Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da li neko ima informaciju da li je počelo merenje prosečne brzine i kaznjavanje na A2?
Ja juce bas nagazio po gasu, predjoh od rampe do rampe za 45min.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658352#p658352:r5ig8re8 je napisao(la):
ivchonny » Ned Sep 08, 2019 8:52 pm[/url]":r5ig8re8]Trenutna situacija je, koliko vidim, da AP nije rešio Ibarsku:
https://www.ozonpress.net/hronika/i-dal ... -ibarskoj/
Moram da budem mirođija, ali citat nekog njihovog stalnog čitaoca " Budite oprezni i strpljivi kojim god putem da vozite, auto-put je kako ste i sami primetili dosta uzak i krivudav. Zustavna traka je takođe preuska a na određenim deonicama se ne može voziti preko 100km/h. ".
Sve razumem, skupa putarina to je ok, krivudav put -ok, brzina ne može 150 na sat vec mora bednih 100...i to ok,ali govoriti o sirini zaistavne trake je po meni ludost. Valjda se zna njena širina?!,nje ima ili nema,ne moze biti uza od prosecnog auta / kamiona....
Ako sam u pravu po nekad treba tuziti novinare za sirenje dezinformacija.

A ko je isao Ibarskom zna da i mali deo smanjenja - znaci puno. Ja sam uvek i govorila da bas zbog guzvi od Obrenovca ,mnogo ljudi ce ici Ibarskom dok ne bude do Surcina i i toje ok.
Gledala sam snimak na fb,ogromna kolona vozila kad se silazi sa AP u Obrenovcu. Verovatno zavisi od vremena do vremena ,ali je guzva
 
Miro budalastine kao i obicno. Od Ljiga do Obrenovca je takav pravac i da nema ogranicenja brzine mozes vozit onoliko koliko ti auto moze ici.
A kad spoje ovo do Surčina opet nece valjat i da naprave preko Umke opet nebi valjalo.
Ali dobro....veruj mi kad dodjoh za 50 min do Obrenovca nije mi uopste podalo na pamet tih 420 din samo da ne gledam vise ibarsku
 
Sve u svemu, sve više vas počinje da shvata da AP ne samo da neće donositi značajan profit u budžet, nego neće biti ni rentabilan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658376#p658376:vf0dzm1h je napisao(la):
Propeler » Ned Sep 08, 2019 11:03 pm[/url]":vf0dzm1h]Sve u svemu, sve više vas počinje da shvata da AP ne samo da neće donositi značajan profit u budžet, nego neće biti ni rentabilan.
Nista onda, rusi! :notok:
 
Ja mislim da ce sve to da dodje na svoje, evo ja znam tu ibarsku kao dzep mogu svaku krivinu nabrojat od preljine do orlovace, al od kad se otvorio autoput samo jednom sam prosao od preljine do ljiga magistralom ove godine na proljece do duse kamionom praznim nije mi se placao autoput jer nisam ni planirao da idem tuda nego nbt. Problem kod te magistrale je sto se koristi za lokalni saobracaj i to pravi zastoje i guzve, ja licno cu mozda nekad proci al mozda... autoput je autoput. Sto se tice kamiona kao u dosta zemalja po zapadu sto je obavezan enp na granici da se uzme odma i ceraj po autoputevima i nedaj boze da nemas enp poginuo si.

Послато са SM-G925F помоћу Тапатока
 
Recimo u poljskoj je 30e enp i uredjaj ti ostaje, u austriji takodje, u ceskoj i slovackoj je 50e ali ako mislis da ti nece trebati na izlazu iz zemlje raskines ugovor vratis uredjaj i dobijes nazad 50e i sve sto imas na racunu posto su svuda prepaid.

Послато са SM-G925F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658376#p658376:2dehlt0r je napisao(la):
Propeler » Sun Sep 08, 2019 10:03 pm[/url]":2dehlt0r]Sve u svemu, sve više vas počinje da shvata da AP ne samo da neće donositi značajan profit u budžet, nego neće biti ni rentabilan.

