poslednji nadvoznjak na petlji Surcin se poceo belit krenuo beton.
Sve upućuje da će stvarno zavrsit na vreme.
 
Može li savet na koju stranu...?
Sutra krećem iz Skopja za moje selo Barič, dali da se isključim na naplatnoj rampi Pojate pa preko Kruševac, Kraljeva i Preljine na novi AP, ili da nastavim pravo za bubanj potok, po navigaciji prvi put mi pokazalo kraće vreme i km a posle duže vreme i više km... :roll:
 
prvo slažem se da je bolji pokazatelj broj stradalih po pređenom km ali taj podatak nemam.
sa druge strane ovde ulaze i pešaci i biciklisti i putnici, pretpostavljam da se zbog toga mere zemlje na osnovu tog pokazatelja

samo da ne mešamo tri različite stvari oko "vrednosti ljudskog života".
iole normalan čovek ne može menjati novac za ljudski život.

ali kada neko nastrada i mora se isplatiti odšteta porodici ta cifra se mora nekako kvantifikovati.
kao što se kvantifikuje i cifra za povredu nečije časti, invalidnosti i sl koje takođe nemaju cenu.
ona nije ista (kod obaranja aviona iznad lokerbia, životi britnaca su "vredeli" više miliona dolara).
naši životi za naše osiguravače vrede očigledno manje.

ono što edukacija nije ljudima objasnila je da kada vozite pijani i nekoga ubijete ili povredite vi plaćate štetu.
osiguranje isplati štetu ali vas ceo život juri i konfiskuje imovinu dok ne pokrije isplaćenu štetu.
nikada ne zastareva dug.
kada bismo gledali reklame sa tom porukom umesto reklama za tolet papir i uloške manje bi ljudi sedalo pijano za volan i sačuvali bismo više života.

i postoji vrednost života kao cena koju je potrebno platiti da se sačuva jedan život.
da li kroz novac koji će omogućiti lečenje u inostranstvu ili kroz druge bezbedonosne mere u saobraćaju ili kroz mere kojima se smanjuje smrtnost beba na rođenju i sl.
nažalost znamo i koliko SMS-ova spasava jedan život.
danas postoji i cifra koliko je potrebno platiti da se stvori jedan život, kroz finansiranje pokušaja vantelesne oplodnje i sl.
empirijski se može utvrditi koja je to cifra po jednom životu.
mi treba da mislimo o toj cifri i uložimo je tamo gde ćemo spasti najviše života.
trenutno je najvažnije platiti dovoljno lekare po manjim mestima, hirurge i hitnu pomoć kako bi svuda u Srbiji mogla da se ukaže momentalna pomoć ljudima kojima je potrebna.
jel to što se vozite 130km/h AP i zaspe neko za volanom i unesreči vas kod Milanovca a nema lekara nigde nego morate 100km do BG neće uticati pozitivno na vaše zdravlje.
ili vam samo pozli negde van 4 velika grada i u problemu ste.

što se tiče lokalnih puteva oni su najbolji pokazatelj našeg stanja.
imamo puteva više nego što ima ljudi kojima treba i više nego što imamo para da ih održavamo.
zato 70% tih puteva se raspada.
imamo ih ali kao da ih nenamo.
pogledajte poslednju SAT emisju gde to pokazuju.
i sada ako vam treba npr 3milijarde da ih sve rehabilitujete a vi imate npr 1.5Milijarde da date, kako da to rešite.

lokalni putevi su se isplatili tamo gde je bilo saobraćaja.
tamo gde nije bilo saobraćaja, propali su od stajanja i sa njima su propale i naše pare.
sada nam te pare i neke druge bačene fale da platimo ljude da ne beže masovno iz zemlje.
zato nam sad kineski radnici zidaju puteve umesto naših.

mi smo pomešali redosled, tj uzrok i posledicu.
AP ne dovode do boljih fabrika već obrnuto.
dobre fabrike i profit koje ostvare i porez koji se iz toga generiše nam omogućavaju da sagradimo dobre puteve i da se luksuzno i bezbedno njima vozimo.
slično kao i dobar auto.
to što kupimo dobar auto nam neće povećati platu, ali će nam veća plata omogućiti da ako to želimo kupimo dobar i bezbedan auto.

SFRJ je imala mnogo jaču privredu od sadašnjih zemalja naslednica koje imaju neuporedivo bolje puteve nego SFRJ.
 
@ dobri... odakle si ti,jel malo ili veliko mesto koje re razvijeno i ima AP? I ja mogu da kazem " sta ce u Bg neki prstenovi ,obilaznice, sta ce vam Nacionalni stadion itd..."

Ali je super sto niko ne pita ni tebe ni mene. E to mi je najdraže!
( mislim na tvoj stav gde treba graditi AP i moj pod navodnicima)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658652#p658652:27xq0t8w je napisao(la):
plećko » Pon Sep 09, 2019 8:45 pm[/url]":27xq0t8w]Može li savet na koju stranu...?
Sutra krećem iz Skopja za moje selo Barič, dali da se isključim na naplatnoj rampi Pojate pa preko Kruševac, Kraljeva i Preljine na novi AP, ili da nastavim pravo za bubanj potok, po navigaciji prvi put mi pokazalo kraće vreme i km a posle duže vreme i više km... :roll:
Dok ti dodjes od Pojata do KS, a posle i do KV, ti si lagano već prošao Smederevo. Tako da samo pravo i na obilaznicu, na ostruznicu :kk:
 
miro,
čim pišem na ovoj temi jasno je na kojoj sam relaciji.
jedan veliki i jedan manji grad.
meni je ovaj AP vrlo bitan ali ne mogu sebično da pišem da je isplativ jer meni puno znači iako on to nije.

i za stadion i za AP i za obilaznice mislim isto.
ono što se koristi i što imamo način da otplatimo treba graditi.
ostalo ne.
džabe stadion kad nema lige ni ljudi koji će svaki vikend da plaćaju 30 € kartu.
džabe metro ako nemamo 3€ za kartu.
ali ako ima saobraćaja graditi i rezona onda graditi...
pošto nas niko ništa ne pita bar da pišemo da nam bude lakše :)
 
Vrh