subota 22.02.2014. | 17:02
Gužva: Arapi i Kinezi bi Koridor 11
Izvor: Tanjug
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=815416
Beograd -- Arapi su zainteresovani da koncesiono grade Koridor 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, kao i Moravski koridor, odnosno autoput Pojate-Preljina.
"Pokazali su interes za koncesioni i izvođački deo, treba da se dogovorimo i dobro je što su svi zainteresovani. Kineske kompanije su takođe zainteresovane, i razgovaraćemo o tome", rekao je ministar građevine Velimir Ilić.
Ministar građevine u tehničkoj vladi je kazao da će biti raspisan tender i da će posao dobiti kompanija koja ponudi najpovoljnije uslove. Ilić je podsetio da je pre mesec dana potpisao memorandum o saradnji sa kompanijom GIDC - zajedničkom firmom Vlade Srbije i kompanije "Global Capital Advisors Management" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koja će sa 15 do 20 miliona evra finansirati izradu projektno-tehničke dokumetacije za gradnju Koridora 11 od Požege do Boljara, u dužini od 107 kilometara.
Ministarstvo građevine je prošle godine objavilo poziv namenjen kineskim kompanijama za davanje koncesije za izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Beograda do Požege na Koridoru 11, u dužini od 151,7 km. Poziv se odnosi za koncesiju na tri deonice Koridora 11: finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Surčina do Obrenovca u dužini oko 17,6 km, zatim finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje od Preljine do Požege u dužini oko 31 km i korišćenje i održavanje auoputa od Obrenovaca do Preljine u dužini oko 103 km. Autoput na Koridoru 11 od Obrenovca do Preljine sada grade Kinezi, Azerbejdžanci i domaće firme.
GIDC treba da predloži i model javno-privatnog partnerstva. Deonica Požega-Boljare je veoma teška za gradnju i ranija procena je pokazala da je za nju potrebno oko milijardu i po evra, ali će tek po izradi projektne dokumentacije biti utvrđen tačan iznos.
Ilić kaže da je gradnja autoputa Pojate-Preljina, dužine oko 110 km, koji treba da poveže koridore 10 i 11 u Srbiji, u nadležnosti Ministarstva za regionalni razvoj, kao i da su Arapi spremni da finansiraju ceo projekat.
"Mi samo treba vladi da podnesemo zahtev da to usvoji. Ministar Igor Mirović je na potezu, a ja ću sarađivati sa njim na tom projektu", dodaje Ilić.
Prema njegovim rečima, Ministarstvo građevine je već započelo izradu potrebne dokumentacije za nastavak gradnje Koridora 11 kroz Banat, od mosta preko Duvana Zemun-Borča do Zrenjanina.
Govoreći o saradnji sa Kinezima, Ilić je kazao da je u toku tender za izbor konsultanta koji će pripremiti koncesione ugovore za gradnju Koridora 11 od Beograda do Obrenovca, i od Preljine do Požege. Tender se, kako je rekao, završava 2. marta, a 15 dana kasnije biće objavljeno koja će od dve firme iz užeg izbora dobiti posao koncesionog konsultanta.
"Posle toga, za najdalje 60 dana, biraćemo koncesionara i zatim će oko polovine leta biti napravljen koncesioni ugovor i biće sve drugo završeno oko toga, a radovi bi najkasnije trebalo bi da počnu oko 1. septembra", objašnjava Ilić.
Želja je ministarstva, kako ističe, da ista kineska kompanija dobije obe deonice: Beograd-Obrenovac i Pojate-Preljina, iako su u pitanju dve odvojene koncesije, što će sve zavisiti od ponuđenih uslova.