GOTOVO SAV SAOBRAĆAJ SA IBARSKE MAGISTRALE PREŠAO NA NOVI AUTOPUT!
Na "Milošu Velikom" za 5 dana naplaćeno 29.364.736 dinara!
Od 1. do 5. septembra ovom deonicom prošla tačno 66.664 vozila
U prvih pet dana od početka naplate putarine novim autoputem "Miloš Veliki" prošla su 66.664 vozila i naplaćeno je 29.364.736 dinara, saznaje Informer u "Putevima Srbije".

Ovo znači da država svakoga dana od putarina na ovom putu zarađuje oko šest miliona dinara ili 50.000 evra. Procena je da će se za godinu dana samo od putarina na "Milošu Velikom" u budžet Srbije sliti oko 18,25 miliona evra.

Surcin-Obrenovac - 208 miliona evra
Obrenovac - Ljig - 333 miliona evra + 75 miliona evra + popravka Ub-Lajkovac -10 miliona evra + jos radova ? za sada - 418 miliona evra
Ljig - Preljina - 308 milion evra
Ukupno - 934 miliona evra

Ako su tacne informacije iz ovog odvratnog tabloida, auto-put od Preljine do Surcina ce se ovakvim prometom i naplatom isplatiti za 50 godina bez troskova odrzavanja. Mislim da sam po sebi nije rentabilan ali da ce posredno donositi veliku korist. Cini mi se da cemo tek za deset godina imati jasniju sliku.
 
66.600 vozila za 5 dana je odlično.
nažalost to neće biti godišnji preosek.
očekujem 7.000 vozila prosečno po 4€, 365 dana u godini = 10.22M € godišnje
ne postoji kredit na svetu od 934M € koji se može vratiti ratom od 10M godišnje.
neka je i na 100 godina sa 1% kamate i bez ikakavog održavanja puta.
ako ima neki ekonomista neka sračuna.

mislim da je kredit na 20 godina sa kamatom 2% uzet.
to znači da bi godišnja rata bila oko 50M € plus kamata od oko 20M €.
dakle mi nemamo ni za pola godišnje kamate od putarine a za ratu glavnice da ne govorimo.

a sad zamislite kalkulaciju za čačak požega.
vrednost pola od ovih 934M €.
promet sigurno nije veći.
samo 30km.
koliko treba da bude putarina i ko bi je platio za tih 30km da bi bio ikad isplativ?

dalje ka boljarama je još mnogo gore.
mnogo skuplja gradnja, značajno manji promet, ogromni troškovi održavanja.

slična priča je i sa CG deonicom i postojećom i sledećom ka boljarama.
nemoguća misija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658287#p658287:3j08bggv je napisao(la):
ilija » Ned Sep 08, 2019 5:54 pm[/url]":3j08bggv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658141#p658141:3j08bggv je napisao(la):
dobri_samaricanin » Ned Sep 08, 2019 11:48 am[/url]":3j08bggv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657999#p657999:3j08bggv je napisao(la):
Niko Kažanegra » Sub Sep 07, 2019 10:29 pm[/url]":3j08bggv]Bas tako Miro....
Uglavnom su BG tablice,ima i poneka VA....Nije mi jasno sta oni traze tu,ali dobro....
Ostalo je samo da drzava od nove godine izbaci kamione sa Ibarske na AP i to je to...
I ne vracajte se......hehehe.....
dobra ideja za kamione :)))
tako može da se reši i problem saobraćaja u BG
samo da država od nove godine izbaci iz saobraćaja u BG-u sve koji nisu rođeni beograđani :)))
tako ne treba ni da se gradi ni metro ni nove saobraćajnice :)

Nadam se da osećaš bar malo sramote nakon što si ovo napisao.
Najmanje 2/3 vozača u Beogradu nisu rođeni Beograđani. Da nije njih ti bi i dalje vozio u većini ulica po kaldrmi i sanjao auto-put.
nemoguće je da nisi shvatio ironiju...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658409#p658409:34nxgxsd je napisao(la):
dobri_samaricanin » Pon Sep 09, 2019 12:49 am[/url]":34nxgxsd]66.600 vozila za 5 dana je odlično.
nažalost to neće biti godišnji preosek.
očekujem 7.000 vozila prosečno po 4€, 365 dana u godini = 10.22M € godišnje
ne postoji kredit na svetu od 934M € koji se može vratiti ratom od 10M godišnje.
neka je i na 100 godina sa 1% kamate i bez ikakavog održavanja puta.
ako ima neki ekonomista neka sračuna.

mislim da je kredit na 20 godina sa kamatom 2% uzet.
to znači da bi godišnja rata bila oko 50M € plus kamata od oko 20M €.
dakle mi nemamo ni za pola godišnje kamate od putarine a za ratu glavnice da ne govorimo.

a sad zamislite kalkulaciju za čačak požega.
vrednost pola od ovih 934M €.
promet sigurno nije veći.
samo 30km.
koliko treba da bude putarina i ko bi je platio za tih 30km da bi bio ikad isplativ?

dalje ka boljarama je još mnogo gore.
mnogo skuplja gradnja, značajno manji promet, ogromni troškovi održavanja.

slična priča je i sa CG deonicom i postojećom i sledećom ka boljarama.
nemoguća misija.

mislim da si pogresio u kalkulaciji kamate ali nema veze, poenta je da cak iako nije isplativo, neke stvari moraju da postoje, prosto zato sto moraju, da li je isplativo gradskoj cistoci da nosi djubre? naravno da nije, jeftinije bi im bilo da nas ostave da se podavimo, ali prosto ne moze tako, mora da se izdvaja za odnosenje djubreta, isto vazi i za neke puteve, zdravstvene i obrazovne sisteme, gsp...
 
Obozavam da vidim postove o rentabipnosti :D .... i zato cu malo prepraviti moj predjasnji i malo ga ulepsati...pa da pocnem :grand: ... Srbi kao nebeski narod naselise plodni Balkan i posle toliko godina zahvaljujuci Otimanskom carstvu i komunistima napravise neke piteve i onda prodje puno godina, udjosmo u 21.vek gde vec svi imaju puteve i pruge i nama je sada to jako cudno... Dosta zezanja, mislim na sebe :lol: , svaki put koji sacuva jedan zivot je rentabilan. Svakako ja ne govorim o rentabilnosti nego o neophodnosti. Ap do zlatibora i pazara u uzem smislu je neophodan, u sirem bih rekao neophodan je i do BiH i do CG.
 
Ja sam ekonomista, ali nek me neko ispravi - nije ni moguce da AP sam sebe isplati putem punjenja Budzeta. Putarine ce tek nakon neko rece 10ak godina mozda donositi stabilan prihod.
Ne znam odakle je ko jer necete javno kazati ,ali u Pz npr nema ni jedna fabrika ( doduse samo ona za proizvodnju municije), uzice isto tako , pa dalje..... a AP ovvde moze da pomogne. Nema posla za one sa srednjom skolom ,pa i faksom jer se nista novo ne otvara. Svakoj firmi je transport haos ,uz to ne dolazi konkurencija pa javasluk na sve strane.
AP ce verov povuci saobracaj sa drugih pravaca na ovaj AP,ali nece ni jedna firma da dodje i otvori fabriku ,a treba joj 4h voznje do aerodroma npr. Eto nama za preradu i izvoz maline moze mnogo znaciti.

Mozda gresim,ali ni Nis ne bi na kraju ostao tako razvijen da nema vezu sa Bg i dalje ka granicama. Brze bre oni stignu nego mi u Bg. I kad je tako godinama ,decenijama.... slika jednog podrucja se menja.
Naravno,ne moze AP sam,ali je valjda neka osnova. I tako posredno donosi punjenje Budzeta
 
Autoput je infrastruktura države, kao pruga ili aerodrom, koja

Indirektno donosi korist privredi i stanovništvu tog regiona i

ne može svaki autoput da se tretira kao firma za profitiranje.
 
Miro, verovatno si htela da kazes da u Uzicu i Pozegi nema nekih fabrika sto su dosle sa strane ili direktnih stranih investicija subvencionisanih od strane drzave.
Posto takvih fabrika stvarno nema a razlog je svakako losa infrastruktura. Ali reci da u Ue i Pz nema fabrika bi stvarno bilo netacno. Ovo je industrijski jedan od jacih delova Srbije. Ali zbog nedostatka ulaganja poceli smo da kaskamo za nekim drugim gradovima koji su do skoro bili daleko iza nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658444#p658444:368q6w7m je napisao(la):
MiraC » Pon Sep 09, 2019 9:53 am[/url]":368q6w7m]Ja sam ekonomista, ali nek me neko ispravi - nije ni moguce da AP sam sebe isplati putem punjenja Budzeta. Putarine ce tek nakon neko rece 10ak godina mozda donositi stabilan prihod.
Ne znam odakle je ko jer necete javno kazati ,ali u Pz npr nema ni jedna fabrika ( doduse samo ona za proizvodnju municije), uzice isto tako , pa dalje..... a AP ovvde moze da pomogne. Nema posla za one sa srednjom skolom ,pa i faksom jer se nista novo ne otvara. Svakoj firmi je transport haos ,uz to ne dolazi konkurencija pa javasluk na sve strane.
AP ce verov povuci saobracaj sa drugih pravaca na ovaj AP,ali nece ni jedna firma da dodje i otvori fabriku ,a treba joj 4h voznje do aerodroma npr. Eto nama za preradu i izvoz maline moze mnogo znaciti.

Mozda gresim,ali ni Nis ne bi na kraju ostao tako razvijen da nema vezu sa Bg i dalje ka granicama. Brze bre oni stignu nego mi u Bg. I kad je tako godinama ,decenijama.... slika jednog podrucja se menja.
Naravno,ne moze AP sam,ali je valjda neka osnova. I tako posredno donosi punjenje Budzeta

Upravo tako sama investicija se tesko moze vratiti samim putarinama, ali primarni cilj je da se smanji vreme dostava sirovina i gotovog prozivoda na razlicite lokacije. Ako se ubrza transport, ubrza se i naplata, poveca se obrt i smanji se osiguranje. Firme postaju profitabilnije, samim tim i budzet se puni brze....

Da li ce ovo biti vidljivo za 1-5 godina, verovatno nece! Mislim da se prednosti mere u decenijama na drzavnom nivou. Putarine bi trebalo da obezbedjuju sredstava za odrzavanje i modernizaciju/unapredjenje (da ne kazem krpljenje)

:gobb:
 
Autoput možda neće biti isplativ, ali setite se koliko je samo ljudi poginulo na toj prokletoj ibarskoj magistrali. Nema te cene koja je bitnija od ljudskog života.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
АП је неопходан био још пре 20 година, али боље икад него никад! Кад стигне до Пожеге, потенцијал ће се доста повећати јер ће тада бити готов и Моравски коридор.
 
Meni deluje nestvarno da se danas postavlja pitanje isplativost ovog autoputa .Sto rece majstor kasne najmanje 20god.i nadam se da gresi jer mislim da ce mnogo pre zavrsit do Pozege nego Moravski.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658449#p658449:374z2wvc je napisao(la):
Orfanelin » Pon Sep 09, 2019 7:35 am[/url]":374z2wvc]Miro, verovatno si htela da kazes da u Uzicu i Pozegi nema nekih fabrika sto su dosle sa strane ili direktnih stranih investicija subvencionisanih od strane drzave.
Posto takvih fabrika stvarno nema a razlog je svakako losa infrastruktura. Ali reci da u Ue i Pz nema fabrika bi stvarno bilo netacno. Ovo je industrijski jedan od jacih delova Srbije. Ali zbog nedostatka ulaganja poceli smo da kaskamo za nekim drugim gradovima koji su do skoro bili daleko iza nas.
Nisam bila jasna, u pravu si. Ima fabrika ,naravno, mada u Pz samo nekoliko zaposljavaju vise od 50- ak radnika ( da kazem vise od 100). Nekad smo imali jake Puteve ( prekp 350 radnika), jelen do ( preko 350 radnik) potens celovit, napredak ,nekad i budimka..... vremenom su ljudi ostajali bez posla masovno,rade vecinom preduzeca ali nemaju tu snagu kao pre. Jednostavno cu reci - mnogo je veliki pritisak nezaposlenosti na broj preduzeca koji funkcionisu.
Ne znam za Ue, oni su jaci ,ali situacija je slicna. Nekako se to sve ogleda upravo u razvoju samog grada.

A potrebna je konkurencija ,jake velike fabrike za preradu voca da hladnjačari ne deru kozu sa ledja ljudima. Kako da naprave fabriku kad im 3h treba da do Bg dodju,pa do granice pa tek onda se to zove Izvoz..... nadam se da sam bila jasnija. Jesmo industriski centar,ali koji propada
 
Autoput je isplativ za Srbiju, a za pojedince, nekome jeste, a nekome nije. Nekome je daleko ukljucenje, kosta ga vise itd. Putarina se naplacuje da se jednim delom otplati ulozeno, ali nije nuzno da se sve otplati. Ibarska se nikad nije otplatila, jer nema putarine...
Mi, obicni gradjani, najcesce gledamo koliko nama znaci i ne vidimo ostatak. Dobar autoput znaci i brzi uvoz i izvoz, odnosno bolju trgovinu. Takodje jako utice na turizam. Bezbednost znaci nama koji putujemo, ali je svakom saobracajkom drzava na steti, kroz lecenja, isplate osiguranja itd. a kod smrtnih slucajeva dolazi i do gubitka radno sposobnih ljudi koji doprinose privredi.
Magistralom ce se i dalje voziti:
1. Ljudi koji zive uz magistralu i daleko im je autoput (lokalci)
2. Kamioni za isporuku robe za firme i trgovine oko magistrale
3. Ljudi kojima je autoput skup. (mala plata ili nema posao, a otisao bi negde. Vreme mu ne igra bitan faktor, jer ionako je dokon, bezbednost mu je na poslednjem mestu, a usteda na prvom, jer drugacije nece moci otputovati)
4. Kamioni koji nemaju rok isporuke, ne zaradjuju puno u svom poslu i stede na putarini
Autoputem ce ici:
1. Svi ljudi koji sebi mogu da priuste bezbednost i udobnost, a autoput im je blizu
2. Kamioni (firme) kojima je vreme dostave i sigurnost transporta ispred cene

Kad se rese uska grla (Baric-Umka) zavrsetkom Obrenovac-Surcin i naplatne rampe Preljina, bice vise onih koji ce birati AP, ali magistrala se nece isprazniti nikad.

Faktor koji mnogi zanemare pri izboru su prekrsaji i eventualne kazne koje slede. Ako se plati jedna kazna za prekoracenje brzine, moci ce za taj novac da se plati putarina narednih 6 putovanja. Cinjenje prekrsaja vodi do vece verovatnoce za udesom itd.
 
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3318 ... og-prometa

Evo i negativnog efekta autoputa, konkretno na "malu privredu" Ibaske magistrale.
Nije problem sto je pao promet ugostiteljima i vlasnicima malih radnji na Ibarskoj. Problem je sto trenutno nema alternative da ljudi ostave pare na autoputu. Tu ne mislim samo na benzinske pumpe, njih ce biti. Neko voli da svarti u kafanicu, restoran, a da to ne bude na pumpi. Neko ce mozda hteti da prenoci (npr. onaj koji putuje sa mora do Novig Sada ili Subotice).
Ne znam sta je resenje. Npr. ovaj restoran "Dva brata" je kod petlje Ljig, ali da bi neko dosao, mora da se iskljuci sa petlje, pa do onog kruznog toka, pa unazad kilometar do restorana. Nece svako da predje 2km da svarti u restoran.
Da li moguce da se prave neki restorani i hoteli tik uz petlju autoputa ili na mestu trenutnih odmorista?
 
Vrh